emäntä

Apua, vauvan potkujako?

8 posts in this topic

Nyt tarvitsisin henkistä apua ja neuvoa. Minulla on hormoonikierukka, olen tehnyt muutaman negan raskaustestin ja kuukautisetkin ovat tuleet (tosin erittäin niukkana mutta kuuluu kierukkaan). Nyt kuitenkin tuntuu tasasin väliajoin siltä että vauva potkisi hienovaraisesti mahassa..  :ph34r: tänään tuntui oikein voimakkaana hetken. Kaikki järjen nystyrät sanovat että en ole raskaana, enkä OIEKASTI usko että olen. Mutta sittenkin joku ihme tunne on että olisinkohan sittenkin.. ?! Lääkärissä käynti (menisin yksityiselle, en kehtaa julkisia varoja tällaiseen käyttää) tuntuu jotenkin niin hullulta - tulin vaan tarkistamaan ettei mahassa asu ketään... 

Onko kellään kokemusta vastaavasta? Voiko kierukka itsessään aiheuttaa tällaista? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ainakin on ollut tosi voimakkaitakin "haamupotkuja" esikoisen syntymän jälkeen. Monissa, monissa kierroissa testailin useaankin otteeseen r-testeillä, koska se muljuaminen oli niin hämmentävän tuntuista. Eikä siis mitenkään juuri synnytyksen jälkeen vaan ihan usean vuoden ajan oikeastaan tähän raskauteen saakka niitä tuntemuksia ajoittain tuntunut. En tiedä mistä johtuvat, mutta silloin asiaa selvittelin ja ovat varsin yleisiä tuntemuksia synnyttäneillä naisilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin tuli voimakkaita haamupotkuja aina joskus parina vuotena lasten syntymän jälkeen, olisin ollut varma, että ovat vauvan liikkeitä jos en olisi ollut varma, että en ole raskaana. :P Ihmeellistä kyllä, että niitä tulee, mistäköhän mahtaa johtua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpa kyllä kummallista - tulee vaan mieleen, että ehkä raskausajan tuntemukset ei olekaan aina niitä potkuja yms. vaan suolisto tai jotain pitää normaalistikin tuollaista älämölöä mutta sitä ei tunnista ennekuin on ollut raskaana..?

Tänään tuntui taas sellaista muljahtelua.. mutta taidan kyllä mennä ensi viikolla sinne lääkäriin jos tämä jatkuu. Pää ei kestä enää. Pitää mua varmaan hulluna, mutt ei voi mitään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekin hämmennyin tässä joskus kun suoliston liikkeet tuntuivat ihan vauvan potkuilta, mutta ihan normaaleja ilmakuplien liikkeitä ne vaan ovat. Ennen kuin oli kokemusta raskaudesta, ei olis tullut mieleenkään yhdistää niitä vauvan potkuihin, koska eihän silloin tiennyt, että ne tuntuvat samalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla myös esikoisen jälkeen alkoi tuntumaan haamupotkuja noin 3kk syntymästä ja loppuivat vasta nyt kun aloin odottamaan toista. Ennen ekaa raskautta ei tuntunut tämmöisiä ja vasta nyt rv20 kieppeillä vauvan liikkeet alkaa olemaan samaa vahvuutta kuin noi haamupotkut, alkuraskaudessa ei tuntunut ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla myös haamupotkut jäivät synnytysten jälkeen: vielä 5 vuotta nuorimman syntymästä tuntui suolen normaali muljuminen hämmentävän samanlaiselta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now