Napsu

Tyttöjen nimiä vol. 3

185 posts in this topic

Perustanpa minä uuden ketjun tyttöjen nimille, kun kukaan ei ole sitä vielä tehnyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttöjen nimiä taas mietitään valmiiksi. :D

 

Suosikiksi on muodostunut Tiiu ja toinen nimi olisi ehkä Liisi. Mutta kolmatta nimeä kaipailisin tuohon. Ideoikaahan. Avoimia olemme kaikille ehdotuksille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sofia on ihana, mutta jo yhdellä käytössä. :D Matilda on myös hyvä. Menee siis listalle. Mirellasta taas en tykkää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omasta mielestä noihin sopisi jokin hiukan vanhempi perinteinen nimi, ehkä

Tiiu Liisi Maaria

Tiiu Liisi Tuulia

Tiiu Liisi Alina

Tiiu Liisi Vanamo.

 

Muoks. No jaa, oliko nää nyt kovin perinteisiä :D

Edited by Nori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitäs tykkäätte Tiiu Liisi Inarista? Ykskaks muistin ton mun suosikin, Inarin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljon i-kirjainta ja suomalaisilta kuulostavat nimet, kyllä mun mielestä vois toimia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saisikohan täältä pohdintaan apuja.. Tytölle pitäisi nimi valita ja vahvimman ehdokkaan (Ronja) sopivuutta pähkäilen. Tyttö on vaaleahiuksinen, vähän vaikuttaisi olevan punapigmenttiä ja jos äitiinsä tulee, niin hiukset tummenevat tummanvaaleiksi kouluiässä. Miellän Ronjan tummatukkaisen tytön nimeksi, mutta muuten topakkuudessaan kyllä tuntuisi sopivan tälle tytölle :) Eli pitäisikö vain unohtaa tuo väriassosiaatio vai tuntuuko häiritsevältä?

 

Muita vahvoja etunimiehdokkaita ovat Pihla ja Verna, muut ovat aikalailla tippuneet pois. Toinen ja kolmas nimi sointuvat näihin kaikkiin kolmeen vaihtoehtoon kivasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crecerelle, itse tunnen vain yhden Ronjan ja hän oli juurikin ennemmin vaalea punapää kuin Ryövärintyttären tyyliin tumma :) eli mä sanoisin, että anna mennä vaan, jos tytölle muuten sopii :) erottuupahan neiti sitten kaikkien hempeiden Ella-nimien saaneiden joukosta. Ja Verna on myös ihana nimi, yksi mun suosikeista! Kannatan siis ehdottomasti ite enemmän Ronjaa ja Vernaa, jos tytössä topakkuutta riittää :)

 

Itse pelkäisin kyllä hieman kumpaakin tuon r-kirjaimen vuoksi, kun se on meillä riesana jo sukunimessä. Mut oonhan ite tosiaan laiskuuttani pienenä jättänyt käyttämättä k-kirjainta, eli eihän minkään yksittäisen kirjaimen takia kannata oikeasti nimeä kannata välttää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö on jo kohta kuukauden, ja nimen valinta on niiiin vaiheessa.. Löytyisikö ehdotuksia seuraavilla kriteereillä?

 

- suht simppeli nimi, sukunimi on pitkä ja "hankala"

- ei ainakaan ala ja pääty a-kirjaimella, mieluusti ei a:ta kumpaankaan päähän. Sukunimi alkaa tupla-a:lla, joten etenkin etunimen lopussa aiheuttaa puuroutumista

- mielellään pehmeä nimi, sukunimi kun on muuten aika kova

- esikoisen nimeen sopiva (se on kolmikirjaminen ja alunperin hieman vanhempi nimi joka tosin nykyään on tosi suosittu. Suosittuus ei kuitenkaan ole itseisarvo :D)

 

Omia suosikkeja tällä hetkellä ovat Eevi ja Viivi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hauskaa, luin Coraline sun kriteerit ja ennen viimeistä lausetta olin tarjoamassa nimeä Eevi. :)

Entäs Elsi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ehkä se on merkki :D Elsi on kanssa kaunis, mutta ehkä vähän vierastan sitä tuon ässän takia, suhahtaa varsinkin tän sukunimen kanssa vähän turhan sähäkästi. Ja hölmösti pelkään että suhisevalla kokonimellä jinxaan tälle ässä-vian. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elsi tuli mullekin mieleen. Entäpä sitten Emmi, Aino, Helmi tai Oili?

 

Ja onnea tytöstä :), en muista olenko vielä onnitellut.

Edited by Scarlet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coralinelle vielä ehdotuksia: Enni, Elli, Elle, Eine, Lilli.

Edited by RGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Scarlet, ja onnea myös teille, jos en ole aiemmin muistanut. :)

 

Kiitos kaikille, noista Emmi, Elle, Elli, Lilli ja Ellen pääsee listalle. Muut löytyy joko lähisuvusta tai kavereiden muksuista. Lilliä itseasiassa mun isäkin ehdotti. Mies ei yhtään helpota tätä, kun tällä kertaa mä saan kuulemma päättää. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi Maj on kyllä tosi kiva, mutta tän sukunimen kanssa se muuttuu ääntäessä Maijaksi. Kiitos kaikille, ehkä tästä jotain syntyy. Tai sitten tuo on Vauva Sukunimi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä hakusassa S:llä alkava, mielellään nelitavuinen nimi toiseksi nimeksi. Etunimessä kolme tavua, joten rytmittyisi paremmin nelitavuisen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now