Napsu

Tyttöjen nimiä vol. 3

185 posts in this topic

Silvia Lilianissa mulla meinaa mennä kieli solmuun (Silia Lilia tai Silvia Lilvia...) mutta Lilja sopii tosi nätisti. :) Silvia Lilja Monika ois kyllä kaunis. :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä pidän älyttömästi yellin mainitsemasta Malvasta. Sopii tuohon nimirimpsuun, mutta siis pidän siitä myös ihan muutenkin :)

 

Ja jos kolmatta nimeä haluaa muuntaa vain hieman, niin mites olisi Silvia Lilja Marika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Marikaa oon kans miettinyt mut tiedä yhden Marika josta ei oo hyvää kuvaa :') miettinyt onko muita saman tyylisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

-ka -loppuisia:

E(e)rika

Annika

Janika

Jessika

Jannika

Kla(a)rika

 

Matilda on musta jotenkin samanhenkinen kuin Monika

 

ja M-alkuisia kolmitavuisiahan on sitten vaikka miten, esim.:
 

Maaria

Merita

Marjatta

Melina

Marina

Marita

Melinda

Mirella

Maria

Melissa

Mimosa

 

ja vähän pidempiä esim.:

 

Marianne

Monalisa

Mariela

 

ja jos ei mitään erityisiä äänneyhtäläisyyksiä tarvi olla, niin sittenhän noita kolmanneksi sopivia vähintään kolmitavuisia nimiä vasta riittääkin, esim.

 

Evelin

Lenita

Aurora

Susanna

Ei tosin noista ehdotuksistanikaan taida kaikki kauhean hyvin sointua Silvia Liljan jatkoksi... kunhan nyt mietin nimiä, jotka jotenkin olis vastaavia kuin Monika.

Mun suosikkeja on ehkä Silvia Lilja Erika ja Silvia Lilja Matilda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis just eilen pohdittiin että Silvia Lilja Matilda olis ihana ja nyt toi Erika miellyttää kans. Kannatti laittaa tänne viestiä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulevan pikkusiskon nimeä pyöritellään ja tuntuu, että jumitan ideoideni kanssa. Haussa on lyhyehkö etunimi joka ei olisi kovin hempeä tai pehmeä. Nimi saa olla kansainvälinen (kuten isoveljellä) tai ihan supisuomalainenkin, mutta sen pitäisi toimia myös englanniksi äännettäessä. Sukunimi on ruotsinkielinen. Mies vierastaa liian ruotsalaisia nimiä, joten mm. ehdottamani Astrid ja Greta on tyrmätty. Toinen ja kolmas nimi tulevat suvuista, tällä hetkellä vahvimmat ehdokkaat on Anna Elisabeth eli noihin saisi sopia. :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Ria:

 

Linda, Laura, Luna, Gemma, Clara, Bea, Lina, Reea, Fiona, Freija, Ida, Kelly, Lara, Leona, Lily, Marie, Mindy, Nana, Norma, Ranja, Rianna, Ronja, Rosa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos, tuossa tulikin pari kivaa vaihtoehtoa. Linda olikin jo listalla harkinnassa. :) Lisääkin saa vielä ehdottaa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos sinullekin, Sara ja Stella on myös jo harkinnassa. Harmiksi tuossa Sofia, Erika ja Frida ovat jo lähipiirissä varattuja.  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä olisi hakusessa V**** ja M****** pikkusiskolle nimi. Ei saa alkaa J, V tai M. Sukunimi alkaa A:lla, joten kaikki A-loppuiset ei sovi.

 

Vanha nimi hakusessa, mutta sellainen että sopii nykypäivään. Liljaan olen nyt kovasti ihastunut, eikä mieskään tyrmännyt. Lilja Aini Aurora esim on kiva.

Edited by merkinkantaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

merkinkantaja: Mulle tuli ensimmäisenä mieleen Alina :) Lilja on myös todella kaunis nimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alina olisi nätti, mutta se kuulostaa hankalalta sukunimen kanssa :) ja mies on siitä aika tarkka.

 

Elma, Helka ja Aino ei miellytä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aini on ihana nimi, yksi suosikkejani! Lilja on tosi nätti myös. Muita vaihtoehtoja voisivat olla Ellen, Saimi, Selma, Airi, Hilma ja Iiris. Kaikkien näiden kanssa ei toki tuo toinen nimi käy, jos nämä olisivat ekan nimen vaihtoehtoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toiset nimet ei ole mitenkään päätetty vielä :) katsotaan sitten etunimen kanssa.

 

RGB kivoja nimiä kaikki :) Selma menee liian lähipiiriin, Saimia olen itsekin miettinyt. Ellen ja Hilma olis kivoja kans. Itse olen miettinyt nimiä: Elviira, Fiina, Friida, Helmiina, Iisa, Klaara, Linnea ja Nelma.

 

Miten M:n ja V:n kanssa sopii Isla? (Isompien nimet piiloo)

Edited by merkinkantaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä Isla on melko eri tyylinen kuin kaksi muuta nimeä - se on kuitenkin uusi muotinimi, kun nuo kaksi taas ovat vanhoja, perinteisiä nimiä. Äänteellisestikin se on jotenkin vähän eri sarjaa. Kaunis kyllä, kuuluu ehdottomasti omiin suosikkeihinikin. :) Enkä tiedä, haittaako se lopulta mitään, vaikka kaikkien lasten nimet eivät olisikaan keskenään niin samanhenkisiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies ei lämmennyt Islalle, joten ei hankaluuksia :D

Edited by merkinkantaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli mieleen ekana Annikki ja Vilhelmiina, mutta siinä on tuo V-alku. Sitten Sanni, Siiri, Silva ja Eira :)

 

Lilja on myös kaunis :)

Edited by Onda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muoks. Eipäs mitään ku ei saanu alkaa ämmällä :D

Edited by htbm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos ehdotuksista. Taitaa nimi olla toistaiseksi päätetty. Palataan asiaan, jos muutostarvetta tai -halua esiintyy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehdotelkaas toisia nimiä, jos ensimmäinen olisi Aino.

 

Nimessä pitäis olla 3-4 tavua, ei sais alkaa A:lla eikä päättyä S:ään.

 

Helinä oli mun suosikki. Sen mies torppasi kovaa.

Uusin ehdotus, Linnea, muhii miehen mielessä mut eipä taida hyväksyä sitäkään.

Maaria vois ehkä olla ok, mut josko täältä keksisitte jotain kivaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now