Birbir

TYKS

636 posts in this topic

^ Kuinka pitkään jouduit olemaan siellä? Kiinnitin vaan huomiota sun sanavalintaan "monena päivänä lääkärit kävivät..."

 

Tosi ikävä juttu. Toivottavasti toivut tosta, eikä tullut mitään pysyvää haittaa. :(

 

Päästiin tänään pelkopolin kautta tutustumaan synnäriin ja ainakin meille esitellyssä synnytyssalissa oli iso hepa-ilmansuodatin. Miehen mukaan siellä käytävillä oli vielä isompia laitteita, mutta mä en tajunnut niitä. Jäi ihan hyvä fiilis siitä käynnistä. Erityisen vaikutuksen teki niiden amme, joka oli samaa kokoluokkaa kylpypaljujen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viisi päivää jouduin siellä olemaan tai viidentenä päivänä vaadein päästä jo kotiin. :D ja lopulta pääsinkin.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä nyt en koko ketjua jaksanu selailla läpi koska laiska olen, mutta onko tyksissä miten vaikeaa päästä sinne perhehuoneeseen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kokemusta ei ole mutta käsittääkseni vaikeaa, niitä kun on ainakin ollut vain yksi per osasto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valmennuksessa sanottiin että aika haasteellinen. Vaikka olisi toivonut, ei välttämättä pääse juuri sen takia koska Turussa niitä ei montakaan ole. Sen näkee sitten kun pääset salista pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille perhehuone oli tärkeä juttu ja siksi mentiin esikoisesta saloon, jossa sen saaminen on huomattavasti helpompaa. Mulla ei ole kokemusta tyksin perhehuoneista, mutta juorun mukaan siellä ei välttämättä saa olla kuin esikoisesta ja vain eka yö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä siellä pitempään saa olla kuin vain ensimmäisen yön, mutta vaikeaa niitä voi olla saada. Aikaisemmin niitä oli kyllä useampi osastolla, muistelisin, että kolme rivissä. Me saatiin perhehuone pienen odottelun jälkeen, mutta tosiaan riippuu ihan siitä, kuinka kova ruuhka ja kysyntä sillä hetkellä niistä on. Ja munkin käsittääkseni vain esikoisesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

itse sain yhden hengen huoneen tyksissä ollessaan. Ei se ihan sama ollu, mutta mulla oli oma vessa jne. Ei tarvinnu jakaa muiden kanssa kuin suihku. Isä kuitenkin joutui lähtemään yöksi pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekään ei saatu perhehuonetta, vaikka kovasti olisin toivonut. Olin tosin kahden hengen huoneessa osan ajasta yksin, mutta kun en olis just halunnut olla yksin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään synnytystapa-arvioinnissa tyksissä ja kuulemma uusissa tiloissa kaikki huoneet olisivat perhehuoneita. Lääkäri maalaili oikein ruususta kuvaa: olisi parisängyt, suihkutilat ja jääkaapit joka huoneessa yms. Oikein harmittaa synnyttää ennen muuttoa. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kuulostaa aika utopistiselta kyllä... Mutta oliko tossa siis kyse nyt niistä väliaikaisista väistötiloista vai sitten niistä joskus hamassa tulevaisuudessa tulevista uusista tiloista?

 

Meillä kyllä mies ei varmaan jäisi kuin ehkä ekaksi yöksi vaikka voisikin, vaan olisi kuitenkin esikoisen kanssa kotona.

Mun huonekaveri pääsi silloin 2010 muuttamaan mun lähtiessä kai yhden yön jälkeen perhehuoneeseen (olisko vauva syntynyt aamulla niin seuraavan päivän iltapäivällä). Olivat kotoisin kauempaa ja miehellä ei tainnut olla omaa autoakaan ja oli paikalla kuitenkin koko vierailuajan niin oli kyllä varmasti ihan päteviä syitä huoneen saamiseen.

