Birbir

TYKS

636 posts in this topic

Olin itse osastolla 310 ja mulla jäi kyllä tosi positiivinen kuva tuosta osastosta! Hoitajat oli oikein kivoja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin osastolla 310. Mulle jäi osastosta sellainen käsitys, etten sinne enää haluaisi mennä. Neiti oli viikon teholla ja sit vasta siirryttiin osastolle. Meitä kohdeltiin siellä huonosti, ei opastettu lastenhoidossa, imetyksessä, kylvyissä ym. Kerran pyysin näyttämään kapalointia, ei näytetty ikinä. Myöskään osaston päiväohjelmasta ei kerrottu, joten olimme kaikki aika sekaisin. Kotiin vaadin päästä 2 yön jälkeen, vaikka omat tulehdusarvoni olivatkin vielä koholla (kohtutulehdus). Kaamea paikka :angry: :angry: :angry: !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas, olen epähuomiossa jättänyt kommentoimatta.

 

Tuli siis synnytettyä Tyksissä tuossa 3,5 kk sitten ja ihan tyytyväinen olin. Mentiin pitkän kaavan mukaan, eli vietettiin ensialkuun melkein vuorokausi odottelulinjalla osastolla 312. Siellä oli ihan mukavia hoitajia, joskin aika pitkälti oltiin vaan miehen kanssa kaksin. Ehkä vähän oli sellainen olo, että oli jääty heitteille, kun ei kukaan pahemmin tiedustellut mistään supistusten väleistä tai voimakkuuksista (tai paljon muustakaan).

 

Synnytysosastolla oli oikein mukava henkilökunta. Anestesialääkäri (mies) oli ehkä vähän töksähtävä tyyliltään, mutta taisi olla ihan vaan luonnekysymys. Ei kuitenkaan siis ollut mitenkään tahallisesti ilkeä, tms. Päinvastoin oikeastaan, väänsi epiduraalia laittaessaan vitsiä. Kätilöt olivat synnytysosaston parasta antia. Kaksi eri henkilöä ehti minulla siinä olla ja molemmat todella mukavia. Ei ollut yhtään sellainen olo, että yksin pitää pärjätä ja olla, kun kävivät molemmat tiuhaan katsomassa. Jälkimmäinen (nuori) kätilö oli vierellä ihan koko ajan, kun avautumisvaihe alkoi kääntyä loppusuoralle.

Nyt kun näin jälkeenpäin ajattelee ja on lueskellut muiden synnytyksistä, niin sellaisen jutun tajusin omassa synnytyksessäni, että en (muistaakseni) saanut mitään ohjeita ponnistamisvaiheessa. Tai sain yhden: ponnista :D Mutta kukaan ei siis kertonut sen tarkemmin miten. Tosin hyvin sujui siitä huolimatta, enkä tosiaan itse tilanteessa edes huomannut asiaa.

Kaiken kaikkiaan koin synnärin ilmapiirin kannustavaksi ja positiiviseksi (mainittakoot, että omalla kohdalla kyseessä oli perätilasynnytys, joten synnytyshuone oli kannustajia piukassa :lol:).

 

Synnäriltä siirryttiin osaston 310 perhehuoneeseen. Mitään valittamista ei osastosta ole vieläkään mieleen tullut, mitä nyt yksi hoitaja oli aika tyly. Pääasiassa kuitenkin hoitajat olivat mukavia ja auttoivat pyydettäessä. Kovin avoimen iloluontoisia hoitajia en tavannut, mutta asiallisia kuitenkin. Imetykseen en muista saaneeni kovin paljon ohjeistusta, mutta erityisempiä ongelmia ei sairaalassa ehtinyt ilmetä. Oli kuitenkin hyvä, että oli tullut itse tutkittua etukäteen sitä, miten se imetys olisi tarkoitus sujua.

 

Äitiyspolillakin asioitiin kertaalleen ennen synnytystä, kun kävin synnytystapa-arviossa. Sekä hoitaja (kätilö?) ja erikoislääkäri olivat oikein mukavia ja ymmärtäviä, vaikka meidän tilanne oli kaikin tavoin aika erikoinen ja vastaanotto olisi voinut olla hyvinkin tympeä.

 

Eli olen varsin tyytyväinen Tyksissä synnyttänyt. Toistenkin varmastikin tulee mentyä. Kaikkinensa sairaalassa tuli oltua melko tarkkaan neljä päivää. Olisivat kaiketi pitäneet mielellään vielä ainakin päivän verran, mutta haluttiin päästä jo pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurjaa, kurjaa...

