akasha

Toiveet, jotka herättävät oireet, vol. 5

262 posts in this topic

Hermot olisi tosiaan tarpeen :D

 

Mulla on taas ollut alavatsan kipuilua mutta sitäkin on ollut monessa kierrossa noin viikko oviksen jälkeen. Voisko olla keltarauhasesta? Joku luonnollinen selitys varmasti, mä vaan oon tosi herkkä reagoimaan ja tuntemaan kaikkia muutoksia kropassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi aika epätoivoinen vauvakuumeinen täällä hei! :) Mun tilanne on vähän erikoinen, sillä me ei olla yritetty eikä yritetä lasta ja mulla on ollut kuparikierukka vuoden. Viime kuussa mulla alkoi kuitenkin aika alkukierrosta jo raskausoireilu ja kun lopulta testasin se oli plussa. Päätettiin pitää pikkuinen, mutta ehdin nauttia raskaudesta tietoisesti vain pari päivää ennen kun se meni kesken :( Suru yllätti suuruudellaan ja itkujen jälkeen jäi ihan valtava vauvakuume. Nyt keskenmenosta on aikaa pari viikkoa ja hämmentävää kyllä viikon oireettomuuden jälkeen mulla alkoi taas todella voimakkaat raskausoireet! Maha turposi ihan palloksi taas, olo on hetkittäin melkoisen etova, närästää ja pissa haisee samalle kuin raskaana ollessa. Alavatsatuntemuksetkin on tutut, nenä vuotaa ja väsymys & haukottelu on jatkuvaa. Ruokahalukin tuntuu vähän lisääntyneen. Lenkillä koirien kanssa sain ylämäessä kauhean rintakipukohtauksen ja mun toinen rinta on koskettaessa niin kipeä, että huudan ääneen... Tää kaikki on tosi hämmentävää, koska kaiken järjen mukaan on tosi epätodennäköistä että olisin taas raskaana, mutta oireiden myötä on itse tosi varma asiasta.... :) ja toisaalta pelottaa miten kestän mahdollisesti toisen keskenmenon jos kierukka hankkiutuu eroon tästäkin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisätään tämä tännekin. Olen naimisissa oleva nuori nainen, freelancemuusikko. Syön gynen kehoituksesta nyt yhdistelmäpillereitä toista liuskaa putkeen. Reilu viikko sitten alkoi oireilu. Oireita tänään muistelin viime viikon perjantaille asti.

 

19.12.2014

Aamusta kamalan huono olo, mitään en voinut laittaa suuhuni. Päivällä olo helpotti vähän, heikotusta, järjetöntä väsymystä, nukahdan rattiin. Pienetkin asiat ärsytti ja itketti. Vatsa sekaisin. Kaikesta ruuasta ja juomasta huono olo. Ennen konserttia melkein pyörryin ja oksensin, samoin alkupuoliskolla. Olin kalpea. Yöllä kotiin tullessa sain vähän juotua jaffaa.

 

20.12.

Ihan järjetön väsymys aamulla. En saanut itseäni ylös ajoissa ja anoppilaan lähtö viivästyi vähän. En myöskään uskaltanut syödä mitään, koska luulin niidenkin tulevan suoraan läpi. Palelsi. Huono olo edelleen, tosin vähän lievempänä. Edelleen kuvittelin vatsataudiksi ja pysyttelin etäämpänä ihmisistä. Kuumotti ja palelsi vuorotellen. Aivastuttaa ja vähän flunssainen olo. Nippailuja alavatsassa. Illalla taas supehuono olo. Yöllä heräilyä pissalle. Janotti kovasti.

 

21.-24.12.

