Keskiviikkokerttu

Vyöhyketerapia yrittämisen tukena

12 posts in this topic

Hei vauvakuumeilijat ja erityisesti jo plussanneet!

 

Kuulin, että vyöhyketerapiasta saattaisi olla apua lapsettomuuden hoidossa. Onko jollain tästä kokemusta? Netistä selvittelin, että kantapään molemmin puolin ja jalkapöydän päältä löytyvät kohdun ja munasarjojen vyöhykkeet, joita terapeuttisesti hoidossa sitten käsitellään. Tämän hieronnan sitten pitäisi auttaa tasaamaan hormonitoimintaa normaalille tasolle ja vilkastuttaa kohdun ja munasarjojen toimintaa. Olisin kiinnostunut kuulemaan, jos löytyy vyöhyketerapiasta kokemuksia.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä ehdin käydä vyöhyketerapiassa kolme kertaa ennen plussaamista. Hoitoja tehtiin kahden viikon välein, ekalla kertaa jonkinlainen puhdistava hoito kierron lopussa, sitten hedelmällisyyshoito seuraavan kierron puolivälissä, ja viikkoa ennen plussaa viimeinen kerta, se taisi olla samantapainen kuin ekalla kerralla tehty hoito. Pisteiden painelu korvissa, sormissa, varpaissa ja jalkapohjissa sattui ihan kiitettävästi eli suurin osa käsitellyistä pisteistä oli mulla arkoja.

 

Mulla ei tietenkään ole mitään vedenpitäviä todisteita siitä, missä määrin vyöhyketerapia vaikutti siihen, että juuri tässä kierrossa tärppäsi, koska olin myös aloittanut noin kolme viikkoa ennen plussaa tyroksiinilääkityksen (arvot kävin mittauttamassa vyöhyketerapeutin suosituksesta) ja kierron ekat kolme viikkoa otin vitexia. Toki myös muita "troppeja" kuten gelee royale, ubikinoni, e-vitamiinikapselit yms ehti olla käytössä useamman kuukauden. Tärppikierrossa ehdittiin myös käydä ensikäynnillä lapsettomuusklinikalla ja clomit oli tarkoitus aloittaa seuraavassa kierrossa.

 

Voin joka tapauksessa suositella kokeilemaan vyöhyketerapiaa :) Mulla ongelma oli siis myöhäinen ovulaatio ja 8-päiväinen luteaalivaihe (gynen mukaan todnäk jotain ongelmaa ovulaatiossa). Plussakierrossa ovis oli tavallistakin myöhempään (kp 28), mutta ei näköjään ollut este raskautumiselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin haluaisin kokeilla! En vain oikein tiedä millaiselle vyökyketerapeutille kannattaisi mennä. Tuntuu, että googlaamalla saa aika paljonkin "osumia".. Mut kokemuksia haluaisin kuulla myös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelen tätä, jos löytyisi lisää kokemuksia. Oletko siis käynyt raskaustoiveen takia vyöhyketerapiassa ja onko siitä ollut apua? Ja onko siihen jotakin ohjeistusta, että missä vaiheessa kiertoa tulisi käydä, vai riippuuko tapauksesta/ongelmasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen menossa perjantaina tunnevyöhykeyerapiaan tämän vauvatoiveen takia. Kuulemma myös kehon jumit voi vaikuttaa siihen, ettei raskaudu. Itsellä etenkin lantionseutu on jumissa. Tuun sit kertomaan millaista on / oliko hyötyä tässä kierrossa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, odotan kokemuksia mielenkiinnolla! Ja erityisesti tosiaan kiinnostais, että missä vaiheessa kiertoa sinne olisi suositeltavinta mennä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now