Sign in to follow this  
Followers 0
Nori

Lantionpohjan lihakset ja seksi

4 posts in this topic

Mun on pakko kirjoittaa aiheesta, koska suututtaa niin paljon, olkoonkin että tämä on lapsellista.  :girl_mad:

 

Kaikissa lantionpohjan lihasten treenioppaissa mainitaan, että lantionpohjan lihaksia tarvitaan virtsanpidätyksessä, synnytyksessä ja "nautinnollisessa seksielämässä". Raskauden myötä oon alkanut enemmän miettiä asiaa ja tehdä treeniä, ja kaksi ensimmäistä ymmärrän hyvin, mutta tuo kolmas on mietityttänyt. Päätin sitten ottaa selvää, että miten ihmeessä niitä lihaksia seksiin voisi käyttää. Hain kaiken mahdollisen tiedon aiheesta saadakseni selville, että jep, treeniohjeista on tosiaan tipahtanut pikku yksityiskohta pois. Hyvät lantionpohjan lihakset lisäävät mielihyvää yhdynnässä - miehelle.

 

Tää olis mulle ihan ok, toki on kiva että mies tykkää, mutta kiva olisi, että ohjeissa muistettaisiin mainita, mitä oikeesti tarkoitetaan. Ehkä olen vain idiootti, kun en ole tätä tajunnut, mutta taustaoletus ottaa päähän ihan järjettömästi. Milloin tämä maailma muuttuu sellaiseksi, että nainenkin voi nauttia, tai silläkin voisi olla jotain väliä??

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä mistä otit selvää, mutta itse kun tämän takia googletin, niin kaikilla nopeasti löytämilläni sivuilla sanottiin, että lisää mielihyvää myös naiselle, esim. orgasmin saaminen on helpompaa. Omasta kokemuksesta en osaa sanoa, kun en ole treenannut niin ahkerasti, että pystyisi tekemään ennen-jälkeen-vertailua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, ei mullakaan ollut sen parempi tiedonhaku kuin googletus (ja pari kirjaa, jotka sattuivat muuten vain olemaan paikalla). Yritin vain löytää jonkin miksi-selityksen, ja niitä ei tuntunut silmiini osuvan. Rauhoituttuani katsoin noita uudestaan ja tosiaan kyllä siellä olikin, että myös naiselle orgasmin saaminen voisi olla helpompaa. Taisin itse vain olla rajoittunut näkemään seksin pelkästään yhdyntänä. Ja sellainen käsitys tuli, että "normihyvien" lihasten parantaminen ei varmaan sinänsä tuo mitään lisää, mutta toisaalta jos lihakset on heikot tai ylikireät, se sitten voi aiheuttaa kipua tai muita ongelmia. Sama kuin virtsanpidätyksessä, ei kai sitäkään tarvitse normihyvillä treenata vielä paremmaksi ;), mutta jos taas ongelmia on, se voi auttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tottakai naisen nautinto ja orgasmin saaminen helpottuu yhtä lailla, mikäli lantionpohjan lihakset on kunnossa. Mikäli lihakset ei ole kunnossa, ei tuntuma yhdynnässä ole varmastikaan kovin hyvä ja orgasmin saanti tai nauttiminen muutenkaan on vaikeampaa. Toki miehellekin on varmasti kiva, että kumppanilla on alakerran lihaksisto kunnossa (ja että niitä käyttää), mutta ensisijaisesti mun mielestä niiden kunnossapito on naisen itsensä hyväks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0