Napsu

Tyttöjen nimiä vol. 3

185 posts in this topic

Elea Aleksandra kuulostaa tosi kivalta! Elea Aurora oli aiemmin mielessä, mutta tuo saattaa olla vielä kivempi!

 

Nuo muut suosikit oli kans etunimiksi muita ehdokkaita, ehkä jonkun voisi laittaa toiseksikin nimeksi mutta varmaan osa jää odottamaan sitä jos olis kaksi tyttöä jossain vaiheessa :) Tuosta ehdotuksesta tuli kuitenkin mieleen että Elea Olivia kuulostaa myös aika kivalta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiana Odessa? Elliida? Elviira ja Aurora on ihania kans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä mieltä olette nimestä Aninka? Itse tykkään! Mutta on tosi harvinainen. Kolmanneksi nimeksi sointuu hyvin :) meillä molemmat muutkin nimet tulevat olemaan hieman harvinaisempia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aninka olisi ehkä toimiva toisena tai kolmantena nimenä, niin kuin mainitsit Lumi-Lilia. Mistä tuo nimi tuli mieleen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saisiko kommentteja seuraavista nimistä. Mitä tykkäätte? Mitä mielikuvia ne herättävät? Mikä on sinusta kaunein? Tuleeko mieleen muita saman tyyppisiä?

Lilia, Lilja, Lilian, Elsi, Else, Silvia, Silva, Alva, Lumia.

Edited by Blanca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinikello, Sorania, Serafina, Seljamaria, Sylviana.

 

Huh, onpa vaikea keksiä pitkiä ässällä alkavia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lukeekohan kukaan tätä enää? :) Esikoisen yksi nimi on Rauha merkityksen takia. Keksiikö kukaan toiselle tytölle vastaavaa? Pojalle olisi Onni, Toivo jne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lahja, Hellä, Hellin, Tyyni, Hertta, Säde, Kaino, Unelma, Heljä, Helinä, Lauha, Ilona, Laina, Lempi

Edited by sudenkorento
lisää nimiä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopsis, tulkaahan jutustelemaan tyttöjen nimistä. Minä ainakin täällä innokkaasti osallistun keskusteluun. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan antanut samoja nimiä omille lapsilleen? Monestihan sisarukset nimetään toisiinsa sointuvasti, mutta onko osa nimistä ollut ihan samoja?

Minulla ja sisarellani on siis sama kolmas nimi. Tämä nimi ei ole mitenkään järjestelmällisesti kulkenut suvussa, kuitenkin esiintynyt satunnaisesti. Sekä minulla että siskollani on tyttölapset, joiden nimistä myös löytyy tämä minun ja sisareni yhteinen nimi. Mikäli saan toisenkin tytön, on hänellekin tämä nimi menossa muiden kutsumanimen ja/tai toisen nimen jatkoksi. Uskon, että tulevaisuudessa mahdollisen toisen tyttären kohdalla myös sisareni toimisi samoin, emme tosin ole puhuneet asiasta. 

Kiinnostaisikin kuulla onko muissa perheissä vastaavanlaisesti yhteisiä nimiä? Onko tullut kommentteja tai ihmettelyä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulostaapa kivalta perinteeltä. Meillä on meidän lapsilla kaikilla nimet, joita ei suvusta löydy.

Itselläni on sama toinen nimi kuin äidilläni ja tätini etunimi eroaa tuosta toisesta nimestä yhden kirjaimen erolla. Tajusinpa nyt, että serkullani on myös samasta nimestä muunnos toisena nimenä. Ja me molemmat mentiin rikkomaan tämä perinne, kun ei annettu tuota nimeä meidän tytöille. :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oma toinen nimeni on äitini etunimi ja olenkin ajatellut, että olisi ihanaa antaa se tyttölapselle toiseksi tai kolmanneksi nimeksi. Tykkään eniten pehmeistä nimistä sekä tytöille että pojille ja toinen nimeni on kyllä kaikkea muuta, mutta ajatus siitä muuna kuin ensimmäisenä nimenä ei tunnu niin pahalta. En ehkä kuitenkaan monelle tyttärelleni antaisi sitä nimeä, mutta en siksi, että se olisi outoa, vaan juuri nimen kovien konsonanttien takia. Mieheni kahdella siskolla on sama kolmas nimi, joka on mieheni äidin etunimi ja eräällä kaverillani on etunimen toisena osana sama nimi kuin hänen siskollaan on etunimen toisena osana - se puolestaan on melkein sama kuin heidän äidillään on etunimen toisena osana. Esm. kaverini Ella-Maija, hänen siskonsa Enni-Maija ja heidän äitinsä Anne-Maj. Kaveriani ja hänen siskoaan tosin kutsutaan vain etunimen ensimmäisillä osilla.

