-Heidi-

TAYS -Tampere

702 posts in this topic

Joo, en mä sitä sano, varmaan mun kohdalla mentiin ihan niin kuin jotkut säännöt sanovat, mutta kyllä synnytäjän omiakin tuntemuksia pitäisi paremmin kuunnella. Ja kun mun taustana on se, että aiemmat kaksi ennen tätä viimeisintä ovat myös tulleet nopeasti, niin etenkin sellaisessa tilanteessa. Enkä sitten varmaan näytä ulospäin kovin kipeältä, vaikka tosiasiassa oikeasti olenkin. Esikoisesta olin osastolla jo valmiina synnytyksen käynnistyessä, mutta siltikään saliin en päässyt kuin vasta siinä tilanteessa, että olin jo täysin auki ja ponnistaa piti heti. Tällaisella taustalla luulisi (ja etenkin kun sen hyvin toin esille SVOlle tultaessa) pääsevän vähän nopeennetusti saliin. Aukeaminen mulla ilmeisesti tapahtuu loppuviimein tosi nopeesti, joten mun kohdalla nää normisäännöt synnytyksen käynnissä olemisesta eivät vai päde. Että ekaa kertaa synnytys pelottaa ja haluaisinkin jonnekin merkinnän tästä siltä varalta, ettei enää tarvitsisi samaa kokea. Eli onko se sitten pelkopolin kautta?

Edited by Maitovalas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kai tämä menisi taas yleisten tyhmien kysymysten suuntaan, mutta kuitennii...

 

Käynnistysäiteet: mitä olette tehneet 4A:lla, mitä otitte mukaan viihdykkeeksi jne.? Itseäni houkuttaisi ottaa läppäri mukaan. :ph34r: Näyttävästi "Langaton Tampere" -verkko toimisi ehkä sairaalassa yliopiston tunnareilla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maitovalas Mä kannatan sitä pelkopolilla käyntiä. Itse en ole kokeillut, kun en näin esikoisen kohdalla osaa vielä mitään pelätä, mutta olen kuullut, että sieltä on moni saanut apua omiin pelkoihinsa. Siellä kätilön kanssa keskustellaan ja kirjataan toiveet ja tehdään jonkinlainen suunnitelmakin synnytyksen kulusta (niin pitkälle kuin sitä nyt voi suunnitella). Ehdottomasti kannattaa käydä siellä suunnittelemassa, jolloin sairaalassa on jo tieto sun peloistasi ja he tietävät jo ambulanssia odotellessa järjestellä asiat mahdollisimaan hyvälle tolalle. Jos ne pelot ilmaisee vasta SVO:lla, niin niihin ei ehditä ragoida niin hyvin.

 

Mua edelleen kiinnostaa se (yliaikais)käynnistys, että miten se homma sitten etenee? No epäilemättä se etenee vähän tapauskohtaisesti, mutta millaisia kokemuksia teillä on?

 

Siellä siis mennään ensin 4a:lle, jossa aloitellaan käynnistystä? Vai voiko olla, että sairaalaan mennessä suunnistetaan suoraan saliin, jos esim. edeltävän päivän polikäynnillä on todettu, että tilanne on riittävän kypsä kalvojen puhkaisulle? Vai pitääkö siinä tapauksessa sitten mennä svo:n kautta? Saako tuleva isä hillua siellä 4a:lla vai onko siellä jotkut tarkat vierailuajat? Millaisia kivunlievitysmahdollisuuksia siellä osastolla on? Panadol ja Petidin vai jotain "tujumpaakin"? Kaikenlaisia käytännön kokemuksia olisi kiva kuulla.

 

Muoks. TAYS:n sivuilla sanotaan, että kohdunsuun kypsyttely voidaan ainakin yliaikaisuustapauksissa tehdä myös päivystyksessä osastopotilaana? Mitäs tämä nyt sitten tarkoittaa? Onko jollain kokemuksia? Mutta ilmeisesti siis tilanne on se, että jos kohdunsuu on jo itsekseen riittävän kypsä, niin siinä tapauksessa mennään saliin hoitamaan lopullinen käynnistys, vai? Saisinhan mä nämä tiedot ensi viikolla yliaikaiskontrollissakin, mutta olen vähän malttamatonta mallia :)

Edited by Kaheli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen itse tällä tietoa menossa kypsyttelyyn, mutta ei yliaikaisuuden takia, vaan RaDin.

