Sign in to follow this  
Followers 0
Virkkula

Millaiset olivat vauvakutsusi?

10 posts in this topic

Olisi mukava kuulla millaisia vauvakutsuja aka babyshowereita olette kokeneet. ^_^ 

Järjestittekö kutsut itse vai yllätettiinkö teidät? Olitteko millä raskausviikolla? Mitä teitte? 

 

Kiinnostuneena jään odottelemaan tarinoitanne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odottaessa ystävät järjestivät yllärikutsut. He tulivat piiiiitkän matkan päästä, joten shokki oli melkoinen. :D He tulivat ruokatarpeiden kanssa ja laittoivat hyvää ruokaa. Kaikilla oli myös pienet lahjat vauvalle. Eli muutama hyvä ystävä ja hyvää ruokaa ja jutustelua! Ja ihana yllätys oli!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muutama viikko ennen laskettua aikaa ystäväni kysyi saisiko järjestää minulle vauvakutsut. Suostuin siihen ja niin sitten eräänä päivänä ystäväjoukko saapui meille viettämään showereita. He toivat tarjottavat mukanaan, sekä jotain pientä vauvalle. Oli ihana päivä, rennosti oltiin, syötiin, juotiin ja juteltiin. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä eräs hyvä ystäväni halusi järjestää mulle vauvakutsut esikoista odottaessani. Meillä ne sitten pidettiin, eivät siis olleet yllärikutsut. Hyvää syötävää, pieniä lahjoja ja leikkimielisiä kisoja mm.nukkevauvan pukemiskisa ja vauvan tietojen arvuuttelu.

 

Taisi olla rv 30+, ei voi muistaa enää tarkasti.

Edited by JoHe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä vihjasin äitilleni, että haluisin kutsut. Ei kukaan kavereistani varmastikaan olisi tajunnut järkätä. Pidimme jo hyvissä ajoin kesällä heinäkuun alussa (la 14.9), kun mökillä on paremmin tilaa ja kivemmat puitteet. Äitin kanssa sovittiin milloin pidetään, ketä kutsutaan ja mitä murkinaa voitaisiin syödä, mutta muuten äitini hoiti kaiken. Yllärinä tuli se, että äitini oli keksinyt valita Tappara-teeman! Sukupuoli siis ei ollut tiedossa, joten teemavärit meinasi aiheuttaa ongelmia. Väreiksi sitten tuli valkoinen-oranssi-sininen ja vaippakakunkin äiti oli tehnyt teemaväreillä koristellen!

 

Söimme lihapullia, salaattia yms. ja herkuttelimme anoppini tekemällä maailman parhaalla suklaakakulla. Pelasimme porukalla mölkkyä ja muutama lähti kanssani vielä saunomaankin. Pidettiin kivaa, juteltiin, naurettiin ja oltiin ihan ähkyssä herkkujen jäljiltä. :D Lahjaksi sain teemaväreihin sopivia juttuja, lähinnä vauvanvaatteita. Sitten muun muassa sellainen savirasia, johon voi painaa lapsen jalan- tai kädenjäljen ja siskoltani saan jotain hemmottelujuttuja vasta synnytyksen jälkeen. Oli kyllä onnistunut päivä!

 

Muoks. Lisäksi veikkasimme koko porukka vauvan syntymäpäivää sekä sukupuolta!

Edited by Nellisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ystäväni ja äitini järjestivät minulle yllärikutsut, kun olin 35.viikolla raskaana. He ilmestyivät eräs sunnuntaipäivä oven taakse ja toivat mukanaan paljon ruokaa ja kakkua sekä lahjoja kuten ainu-pupu, lahjakortti kosmetologille, converse-villasukat ja vaippakakku. Kutsut kestivät parisen tuntia. Istuimme takapihamme terassilla tarjoiluista nauttien ja vaihdettiin kuulumisia. Myöhemmin myös vähän kisailtiin, kun yksi ystävistäni oli järjestänyt tietovisan ystävilleni mm. vauvan syntymäajasta, nimestä ja muusta tulevasta. Toinen ystäväni järjesti vauvanruokien sokkomaistelutestin.