Tyksin kätilöt huolissaan vauvojen ja synnyttäjien turvallisuudesta / TS 22.11.2008

 

On se kumma kun joku V-S sairaanhoitopiirin johtaja voi vaan todeta että "Ei ole näyttöä siitä, että kätilöitä olisi liian vähän". Mitä se näyttö on? Se että jollekkin äidille tai vauvalle käy huonosti? Kun sieltä Loimaalta siirtyy ne noin 250 synnytystä vuoden alusta TYKSiin (tämän vanhan kiireen päälle), niin huh huh! :blink::angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tässähän odottaa synnytystä tosi rauhallisin mielin tollasen uutisen jälkeen :angry: . Kivasti välittyy tosta sellanen viesti et olkaa vaan tyytyväisiä et joku ehtii vauvan ottaa vastaan kun sitä puskette ulos jossain käytävän perällä...

 

Mä olin toivonut että synnytyksen jälkeen sais sitten vauvanhoitovinkkejä, imetysopastusta ja muuta mitä villit huhut kertoo että sairaalassa sit sais, mutta taidampa unohtaa sellaset ajatukset. Jos kerran turvallinen synnytyskin saattaa ton uutisen perusteella jäädä aikapulan vuoksi haaveeksi.

 

Toivottavasti itsestä ja vauvasta ei tuu se vaadittu näyttö sille että kätilöitä on liian vähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko todeta että synnytysosastolla on päteviä kätilöitä jotka osaavat työnsä myös hengenvaarallisissa tilanteissa.

 

Mä olin kesäkuussa 08 synnyttämässä TYKS:ssa, toki silloin ei ollut pahinta mahdollista ruuhkaa eikä Loimaan synnyttäjiä, mutta aina ei kätilö päässyt heti paikalle kun olisin halunnut tai tarvinnut. Meidän synnytys meni kaukaa oppikirjoista ja hätä oli suuri kun vauva syntyi. Kiitos kätilön hyvän ammattitaidon vauvalle ei jäänyt pysyviä vammoja tms. Hän on terve ja hyvinvoiva lapsi nykyään :) Et mun mielestä edelleen voi mennä rauhallisin mielin synnyttämään. Tietysti se mietityttää aina omalla kohdalla et miten mahtaa käydä kun on resurssipulaa jne. Pakko vielä mainita että tossa jutussa oleva kätilö jota haastateltii ja jonka kuva oli jutussa, oli yks niistä kätilöistä jotka hoitivat mua synnytysosastolla ollessani ja oli kyllä todella mukava! Tuli vielä seuraavana päivänä onnittelemaan meitä, kun meillä vähä kesti tää synnytys ;)

 

Synnyttäneiden osastolla ollessani en saanu imetykseen oikeastaan yhtään apua. Ja mä luulen et vaikka olis enemmänkin hoitajia niin ei se imetysohjaus ois varmaan yhtään sen parempaa. Omalla kohdallani kun huomasin sen, että riippu ihan hoitajasta oliko hänellä aikaa ja kiinnostusta asian suhteen. Mä sentään olin viikon osastolla ni olis luullu et sinä aikana olis hoitajilla ollu aikaa opettaa ja neuvoa mutta ei niin ei. Oli siellä onneksi pari hoitajaa jotka tosi mielellään auttoi ja opasti, mut ei hekää sentää joka päivä ollu töissä eikä aina mun hoitajana :)

Vauvan hoitoon liittyvissä asioissa mä en niin kauheesti kiinnittäny huomiota, koska ne oli mulle tuttuja juttuja niin en tarvinnu niissä paljoa opastusta. Mieshän pääsi hoitaa vauvaa ekan kerran teholla, jossa ohjattiin todella hyvin vauvan hoidossa! Mut vanhat lastenhoitajat kyllä neuvo paremmin kuin uudet miten vauvaa hoidetaan.