 

Eilen ajanvarauksessa (mammapoli) iskettiin kouraan lappu, jossa kerrottiin ylipäätään kypsyttelystä, eli 4A:lle varataan aika (jossain, itselläni siis äitiyspolilla) ja varatun päivän aamulla pitää soittaa osastolle ja kysyä, onko ylipäätään tilaa. Ellei tilaa ole, voi meno siirtyä myöhemmäksi sille päivälle tai seuraavalle päivälle.

 

Äitiyspolin lääkäri esitteli vaihtoehdot eli Cytotecin ja ballonki-katetrin (täällä lisätietoa). Jälkimmäisen kohdalla on edellytyksenä se, että katetri saataisiin vietyä kohteeseen, eli "sektori" olisi edes vähän nollatilanteesta pidemmällä. Katetrin annetaan kuulemma olla puoli vuorokautta.

 

Lapussa kerrottiin myös (ja äitiyspolilla), että käynnistys voi viedä päiviäkin ja isän/tukihenkilön saapumisesta juteltaisiin kätilön kanssa sitten, kun synnytys etenisikin jonnekin. Sairaalan alueella sopii hiippailla vapaasti.

 

Käytännössä sain sen käsityksen, että mamma kipataan 4A:lle aamulla, jos tilaa on ja sen jälkeen aloitetaan jonkinlainen käynnistys, jonka lopputuloksen onnistuminen voi kestää päiviäkin. Katsomaan sopii tulla, mutta samalla tavalla isä/henkilö ei saane notkua nurkissa kuin synnyttäneiden osastolla. Kehotettiin ottamaan kirja tai kudin mukaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saako tuleva isä hillua siellä 4a:lla vai onko siellä jotkut tarkat vierailuajat? Millaisia kivunlievitysmahdollisuuksia siellä osastolla on? Panadol ja Petidin vai jotain "tujumpaakin"? Kaikenlaisia käytännön kokemuksia olisi kiva kuulla.

 

 

Olin tammikuussa pari yötä 4a:lla toksemiaepäilyn takia. Ekana yönä meni lapsivedet ja supistelut alkoivat, pyysin kivunlievitystä, he antoivat panadolia ja suosittelivat suihkua. Seuraavana yönä kun supistukset alkoivat tosissaan tehdä kipeää ja pyysin jotain vahvempaa niin ei ainakaan siellä mulle mitään noita edellä mainittuja panadolia ja suihkua vahvempaa herunut. Joskin en sitte tiedä että olinko liian hyvävointinen hoitajien mielestä koska kävelin itse kansliaan pyytämään jotain kovempaa kivunlievitystä supistusten välissä. Vierailuajat oli minusta pitkät tukihenkilölle, mun mies oli osastolla ainakin vielä kahdeksan aikaan illalla. Huoneet on kolmen hengen huoneita, tv löytyy seinältä ja käytävällä suihku ja wctilat, tosi karua verrattuna sitten tosiaan sinne jo synnyttäneiden puolelle jossa on omat suihkut ja wc:t huoneessa. Mulla oli läppäri mukana ja selailin nettiä oman älypuhelimen hotpointin kautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla esikoisen synnytys käynnistettiin kun vedet meni muttei suppareita kuulunut. SVO:lta siirrettiin 4A:lle missä sain cytotecin suuhun. Läppäri/mokkula ja kirja oli mukana mutta ei niitä tullut käytettyä kun suppareiden takia ravasin osaston käytävää ees taas. Mies sai olla paikalla aamusta iltaan - suurinpiirtein samat vierailuajat oli kuin synnyttäneiden osastolla - ainakin silloin 2010 helmikuussa.

