Sign in to follow this  
Followers 0
roopsukka

Kysymys aamulämmöstä

13 posts in this topic

Hei! Olemme ensimmäistä lasta yrittämässä ja aikaa on kulunut nyt noin 4 kuukautta. Olen lukenut vähän joka lähteestä, että aamulämmöstä voisi alkaneen raskauden tunnistaa. Olen kuitenkin käsittänyt, että lämpötila pysyisi koko ajan korkealla. Minulla on kuitenkin nyt ollut aina aamuisin lämpö 36,7-36,9 välillä, kun se on iltaisin maksimissaan 36,4. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja tietoa mistä tällainen voisi johtua? Nyt kp.30 ja normaalisti minulla on kierto 31-37 päivää. Tätä ihmeellistä aamulämpöilyä on kestänyt nyt noin viikon (yhtenä aamuna oli normaalimpi lämpö). Ei oikein flunssalämpöilyltäkään vaikuta, kun päivän huhkittua lämpö on vain laskenut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletko mitannut lämmöt joka aamu samaan aikaan ja ennen ylösnousua? Sanoit, että aamulämpöilyä on ollut viikon verran niin millä tasolla aamulämmöt olivat ennen sitä? Periaatteessa vain aamulämmöllä on merkitystä, en usko että alempi iltalämpö merkkaa mitään. Kuulostaisi siltä, että sulla on ollut ovis silloin viikko sitten. Mikäli aamulämmöt nyt pysyvät ylhäällä vielä muutaman päivän voit alkaa testiä tehdä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joka aamu ennen ylösnousua kyllä, ja aikaisemmin olivat aamulämmötkin tuon iltalämmön tasalla tai hieman alempana. Nyt minulle iski myös hiivatulehdus johon jouduin hakemaan apteekista lääkkeen. Viimeksi minulla on sellainen ollut varmaan joskus 17v:nä..En tiedä uskaltaako sitä oikein toivoakaan kun sitten taas pettyy pahasti jos ei olekaan raskaana.. Suvussa kulkenut kaikennäköistä hormonihäiriöä joka on vaikeuttanut raskaaksi tulemista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lämmöt nousee ovulaation jälkeen eli jos sulla on aamilämmöt olleet vasta noin viikon koholla, niin kuten Kielo kirjottikin, tarkoittaa todennäköisesti sitä, että sulla on ovis ollut reilu viikko sitten. Jos lämmöt pysyy korkealla vielä sen jälkeen, kun menkkojen oletetusti pitäisi alkaa, niin sitten voisi lämpöjen perusteella alkaa epäillä raskautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuukautiskivut tulivat pari päivää sitten (normaalia hieman lievempinä mutta kuitenkin selvästi tunnistettavina).. ja menivät ohi ilman vuotoa.. Nyt ollut pari päivää niin että muutama kirkas tippa tullut siteeseen mut ei sen enempää.. Aamulämpö edelleen 36,9.. Alkaa jo jännittämään. Pahoinvointia joskus esiintyy myös, yleensä kyllä iltaisin eikä aamuisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin.. Nythän se pomppas.. Tai siis ennemminkin romahti.. Lämpö sahannut pitkään ylhäällä ja yhtäkkiä romahti 36,9:stä 36,1:een.. Vielä ei ole kunnon vuoto alkanut eikä ainakaan menkkakivuista ole tietoa vaikka ne mulla yleensä todella kovat ettei mikään lääke tahdo auttaa.. Mut katsotaan mitä tapahtuu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aamulämmön selvä laskeminen (esim. ovulaatiota edeltävälle tasolle) yleensä enteilee kuukautisten alkamista. Jos lämpöjen kartoittelu kiinnostaa niin kun olet saanut tarpeeksi viestejä kasaan niin käy ihmeessä kurkkimaasa kuumeiluklubeista Kierronkartoittajien klubia. Siellä on tietoa ja vertaistukea saatavilla ja linkkejä sekä kuumeilijoiden, että plussanneiden lämpökäyriin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selvä :) Kiitoksia.. Nyt tosiaan jonkun verran vuotoa tulee, mutta normaaleista menkkakivuista ei ole vieläkään ollut merkkejä. Itseasiassa kipuja ei ole vielä ollenkaan. Lämpökin nousi heti takaisin 36,7 asteeseen. Näin viime yönä unta, että olin plussannut  :b_38:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tässä mietin, että kannattaisikohan tehdä raskaustesti jossain vaiheessa kun nyt on kp 3 ja lämmöt ei ole laskeneet. Oon siis mittaillut useamman kuukauden noita lämpöjä ja uuden kierron alussa lämmöt tipahtaa 36,0 tai allekin muutamaksi päiväksi. Nyt kun menkat alkoivat niin lämmöt on olleet 36,3 - 36,5. Ja näin korkeella ne on mulla ainoastaan siinä luteaalivaiheessa. 

 

Kysymys siis: onko jollain muulla käynyt niin, että lämmöt ei ole laskeneet tai sitten laskussa on ollut viivettä? Kun kuitenkin aikasemmissa kierroissa lämmöt on laskeneet jo edellisenä päivänä kun kp1. Tää oli muutenkin outo kierto kun oletin, että keskiviikkona olis ollut kp1, mutta se tulikin vasta perjantaina. Aikasemmin noi lämmöt on kertoneet aika tarkkaan, että missä vaiheessa mitäkin tapahtuu. Meillä ei siis yritetä vielä, vaan seurailen lämpöjä ton Lady Compin (ehkäisytietokone) avulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kemiallisissa ja varhaisessa keskenmenossa lämmöt tipahtaneet vasta 4 vuoto päivänä...onko vuoto normaalia kuukautisvuotoa,niukempaa vai runsaampaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Mammamutti kun vastasit, noi samat kävi omassa mielessäkin. Kp 1 oli vuoto tosi niukkaa, eilen oli sit jo melkeen yhtä runsasta kun normaalistikin ja tästä päivästä en osaa viel sen kummemmin sanoa. Mut ehkä kokonaisuutena vähän niukempaa kun aiemmin on ollut. Ehkä mä vaan odotan että ne lämmöt laskee ja en lähde testailemaan. Toisaalta tekis kyllä mieli tietää jos kyseessä on ollut jompi kumpi noista tilanteista, mutta toisaalta onko sillä väliä. Ei vissiin pitäis kiusata itteensä.  :rolleyes:

 

muoks. Piti vielä lisätä, että menkkoja edeltävänä päivänä lämmöissä oli pieni laskupiikki 36.15 ja samana iltana sellaista pistävää kipua alhaalla oikealla. Äh, tässä tulee ihan vainoharhaiseksi.  <_<

Edited by nokkonen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivitystä vielä noihin lämpöihin. Testailin sillon viikko sitten varmuuden vuoksi ja negatiivinenhan se oli. Mutta jotain kummaa on edelleen kun lämmöt sahaa ihan kummallisesti. Yhtänä päivänä ehti jo käydä 36,0 ja tänään taas 36,45. On kyllä aika poikkeuksellista verrattuna aikasempiin kuukausiin. Mitään oireita tai muuta kummallista ei ole, joten kai tää vaan sitten  on normaalia, että yhtäkkiä lämpökäyrä voi muuttua noinkin paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0