Vervetti

Varhaisraskauden ultra

386 posts in this topic

Tulin nyt sit kertomaan kun tiedän viikot tarkasti et mitä kulloinkin näkyi:

 

3+6 kohtu täysin tyhjä, hcg 177

 

4+5 raskaussäkki ja pieni ruskuaispussin alku, hcg edellisenä päivänä 1010 (lääkäri arvioi ettei 5 viikkoa ole vielä täynnä koska ruskuaispussi oli niin onneton vielä ja oli oikeassa ^_^ )

 

7+1 alkio 10 mm ja syke

 

Eli mulla meni ainakin aika hyvin sen tutkimuksen mukaan, jonka aikaisemmin tänne postasin. Siinähän sanottiin et 4+3 on mahdollista nähdä raskaussäkki ja noin 5+ ruskuaispussi. Laskin hcg arvoista muistaakseni et arvot olis tarpeeksi korkeat sykkeen näkemiseen viime viikon alusta ja varasin sit ultran mahdollisimman myöhään eli perjantaille ja syke näkyi :lipsrsealed:

 

muoks. ja tutkimus tehtiin vielä mahan päältä. Tosin kohtu oli kallistunut vahvasti eteen.

Edited by tanssija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varasin ajan alkuraskauden ultraan Femedaan Larkio-Miettiselle ensi viikolle. Raskausviikkoja silloin edellisistä kuukautisista laskien 6+5 tms., ja Femedasta kehoitettiin tulemaan jo silloin (minulla on ollut useampi keskenmeno). Jännittää vähän, jos ei siellä sitten näykään mitään... tiedän, että päälle pamahtaa kamala huoli. Mutta toisaalta ei haluttaisi odottaa yhtään pidemmälle. On tääkin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin tässä raskaudessa ar-ultrassa rv 7+2, pienen pieni pallero ja syke siellä näkyi ja ultraaja oli sitä mieltä että mennäänkin vasta viikolla 5+6 - 6+0. Hölmösti vaan menee kun en saa noita viikkoja millään sopimaan mun kiertoon. Jännityksellä np-ultraa odottaen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli sattuman kauppaa, että pääsin ultraan jo viikolla 7+5, koska olin varannut aiemmin gyneajan ihan muita juttuja varten - plussana sain sitten nähdä alkion. Lääkäri näki silloin jo sykkeen, itse en sitä ruudulta erottanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikasemmassa oli ar-ultra 7+5 ja syke näkyi selkeästi.

 

Nyt 8+3 ja syke näkyi myös. Vieressä oli viikkoja 6+2 vastaava alkio(?) josta ei sykettä vielä selvästi näkynyt. Jäisiis vielä epäselväksi oliko vaiko eikö. Kun tuolla 6+ viikolla vasta syke alkaa lyödä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan käynyt lähiaikoina Diacorilla tai Mehiläisessä ar-ultrassa? Mitäköhän mahtaa kustantaa?

 

Varasin jo Diacorille ajan, mutta unohdin kysyä hintaa. Mehiläinen oli mun kakkosvaihtoehto ja aloin epäillä, että se voiskin olla huomattavasti edullisempi. Että josko vaihtais sittenkin vielä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^kyselin Mehiläisestä esikoista odottaessani ar-ultraa, olisi kustantanut 200 euroa...

Menin sitten muualle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin ultrassa menkoista lasketuilla viikoilla 7+6, mutta mitat vastasi viikkoja 6+1 (3,9 mm), syke kyllä näkyi jo (juuri ja juuri). Viikon piinan jälkeen kaveri oli kontrollissa kasvanut johdonmukaisesti vastaten viikkoja 7+1 (9,9mm) ja syke vahvistunut selvästi, sen sai myös kuulumaan jo. Kaikki siis hyvin, hedelmöittyminen oli vain tapahtunut 12 pv myöhemmin kuin keskimäärin.

 

Diacorilla käytiin, mutta maksettiin pelkkä käyntimaksu (reilu 60 euroa), ultrasta se ei halunnut veloittaa ollenkaan tietystä syystä, jota en nyt tähän ala selvittää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan tämä aihe jo käsitelty aiemmin, mutta mitä paikkaa suosittelisitte hinnan puolesta pääkaupunkiseudulla ar-ultraan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^itse menin täältä löytyneiden suositusten perusteella Femadaan, lääkäri oli Fredrika Forsskåhl. Hinta taisi olla jotain siinä 90 euron luokkaa.

Yksityisillä noi hinnat voi vaihdella todella paljon, koska lääkärit saa itse osaksi määritellä palkkionsa.