 

Mustakin tuntuu että mieluiten olisin kahden hengen huoneessa toisen mukavan äidin kanssa, jotta olisi seuraa mutta ehkä sitä täydellistä tilannetta on turha toivoa etukäteen ja ottaa sitten vain mitä sattuu olemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ uudet tilat sit joskus. :)

 

edit. en mä tiedä siitä utopistisuudesta, kun salossa sai jo sängyt vierekkäin parisängyksi ja oli oma suihku. En tiedä mihin sitä jääkaappia olisi tarvittu. Sorry, mä nyt jauhan tätä saloa, mutta meille perhehuone siellä oli just oikea juttu, kun kiireellisen sektion jäljiltä olin niin kipiä.

Edited by Kasma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saako tyksissä liberon tai pamperisn ilmaispaketin? Joo, tosi tärkeä tieto. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sen vihreän Liberon kassin sieltä saa. Tai ei mulle ainakaan muuta annettu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mä sain kummatkin TUrus :) Liberon kassi, Pampperssin laatikko :P En olisi varmaan saanut tota toista ellen olis kyselly taikka hoitaja kysyny multa "onko sulla jo tää?"

Edited by Yazz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kummastakin saanu vaan sen Liberolaukun :) Viimeks taisin saada sen jo synnärillä, niin muistelisin. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnärillä on siin käytävässä se kasa :) Itekin sain sen kun mut kärrittiin osastolle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuosi sitten mä sain kans molemmat, esikoisesta sain vaan Liberon kassin (liekö silloin olikaan vielä mitään Pampers-laatikkoa? en ainakaan ollut tietoinen, enkä osannut kyselläkään - ainakin ton Liberon kassinhan voi tilata myös suoraan Liberolta, jos ei sairaalasta saa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliko teillä kellään muuten sellasta tosi kummallista hoitajaa siellä synnyttäneiden osastolla, sellainen vanhahko nainen jolla oli ihan vaalee tukka johonki olkapäille ja aivan suora etutukka? Se oli ainut hoitaja mistä mulle jäi huono mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^tuntu olevan stressaantunut?

Ainakin 310 oli silloin vuosi sitten yksi tosi kireähkö vaalea, vanhempi hoitaja (50?). Annoin hänelle nimeksi "tornado". Oikeastaan "lykkäs" lapsen syliin, "tökkäs" nännin suuhun, odotti (kirjaimellisesti piti lujaa lapsen nännillä) 30sek-minuutti ja läks menee. Ja sitten oli iltavuorossa joku tuuraaja (eläkeikäinen), todella vaaleat hiukset omaava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En osaa sanoa oliko stressaantunut, mutta ihan pihalla.

 

Viimeks tammikuussa 2011 tuo oli myös joku tuuraaja tai sijainen. On ollut molemmilla kerroilla siellä kun oon synnyttäny eli 2007 ja 2011. Esikoisesta pyysin apua imetykseen, riuhtas tissistä kiinni ja kovakourasesti tunki vauvan suuhun.

Kuopuksesta kun olin ja lähdin pyytämään että mittaavat multa verensokerin niin ei meinannu suostua mittamaan kun ihmetteli miten mulla voi sokerit laskea. No lopulta sit mittas ja olihan ne alhaiset, 2,9mmol/l.

Edited by Naeene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten nopeasti tyksissä toimitaan napanuoran katkaisun kanssa? Hörhösivustoilla kerrotaan, että jos odottaa kunnes sykkiminen loppuu, niin se hyödyttäis vauvaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naeene: taitaa olla sama. Muistaakseni joku toinenkin hieman pahoitti sen muijan takia mielensä. En muista tähän hätään kuka.

Kasma: muistaakseni juuri noin. Myös verenvuodon riski pienentyy tuolloin :) Ite muistan hämärästi (en paljoakaan muista synnytyksestä muutenkaan), että hetken ne odotti ennen kuin antoi miehen leikata :) Laittoi ne pihdit nuoraan ennen leikkausta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now