Sign in to follow this  
Followers 0
Ruuti

Avoin neuvola, Helsinki

4 posts in this topic

Huomasin, että Helsingissä on nykyään avoin neuvola -toimintaa. Onko kukaan käynyt odotusaikana? Olen töissä ihan neuvolan vieressä ja tekisi mieleni kipaista siellä kysymässä, josko voisivat kokeilla, kuuluuko sydänäänet. Suostuukohan he kuuntelemaan 10+ viikoilla ja onko siellä millaiset ruuhkat? En viitsisi mennä sinne jonon tukkeeksi, jos siellä on paljon asiakaita, joilla on ihan "oikeaakin" asiaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muistelen että ystäväni kertoi käyneensä kuuntelemassa sydänäänet ja kehui tuota avoimen neuvolan toimintaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naapurikaupungissa (Espoossa) kävin avoneuvolassa rv11+4 juurikin kuuntelemassa sydänääniä (töiden takia jouduin kertomaan työnantajalle hyvin varhaisessa vaiheessa ja halusin vielä ennen kertomista varmistaa, että mahassa oli joku). Kovasti neuvolatäti varoitteli, ettei niillä viikoilla välttämättä kuule ääniä, mutta ilman mutinoita kokeili ja hyvin kuuluivat :) Otti vielä hemoglobiininkin, kun pohdin rautalisän tarvetta. Sanoi vielä lähtiessäni, että avoneuvola on nimenomaan sitä varten, että voi pieniä huolenaiheita käydä tarkistelemassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä oon nyt kaks kertaa asioinut avoneuvolassa ja en voi muuta kuin hehkuttaa systeemiä! :) Molemmilla kerroilla menin siis kuuntelemaan sydänääniä ja eilen halusin lisäksi keskustella parista huolenaiheesta. Itse oon käynyt eri neuvolassa kuin missä normaalisti käyn, aikatauluista johtuen.

Etukäteen mietin, että onkohan siellä paljon jonoa ja joutuukohan kovasti odottelemaan, mutta se oli turha huoli! Ensimmäisellä kerralla minua ennen oli yks jonossa ja toisella kerralla pääsin suoraan sisään. =) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0