Pahoinvointia, hajuherkkyyttä mm hajuille josta ennen olen pitänyt, nyt sain niistä voimakasta pahoinvointia. Haistoin myös hajuja, joita muut ei täällä haistaneet mm hyasintti sukulaisen vaatteista (tuli töistä, missä ei käytetä hajusteita). Suussa outoa makua, mm rautaa ja kanaa. Kanaa en ollut nähnytkään mneen viikkoon. Puolikkaasta siideritölkistä ihan järjetön olo. Paineen tunnetta alavatsalla, pissalle ravausta, rinnat herkät. Olen myös tosi hellyydenkipeä, halipulainen. Seksi tuntuu paremmalta kuin koskaan ja haluttaa ekaa kertaa vuosiin. Kukaan muu ei ole sairastunut vatsatautiin, ensimmäiset epäilyt raskaudesta 22.12. Juttelin kälyn kanssa aattona ja kerroin epäilyistä. Ei kyetty pillereiden takia järkeilemään mahdollista hedelmöittymisaikaa. Satunnaisia vatsakipuja, joita pidän outoina. Koskaan ikinä ennen menkkoja tällaisi kipuja. Palelua ja kuumia aaltoja. Tunneherkkyys! Enpä ennen ole itkenyt kuusta koristellessani tai ostaessani renkaita autoon. Huh. Luulisin, että mahdollista plussaa osaa anoppi odottaa ainakin.

 

25.12. Jouluruoka etoo. Samoin aiempi lempiruokani miehen tekemä maksalaatikko. Ei tee mieli makeaa, mikä on päinvastaista normaaleihin menkkoihin verrattuna. Makeasta tulee nopeammin huono olo. Entiset herkut ällöttää ja niistä tulee huono olo. Sukulaisten luona pienestä alle lasillisesta alkoholia huono olo. Saunassa hikoiluttaa mikä ei oo mulle normaalia. Kälyltä sain raskaustestin.

 

26.12. Mielialat heittelee laidasta laitaan. Räjähdän ja itken pienestäkin. Vatsakipuja on enemmän. N 10min kramppeja. Alkoholista heti huono olo. Palelee ja kuumottaa vuorotellen. Luulet että äiti aavistelee muttei kehtaa kysyä. Alkoholia otin vähän kun en halunnut herättää kyselyitä kun ei itsekään tiedetä. Väsyttää ihan järjettömästi. Koira seuraa koko ajan ja kiehnää mussa kiinni enemmän kuin muissa, vaikkei yleensä sitä tee. Alavatsaa turvottaa tosi paljon. Farkut puristaa, vaikka just ostin isommat. Illalla nukkumaan mennessä yökötystä ja kova vatsakramppi. Yöllä ollut jo monta päivää myös suonenvetoja.

 

27.12. Aamulla krapulaolo kahdesta viinilasista. Aamupala ei oikein maistu. Päiväunista huolimatta yöllä nukutti hyvin. Normaalisti en nuku 12 tunnin unia näin usein. Nyt jo toiset ihan parin päivän sisään. Vatsakramppeja päivän mittaan. Mielialanvaihtelut ihan käsittämättömiä. Runsasta valkovuotoa jo kolmatta päivää. Lievää ummetusta samoin. Seksi luistaa paremmin kuin koskaan. Huomisaamu jännittää. Jännittää myös se, että jos olen raskaana mitä alkoholi sille teki. Ja maanantaina joudun mahdollisen plussatestin kertomaan ensi kertaa ääneen hammiksessa. Ja miten sen pitää salassa ekan kolmanneksen ohi?

Viime yönä unta, jossa kävelin kaupungilla vauvan koppa mukana. Vanhat koulukaverit naureskelivat unessa.

Tunnelmat on parin viime päivän aikana muuttuneet pelosta jännitykseksi ja jopa toiveeksi plussauksesta. Saatan pettyä pahastikin jos testi negaa.

Illalla pientä tuhrua housuihin. Toivon että olis vaan seksistä jotain... En halua menkkoja. Olisivat sitäpaitsi oudon aikaisessa kun liuska ei ole edes vielä loppu... Lämpö on koholla, 36.84. Vatsaa juilii jatkuvasti.

 

Vessaan olen valmiiksi laittanut välineet testin tekemiseksi niin ei unohdu aamupöpperössä.

 

Meillä ei ole tosiaan lapsi vielä ollut suunnitelmissa, mutta mieskin ymmärtää nyt, että oireita on joka lähtöön ja muille jakaa. Tuhru pelästytti kovien kipujen kanssa. En malttaisi nukkumaan mennä ja aamu stressaa. Ja tietenkin se, että jos kivut yms onkin vain tätin kyläilystä. Tuntuu surulliselta ajatella että vauva ei vielä tulisikaan. Varsinkin kun ollaan puhuttu, että jos raskaus ei oo alkanut, ei ehkäisyä vielä jätetä pois.

