Birbir

Vauvan koko syntyessä

143 posts in this topic

Eli siis kiinnostaisi tietää miten vauvojenne syntymäkoot (paino ja pituus) ovat vastanneet omia syntymämittojanne. Millaisissa syntymämitoissa olette itse lapsen toisen vanhemman kanssa olleet ja minkä kokoinen nyyttinne on syntyessään ollut? Ja kertokaa toki kaikista lapsistanne, jos löytyy useampia kuin yksi :)

 

Itse olen asiaa jonkun verran tässä pohdiskellut, vaikka synnytykseen vielä aikaa onkin. Olemme sattumalta miehen kanssa olleet hyvinkin saman mittaisia ja painoisia syntyessämme, joten mahtaakohan olla odotettavissa, että esikoisemme noudattelee suunnilleen samaa linjaa omien mittojemme kanssa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 49cm 3080g (40+ 2)

Mies 52cm 4560g (41+2)

Tyttö 50cm 3220g (42+2)

 

Tyttö syntyi 42+2 mutta jos ois ajallaan tullut niin ois ollut luultavasti alle kolmikiloinen...

 

 

Muoks. Lisäsin Rv:t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 47,5 cm, 2890g (synnyin 3 viikko etuajassa, en tiedä tarkkoja viikkoja)

Mies 50 cm, 3050g (syntyi 2 viikkoa etuajassa, enkä tiedä tässäkään tarkkoja viikkoja)

Poika 51 cm, 3650g (syntyi 40+0)

 

Koko raskausajan ajattelin, että meille tulee sellainen nippa nappa 3 kiloinen vauva, kun ollaan molemmat oltu niin pieniä, mutta joo, mehän ollaankin synnytty aikaisemmin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

me ollaan miehen kanssa oltu 3300-3500g. neiti syntyi viikolla 39+0 ja painoi 2440g. eli eipä täsmännyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 48 cm ja 2960 g (pari viikkoa LA:n jälkeen)

Mies 55 cm ja 4630 g

Tyttö 52 cm ja 3666 g (rv 41+5)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyby 3620g, 51cm (rv 41+1)

Minä 3960, 52cm (rv 43+x)

Mies 4120g, 54cm (rv 42+ x)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin triosta pienin, paino 2660g ja pituus 47cm (vaikka synnyin viikolla 42). Mies painoi muistaakseni 3600g ja oli 49-senttinen (lasketun ajan tienoilla syntynyt). Poika on siitä välistä, 3170g ja 49cm (rv 39+0).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen ollut 51/n.4000, mies on ollut 3700 (en muista pituutta) ja neiti oli syntyessään 51/3200. Neiti syntyi viikon ennen LA:aa, itse olen ollut kaksi viikkoa myöhässä, mikä ehkä selittää reilua kokoa. Mutta ainakin se väite, että omasta syntymästä suhteessa LA:aan voisi päätellä tuleeko lapsi etuajassa vai myöhässä, osoittautui meillä perättömäksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 3800g, 52cm (pari viikkoa myöhässä)

Mies 3800g, 50cm

Tyttö 3700g, 52cm (40+2)

 

Meillä oli tyttö aika saman kokoinen kuin vanhempansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 3000g ja 49cm mies 3990g ja 49cm

Pojat 2730g ja 48cm sekä 3510g ja 51cm. Kaikki ollaan synnytty siinä la +- 1 vrk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pituuksia en kyllä muista itseltäni ja mieheltä, mutta itse olin painanut 3700g ja mies n. 3300g.

Sellainen mielikuva on, että molemmat olis ollu aikalailla 50-51cm pitkiä.

 

No poika syntyi painaen 4220g ja ollen 53cm pitkä! :blink: (rv 40+3)

Laskettuna päivänä lääkärin painoarvio neuvolassa oli n. 3,5kg. Naureskelin vaan synnärillä painoarviolle, joka oli 4,3-4,5kg ultralla katottuna. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 4080 g & 52 cm (40+0)

Miäs 4450 g & 55 cm (41+x)

Vilpsu 3400 g & 49 cm (39+2)

 

Aika rääpäleeksi tuo pieni jäi... se voipi kyllä vaikuttaa, että mulla oli viimesen raskauskuukauden ajan alapaineet sadassa, ei tainnu pieni saada tarpeeksi ruokaa :(. Koko raskauden kaikki sano, että iso vauva on tulossa, mm. kaks päivää ennen syntymää ultrassa arvio 4200 g, joten ylläri oli aikamoinen, kun tommonen "rääpäle" sieltä vaan tulikin :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me vanhemmat ollaan molemmat oltu keskimittaisia ja -painoisia vauvoja. Tyttöllä oli painoa 3245g ja pituutta 51cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä poitsu tuntuu kehittyvän samalla tavalla kun minä aikoinani. On samankokoinen ja tekee samoja juttuja samaan aikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä n 3700g ja mies alle kolme kiloa syntyessään. Poika 3400g ja syntyi yliaikaisena. Ymmärtääkseni äidin syntymäpainolla on enemmän merkitystä tulapsen painoon kuin isän syntymäpainolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä: 3700

Mies: 4500

Tyttö: 3800

 

Nämä siis noin-painoja, ei olla kaikki sentään oltu noin jämptejä. :lol:

 

Muoks. Tyttö syntyi rv 41+1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olin 45 cm ja 2660g, pieneen kokooni vaikuttaa se, että olen kaksonen, vaikka täysiaikaisina synnyimmekin.

 

Mies oli 50 cm ja 3520 g, ymmärtääkseni syntyi täysiaikaisena.

 

Tyttö oli 47 cm ja 2880g ja syntyi rv 38+6.

 

Toivoisin lähinnä helpon synnytyksen takia, että tuleva vauvakin olisi suht sirokokoinen (vaikka se ei tietysti helppoa synnytystä takaakaan...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 3900 g 51 cm

Mies 4070 g 52 cm

Poika 3768 g 51 cm (rv 41+2)

 

Poika oli pienempi kuin odotimme, ultrien ja käsikopeloarvion perusteella odotimme yli nelikiloista vauvaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä: 2800g 49cm

Mies: 3570g 51cm

Neiti: 2620g 46cm (rv 40+5)

 

Että kait tuo on enemmän äitiinsä tullut :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä: 49cm, 3160g (38+4)

Mies: 53cm, 3780g (ei tietoo viikoista)

Poika: 54cm, 4090g (42+4)

 

Ite oon siis ollu aika tirriäinen noihin miehiin verrattuna, mutta oonkin syntynyt tosiaan ennen laskettua, mies on muistaakseni mennyt yli lasketun ja poika meni sitten ihan yliaikasekskin, että nitten mitat on aika lähellä toisiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ymmärtääkseni äidin syntymäpainolla on enemmän merkitystä tulapsen painoon kuin isän syntymäpainolla.

 

Meillä on miehen kanssa tosiaan niin vähän eroa syntymäkoossa (painossa eroa 40 g ja pituudessa jotakin 2 cm), että tulee varmaan saman kokoinen vauva, vaikuttaa kumpi tahansa enemmän :lol:

 

Kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista, mukava vertailla näitä kokoja :) Koitan pitää mielessä, että muistan itsekin lisätä tähän listaan meidän tiedot, kun vauveli kesällä syntyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä sekä mies ollaan painettu n 3300 g syntyessä, mies suht ajallaan ja minä pari viikkoa myöhässä. Yhteinen poikamme painoi syntyessään 4320g ja syntyi rv 40+3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä 3300 ja 50cm 40+6, mies 3800 ja 50cm (ei tietoa viikoista) ja tyttäremme 3180g ja 50cm, rv 41+3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now