Sign in to follow this  
Followers 0
Nappula93

Vauvalle välikausi puku

3 posts in this topic

Esikoiselle pitäisi välikausi puku ostaa, kyselisinkin täältä vähän apua :) Neiti on siis n. 10kk ikäinen. Hän konttaa ja nousee tukea vasten seisomaan, ei kuitenkaan kävele vielä. Haalari nyt varmaan olisi tämän ikäisellä kätevämpi kuin housut ja takki? Olisiko fiksumpaa ostaa tavallinen haalari ja kurahousut, vaiko sitten kurahaalari? 

Nyt käytetään suurimmaksi osaksi kokoa 74cm olevia vaatteita, muutamat 80cm käytössä. Toki eri merkkien samankokoisissa haalareissa on eroa, mutta olisiko fiksumpaa ostaa 80 vai 86cm kokoinen haalari? 86cm kokoinen saattaisi keväällä mahtua mikä olisi hyvä, mutta en tiedä olisiko se nyt kooltaan vauvalle hirveän suuri..

Neuvoja saa antaa, itse en näistä kovinkaan paljon tiedä :) Kiitos etukäteen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti haalari eikä eikä takki+housut :)

 

86 koko on ihan valtava ja meidän pitkänhuiskea 2veekin varmaan mahtuu vielä viime talven 86-kokoiseen haalariin (eli jota käytettiin 1,5veenä ja esikoinen on ikäisekseen pitkä), eli sanoisin teille ehdottomasti mielummin koon 80 haalarin. Ne on kuitenkin lähestulkoon aina sillä tavalla reilua kokoa, että pitäisi kyllä mahtua koko talven. Esimerkiksi Reiman sivuillakin lukee näin:

 

"Paljonko kasvunvaraa lasten vaatteisiin kannattaa ostaa?

Tuotteemme on mitoitettu siten, että lapsen ollessa vaatteen koon pituinen (koko 104 = 104 cm) niissä olisi vielä sesongin vaatima kasvunvara, eli syksyllä ostettu haalari mahtuisi ylle koko talven. "

 

Tuossa vaiheessa kasvu hidastuu aika merkittävästi, joten on hyvin mahdollista, että sama haalari mahtuisi vielä keväälläkin.

 

Pitipä vielä palata vastaamaan, että mä oon omalle vauvalleni (joka mahdollisesti tämän talven aikana lähtee kävelemään tai ainakin konttaamaan) suunnitellut ostavani sellaisen vk-haalarin, joka mahdollisesti "lisäosien" eli jonkun fleece- tai villahaalarin kanssa menisi koko talven jos sattuisikin samanlainen talvi kun tuo edeltävä.

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ostaa ehdottomasti 80cm haalari. Vaikka sitten tulisikin kasvupyrähdys ja keväällä tarvitsisikin uuden haalarin, tuon kokoisia saa halvalla lähes uuden veroisia käytettyjä, jos raha-asioita miettii.

 

Olen siksi juuri sopivan haalari koon oston kannalta, koska teidän tytön on sitten huomattavasti helpompi treenata kävelyä ja muutakin liikkumista ulkona. Töissäni alle kolmevuotiaiden parissa on niin säälittänyt ne pienet joilla on ulkovaatteissa kasvunvaraa, koska he eivät mielellään liiku ulkona, liikkuminen on kömpelöä ja hankalaa, verrattuna niihin ikätovereihin, joiden sopivan kokoiset vaatteet eivät menoa hidasta. Kaksivuotiaita ei sitten enää kasvunvara vaatteissa hidasta laisinkaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0