 

Olin kutsuista tosi otettu ja iloisesti yllättynyt, sillä suurin osa vieraista matkasivat vähintään tunnin ajomatkan takaa. Oli myös erityisen ihanaa nähdä kaikkia kavereita vielä kertaalleen ennen vauva-arkea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole lapsia enkä siksi voi puhua omista vauvakutsuista, mutta kerran ulkomailla asuessa pääsin osallistumaan vauvakutsuille. Ilokseni ja yllätyksekseni ko. maassa oli tapana kutsua noihin juhliin eri-ikäisiä ihmisiä ja myös miehiä. Olen ymmärtänyt, että Suomessa osallistujat ovat pääsääntöisesti naisia, vai olenkohan aivan väärässä..? Tuntui älyttömän mukavalta tajuta, että miehetkin olivat asiasta innoissaan ja näyttivät pehmeämmän puolensa.

 

Juhlissa oli tietysti hyvää ruokaa, minkä lisäksi leikittiin monenlaisia leikkejä, tanssittiin ja avattiin kaikkien nähden lahjat, joita olikin melkoinen keko. Olin paikalla varmaan neljä tai viisi tuntia, ja juhlat jatkuivat vielä kun lähdin.

 

Lapsen sukupuoli oli tiedossa, ja tulevat vanhemmat olivat koristelleet juhlapaikan vaaleansinisillä tutin muotoisilla ilmapalloilla. Päätin, että jos itselläni joskus olisi vastaavat kekkerit, emme paljastaisi lapsen sukupuolta, vaikka se omassa tiedossa jo olisikin. Monia muita juttuja kyllä kopioisin, ja ehdottomasti kutsu lähtisi tutuille vauvasta vaariin, ei vain naispuolisille ystäville.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta pidettiin vauvakutsut, eivät olleet yllätys. Noin 10 ystävää, kaikki toivat ruokaa nyyttäri-tyylillä. Oli lapsuuskuvien arvailua, vauva-tietovisaa..Taisin olla viikolla 33. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle pidettiin yllärivauvakutsut rv 35. Oltiin sovittu, että neljä läheistä ystävääni tulevat meille kahville, mutta olivatkin sitten järjestäneet yllätysvauvakutsut. Hieman kyllä aavistelinkin, että ehkä voisivat jotan järjestää, mutta ihana yllätys oli! :girl_in_love:

 

Ystäväni olivat tehneet tosi hienon vaippakakun, jossa oli vaippojen lisäksi harso, tuttipullo, tutteja sekä pienet, söpöt, vaaleanpunaiset sukat. Lisäksi sain ilmapallon, jossa luki It´s a girl ja kortin. Ystäväni toivat hyvää syötävää nyyttärimeiningillä ja myös ohjelmaa olivat kehittäneet. Maisteltiin erilaisia pilttejä silmät sidottuina ja sitten jokainen kirjoitti omalle vaaleanpunaiselle pahville vastaukset muutamiin kysymyksiin (arvuuteltiin vauvan syntymäpäivä ja -aika, pituus ja paino jne.) sekä loppuun kirjoitettiin terveiset meidän vauvalle ajatuksena siis, että säästän noi kortit ja näytän ne sitten joskus meidän lapselle.

 

Oli tosi mukavaa ja olin tosi kiitollinen kutsuista! :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle ei oo koskaan pidetty vauvakutsuja, mutta itse oon järjestänyt kahdet. Ensimmäiset oli esikoisen odottajalle ja toiset oli toisen vauvan odottajalle :) Tarkoituksena on ollut, että äidin ystävät kokoontuu yhteen ja saa viettää aikaa ystävien kesken, kun vauva arkena siihen ei aina ole mahdollisuutta, eli minun mielestä ei tarvitse välttämättä olla aina esikoisen odottaja.

 

Ohjelmana oli molemmissa mm. vauvan nimen, syntymäajan ja mittojen arvaamista, silmät kiinni äiti laittoi 'vauvalle' vaippaa ja puki päälle, haisteli vaipoista mikä ruoka kyseessä, jne. Sit oli tietenkin hyvää syötävää ja kilisteltiin 'skumpalla'.

 

Ystävät toivat pieniä lahjoja vauvalle, vaatteita, ihonhoitotuotteita, leluja, jne ja tietysti vaippakakku :)

 

Molemmilla kerroilla äiti on yllätetty ihan täysin, toisella kerralla ystäväni mies jätti meille avaimen ja me päästiin sisälle laittamaan kaikki valmiiksi sillä aikaa, kun he kävivät syömässä. Unohdettiin jättää ovi auki ja tämä yllätetty äiti jäi ulos istumaan ja kiromaan miehensä, joka jätti hänet yksin ulos :D Ilme oli näkemisen arvoinen, kun meistä jokainen tuli heidän talostaan ulos ja mutistiin "yllätyys.." :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0