samppinen82

Inseminaatio kotona?

21 posts in this topic

Hei!

Ei saatu tällekkään kierrolle inseminaatio aikaa. Mietityttää josko kokeilis hormoonipistoja kotona ja irroruspiikkiä myös kun kerta reseptit on. Ja toivois että kaverit löytäis oikeaan osoitteeseen ilman lääkärin apua. Onko kukaa kokeillut näin?

Turhauttaa kun taas yksi kierto menee hukkaan,varsinkin kun on vaikeuksia saada kuukautisiakaan tulemaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä olis pitäny olla tässä kuussa eka inseminaatio, mutta päivä sattui just sellaselle päivälle ettei miehellä ollu mitään mahista olla töistä poissa :( Eilen pistin pregnylin ja huomenna "koti-inssi". Saapi nähdä miten käy..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulisi, että on lähes yhtä hyvät mahdollisuudet onnistua, jos ei ole todettu vikaa siittiöiden liikkuvuudessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos olen asian ymmärtänyt oikein, klinikan inseminaatioissa sperma myös pestään, mikä parantaa sperman laatua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän klinikalla sperma pestään (karsitaan huonoimmat pois) ja lisäksi sperma viedään kohtuun asti, joten kyllähän se eroaa "koti-inseminaatiosta", mutta en heittäisi ap:n tilanteessa kirvestä kaivoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös "koti-inseminaation" nimi ole ihan vain ovulaation induktio? Meillä tässä kierrossa käytössä Letrozol/femar kp3-7, menopur kp17-28 ja kp28 pregnyl piikki kun yksi follikkeli oli 2cm kokoinen. Tänään on siis ovispäivä mulla ja kotiyhdynnöillä mennään kun miehen sperma on niin laadukasta.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, niinhän se on ovulaation induktio. Oi:n ja inssin onnistumisprosentti on meidän lääkärin mukaan samaa luokkaa jos spermassa ei ole vikaa.

 

Mä en lähtisi pistosten tms munasoluja kasvattavien mömmöjen kanssa leikkimään ilman seurantaultraa. Ainakaan jos niitä ei ole ennen käyttänyt ja tiedä millä määrällä on minkäkinlainen vaikutus.

Edited by Retiisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, niinhän se on ovulaation induktio. Oi:n ja inssin onnistumisprosentti on meidän lääkärin mukaan samaa luokkaa jos spermassa ei ole vikaa.

 

Mä en lähtisi pistosten tms munasoluja kasvattavien mömmöjen kanssa leikkimään ilman seurantaultraa. Ainakaan jos niitä ei ole ennen käyttänyt ja tiedä millä määrällä on minkäkinlainen vaikutus.

 

Jep ei kyllä kannata ilman seurantaultraa yrittää! Kiva kuulla, että inssillä ja kotiyhdynnöillä on sama onnistumisprosentti. Miehelläni onneksi on todella hyvää spermaa  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

onks tää se kuuluisa muumimukitekniikka? :D

 

 

Siis inseminaatio kotona tarkoittaa käsittääkseni ihan ovulaation induktiota, eli edetään samalla tavalla kuin inssissä syömällä/piikittämällä hormoneita ja seurataan follin kasvua, laitetaan irroituspiikki ja inssissä sit tehdään inseminaatio mutta ovulaation induktiossa ollaan ihan vain yhdynnässä kotosalla. Voihan toki sen hoitaa muumimukitekniikallakin, mutta meillä ainakin tämä raskaus sai alkunsa ihan perinteisin menoin  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluisin kysyä koti inssistä. Millaisia varusteita teillä on ollut. Kun luen vaan ruiskusta kun itselläni on tollanen 1ml ruiskun mutta siinä on tollanen ohut pitkä pää joka saa irti mut sillä laitetaan ihan niinku sisään asti eli sillä pääse laittaa siitä nupusta asti sisälle ja mulla on tollasen kynen avaus juttu. Mutta tahdon vaan tietää onko kukaan kokeillu tolla kun ei missän lue

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ite en henkilökohtaisesti lähtisi sinne työntämään mitään ylimääräistä peniksen lisäksi. En ainakaan kohtuun asti mitään ruiskuja työntelisi. Tulehdusriskihän siinä jo on. Tämä toki vain oma mielipiteeni. Kotona se sperma kuitenkin on ihan samanlaista kun ei sitä kotona voi pestä niin miksei voi olla vaan normaalisti yhdynnässä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Koti-insseillä voidaan tarkoittaa myös tilannetta, jossa nainen tai naispari haluaa tulla raskaaksi ja sperman luovuttajan kanssa ei ole tarkoituskaan olla yhdynnässä. ;) Silloin on kyseessä juuri ns. muumimukitekniikka, jossa sperma viedään (steriilillä) ruiskulla emättimeen. Eli varmaan diamondin tapauksessa on kyse tästä? Nais-miesparien tuskin tarvitsee (tai kannattaa) ruiskuun kotioloissa turvautua. :)

 

Diamondin kysymykseen en kyllä osaa vastata, kun ei ole koti-insseistä kokemuksia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta,kävin kysymässä siitä tänään lääkäriltä ja sanoi ettei se haittaa kunhan kiehutan sitä käyttöön jälkeen juuri sen tulehduksen riskin takia Ja kuulemma tolla ruiskulla paljon paremmat mahdollisuudet kuin normi ruiskulla koska se vie sisään asti eikä vaan nupukkaan vein ruiskun oikeen lääkärin eteen. Ja olen kyllä hetero :)

Edited by Diamond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toki naispareilla se tietysti täytyy noin hoitaa, sitä en tullutkaan ajatelleeksi :)

Jotenkin vaan tuntuu ajatuksena inhalta alkaa itse tuikkaamaan ruiskua yhtään sen syvemmälle :D

Muoks. Ja itselle oli uusi tieto, että joku kotona ihan kohtuun asti ruiskuttaa, emättimeen ruiskuttamisesta olen kyllä kuullut.

Edited by mymmeli85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo sama täälläkin en ollut aikaisemmin kuulut mutta kun kk sitten sanottiin että koti-inssistä aloitetaan niin katoin ton iui video kun kaikkea tietoa jain niin tilasin tollaset ku videossakin sellanen oli :)niin tismalleen videon mukaan halusin tehdä etten älynnyt kysyä ruiskuista aatelin että päivänselvä se asia on kunnes kaverini sanoi että normi ruisku hän käytti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah okei en tiennyt myöskään että voi olla käytössä myös heteropareilla! Mutta hyvä että vastaus kysymykseen selvisi lääkäriltä. Onnea yritykseen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now