Joogini

Millä raskausviikolla monikkovauvasi syntyivät?

74 posts in this topic

37+6 käynnistyksellä. Torstaina ennen pitkää perjantaita mentiin aamulla sairaalaan ja yhen aikaan yöllä pojut synty. Heti maanantaina päästiin pois ja pojut oli melkein kokoajan vieressä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

33+6 A vauvan vedet meni ja supistukset alkoivat saman tien. Molempien mitat olivat samat; 2580g ja 47 cm. Itse olin 7 viikkoa ennen ja viikko synnytyksen jälkeen sairaalassa. Pojat ovat vielä osastolla opettelemassa syömistä ja myös keltaisuutta hoidetaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksoseni syntyivät 38+3, synnytys käynnistettiin suunnitellusti. Lähinnä sen takia että silloisessa kotikaupungissani se oli yleinen tapa, vaikkei minkäänlaisia vaivoja ollut. Molemmat olivat puolimetrisiä ja painoa oli kolmen kilon tietämillä molemmilla. Sairaalassa oltiin 5 vrk, lähinnä toisen kaksosen verensokeriongelmien vuoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvat syntyivät viikolla 40+2 spontaanisti. Seuraavana päivänä olisikin ollut aika käynnistykseen. Synnytys kesti kokonaisuudessaan reilu pari tuntia ja aikaa a-vauvan syntymästä b-vauvan syntymään meni noin vartti. Vauvat painoivat 3150g ja 3500g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

34+3. A:n vedet menivät jo 33+2, mutta saatiin vähän aikaa odoteltua ja tärkeitä päiviä pienille. Pienet kohtalaisen hyvässä kunnossa, eivät tarvitse esim hengitystukea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaksoseni syntyivät 37+4, tyttö oli 2405g ja 47cm, poika 2550g ja 46cm. Terveet ihanat pienet! Olimme sektion vuoksi 5 päivää sairaalassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

38+6 tuloksettomien käynnistysyritysten ja pahan toksemian vuoksi sektiolla. 3150g ja 2730g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 35+6 käynnistettynä raskausmyrkytyksen vuoksi. Keskosina syntyivät, mutta tehohoitoa ei tarvittu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rv 33+2 syntyivät pienokaiset 1745g ja 1405g painoisina. Tehohoidon puolella yön tai kaksi, sen jälkeen jatkohoidon puolelle keräämään painoa ja viikkoja, sekä opettelemaan syömistä :) Kotiutuivat noin 3,5 viikon iässä, tänään täynnä huimat 2 kuukautta! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys käynnistettiin 37+0 vauvojen yhteisen istukan sekä A:n perätilan vuoksi. Vauvat syntyivät 37+1 kiireellisellä sektiolla.

Edited by Mumpsi

Share this post


Link to post
Share on other sites

En näköjään ollut tähän vastannutkaan. Meidän kaksoset syntyivät suunnitellulla sektiolla A-vauvan poikittaisen perätilan vuoksi. Raskausviikkoja oli tuolloin 37+1. Muuten olisi odotettu pidempään (38+ asti), mutta taustalla oli jo ennenaikaisen synnytyksen pelko ja vuodelepo, kortisonipiikit ja näiden lisäksi miun kroppa alkoi prakata tuossa vaiheessa jo siinä määrin, että olo kävi mahdottomaksi, niin päädyttiin sitten jo aikaisempaan vaihtoehtoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapsivesi meni rv 37+1, josta päädyttiin napanuoran esiinluiskahduksen vuoksi hätäsektioon. A oli syntyessään 48cm ja 2400g ja B 46cm ja 2100g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käynnistys kalvojen puhkaisulla 37+1 A-vauvan kasvun pysähtymisen takia. A tuli alakautta ja B kiireellisellä hätäsektiolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle varattiin sektioaika 38+1 a-vauvan perätilan vuoksi, mutta päätettiin sektiopäivänä vaihtaa synnytystapa alatiesynnytykseen pt:stä huolimatta. Pyysin sit käynnistystä seuraavalle päivälle, kun olin jo valmiiksi 3cm auki ja henkisesti ja fyysisesti ihan kypsä raskauteen/valmis synnyttämään. Onneksi tähän suostuttiin ja vauvat syntyi käynnistyksellä 38+2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

36+3 a-vauvan vesien menolla ja kiirelliseen sektioon aan perätilan vuoksi. Pääsivät suoraan vierihoitoon ilman ongelmia vaikka olivat keskosia ja melko pieniä (1735g ja 2195g)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suunniteltu sektio rv 36+6. Päätös tehtiin edellisenä iltapäivänä (toksemiaan viittavat oireet liian suuret, b-vauvalla alkoi olla ahdingon merkkejä). Sektiosynnytys tarjontojen vuoksi (perätila-poikkitila). Vauvat pääsivät heti vierihoitoon ja olivat hyvän kokoisia viikoille, a 3100g ja b 2740g. Itse olin tovin vähän huonommassa hapessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now