lissufin

Istukan äänet kuuluu mutta ei syke?

6 posts in this topic

Olen rv9+4 ar-ultran mukaan ja rv9+2 kuukautisten mukaan. Olen jo viikon ajan saanut dopplerilla istukan äänet erittäin hyvin kuuluviin, mutta en sykettä. Voiko istukan virtaukset kuulua jos alkio/sikiö ei ole elossa?Sain tammikuussa keskeytyneen keskenmenon rv10, pienen kasvu oli pysähtynyt ja sydämen sykettä ei löydetty. Siksi tämä paniikki. Nyt jo koen tehneeni virheen ostaessani dopplerin, mutta asialle en voi mitään enää kun olen testannut sitä. Kuvan laitoin millainen doppleri mulla on, kuva on lainattu netistä. 

post-8794-0-15500400-1402846688_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sulla on varmaankin istukka edessä, se peittää helposti alleen sikiön sykkeen vielä noilla viikoilla. Mulla ei ole yhdessäkään raskaudessa sydänäänet kuuluneet vielä rv 9, jolloin on ollut eka neuvolakäynti, vain se istukan kohina (ekassa ja kolmannessa raskaudessa istukka oli edessä, tokassa takana). Mun ymmärtääkseni siitä istukan kohinasta ei voi tehdä johtopäätöksiä sikiön voinnin suhteen. Siksihän tosiaan noita dopplereita ei suositella käytettävän ennen rv 12... Tsemppiä, toivottavasti kaikki on tällä kertaa hyvin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kuulin dopplerilla sen viuhviuh sykkeen joskus rv10-11 tienoolla, kun sitä tosi kauan etsin, jopa puolisen tuntia. Eikä silti kuulunut aina. Onko tuo just se istukan ääni vai joku muu? Neuvolassa kuunneltiin joskus rv12 ja oikein etsimällä saatiin se ns laukkasyke kuuluun, sitä ennen vaan viuhuntaa ja puhuivat jostain istukan äänestä, hmm. Mulla istukka on edessä joten se haittaa tuon varsinaisen äänen kuulumista. Itse sain sen laukkaäänen kuuluun vasta tuon neuvolan jälkeen ja en todellakaan kokoaikaa, kyllä niin millilleen vaan yhestä kohtaa kuulu ja väliin ei siitäkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla myös istukka etuseinässä ja dopplerilla sain sikiön sydänäänet kuuluviin 10+4,kun painoin anturia tosi kovaa häpyluun alle. Mulla oli rv13 asti jyrkästi taaksepäin kallellaan kohtu,niin ei ollut toivoakaan löytää sykettä ylempää. Istukan viuhunta kuului kyllä suht selkeenä joka kuuntelukerralla.

Kerran kun sen laukan paikallisti niin osas etsiä samoilta seuduilta aina uusiks.

 

Tsemppiä! Eiköhän se syke löydy sieltä aikanaan.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alussa etsittiin dopplerilla sydänääniä, ensin löytyi jotkut virtaukset ja silloin neuvolantäti sanoi, että "jos nämä kuuluu, niin kohta kuuluu sydänkin" ja kas, niin siinä kävi. Ja sen lisäksi vielä sanoi, että ei sieltä kuulu mitään istukan ääniä "yksinään". Eli tuon perusteella komppailisin edellisiä kirjoittajia.

Edited by Syksy11

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kyllähän se sykekin sieltä kuului  :grin:  Taisin olla hiukan malttamaton. Viikko sitten kuului kun etsimällä etsin, mutta nyt ei tarvitse edes etsiä ja tänään taitaa olla 11+5 alkuraskaus ultran mukaan. Kiitos kaikille viesteistä auttoi suuresti kun oli pelon sekaiset tunteet.  :wub: Viikon päästä vihdoin odotettu nt-ultra 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now