Joogini

Millä raskausviikolla monikkovauvasi syntyivät?

74 posts in this topic

35+2 kiireellisellä sektiolla etenemättömän synnytyksen takia (tai kai se jotenkin eteni, kun tällä kertaa sentään avauduin kokonaan). Toinen oli himpun päälle 2100g ja toinen 2400g, molemmat 45cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poitsut syntyivät kiireisellä sektiolla Been revittyä kalvot ja kohdun seinämän rikki rv 38+0 (suunniteltu sektio oli kaavailtu rv 38+5 tilanteeseen Aa-vauvan perätilan vuoksi). Poitsut "vaihtoivat paikkaa syntyessään" eli ensin syntyi Bee, josta tuli Aa :girl_haha: 3035g ja 48cm, sitten nostettiin mahasta Aa, josta siis tuli Bee, 3390g ja 50cm. Hyvän kokoiset jätkänpätkät siis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvän kokoisia pikkuisia on syntynyt. :) Jos kaikki menee keväällä ok, ei varmaan ole kovin fiksua ostaa pienempiä kuin koon 50 vaatteita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tirppiäiset käyttivät sairaalassa ja vielä kotonakin useamman viikon 40/44cm vaatteita (kotona lähinnä yöpukuja). Nyt vasta (kun kummallakin pituutta vähän päälle 51cm) alkaa 50cm vaatteista bodyt olla sopivia, kaikki puolipotkarit ja potkarit on edelleen liian isoja. Tytöt ovat vielä melkoisia rimppakinttuja, pienimpiin sukkahousuihinkin mahtuisi kaksi koipea samaan "punttiin":P

 

Muoks. Nuo pienet yöpuvut ostettiin kotiutumisen jälkeen. Ihan noin pieniin vaatteisiin en osannut edes ajatella varautua.

Edited by Nappula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taasen osa 50cm mitoituksen vaatteista jäi käyttämättä(ja kaikki ne vielä pienemmät eli muutama yöppäri, eivät menneet pienemmällekään pojalle - menevät esikoisen beipparille sitten), kun tuo Bee-herra varsinkin on sen verran "isäntä", että alusta alkaen koko 56 oli jo parempi ja nyt menee vuoden iässä 86/92 kokoiset... :girl_haha: Onhan se tietty mukava, että on sopivan kokoiset vaatteet ja helpompihan se on vauvaa käsitellä kun vauva ei huku yöppärin lahkeeseen, mutta kovin montaa vaatekertaa en minä ainakaan näillä nykyisillä kokemuksilla kaappiin varaisi. Saahan sitä mies/äiti/anoppi tai kuka tahansa vauvaa katsomaan tuleva tuotua noita pienenpieniäkin, jos ovat tarpeen.

 

Hyvän kokoisia tosiaan suurin osa kaksosista ollut täällä, minua niin peloteltiin, että pieninä syntyvät (ja lääkärin mielestä tuskin edes niin isoilla viikoilla, että henkiin jäisivät molemmat). Mitat meni kokoajan kuitenkin Beellä siellä "normi-yksikkö" käyrällä ja Aalla "hieman yli normi-yksikön". En sitten tiedä ovatko nuo jotenkin ihmeellisen isoja, ei ainakaan kun moneen muuhun samalla raskausviikolla syntyneeseen vertaa. Meillä esikoinen syntyi rv 39+0 ja oli syntyessään 45cm (perätilan vuoksi veti jalat tiukasti koukkuun, joten oikea mitta oli lähempänä 48cm mikä kotiinlähtiessä saatiin) ja painoa 3145g - hänellä käytettiin koon 50cm vaatteita ensimmäiset 3kk ja sen jälkeen seuraavat 3kk varmaan kokoa 56cm. Tällä hetkellä hän käyttää kokoa 98cm (joissain menee vielä 92cm) - lapset ovat niin eri kokoisia ja erilaisia ruumiinrakenteeltaan kaikki.