 

Ja mitä tulee tohon et TYKS aikoo lopettaa synnytysvalmennukset, ni ei voi sanoa muuta kuin et ne tekee todella ison ja pahan virheen siinä!! Mä en oo koskaa pelänny sairaaloita tai leikkauksia tai mitään mikä liittyis sairaalamaailmaan, mut kuitenki oma synnytys jännitti ja oli vähä epäileväinen olo, jo ihan sen takia kun äitiysneuvolas vähä unohdettii et mekin oltais haluttu osallistua neuvolan järjestämään valmennukseen. Kuitenkin.. Sen jälkeen kun oltii käyty tutustuu TYKS:ssa tuli sellanen olo et kyllä tästä selvitään ja ei tää tuu olee paha rasti. Mentii synnyttää turvallisin mielin. Hyvällä tuurilla äidin synnytyspelko voi hävitä, jos sellaista on, kun pääsee tutustuu paikkaan ja esittää kysymyksiä. Tietty joku voi pitää tätä turhana, esim. ylin johto, mut ei se sitä oo. Nykyään kun tuntuu että raha vain ratkaisee :(

 

Täytyy vaan toivoa että kukaan ei joudu synnyttämään käytävillä eikä kukaan joudu vauvansa kanssa vaaratilanteisiin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä synnytyin TYKSissä marraskuussa 2008.

 

Synnytys käynnistyi aamuyöstä kotona vesien menolla ja aamulla sitten 7 aikaan menimme äitiyspolille näyttämään tilannetta. Koska supistukset eivät olleet vielä alkaneet, lähdin niitä odottelemaan osastolle 312. Osastolla oli oikein mukavaa henkilökuntaa, ne jotka olivat paikalla. Kuulin kun pari äitiä, jotka olivat tulossa käynnistykseen, käännytettiin ovelta, koska henkilökuntaa ei kerta kaikkiaan ollut tarpeeksi. Säännölliset supistukset alkoivat ja muuttuivat kivuliaiksi klo 11 aikoihin. Osastolla patistettiin suihkuun ja sain pari jotain kipulääkettäkin. Kyselin kovasti milloin pääsen alakertaa saliin, mutta siellä oli salit täynnä ja he olivat saaneet "käskyn" olla tosi tiukkoina alaspääsyn kanssa :huh: .

 

Yksi sali vapautui klo 15 ja minä sain luvan siirtyä sinne. Synnytys sujui oikein mallikkaasti ja seuraavana yönä klo 3 maissa siirryi osastolle 310. Osastokin oli todella täysi eli jouduin (tai pääsin) 3 hengen huoneeseen keskipaikalle. Henkilökunta oli oikein ihanaa eikä mitään pahaa ole sanottavaa. Luin nimittäin tätä ketjua etukäteen ja pelkäsin joutuvani juuri tälle "huonommalle" osastolle. Pelko oli aivan turhaa, kaikki hoitajat olivat oikein ihania! Kiireellehän ei henkilökunta mitään mielestäni voi ja senkin 5 päivän aikana, mitä me osastolla olimme, oli henkilökunta vajausta. Juuri tällaisina vajaina päivinä piti itse käydä kysymässä kansliasta asioita, eivät ehtineet koko ajan käydä sänkyjen vieressä tenttaamassa tilannetta. Joku ujompi/arempi äiti voi toki tällaisina päivinä jäädä vähän huonommalle huomiolle, mutta ei ketään siellä varmaankaan yksin jätetä. Valtavasti tietoa sai myös muilta äideiltä ja mun mielestä sairaalassa olossa mukavaa oli juuri tuo samassa tilanteessa olevien kanssa keskustelu. Imetysohjausta oli tosi paljon, meillä poika ei oikein osannut tuota taitoa, lisämaitoa tuli aina pyydettäessä.

 

Tilat nyt ovat mitä ovat eli 3 hengen huoneet ovat aika täysinäisiä, 3 äitiä, 3 vauvaa ja isät melkein koko päivän paikalla. Tähän täytyy vaan sopeutua ja ottaa tilanteesta hyvät puolet esiin. Sieltä voi saada elinikäisiä kavereita tai sitten huonekaveriksi osuu joku täysi kaaos, sitä kun ei etukäteen tiedä. Vessat ja suihkut ovat tosi ahtaita ja vanhoja, mutta aina olivat siistejä ja niitä oli tarpeeksi!

 

Tulipa sekava sepustus aiheesta, mutta yhteenvetona: TYKSissä oli oikein hyvää ja turvallista synnyttää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi toimia odotellessa...

 

Neuvolan mukaan tilanne on ollut ihan rauhallinen nyt tammikuussa. Tosin sanoisiko ne mulle tässä vaiheessa jotain muuta... :rolleyes: Mutta mun neuvolatäti on kyllä tosi kiva, että ei varmaan niin positiivisesti olisi suhtautunut jos kaaosta olisi.

 

Pelkopolin kautta pääsee edelleen tutustumaan synnäriin.