 

Mutta itse olin tyytyväinen kyseiseen lääkäriin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varasin Femedasta ajan Fredrikalle. Hinta tuntuu vielä kohtuulliselta, jos se ois tuota 90e luokkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varasin Femedasta ajan Fredrikalle. Hinta tuntuu vielä kohtuulliselta, jos se ois tuota 90e luokkaa.

 

Femedassa olen käynyt sekä Fredrikalla, että Larkio Miettisellä. Frederikalla maksoi 90e ja Larkio-Miettisellä 60e. Frederikasta pidin enemmän, vaikka olen lukenut paljon hyvää myös jälkimmäisestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on myös aika varattuna Fredrikalle, ihan vaan näiden täältä luettujen arvioiden perusteella. Aikoja ei viikko sitten varatessa enää paljoa tälle kuulle ollutkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin varhaisultrassa viikolla 5+6, koska mulla oli edessä syövän jälkeiset

säteilyhoidot, joihin ei olisi voinut mennä jos olisi raskaana, joten kävimme

varmistamassa, että olenko raskaana. Ja raskaanahan sitä oltiin.. :)

Tosin meillä syke ei vielä silloin näkynyt, joten menimme uudestaan ultraan

rv 7+6 ja silloin näkyi syke ja säteilyhoidot peruttiin...

 

Tässä kuvia varhaisultrista. Eka kuva rv 5+6 ja toinen kuva rv 7+6

 

8143010478546070618orig.jpg8143010478546070912orig.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Femedassa käytiin raskausviikolla 6+2 ja syke näkyi. Lääkärinä oli Oskari Heinkinheimo, hinta noin 100e - voin suositella!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olenko mä omituinen, kun musta tuntuu hassulta että mies tulee mukaan gynelle ja alakautta tehtävään ultraan? Me ollaan kuitenkin oltu yli 10v yhdessä, joten ei kai siinä mitään hävettävää pitäisi olla... Mutta silti haluan mennä yksin. :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin raskausviikolla 4+jotain gynellä ja halusi ultrata saman tien, silloin näkyi pieni alkio. Sitten kävin uudestaan rv 7+0 ja näkyi syke.

 

Juliet, kyllä se oli kieltämättä minustakin vähän outo tilanne, mutta jotenkin se sitten unohtui, kun ruvettiin katsomaan monitoria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mieskin vähän kannusti siihen, että menen yksin (ehkä kun tää on täysin yllätysraskaus, niin sekään ei ole tottunut koko ajatukseen), joten menen ensi viikolla sinne yksin. Pelottaa jos tulokset on kamalan huonoja, niin sitten olen tosiaan yksin. Mutta sen näkee viikon kuluttua. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä otin miehen mukaan, jotta hän myös näkisi vauvan ja olisi osallisena heti alusta asti. Mies istui mun pään vieressä, joten hän ei nähnyt alapäätäni. Oltiin etukäteen juteltu, että ei se musta niin kivaa ole ja että synnytyksessä on paljon kamalammat näyt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä varattuna nyt ultra 23.8 jolloin pitäisi olla liki 8 viikkoa täynnä. Aika siis varattuna Fredrikalle Femedaan.

Meillä miehelle on "selviö" että on ultrassa mukana. Niin on itse halunnut ja halusi myös edellisessä ja luojan kiitos olikin, kun ei ne uutiset hyviä silloin olleet. On sen verran monta kertaa tuon alapään nähnyt, ettei siinä hänen mielestään mitään outoa ole, kun tutkitaan vauvan terveyttä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävi itse asiassa niin, että sain ainoan vapaan ultra-ajan huomiselle keskellä päivää, jolloin mies ei vaan pääse mukaan. Joten eipä tarvitse sitä pyöritellä. Olen varautunut siihen, että uutiset ovat huonoja, mutta toisaalta ei me olla ikinä edes lasta yritetty. Katsotaan mitä huomenna lääkäri sanoo, huomenna laskujeni mukaan alkaa siis viikko 8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen itse pohtimassa, mennäkö varhaisultraan vai ei. Taidan kuitenkin mennä, en taida pystyä olee menemättä. :)

Odotan esikoistani ja mulle on kaikki nää ultrajutut siis ihan uusia kokemuksia. Kertoisko joku varhaisultrassa ollut, että onko siellä vastaanotolla ollut tapana tehdä jotain muuta kuin vain ultraus?

Siis onko ollut keskustelua, jotain sisätutkimuksia, verenpaineen/painon mittauksia yms?

Terkuin eräs innostunut tietämätön. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now