Sign in to follow this  
Followers 0
duudeli

Helsinkiläinen! Ota kantaa keskitettyä perheneuvolaa vastaan/puolesta. Aikaa vain 16.5. asti

8 posts in this topic

 

Suunnitelma Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyspalvelujen tulevaksi palveluverkoksi on esillä sosiaali- ja terveyslautakunnassa 3. kesäkuuta. Tätä ennen kuntalaiset voivat ottaa kantaa vuoteen 2030 ulottuviin suunnitelmiin.

 

Palveluverkolla tarkoitetaan sosiaali- ja terveysviraston asiakaspalvelupisteitä, kuten terveysasemia, neuvoloita ja sosiaalipalvelupisteitä sekä niissä tuotettuja palveluja, kuten hoitajien, lääkärien ja sosiaalityöntekijöiden vastaanottoja.

 

Tulevaisuuden palveluverkossa Helsinkiin kaavaillaan kolmenlaisia palvelukeskuksia:

• Perhekeskukset tuottavat palveluja lapsiperheille.

• Terveys- ja hyvinvointikeskusten pääkohderyhmä on aikuiset helsinkiläiset.

• Monipuolisten palvelukeskusten palvelut on tarkoitettu ensisijaisesti ikääntyneille.

Palautetta palveluverkkosuunnitelmista kerätään 28.4.–16.5.verkkokyselyllä, johon asukkaat voivat vastata joko suomeksi tai ruotsiksi.

Alkuperäinen artikkeli.

 

Tiivistelmä palveluverkon suunnitelmasta (.pdf)

 

Tiivistetysti suunnitelma on siis keskittää kaikki Helsingin perhepalvelut saman katon alle, eli lähineuvolat lakkautettaisiin, matka neuvolaan pitenisi eikä hoito olisi niinkään henkilökohtaista mitä se on nyt (= oman th:ni arvio).

 

Enää pari päivää aikaa vastata, joten kaikki joukolla nyt antamaan mielipiteensä kuulua!

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kirjoittelin terveisiä-kenttään näin:

 

 

Tällä hetkellä pääsen kävellen neuvolaan, en missään nimessä tahtoisi kahden raivoavan lapsen kanssa matkustaa tuntia julkisilla ruuhkassa päästäkseni sinne. Ei, ei ja EI tälle ehdotukselle!

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva duudeli, kun toit tämän kyselylinkin tänne. Kävin vastaamassa ja toivon, että suunnitelma ei tällaisenaan etene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos linkistä! Olin tästä nähnyt viestin päiväkodin ilmoitustaululla, ja tarkoitus oli vastata, mutta unohdin koko asian. Nyt kävin antamassa palautetta. Itse haluaisin säilyttää neuvolapalvelut omalla asuinalueella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos linkistä duudeli! Minullekin on todella tärkeää, että neuvola on lähellä. Toivottavasti suunnitelma ei mene tällaisenaan läpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmittaa, kun itse kuulin tästä koko ideasta vasta tuon pari päivää ennen kyselyn loppua. Toivottavasti tarpeeksi moni muisti ja ehti käydä vastustamassa äänestämässä, että päättäjät tietävät mitä Helsinkiläiset oikeasti toivovat.

 

Tuolla jossain linkissä luki (en nyt jaksa käydä metsästämässä), että tämä keskitetty neuvola otettaisiin kokeilukäyttöön jossain Helsingin osassa jo ihan tässä lähitulevaisuudessa, olisiko ollut jopa 2015 vai 2017?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ymmärsin jostain että Etelä-Helsingissä tulisi kokeiluun jo 2015, ja että keskitetty neuvola olisi Kalliossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0