 

Myös Turun seudun jooga yhdistys (tai jotain) järkkää äitiysjoogaa. Toisessa ryhmässä on tyksin kätilö ohjaajana ja tämä ryhmä käy kuulemma myös keväällä kerran tutustumassa synnäriin. Itse tein reissun syksyllä. Miehet ei pääse mukaan, mutta ainakin itse näkee paikat.

Jooga on kivaa ja rauhallista. Ma 17-18:30 tsykissä ja 5e/kerta. Netistäkin löytyy kyllä tietoa.

Ajattelin vaan jos jota kuta pelottaa, niin tuota kautta on helppo päästä.

 

Niin ja kätilö on myös ollut ihan positiivinen tuosta tyksin tilanteesta. Että lehdissä taistellaan, mutta töissä tekevät varmasti kaiken mitä voivat. Ja niinhän se on että joku päivä syntyy 20 ja toisena 2 vauvaa. Kukapa ei haluaisi olla hommissa tuona kahden vauvan päivänä! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ystäväni synnytti viime viikolla ja kun kävin häntä katsomassa niin todella rauhallista näytti olevan. Huoneet ei ollu läheskään täynnä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Tuo kuulemma voi vaihdella ihan hetkessä. Ensin on rauhallista ja vuorokauden kuluttua joku voikin joutua hetkeksi käytäväpaikalle. Jos osasto on ihan täynnä, niin melko helposti laitetaan synnyttäneet kotiin. Siinä ei välttämättä toiveita kuunnella varoiksi yhdeksi yöksi jäämisestä jos mitään vakavaa ei ole heidän mielestään tiedossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sitähän ne aina sanovat, että leikkauksiin mennään suunnitellusti, mutta me synnyttäjät ollaan tällaisia ennalta arvaamattomia! Koskaan tiedä montako paukkaa kerralla ovesta sisään! :lol: Että varmaan tosiaan päivästä ja viikosta kiinni.

 

Yhden kätilön kanssa juttelin niin toistaiseksi on kaikille kätilö riittänyt. Luottavaisin mielin siis oon menossa. Kai se käytäväkin oman saunan voittaisi... ;) Ja aina voi murehtia sitten jos jotain on. Mä en vaan jaksa nyt stressata enää sairaalan henkilöstöllä. Tässä omassa mahassa on ihan riittävästi. Kyllä se kai jotenkin sieltä ulos tulee! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä synnytin TYKS:ssä 1.10. Sairaalaan mentiin klo 1.30 supistusten takia ja heti todettiin, että synnytys oli jo hyvässä vauhdissa ja pääsin suoraan synnytyssaliin. Synnärille mennessä huolestuttu, koska kätilöt juoksentelivat ja näki että selvästi oli kiire. Kävikin ilmi, että puolenyön aikoihin oli syntynyt tunnin sisällä 5 vauvaa. Onneksemme yö oli rauhallinen ja kätilö oli lähes koko ajan luonamme ja aina kun soitimme tuli nopeasti paikalle. Oli kyllä turvallinen olo. Kätilö oli todella mukava, osaava ja ehdotti erilaisia kivunlievitystapoja minulle, koska huomasi heti alussa, että halusin ensin mietoja keinoja. Olinkin suihkussa, pääsin ammeeseen, kätilö toi kaurapusseja, jumppapallon, kävelytelineen, säkkituolin ym. Omalta osaltani olen todella kiitollinen kätilölle hyvästä hoidosta ja tuesta. Loppujen lopuksi en tarvinnut mitään lääkkeellistä kivunlievitystä ja ihana poika oli syntynyt klo 6 aamulla.

 

Osastolla 311 olin 4 päivää ja hoitajat olivat pääsääntöisesti mukavia ja asiallisia. Olin koko ajan kolmen hengen huoneessa keskimmäisessä sängyssä, mutta eipä se haitannut. Oli ainakin seuraa ja sai jutella muiden äitien kanssa. Imetysopastusta sain jonkin verran. Alkuun soitin ihan kelloa ja pyysin apua, kun ei meinannut oikea asento löytyä. Kun vauvanhoito alkoi sujua, sai olla kyllä aika yksin, hyvä kun joku hoitaja kävi huoneessa päivän aikana näyttäytymässä. Mutta toisaalta, kyllä apua varmasti olisi saanut jos olisi pyytänyt.

