Piippis

Parhaat odotusaiheiset sovellukset

7 posts in this topic

Hei,

 

oletteko törmänneet hyviin raskausappseihin?

 

Itsellä olis haussa kalenteri, jossa näkyisi aina päivän kohdalla myös mitkä rv:t meneillään. Tyyliin siis "12.5. / 5+2" 

Samalla tyylillä kuin esim. FF näyttää (ainakin iPhonella) kalenterinäkymässä päivämäärän ja mikä kp meneillään.

 

Tiedän että on monia sovelluksia jotka näyttävä että "Tänään on 5+2", mutta en ole vielä sellaiseen törmännyt, josta voisi helposti vilkaista tyyliin, että millä viikoilla menenkään kun on juhannus tai joulu tai mikä tahansa pvm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on samsungissa (android) Womanlog Pregnancy (ilmanen versio, sais pronkin mutten oo kokenut tarpeelliseksi maksaa). Näyttää etusivun kalenterissa täydet viikot. Joka päivälle voi tehdä vähän muistiinpanoja oloistaan. Ei oo ehkä paras, mutten oo vielä parempaakaan löytänyt. 

Ton ilmaisversion ärsyttävyys toki on se, että lykkää mainoksia ja ehdottaa joka välissä upgreidausta - kohta varmaan siihen sorrunkin ihan että toi loppuis :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Sanoma Magazinesin ja Vauva lehden Odotukseni app (löytyy odotukseni hakusanalla) ja se on mun mielestä tosi hyvä. Kertoo et mikä päivä on menossa ja joka päivälle on oma pieni tekstipätkänsä ja sit joka viikolle kerrotaan et mitä vauvalle tapahtuu ja mitä äidille. On kyllä nykyään maksullinen, ite oon sen joskus saanu ilmaiseksi kun odotin esikoista.

 

Ja tosiaan mulla iPhone käytössä.

Edited by chaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä latasin just androidiin Happy Pregnancy -nimisen sovelluksen. Vaikutti oikein hyvältä. Tuossa oli lisäksi muistiinpanotilaa jokaiselle raskausviikolle, ajattelin itse laittaa tuohon ylös aina kun tapahtuu jotain merkittävää minkä haluan myöhemminkin muistaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Windows Phonella Pregnancy Plus -niminen app, julkaisija on Health and Parenting. Tuon saa myös iPhonelle ja luullakseni myös Androidille. Olen ollut siihen tyytyväinen, vaikuttaa monipuoliselta. Sieltä löytyy etusivulta tieto meneillään olevista raskausviikoista, sikiön koosta ja pieni infopätkä. Lisää tietoa löytyy sikiön kehityksestä viikottain, päivittäisiä raskauteen liittyviä infopaketteja, artikkeleita raskausajan ruokavaliosta, terveydestä, liikunnasta, synnytyksestä jne. Sovelluksessa on myös liikelaskuri ja supistuslaskuri, sinne voi tehdä erilaisia muistilistoja yms. Ekat 13 viikkoa on ilmainen, jos haluaa käyttää sen jälkeen, pitää maksaa (mutta ei toki ole kallis, alle 3 euroa). Tuollaista en kyllä ole siitä löytänyt että voisi etsiä eteenpäin omia raskausviikkoja kalenterin mukaan (en tosin ole kaivannutkaan, ne on mun mielestä kohtuu helppo laskea itse, vaikka olisihan se tietty ihan hauska olemassa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF:n oma raskaussovellus on mukavan informatiivinen ja siihen voi siirtyä käteväsi FF:n kierron seuraamisohjelman jälkeen. :) Näyttää viikot ja päivät, kokoarviot ja tietoa joka viikosta.

 

Baby Center on tosi kiva, näyttää tosin vain tasaviikot mutta sisältää paljon artikkeleita, kuvia, videopätkiä jne joka päivälle jaettuna (toki niitä pääsee katsomaan milloin vaan).

 

Vau.fi ja Vauva-lehden sovellukset on ihan ok myös, mutta nuo edelliset on omat lempparit, niitä ensimmäisenä suosittelisin itse käyttämistäni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on androidille sellanen kun "Pregnancy",siellä lukee suht tarkkaan sikiön koko viikoittain ja on videoita synnytyksistä ja sikiön kehityksestä. Myös vau.fi:n suomenkielinen sovellus on löytäny tiensä puhelimeen.

Edited by Sanghi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now