Kun olin noin 3-4cm auki ja selvästi tarvitsin jytympää kipulääkettä (=ilokaasua) niin pääsin saliin - tää tosin oli vasta seuraavana päivänä. Salissa sain vielä oksitosiinin vauhdittamaan hommaa kun ei noista pillereistä meinannut olla apua ja vesien menosta oli jo pari vuorokautta.

 

Mä sain tuolla osastolla kipuun geelipussit, suihkun, panadolia ja kipupiikkejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äippäpolilla olen käynyt RaDin vuoksi ja siellä lääkäri otti asian itse puheeksi että edellisen nopean synnytyksen vuoksi käynnistettäisiin. Tässä nopeassa synnytyksessä pääsin suoraan saliin kun olin tosi kipeä ja se SVO:n käytäväkin tuntui äärettömän pitkältä kävellä. Mies jätti mut alaoville, ajoi parkkiin sinne hiekkakentälle ja sain mut kiinni käytävällä ennen puoltaväliä :blush:

 

Nyt tämä toinen lääkäri tällä viikolla oli samaa mieltä käynnistyksessä ja saneli sen myös koneelle/tietoihin. Tällä hetkellä vauva kasvaa keskikäyrällä RaDista huolimatta ja syntymäpaino laskettuna olisi noin 3,8kg. Lääkäri vielä laittoi että käynnistys tulisi vaikka vauva olisi "normaali kokoinen" eikä sokerit olisi tehnyt hallaa. Voi tietenkin olla että paikat eivät ole vielä yhtään tuolloin rv 38 pehminneet/auenneet niin tuskin sitten alkavat "väkisin" käynnistää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä käynnistysteemasta...missä omat rojut ja eväät ovat sen ajan? Jos tulisin svo:lle, siellähän on niitä hassunhauskoja lokerikkoja, mutta jos menee 4A:lle? Synnytyksestä kai mennään niille kakkososastoille, miten omat rojut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Jos olet sisällä 4a:lla niin mun käsittääkseni sulla on aina oma vuodepaikka jossakin huoneessa ja vuodepaikalla on oma lukollinen kaappi huoneessa tai sitten ne sun tavarat voi olla ihan vaan sun kassissa vuoteen vieressä jne. Sitten kun synnytys etenee, sinut kärrätään oman 4a:lla olleen sängyn kanssa synnytyssalien puolelle ja silloin sun kamat on sun sängyssä. Se sänky jää odottelemaan sua sun synnytyssalin viereen käytävälle. Voit ottaa (tai tukihenkilö ottaa) kaikki läppärit yms kalliimmat tavarat synnytyssaliin jottei kukaan niitä tavaroita siitä käytävältä sängyltä ota. Tai siis näin mulla homma meni käynnistyksessä.