 

Vaikka puhuin aattona kälyn kanssa, mulle selvisi keskusteluissa myös asioita, joiden takia tuntuu vähän vaivaannuttavalta hehkuttaa ja jutella oireista ennen testin tekoa. Parille lähimmälle kaverille on kertonut, että viikon sisällä teidetään saadaanko mekin perheenlisäystä. Tällä hetkellä haluaisin keskustella asiasta jollekin, mutta kellekään muulle kaverille/sukulaiselle en haluais kertoa, koska juorut liikkuu. Oonkin miettinyt, että jos plussaan kerronko edes molempien äideille ennen kriittisen vaiheen ohitusta.

Tällä hetkellä itkettää ja ahdistaa vaan ihan kamalasti ja tosiaan tekis mieli reaaliajassa vähän purkaa tuntemuksia jollekin rskauksia kokeneelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilannepäivitystä sen verran, että oireet jatkuu tosi voimakkaina :) en rehellisesti keksi mikä mua vaivaa jos en olekaan raskaana!! Teen huomenna testin. Menkkojen pitäis alkaa vasta viikon päästä mutta oireiden perusteella ovulaatipsta ois jo noin 14 päivää... Jännittää!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewy, testitulosta sit heti tänne? Aikamoiset oireet kyllä! :)

Edited by medusa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä ainakin on negatiivinen :( ärsyttäää olisin kaivannut jo selvyyttä asioihin!! Mutta tää oli tosiaan aikainen vaihe testata eli pitänee testata uusiksi taas muutaman päivän päästä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla jäi e-pillerit pois marraskuussa ja marraskuun lopussa siis viimeinen tyhjennysvuoto. Olen naimisissa oleva 26v. nainen ja pillereitä olen syönyt noin 17v asti, toki pidin niistä tauon pari vuotta sitten ja sillon kierto palautui normaaliksi samantien/ pysyi sellaisena kuin pillereidenkin kanssa. Nyt ei ole menkkoja kuulunut ja kp34 (normaalisti n. 28). Negaa on testit näyttäneet joista viimeisin 3 päivää sitten. Tosin voi kai olla että olen vain ollut hätähousu testien kanssa? :D Noin kp26 alavatsassa kovat kivut, varsinkin oikealla puolella ja ne herättivät keskellä yötä. Seuraavana päivänä ei enää mtn kipuja vatsassa tai alaselässä.

 

Nyt oireita kuitenkin:

- nännien kosketus herkkyys ja pienet muhkurat ja punaiset pilkut ympärillä

- ilta unettomuus ja noin 2 tunnin välein heräily + monta eri unta yössä jotka kaikki muistan aamulla

- aamuisin ja päivisin meinaan nukahtaa pystyyn

- matkapahoinvointi autossa josta en normaalisti kärsi

- vessassa ravaus tunnin välein

- hajuherkkyys

- ruokahaluttomuus (mikään ei tosin aiheuta ainakaan vielä etomista)

- ruoansulatus toimii hyvin hitaasti/ei toimi

- posket helottavat koko ajan ja vaikka mies valittaisi kylmyyttä vieressä niin itsellä on ollut hyvä olla

- rauhallisuus ja onnellisuuden tunne

- nenän tukkoisuus/ flunssa oireet, varsinkin aamuisin on kurkku kipeä ja nenä ihan tukossa

 

Hyvin seesteinen on siis olo, mutta olisi toki kiva jo pikkuhiljaa tietää että tuleeko se plussa sieltä vai alkaako ne menkat. En ihan mikään kärsivällisin sielu ole. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän tiitujasminillakin lupaavalta näyttää! :) Kuten ketjun otsikko sanoo, joskus toiveet herättää oireet, mutta nämä vaikuttavat aika monipuolisen aidoilta!  :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaargh, ei pitäisi tätä ketjua yhtään lukea :D nyt menossa kp22/27 ja noin dpo 12-8 (joko himoista ja limoista tai laskennallisesti kierron pituudesta laskien). Tälläisiin oireisiin on toiveet kyenneet:

