Vervetti

Varhaisraskauden ultra

386 posts in this topic

Hauskinta tässä on että ei kauheasti niitä "luomukiertoja" ollut ennen plussaa. Siis, tyhjennysvuodon jälkeen kp 25 (missä vau.fi:n laskuri on 28) tuli ekat luomumenkat. Pillerien kanssa kierto oli tasan 28 päivää. Tämän jälkeen ei tullut uutta luomutätiä vaan plussa. Oikeasti, olen aika kysymysmerkkinä tässä -.- Täällä AR maksaa 80 €. Ja oikeasti saisin varmistuksen milloin pikku on saanut alkunsa.

 

Tuo on kanssa tuolloin, koska mieheni pääsisi mukaan (aamuvuoroviikko) - seuraava kerta olisikin juhannuksen jälkeen (mies kesälomalla).

Edited by Yazz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vau.fi:ssähän voi kyllä laskea myös hedelmöitysajankohdalla viikot/lasketun ajan. Niin mä oon tehnyt, kun mun normaali kierto olisi ollut 26-28 päivää ja tästä kierrosta olisi tullut 33-päiväinen, niin tiedän, ettei se tavallisen kierron perusteella laskettu aika ole oikea, kun ovuloin vasta kp19.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eli nyt joko se 3+4 tai 4+1. Laskurin mukaan sydänalkais lyödä noilla 16.-18.6. (jos siis ovulaatio oli tiistaina 24.5.). Niin ja tässä on myös se, että tuolta (mistä nyt varasin) ei löydy puol neljän aikaa aikaa jolloin mä pääsisin :skilletgirl:

Edited by Yazz

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Se sydämensyke ei silti vielä näy ultrassa heti kun se alkaa lyödä, kun se on niin pieni. Lukemani mukaan se saattaa näkyä aikaisintaan joskus 5+5 tai 5+6 mutta hyvin voi olla silloin vielä näkymättäkin, vaikka kaikki olisi hyvin. Siksi yleensä suositellaan, että ar-ultraan menisi aikaisintaan vasta rv6+ (ja viralliset lähteet suosittelee ennemminkin 7+).

 

Sori kun nyt vänkään, mutta jos luet vaikka muutaman sivun taaksepäin tätä ketjua, niin on aika useaan kertaan sanottu, ettei viikolla 5+ vielä hirveästi kannata ultraan mennä etenkään jos hedelmöittymisajankohta on epävarma, kun siellä ei oikein mitään vielä näy (ei siis voi tietää, onko alkio elossa tai onko kyseessä tuulimuna, eli ehkä jos on syytä pelätä kohdunulkoista, niin silloin noin aikaisin ultrassa käyminen voisi olla perusteltua). Tietysti teette niin kuin itse tahdotte, mutta se vaan voi aiheuttaa turhaa huolta, jos menee liian aikaisin :girl_sigh: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jees, lueskelinkin :) Soittelen tuonne, että pystyykö siirtämään hieman tuota aikaa (vaikka juhannuksen jälkeiselle maanataille/seuraavalle viikolle). Netissä ei ainakaan aikoja ollut :/

 