Edited by pinfviini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli käynnistys TAYS:ssa 42+0 yliaikaisuuden takia. Yleensä kai yliaikaisuuskontrollit ja käynnistykset ovat vähän myöhemmin, mutta jouduin/pääsin äitipolille normaalia aiemmin (41+0) sf-mitan pysähtyneen kasvun takia. Sain ekalla käynnillä uuden ajan 41+4, joka oli perjantaipäivä. Silloin sain käynnistysajan "suoraan saliin" maanantaille, koska kohdunsuu oli tarpeeksi kypsä. Lääkäri jopa arveli, että synnytys käynnistyy itsestään viikonlopun aikana, mutta näin ei kuitenkaan käynyt. Maanantaina piti ensin soittaa SVO:lle ja kysyä, onko tilaa vai siirtyykö käynnistys myöhemmäksi. Sairaalassa sitten ilmoittauduttiin SVO:lla, josta ohjattiin ihan omissa vaatteissa synnytyssaliin. Ylimääräiset tavarat jätettiin muistaakseni SVO:n lukittaviin kaappeihin. Salissa vaihdoin vaatteet, tehtiin sisätutkimus ja otettiin käyrää. Sitten aloitettiin käynnistely puhkaisemalla kalvot, ja kun se ei aiheuttanut supistuksia, sain oksitosiinitipan, joka tehosi. Siitä eteenpäin synnys eteni samoin kuin spontaani synnytyskin. Olin tyytyväinen, ettei tarvinnut mennä osaston kautta, vaan pääsin suoraan saliin. Jännitin käynnistystä etukäteen, mutta totesin sitten että ihan turhaan, oli mielestäni hyvä kokemus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 4A:lla käynnistyksessä viime elokuussa ja sain ohjeeksi soittaa aamulla osastolle ja varmistaa että onko minulle paikka osastolla. Paikan varmistettuani mies kyyditsi minut osastolle ja lähti sitten itse vielä töihin. Osastollakin olisi kyllä saanut olla, mutta eipä siellä miehelle ole mitään tekemistä. Minut ohjattiin vuodepaikalle ja kävin hakemassa sairaalan vaatteet. Tosin päällä mulla oli omat rintsikat ja toppi, housuina sairaalan pökät. Kamat mulla oli koko ajan ikkunalaudalla (vuodepaikka ikkunan vieressä), lukolliset kaapitkin löytyi, mutta en kokenut tarvetta tavaroita sinne laittaa kun olin itse miltei koko ajan huoneessa. Ajanvietteenä mulla oli kirja, muutama lehti ristikoineen ja läppäri + mokkula. Läppäri olikin tosi kiva kun pääsi nettiin - suosittelen :) Töiden jälkeen mies tuli osastolle seuraksi ja oli siellä niin kauan kuin piti lähteä pois osastolta (n. klo 21). Aamulla mies tuli taas käymään, mutta lähti taas töihin. Supistukset käynnistyivät iltapäivällä ja mies tuli taas osastolle ja toi mullekin herkkuruokaa mukanaan. En ollut valmis saliin ennen kuin miehen piti poistua osastolta joten kun lapsivedet menivät yöllä niin soitin miehelle joka tuli sitten suoraan synnytyssaliin SVO:n kautta. Kamat kasasin sängylle joka kärrättiin tosiaan mukanani synnytyssalin eteen ja sänky odotti siinä sitä että siirryimme 2B:lle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SVO:n "ohittamisesta" on naapurin kokemus viime keväältä eli tuli ambulanssikyydillä täältä maalta ja suoraan vietiin saliin ts. lanssikuskit vei. Vauva taisi syntyäkin melkein välittömästi eli ei siinä käyriä enää ehditty ottamaan ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

osastolla käynnistämisestä vähän infoa...

 

Eli tosiaan aamulla tulee aina soittaa osastolle etuäkteen ja varmistaa se paikkatilanne, mikä elää jatkuvasti. Sitten tulet osastolle, sinut ohjataan vuodepaikallesi ja siellä sitten odottelet, että lääkäri ehtii sinut tutkimaan (voi mennä iltapäivään pitkällekin). Samalla lääkäri sitten päättää käynnistavan, mikä voi siis osastolla olla ballonki tai Cytotecit, tilanteesta ja tapauksesta riippuen. Ballonkia pidetään paikallaan vuorokausi, mikäli mitään ei tapahdu, jonka jälkeen se poistetaan ja mietitään uusi toimintasuunnitelma. Niin ballongin kuin Cytotecien kanssa kannattaa pitää mielessä, että käynnistymiseen voi mennä useampi päivä, tai vaihoehtoisesti käynnistyminen voi tapahtua hyvinkin nopeasti. Koskaan ei voi etukäteen tietää, miten kenelläkin synnyttäjällä tilanne etenee.

 

4A:lla on huoneissa kaappeja, mutta lukkoja niissä ei ole. TV on useimmissa huoneissa, ei kaikissa. Kun siirrytään synnytyssalin puolelle, tavarat otetaan mukaan tai voidaan jättää osastolle hoitajien kansliaan odottamaan, että mies ne sieltä hakee. WC- ja suihkutilat on tosiaan yhteiset. Mitään arvotavaroita ei luonnollisestikaan kannata jättää vartoimatta. Lapsivuodeosastoilla on sitten taas lukittavat kaapit käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SVO:n "ohittamisesta" on naapurin kokemus viime keväältä eli tuli ambulanssikyydillä täältä maalta ja suoraan vietiin saliin ts. lanssikuskit vei. Vauva taisi syntyäkin melkein välittömästi eli ei siinä käyriä enää ehditty ottamaan ;-)