 

Itse ainakin olin tosi tyytyväinen kokemukseen, vaikka mielelläni kotiin tulinkin. Ainut huono puoli sairaalassa olossa oli, etten saanut öisin nukuttua, joten omaan sänkyyn oli ihana päästä. Eli kaikista lehtikirjoituksista huolimatta, uskon, että synnyttäjät ovat TYKS:ssä hyvissä käsissä, eikä synnytystä kannata sen vuoksi pelätä. Synnäriin tutustuminen oli kyllä mielestäni todella tärkeää ja hyvä asia etukäteen ja mielestäni onkin todella harmi, että tässä asiassa sairaanhoitopiiri haluaa säästää. mutta Minulle ainakin jäi kaiken kaikkiaan positiivinen kuva TYKS:ssä synnyttämisestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kellään kokemuksia synnytystapa-arviosta Tyksissä? Millä mielellä lääkärit suhtautuvat "ongelmallisiin" synnyttäjiin? Vähätelläänkö ongelmia ja erityistarpeita herkästi?

 

 

''haluatko tappaa itsesi?'' oli lääkärin kommentti mulle, kun vaadin sectiota synnytyskammon vuoksi. Ja alakauttahan tuo tyttö sitten tuli. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
''haluatko tappaa itsesi?'' oli lääkärin kommentti mulle, kun vaadin sectiota synnytyskammon vuoksi.

 

No jopas! :blink:

 

Meille osui mukava ja ymmärtävä lääkäri sekä kätilö, kun itse kävimme rv 36 tienoilla vauvan perätilan vuoksi. Tosin halusin synnyttää alakautta, että tiedä sitten millainen olisi ollut vastaanotto, jos olisin vaatinut sektiota... Vaikka ei se perätilahomma kyllä meillä se hankalin juttu ollut, että olisi kai tuo meidän lääkäri heittäytynyt ilkeäksi tai hankalaksi, jos sellainen olisi ollut. Onneksi ei siis ollut! Harmi, että niitä ilkeitäkin ilmeisesti sitten Tyksissä on...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin eiliseen asti siinä luulossa, että Tyksiin pääsisi vielä tutustumaan - isommassa ryhmässä, yksi ryhmä per viikko. Eilen kuulin sitten terkkarilta, ettei Tyksissä ole enää mitään tutustumiskäyntejä. :angry: Ahdistaa ja pelottaa. :unsure: Olisi helpottanut kummasti kun olisi nähnyt etukäteen, mihin sitten oikein mennään... Mihin siellä esim. saa auton parkkiin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Outo juttu. Minä olen menossa TYKSiin tutustumaan. :blink: Mahtaako se johtua siitä etten ole turkulainen??? Muuta en keksi selitykseksi, sillä lähekkäin meidän LA:kit on.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mihin siellä esim. saa auton parkkiin?

 

Auton saa jätettyä ainakin sairaalarakennuksen vieressä olevaan parkkitaloon. Paikkoja on myös ihan synnärin oven edessä, mutta niitä ei ole muistaakseni kovin montaa. En niistä paikoista tiedä, maksavatko. Parkkitalon paikat maksavat (on siis sellainen lippusysteemi, että pitää maksaa tietty aika ja jättää se automaatin lippulappu autoon näkyville), parkkitalon ulkopuolella on muutamia kiekkopaikkojakin (olisikohan olleet kolmen tunnin paikkoja, varma en ole). Vaikka tuo parkkitaloon pysäköinti maksullista onkin, niin ei ole ollenkaan hintavimmasta päästä. Koko päivänkään pysäköinti ei maksa kovin montaa euroa.

Parkkitalosta ei kävele synnärille kuin ihan hetken.

 

Tosi kurjaa kyllä tuo, ettei sinne tutustumaan pääse :( Me vielä päästiin viime kesän alussa eli tosi nopeasti on tilanne muuttunut.

Ja vaikkei muiden kertoma tietenkään korvaa sitä, että itse pääsisi näkemään, niin kysy ihmeessä, jos jotakin erityistä haluat tietää :)

 

Muoks.

Ihmettelen nyt vielä tuota, että ei tosiaan pääse tutustumaan. Tai toinen ei pääse ja toinen pääsee :blink: Oletko Liisa varma, että terkallanne oli tuoreinta tietoa? Jotenkin tuntuu kummalta, että se asuinpaikka mitään ratkaisisi, kun ei ainakaan meiltä edes kyselty missä asutaan, kun ilmoittauduttiin sinne tutustumiskäynnille (joka siis soitettiin suoraan Tyksiin, ei mennyt neuvolan kautta).

Edited by Birbir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyks on lopettanut tutustumiskäynnit. Mutta jos olet epävarma niin soita suoraan osastolle ja pyydä päästä käymään siellä niin luultavammin pääset.