 

- kylmä, palelee

- kosketusarat nännit

- tuntemuksia alavatsalla

- flunssa, mutta "hyvä olo", ei siis kuumetta tai lihaskipuja

- pientä kuvotusta, jos ruokailuiden väli pitkittyy

- maha löysällä

- levottomat unet ja vaikeuksia nukahtaa, vaikka väsyttää

 

Että sellaista! Pätisi varmasti myös oppikirjana pms:stä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos tsempistä Akasha! :) Odottelen että pääsisin huomenna tai maanantaina tekemään uuden testin! Tää väsymys ja unien näkeminen alkaa viedä voimat. :lol: Tuntuu että jo 15min päikkäreillä ehdin näkemään kokonaisen unen ja muistan sen yksityiskohtia myöten herättyäni. Syvää unta ei siis ehdi tulemaan :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuumeilutoimisto täällä mun pään sisällä taas tiedottaa, kuten aina noin kuukauden välein on tapana: muka-oksetusta, posket hehkuvat, vähän ehkä kylmä. Olisiko aavistus raudanmakua? Ja väsyttää - taatusti!  :D Vasta dpo 8 menossa, joten ehtii kehittää kunnon kavalkadin oiretta ja oireen puolikasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Että sellaista! Pätisi varmasti myös oppikirjana pms:stä :D

 

Ja tässä tapauksessa oli nimenomaan sitä itseään, kun kierto typistyi tuohon 22 päivään ja seuraavana päivänä alkoikin sitten koko ralli alusta.. Nyt ollaan taas seuraavan kierron lopulla (tai siis, kp 19, että voihan tässä kestää vielä pitkäänkin), mutta aika hyvin on pysynyt toiveoireet kurissa. Lähinnä pyörittelen päässäni sitä klassissa "oireettomuuskin voi olla oire" -keissiä :D

 

Mutta rehellisesti sanoen, mahassa möyriin täsmälleen samalla tavalla kuin reilut kolmekin viikkoa sitten, eli eiköhän tässä jo parane alkaa valmistautua uuteen yritykseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi uusi kuumeilija.. :) Menkat myöhässä nyt 5päivää.

Oireita : kamala palelu, menkka kivut välillä, vatsa tuntuu makuulla oudolta, pissalla saa juosta nykyisin yölläkin, rinnat "kirvelee"; jano, huimaus; nälkä, repäisykivut tänään, ärtymys samaa luokkaa kuin ennen menkkoja.

Ovispäivästä ei tietoo. Kierto yleensä 20pv. Jokohan uskaltais testata? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensikertalainen täällä moi!

 

Meillä on yk1 menossa. Tästä päätettiin viime keskiviikkona eli viikko sitten. Peittojen heiluttelu alkoi miehen työreissun takia kyllä vasta perjantaina. Ovistestejä en ole tehnyt, mutta fiilisten ja oireiden perusteella se tapahtui viimeistään eilen, mutta ehkä jo pari päivää aiemmin. Olen käyttänyt aika paljon aikaa lukemalla tuolta odotuspuolelta plussanneiden alkuraskausoireita ja kuvittelen nyt jo kaikenlaista, vaikka oviksesta on korkeintaan pari päivää.

 

Oireita tähän mennessä mm.:

Tissit ja nännit kipeät

Alavatsaa nipistelee ja juilii

Palelee

Väsyttää, mutta ei nukuta

 

Kärsimätön kun olen, tekisi mieli mennä kauppaan hakemaan raskaustesti, vaikka tiedän oikein hyvin, ettei siinä voi näkyä vielä mitään. Kaikki nuo oireet käyvät myös ovisoireiksi ja osa niistä on varmasti ihan omaa (ja tän foorumin :) ) aikaansaannosta. Menisi nyt jo se pari viikkoa!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miksi, oi miksi en testaillut ovista? Oireiden perusteella ovis tapahtui viimeistään maanantaina, mutta ihan yhtä hyvin se on voinut tapahtua jo perjantaina. Nyt voi olla siis mitä tahansa dpo5-8 välillä menossa. Ei sillä, että se olisi niin päivän päälle. Peittoja heiluttelimme kaikkina mahdollisina päivinä, joten mahdollisuudet plussaan ovat olemassa. Olisi vaan kiva tietää...