 

Naapurisi ovat kuitenikin tulleet SVO:n kautta, koska saliin ei muuta reittiä pääse, edes lanssikuskit. Käyriä ja muita ei välttämättä otetakaan jos kiireellä tullaan :girl_sigh:

Edited by vaude09

Share this post


Link to post
Share on other sites

SVO:n "ohittamisesta" on naapurin kokemus viime keväältä eli tuli ambulanssikyydillä täältä maalta ja suoraan vietiin saliin ts. lanssikuskit vei. Vauva taisi syntyäkin melkein välittömästi eli ei siinä käyriä enää ehditty ottamaan ;-)

 

Naapurisi ovat kuitenikin tulleet SVO:n kautta, koska saliin ei muuta reittiä pääse, edes lanssikuskit. Käyriä ja muita ei välttämättä otetakaan jos kiireellä tullaan :girl_sigh:

 

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin periaatteessa saliin pääsee kyllä toistakin kautta ja ihan paareilla maatenkin.... eli nelos kerroksen aulasta, siitä hissejä vastapäätä tulee kulku esim. osastolta tuleville äideille..... ja tuohon aulaan on ambulanssikyydilläkin teoriassa nopeampi tulla kuin SVO:lle... ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Niin niillä samoilla paareilla maaten pääsee SVO:n kauttakin, nelosen kautta taas jos menee niin tarvitaan lätkää jota ei taida ainakaan kaikissa lansseissa olla.

 

Ja lisäksi kun se homma pyörii niin, että lanssit konsultoivat SVO:ta ja SVO välittää tiedon eteenpäin sinne minne tarvitsee, eli jos matkalla jo ponnistuttaa niin saliin ilmoitetaan että tietävät odottaa ja potilas viedään SVO:n kautta suoraan saliin paareilla. Samalla siellä hoidetaan ilmoittautumiset jotta potilas saadaan tietokoneelle järjestelmään näkyviin ja lapsi saa näin synnyttyään tiedot väestörekisteriin, sen väliaikaisen henkilötunnuksen, ym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SVO:n "ohittamisesta" on naapurin kokemus viime keväältä eli tuli ambulanssikyydillä täältä maalta ja suoraan vietiin saliin ts. lanssikuskit vei. Vauva taisi syntyäkin melkein välittömästi eli ei siinä käyriä enää ehditty ottamaan ;-)

 

Naapurisi ovat kuitenikin tulleet SVO:n kautta, koska saliin ei muuta reittiä pääse, edes lanssikuskit. Käyriä ja muita ei välttämättä otetakaan jos kiireellä tullaan :girl_sigh:

 

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin periaatteessa saliin pääsee kyllä toistakin kautta ja ihan paareilla maatenkin.... eli nelos kerroksen aulasta, siitä hissejä vastapäätä tulee kulku esim. osastolta tuleville äideille..... ja tuohon aulaan on ambulanssikyydilläkin teoriassa nopeampi tulla kuin SVO:lle... ;-)

 

Pääsee pääsee, mutta kun synnyttäjä tuodaan lanssilla, niin silloin ei meinna nelosen kautta vaan svo:n kautta ja nelosen kautta sinne ei tosiaan ilman kulkulätkää pääse :girl_sigh: Asia on tietyst eri, jos tullaan esim. 4a:lta synnyttämään. Jos synnyttäjä tuodaan kotoa ponnistavana, lanssimiehet tosiaan soittavat etukätteen svo:lle, että siellä tiedetään varautua, ja svo:lta sitten ilmoitetaan saliinl.

Edited by vaude09

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä pääsin sikäli SVO:n ohi, että mun ei tarvinnut (onneksi) jäädä sinne makoilemaan ja millekään käyrille, vaan mies hoiti ilmottautumisen tiskillä kun mä iskin ulkovaatteet johonkin lukollisiin kaappeihin ja siitä hissejä odottamaan ja suoraan yläkertaan. Mies pääsi mukaan samaan hissiin. Siellä synnytyssalien käytävällä odotettiin hetki ja lampsittiin sitten suoraan synnytyssaliin. Vasta salissa vaihdoin vaatteet, siis lampsin sinne omine kenkineni.