Kiitos aamuaurinko, että paukutat mun päähän ymmärrystä! :girl_in_love: Hyvä, että joku edes jaksaa :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kyselen nyt täällä että millon kannattaisi mennä ar-ultraan? Asiasta tekee pulmallisen se, että kuukautiset taisi olla viimeksi heinäkuussa. Testi näyttää raskaana 2-3, mutta siihen ei kai aina voi luottaa? Mua kiinnostais selvittää tän raskauden kesto mutta haluaisin optimoida että jos nyt on oikeesti vasta rv 4-5, niin milloin (jotain päivämääriä? :D) vois ultrassa näkyä jotain?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ei ainakaan heti. grin.gif Mulla kun on niin sekava tilanne, päätin mennä lääkäriin jo tänään. Raskaustesti näytti ekan kerran positiivista maanantaina, eilen varmistin kahdella muulla testillä. CB:n digi iltapissasta parin tunnin pidätyksellä näytti raskaana 3+. Viimeisten kuukautisten mukaan olisi 3+6 - 4+1, mikä ei kai mitenkään voi olla mahdollista. Hedelmöitysajankohdan mukaan mahdollinen raskauden kesto on 4+3 - 5+3. Tänään siis kävin helpottamassa mieltäni lääkärissä, joka toki auttoi paljon siinä, että ainoa löydös oli kohdun sisäinen raskaus. Enää ei tarvinne pelätä muita kauheuksia, vaikka papan tulos tuleekin luonnollisesti myöhemmin. No, se kohdunsisäinen raskaus, se oli siis raskauspussi, jossa ei näkynyt sikiökaikua eikä ruskuaispussia. Lääkärin mukaan tästä ei nyt oikein voi päätellä mitään, vaikka minä kyllä useaan kertaan tinkasin (:rolleyes:), että eikö se hormonitaso ole aika korkea ja viittaa ennemminkin aikaisempaan alkuun kuin myöhempään. Lääkäri sanoi, että ehkä raskauspussi näyttää hieman pieneltä edes neljäviikkoiseksi, mutta että vasta kolmen viikon päästä voi varmasti sanoa, mikä on tilanne. Raskauspussia ei sen kummemmin mitattu, katsottiin vaan ja sain mä kotiin pari kuvaakin.girl_haha.gif Kuitenkin raskauspussi oli, tällä kertaa, kauniin ympyrän muotoinen, kirkas ja muutenkin oppikirjamainen ja kuulema hyvässä paikassa kohdussa ja oikein hienosti limakalvoon kaivautuneena.

 

Hieman siis ristiriitaisin tunnelmin, taas kerran.

 

edit. Nodu, tämän lääkärin mukaan vasta 7+ voi varmasti sanoa, onko kohdussa elämää. Aiemmin voi kyllä näkyä, mutta voi siis myös olla näkymättä, joten jos ei halua elää epävarmuudessa, kannattanee varata aika vasta sinne oletetulle 7+-viikolle, eli sun tapauksessa kai johonkin 2-3 viikon päähän.

Edited by ilopilleri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nodu: Ooh, oot plussannut! Onnea! :girl_in_love: Mutta niin siis, aikaisintaan kannattaa mennä rv6+ ja nykyään kai suositellaan, että ei hirveästi ennen rv 7+0 kävisi, kun on se mahdollisuus, ettei sykettä näy. Me käytiin kun oviksesta laskettuna oli rv 6+2 ja syke kyllä jo näkyi. Sinuna siis menisin joskus parin-kolmen viikon päästä :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa!

 

Plussatesti tehty alkuviikosta <3 Kuukautisia minulla ei ole ollut ollenkaan minipillerien lopettamisen jälkeen, joten vaikea arvioida millä viikolla mennään. Voiko alkuraskauden ultrasta olla mitään haittaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä varasin ajan varhaisraskauden ultraan tänään. Haluamme varmistaa, että pienokainen on siellä missä pitääkin ja että se kehittyy normaalisti. 7+0 viikolla olen menossa. Tuolloin pitäisi ainakin hyvin näkyä syke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään viikkoja 4+1 (oviksesta laskettuna). Ollaan lähdössä tasan kahden viikon kuluttua Thaimaahan kahdeksi viikoksi miehen kanssa. Ja nyt pohdinkin uskaltaisikohan sitä käydä varhaisultrassa ennen reissua? Pystyisi kepeimmin mielin lomailla ja rentoutua...

 

Vielä ehtisi 6+1 päivällä käydä ultrassa, jos vaan saisin sinne varattua ajan.