Edelliseen aiheeseen mitenkään liittymättä: Tykkään itse kovasti luontoaiheisista nimistä sen lisäksi, että pehmeät nimet ovat suosikkejani, mutta oma sukunimeni on sellainen, että toiset etunimet olisivat ihan täysi vitsi sukunimen kanssa tyylillä Paju Pensas tai Kirsikka Puu :D Uusimpana nimi-ihastuksena on Usva, kestosuosikkeja puolestaan Lilian, Lyydia, Saaga, Vanamo, Edith, Hilda, Aava, Eden, Kaisla, Paju, Pihla, Runo, Saima ja Seela. Pitkään olin sitä mieltä, että ensimmäisestä tyttärestäni tulisi Lilian Saaga Lyydia, mutta sitten sain ajatuksen äitini nimestä tyttärelle osaksi nimeä ja nyt Usva onkin noussut etunimisuosikiksi Lilianin ohi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luontonimet ovat kyllä ihania! Me myös pyöriteltiin Usvaa yhtenä vaihtoehtona esikoiselle, lisäksi listalla oli Meri, Kaisla, Vanamo, Vellamo, Pihla ja Seela. Myös Pinja on nimenä tosi kaunis, mutta joskus nuorena annoin sen jo kissalle. :lol: Luontonimeä ei loppujen lopuksi valittu, vaan tytölle tuli vanha suomalainen etunimi, joka on nyttemmin noussut taas trendinimeksi. Ehkä tälle seuraavalle luontoteemalla sitten, jos tyttö saadaan.. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta jos kolmen nimen rimpsussa on yksi sama nimi, niin aivan kiva jos on kerran perinne :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saatiin 98% varmuudella tyttölupaus tänään ja ylläri, oon heti miettimässä nimiä :D Tytölle on onneksi niin paljon helpompaa keksiä miehen kanssa yhteisymmärryksessä nimi. 

Oon jo noin 10 vuotta sitten päättänyt, että jos saan tytön, siitä tulee Aava Matilda, mutta tietty nyt pitää miettiä muitakin vaihtoehtoja! Mulla ja miehellä on noussut Aavan ohi nimi Alva, millaset mielikuvat siitä tulee? Mietin, onko liian ruotsalainen nimi, kun kuitenkin kaksikielisessä kaupungissa asutaan ja ihan suomenkielisiä ollaan. Alma olisi myös ihan kiva ja mätsäisi isoveljien kanssa mahtavasti, kun sieltä se m löytyisi. Almaa kivempi taas olisi Elma, mutta molemmissa sitten menisi toinen nimi vaihtoon, kun mun korvaan Matilda ei kuulosta hyvältä. Ei siinä, toisen nimenkin voi kyllä vaihtaa :) 

Muita pyöriteltyjä on esim. Aimi, Elle, Elea, Elmi ja Noomi, mutta vielä ainakin nuo aiemmin mainitut tuntuu paremmalta. Oisko ideoita muista saman tyylisistä? Haussa siis jotain pehmeetä ja isoveljien nimiin sopivaa, voi olla pidempikin jos vaan muuten mätsää kriteereihin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ylläri ylläri Aimi on oma suosikki :D mutta menee ehkä liian lähelle teidän esikoisen nimeä. Itse en siksi ehkä laittaisi myöskään E:llä alkavaa nimeä. Ite tykkään just tuollaisista ”sarjoista” joihin Alma istuis nätisti. Minusta nimi vois olla Alma Xxxx Matilda, oon kuullut muistakin perheistä joissa pojilla on 2 nimeä ja tytö(i)llä 3. 

Aava on myös kaunis. Myös Saaga, Taika ja Halla tulee mieleen. 

Omia suosikkeja tällä hetkellä on vähän perinteisemmät Senja, Lyydia ja (tämä ei kyllä sovi teille :D ) Irene. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo @Pahakka tiiät niin mitä ajan takaa! Nuo "mi"-päätteiset ja E:llä tai M:llä alkavat tökkii just siks, kun on tavallaan liian samanlaiset toisen pojan nimen kanssa ja yks nimi ois vähän ulkona siitä sarjasta. Pitäis olla sopivasti samanlainen, mutta kuitenkin erilainen :D Siks vaikka Alva onkin just nyt muuten lemppari, niin tuntuis vielä kivemmalta jos se m ois mukana. Ja kun tää on viimeinen lapsi, niin ei tarvii miettiä sitä, että keksiskö vielä yhdelle sopivan nimen. Tuo on kyllä hyvä pointti että voishan tytöllä olla kolme nimeä, vaikka pojilla onkin vaan kaksi. 

Mäkin tykkään toisaalta tosi paljon perinteisistä nimistä ja siksi ainakin toisen nimen pitäisi olla sellainen. Nyt keksittiin myös Hilma mukaan listalle ja esikoiselta tuli yllättävän kiva ehdotus Amelia! En vaan tiedä onko se liian tyttömäinen ja "prinsessamainen" :D Mutta sopis sarjaan, vaikka vähän pidempi onkin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alva on kiva nimi, tiedän vaan yhden edesmenneen miehen nimeltä Alva. Siksi olenkin mieltänyt miehen nimeksi ja tarkistin vrk:n nimipalvelusta sukupuolijakauman niin onhan tuo selkeästi tytön nimi. :D Ellestä tykkään paljon, olisi tullut esikoisen nimeksi, jos isä olisi suostunut siihen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amelia on kyllä nätti. Ehkä vähän ”suomalaisempi” versio voisi olla Amalia, tai leffan mukaan Amelie. Myös Amanda vois sopia sarjaan.

Jos jotain eksoottisempaa hakee niin oon tykästynyt myös nimeen Ami(i)na esim tämän naisen mukaan :) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Amina_Ali_(hostage)

Minusta kolmilapsisen perheen viimeinen lapsi ja ainoa tyttö saakin olla vähän ”prinsessaniminen”. Sellainen ns.tähän on ladattu kaikki jotta voi hyvillä mielin lopettaa- nimi :D  Ehkä vaan jos 1. nimi on pidempi niin jättäisin nimet kahteen. Amelia Aava Matilda on (kyllä tosi kaunis) mutta muiden rinnalla ehkä vähän överi...Tai sitten vaan kaikki peliin viimeisellä kerralla :D 

Myös esim. Aava Amelia vois toimia ja vielä vähän makustella kumpi nimi tuntuu paremmalle kutsumanimelle. Mutta moni ei tykkää että järjestys on väärä kun kokevat että aiheuttaa sekaannuksia. 

 

Edited by Pahakka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now