Edited by Tiikeri-äittä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun vinkki on kanssa että ei niitä kauhean pieniä, 40/44cm-->50cm, vaatteita kauheasti kerätä. Jos käy niin kuin meillä että syntyivät pieninä etuajassa niin kyllä niitä vaatteita ehtii sitten hankkimaan ennenkuin pienet pääsevät kotiin. Vaatteita löytyy niin helposti nettikaupoista ettei tarvitse edes käyttää aikaa kaupoissa kiertämiseen jos ei halua. Eikä niitä ihan pikkuruisia vaatteita edes hirveästi tarvitse jos ei ole pukluvaivaa.

 

 

Meillä syntyivät pienet rv 34+0, A 2480g+44,5cm ja B 1935g+42cm.

Edited by Lene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän SGA-lapset syntyivät lääkärin päätöksellä sektiolla raskausmyrkytyksen vuoksi rv35+1. A-poika 44 cm, 1865 g ja B-tyttö 43 cm, 1890 g.

 

Kotiutuivat parin viikon jälkeen kumpikin noin 2000 g, poika 47 cm ja tyttö 46 cm. En hankkinyt erikseen 50 cm pienempiä vaatteita, mutta mulla oli muutama Ranskasta ostettu 50 cm body, jotka Suomen mittakaavalla vastasivat varmaan suunnilleen kokoa 46/48 cm. Muut 50 cm vaatteet olivat pitkään ison oloisia, mutta kyllä ne asiansa silti ajoivat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tytöt syntyi siis rv 35+4 ja pituutta oli molemmilla 46 cm. Painoa A-vauvalla oli 2465 g ja B-vauvalla 2410 g.

 

Meillä oli jonkin verran valmiina 50 cm vaatteita ja ostettiin niitä tyttöjen synnyttyä lisää. Sen pienemmille ei olisi ollut tarvetta. Olihan nuokin vaatteet alkuun tosi reiluja mutta ei se hirveästi haitannut. Sitä paitsi viime kesä oli niin turkasen kuuma, että tytöt oli kotosalla vaippasillaan tai pelkässä bodyssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapsivedet menivat 36+6, koitettiin kaynnistaa tms, mutten vaan auvennut. Joten tehtiin sektio seuraavana paivana, eli vko 37.

 

Herra A 2290g, 46cm

Herra B 2530g, 47cm

 

:lipsrsealed::lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäkysymys: Millä viikoilla syntyivät ja kauanko jouduitte olemaan sairaalassa? :) Mua pelottaa että jos joutuu olemaan kauan.. Se oon inhottaavaa, ei pysty aloittamaan imetystä ja tutustumista heti, ja rahallisesti myös tylsää..

 

Meillä menossa nyt 26+4 ja toivottavasti olisivat vielä kauan masussa. Vielä ainakaan ei ole ollut mitään merkkejä.

Edited by jeen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä syntyivät 32+1 ja vauvat olivat 5vkoa sairaalassa. Itse olin sen 2 yötä synnytyksen jälkeen. Oli tosiaan rankkaa kun ei voinut imettää pitkään aikaan, eikä pitää vieressä tmv.. Mutta toivottavasti sun vauvat viihtyvät masussa täysiaikaiseksi asti! (mulla alkoi ennenaikaisen synnytyksen merkit jo rv20..)

Edited by dizo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikoilla 35+2 ja me kaikki oltiin sairaalassa tiistaista maanantaihin (tai minä jo sunnuntaiaamusta). Vierihoitoon tytöt pääsivät heti. Painon saaminen noususuuntaan vei sen vajaan viikon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvat syntyivät rv 38, suunnitellulla sektiolla. Vierihoitoon pääsivät heti ja sairaalassa oltiin to-su. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Identtiset tyttöset syntyivät vk 39+0 kiireellisellä sektiolla ja mitat 3040g ja 3005g. Valmiita paketteja oli ja sairaalassa neljä yötä (odoteltiin että maito nousee ja yhteisimetys onnistuu). Muuten oltaisiin päästy aikaisemmin mutta halusin että tuo imetys lähtee hyvin käyntiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now