Voisikohan silloin jo näkyä/saada jotain helpotusta tarjoavaa tietoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi näkyä, mutta voi olla myös näkymättä. Kannattaa ehkä miettiä haluaako tuollaiseen "epävarmaan" ultraan laittaa rahaa, kja toisaalta myös millä mielellä sinne lomalle lähtee jos siellä ei sykettä vielä näy. Ultraa suositellaan kuitenkin aikaisintaan rv 7+0, joten useimmat ultraajat useimmilla laitteilla tuskin sykettä tuolloin näkevät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin 6+6 päivänä eikä näkynyt periaatteessa mitään ja vähän lekuri puheli siihen sävyyn että varaudun myös tm-mahdollisuuteen.Uusinta otettiin 8+0 viikoilla ja silloin löytyi pikkuinen sykkeineen.Esikoisesta kävin myös 6+6 ja silloin löytyi alkio ja syke eli menisin vasta myöhemmin,vaikka edes viikon myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä päädyin varaamaan ensi viikon torstaiksi, jolloin pitäisi CB:n mukaan olla vähintään 6+5 (viime lauantaina siis testi näytti 3+ ilman miettimistä, vrt. keskiviikkona 2-3). Toivottavasti syke löytyy :lipsrsealed: En vaan kykene odottamaan pidempään kun oviksen ajankohdasta ei ole yhtään mitään käsitystä.

 

Niin ja kiitos, aamuaurinko! :lipsrsealed:

Edited by Nodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itelleni varattiin ultra, ja viikkoja oli 7+2 ,ultrahoitaja vaan tokasi ennen tutkimusta ,että jos on raskausviikkoja 6+4 niin sydän sykkii jo! :) Varmaan siinä 6-7 viikon tienoilla voi/kannattaa siinä alkuraskauden ultrassa käydä...!? :) näin mie ainakin käsitin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin ar-ultrassa torstaina, ja lääkäri sai sykkeen näkyviin. Koko vastasi viikkoja 6+1. Eilen tosin vastasi viikkoja 6+5 (käytiin siis päivystyksessä vuodon takia...), mutta joka tapauksessa ultra oli kyllä 7. viikon alkupuolella. Tosin lääkäri sanoi ettei ollut varma saisiko sykettä näkyviin :)

 

Eli rv 6+1 on ainakin mahikset, että syke näkyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uutena tänne tunkeudun kirjoittamaan. Me käytiin ar-ultrassa viikoilla 6+4, jolloin syke näkyi jo hyvin. Tosin aika paljon sai kuvaa suurentaa, että sai selvää, että joku siellä mahassa on. Mutta oli kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla tutkittiin kohdunulkoista eilen ja kohdussa oli ihan tyhjää. Kuin myös munanjohtimissa ja tänään siis 5+0 tai max +4. Clear blue näyttää 2-3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanssija: Mulla oli viikot 5+2 tai 5+3 kun näkyi ruskuaispussi silloin viime raskaudessa, mut en kyllä tiedä mitä hcg oli. Peukut, tule heti kertomaan uutiset, mä täällä päivystän! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla maanantaina (6+1) näkyi ultrassa raskaussäkki ja sen sisällä "levymäinen kaiku". Säkin molemmin puolin paljon nestettä, lääkärin mukaan olisi verta.

Sykettä eikä virtauksia näkynyt ollenkaan. Sain lähetteen naisten polille ensi maanantaiksi.

Soitin eilen polille ja lähetteen perusteella kätilö olisi ottanut minut jo eilen sinne. Olen menossa kuitenkin nyt aamulla.

 

En nyt ymmärrä mitä eroa on raskaussäkillä ja ruskuaispussilla. Enkä ymmärrä onko kyse tuulimunasta vai mitä. Missään vaiheessa lääkäri ei puhunut keskenmenosta, mutta kotona lähetteestä huomasin syynä olevan keskeytynyt keskenmeno. Ja joo, on sekavat fiilikset.

 

Ultra tehtiin Jyväskylän Terveystalolla ja hinta ilman korvauksia 175€, jos joku näistä on kiinnostunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now