 

Oireita on ollut varsinkin tänään ja eilen vaikka muille jakaa:

Nännit arat ja kipeät, tissit myös

Päässä pyörii ja seisomaan täytyy nousta hitaasti tai silmissä sumenee

Palelee

Nenä tukossa

Kokovartaloturvotus

Hengästyn helpommin

Hetkittäisiä pahan olon tuntemuksia

Ja ennen kaikkea alavatsan olotila on todella menkkamainen. Tänään varsinkin on juilinut ja koko ajan on jonkinmoinen tuntemus päällä. Menkat ei voi olla tulossa vielä, koska nyt on vasta kp20 ja kiertoni vaihtelee 28 ja 32 päivän välillä.

 

Onko mahdollista, että olen kuumeilemalla aiheuttanut itselleni tämän? Jotain tietysti voi pääkin saada aikaiseksi, muttei sentään ihan kaikkea tätä? Mutta enkai ole raskaana jo ensimmäisellä yrittämällä? Olin henkisesti varautunut yrittämään paljon pidempään. Nyt on aika kauhunsekaiset tunteet. Totta kai haluan lapsen ja mies myös, mutta että näin nopeasti? Apuaaa.... Ja miten ihmeessä jaksan odottaa vielä mooooooooonta päivää, ennen kuin voi ruveta testaamaan?!?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kuvittelemalla saa itselleen vaikka mitä. ;) rauhassa vaan. Zenin löytäminen on oireillessa tosi vaikeeta. Mutta ite ainakin lähdin nyt tokaan yrityskiertoon ihan eri kuumeilumeiningillä kuin ekaan. Pahin uutuudenviehätys yrittämisestä ja se riemu vauvaprojektin alkamisesta alkaa olla puitu ja ohi, niin pahin jännä ja malttamattomuus on takana. :)

 

Tsemppiä piinailuun ja plussaan, jos se sieltä pärähtää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulen, että nuo oli vaan yritykseen ryhtymisen aiheuttamaa neuroosia. Nyt on mennyt pari päivää ihan normaalin tuntuisena. Ei siis mitään tavallisuudesta poikkeavaa ole menossa. Ei sillä, voihan oireettomuuskin olla oire.... :P Käytiin romanttisella sunnuntaiajelulla (=ruokakaupassa) miehen kanssa ja teemaan sopivasti hän autossa sanoi, että "olisi se aika ihme jos muutaman flunssaisen panon jälkeen olisit raskaana..." :) että näillä eväillä uuteen viikkoon, ja enää 7 kokonaista piinapäivää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plääh. Olin jo IHAN varma että nyt ollaan paksuna, kun mitään menkkoja edeltäviä oireita ei ollut eikä menkkoja kuulunut, vaikka (ovistestin perusteella) DPO:t sen kun kuluivat. Nyt on pvä 28/25-26 ja oon saanut kolmena aamuna puhtaat negat (David ja Pregcheck). Äsken pissillä käydessä tuli hintsusti oranssihtavaa vuotoa, eli eiköhän ne menkat sieltä ole tulossa. Ellei ole, niin ylihuomenna vois olla sopiva aika testata vielä kertaalleen.

 

Muoks. Joo. Tavallinen päivän ajan jatkuva tiputtelu ennen menkkoja typistyi puoleen tuntiin tänään. Nyt alkoi ihan oikea vuoto. Ens kierrossa uusiksi!

Edited by sarvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sarvikselle parempaa tärppionnea uuteen kiertoon!

 

Hmm... Nyt on menossa kp 26/28-32 ja vähintään dpo9, mutta luultavasti pari päivää enemmän eli jotain dpo10-12 välillä. Jokohan sitä kohtapuoleen testaisi... Oireet loppuivat tosiaan kuin seinään n. dpo6 tienoilla. Mitä nyt tissit ovat edelleen vähän arat. Anoppi on tulossa kylään lähipäivinä ja haluaa paistaa pihviä ja juoda appiukon lähettämää punaviiniä. Täytynee testata viimeistään ennen sitä, ettei tarvitse sitten miettiä sen punkun kanssa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now