Mehän oltiin Vammalaan menossa, mutta rupesi autossa lievästi ponnistuttamaan niin mies käänsi auton ympäri ja ajo taysiin (jota mä pelkään kuollakseni). Mies soitti matkalta että kolmas tulossa ja vaimoa ponnistuttaa. Se vissiin riiitti.

Ehdittiin me siellä salissa olla vajaa puoli tuntia ennenkun tyttö syntyi. Just ja just oltais ehkä ehditty vammalaankin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkos taysissa tällä hetkellä millainen tilanne? Onko kesäruuhkia tms. Kohta (toivottavasti pian :) ) sinne synnyttään!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkos taysissa tällä hetkellä millainen tilanne? Onko kesäruuhkia tms. Kohta (toivottavasti pian :) ) sinne synnyttään!

 

En osaa heittää tuoreinta päivän tietoa, mutta esim. huhtikuun lopulla tilanne oli siinä mielessä hauska (hauska ja hauska), että synnytystäni edeltävänä päivänä salit olivat tupaten täynnä, itse salissa ollessani oli hiljaisempaa ja heti seuraavana päivänä taas kamala ryysis ja kakkosella oli parikin mammaa käytäväpaikoilla odottamassa kotiutuvilta vapautuvia tiloja. Sattumankauppaa, sanoisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin, onhan se varmasti tosi paljon päivästäkin kiinni miten sattuu vauvoja syntymään. Meille kerrottiin vaan valmennuksessa, että kesäaikaan osastolla on sulkuja yms jotka aiheuttaa ruuhkia välillä. Eiköhän kätilöilläkin kesälomat pyöri jo kohtapuoliin. Mutta avoimin mielin oon menossa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten TAYS:issa sit toimitaan, jos siellä joku sulku on, ja montaa synnyttäjää alkaa ponnistuttaa samanaikaisesti? :o Ei kai ketään minnekään kauemmas, toiselle paikkakunnalle ohjata? Pääkaupunkiseudulla kuitenkin vähän eri tilanne noitten sulkujen suhteen, kun voidaan sentään saman kunnan puolelle käskeä lähtemään kesken synnytyksenkin.

 

Nimim. edellinen synnytykseni kesti kokonaiset puolitoista tuntia ja sen vauvan ponnistamista ei paljoo ois pystyny pidättelemään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

poimulehti: ainakin Hämeenlinnaan on kuulemma alkuvuodesta lähetetty TAYS:ista. Vaikkei sulusta ole kyse, niin tuolloin huhtikuussa tuo ruuhka tarkoitti sitä, että saliin saattoi päästä hyvään aikaan paljon aikaisemmin kärvistelemästä, kun taas toisena päivänä sanottiin kohtalaisen suoraan nelosella, että nyt täytyy vain möllöttää kiltisti täällä, kun eivät ota saliin ruuhkan takia ennen kuin on pakko. Ei muualle luultavasti synnyttämään tulevia lähetetä, veikkaisin koskevan lähinnä nelososastolaisia.

Edited by Jenny-Maria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei TAYSissa mitään sulkuja ole lapsivuoteiden, riskiraskauksien tai synnytyssalien kohdalla. Ei resurssit semmoisiin riittäisi millään. Kesälomat pyörii siinä sivussa sijaisten avulla. Tampereen alueella kesällä on paljon laskettuja aikoja, joten ruuhkia on varmasti tiedossa.

 

Huhtikuun tilanne oli epätyypillinen, mutta aina silloin tällöin joudutaan muuallekin lähettämään synnyttäjiä jos ruuhka on niin kova että salit ovat viimeistä piirtoa myöden täynnä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, kiitos selventävistä tiedoista.:) Saas nähdä, mimmoset meiningit/kesälomailut talossa päällä, kun itse kohta sinne pönkeän..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now