Parkkitalo maksaa 20 senttii tunnilta klo7-17, jos oikeen muistan ton ajan, voi olla et se 8-17. Sinne kyllä kannattaa jättää auto. Jos tuntuu, että et pysty kävelemään niin sitten mies voi jättää sinut siihen synnärin eteen ja vie sitten auton siihen parkkitaloon. Se on ihan siinä vieressä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tyks on lopettanut tutustumiskäynnit.

 

Edelleen... ilmeisesti ei kaikkia käyntejä ole lopetettu. Olen ensiviikolla sellaiseen menossa. Voi olla ettei uusia ole tulossa, mutta ainakin nämä jo sovitut ovat kyllä paikkaansapitäviä. Itse olen saanut tammikuussa tiedon milloin minun tutustumiskäyntini on.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edelleen... ilmeisesti ei kaikkia käyntejä ole lopetettu. Olen ensiviikolla sellaiseen menossa. Voi olla ettei uusia ole tulossa, mutta ainakin nämä jo sovitut ovat kyllä paikkaansapitäviä. Itse olen saanut tammikuussa tiedon milloin minun tutustumiskäyntini on.

 

Resurssi pulan takia tutustumiskäynnit on lopetettu. Ainakin synnärillä on henkilökunta kiireistä niin sen takia tutustumiskäynnit lopetettiin. Tällainen tieto ainakin kulkee talon sisällä, tiedä häntä :blink: Sellainen tieto minulla on että ne piti lopettaa jo tammikuun alussa mutta ilmeisesti jotain ryhmiä on sitten järjestetty. Mutta kannattaa soittaa suoraan osastolle ja kysyä jos haluaa tulla tutustumaan niin varmaan kyllä pääsee, ainakin vuodeosastolle. Kyllä me ainakin näytetään osastoa jos joku vaan tänne haluais tulla kattoo.. (Valitettavasti ei kyllä olla synnytykseen liittyvä osasto :D )

Yritän ottaa selvää asiasta niin ilmoittelen sitten tänne....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kieltämättä itsekkin ihmettelin, kun tutustumiskäynti-lappu postiluukustani ilmestyi, sillä tämän lopetus on ollut pitkään tapetilla. Soitin välittömästi kysyäkseni oliko lappu todellakin paikkaansa pitävä ja olihan se. Hieman jäi epäuskoa, ja vielä viimeviikolla varmistin omasta neuvolastani että "ihanko totta" ja joo joota taas sain vastaukseksi. (Mieskin on hämillään lapusta, mutta tämä oli ehdottomasti se yksi näistä raskausajan tapaamisista, joihin hän halusi mukaan.) No tulen ensiviikolla kertomaan miten kävi. Oliko ilmestymisemme paikalle odotettua vai ei... näimmekö mitään vai lensimmekö vartijan avustuksella pihalle. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän neuvolaterkkari oli soittanut TYKSiin vielä tiistaina ja kysynyt viimeisintä tietoa tutustumiskäynneistä, ja toistaiseksi niitä ei ole tulossa. Asutaan Raisiossa, eli meitä ei syrjitä siksi että oltaisiin turkulaisia. ;)

Tyksin synnytysosaston nettisivut on vähän jäljessä, kun niitä on päivitetty viimeksi viime vuonna ja siellä kyllä kerrotaan, että olisi kolme tutustumisryhmää viikossa yms. Päivittäisivät nyt sitä ja lisäisivät sen luvatun virtuaalikierroksen. Helpottaisi kummasti meitä hermoilevia ensisynnyttäjiä. Mä ainakin kuulun niihin jotka jännittää eniten näitä ihan käytännön asioita enkä niinkään sitä itse synnytystä. :lol:

 

Mies oli jutellut työkaverinsa kanssa, että eihän sillä synnyttäjällä siellä mitään ongelmaa ole kun se toki ohjataan heti oikeaan paikkaan jne. mutta miehelle vaan huiskitaan, että tuossa suunnassa voit vaihtaa vaatteet. Olisi miehillekin helpompaa, kun tietäisi näistä etukäteen eikä sitten tarvitse jäädä sinne yksin harhailemaan, että mihinkähän ne sen mun vaimon mahtoi viedä. :P No juu, taitaa nyt mennä vähän liioittelun puolelle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tämähän menee jännittäväksi... :D pitää varoitella miestä taas. Ei olisi eka kerta kun häneltä palaa käpy TYKSin toimiin. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now