Vervetti

Varhaisraskauden ultra

386 posts in this topic

^ Sanos muuta :D .

 

Mä sain lisäksi oman kuntani Pihlajalinnasta ihan toista tietoa, tai siis ajanvaraushenkilö totesi, että riippuu lääkäristä, "pitkälti toista sataa euroa pitää varata."

 

Pitäisi varmaan vaan varata gyneaika ja sitten esittää viattoman hämmästynyttä.. "ai mitä siellä näkyy...?!". Koska kyllä mulla on ultrattu normigynekäynnin yhteydessä, eikä ole maksanut tuota 150 €.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitäisi varmaan vaan varata gyneaika ja sitten esittää viattoman hämmästynyttä.. "ai mitä siellä näkyy...?!". Koska kyllä mulla on ultrattu normigynekäynnin yhteydessä, eikä ole maksanut tuota 150 €.

Varaat normaalin gyneajan ja siellä vastaanotolla sanot, että olet ihan pyörällä päästäsi, kun "ihan just" pari päivää sitten teit positiivisen raskaustestin. Että voiskos tässä normitarkastuksen yhteydessä tsekata samalla vauvan :D Mä olin varannut vuosihuollon gynelle paljon ennen plussaa ja siellä sitten sanoin paikanpäällä vasta, että no nyt olenkin raskaana ja voidaanko tsekata samalla onko oikeassa paikassa jne. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin Oulussa yksityisessä neuvolassa ja hinta oli 45 eur. Ultrauksen suoritti kätilö vatsan päältä. Näkyi asukki ja syke. Viikot 6+3. Edellisessä raskaudessa kävin yksityisellä lääkärillä ja se maksoi 146 eur. Aikamoinen säästö. Vaikka kätilön ultrauslaite on vissiin tosi laadukas, olis varmaan sisätutkimuksella saatu tarkempi tieto siitä, onko sisuksissa kaksi asukkia..:grin: Mutta kestän sen jännityksen sadan euron hintaan :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kävin Jyväskylässä puistoklinikalla ja maksettavaksi itselle jäi vain 50€.

 

Heippa!

Minä kiinnostuin tuosta Puistoklinikasta, tekikö sieltä ultrauksen lääkäri vai kätilö? Osaatko suositella nimeä??

Voitais varata aika sinne, jos noin edukkaasti saa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin Oulussa yksityisessä neuvolassa ja hinta oli 45 eur. Ultrauksen suoritti kätilö vatsan päältä. Näkyi asukki ja syke. Viikot 6+3. Edellisessä raskaudessa kävin yksityisellä lääkärillä ja se maksoi 146 eur. Aikamoinen säästö. Vaikka kätilön ultrauslaite on vissiin tosi laadukas, olis varmaan sisätutkimuksella saatu tarkempi tieto siitä, onko sisuksissa kaksi asukkia..:grin: Mutta kestän sen jännityksen sadan euron hintaan :girl_wink:

 

Itse olen menossa myös tuonne samaiseen paikkaan eikä kyllä yhtään haittaa, että kätilö tekee tutkimuksen, se kun tarkoittaa tuota sadan euron pienempää hintaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin juuri varhaisraskauden ultrassa, nyt menossa 6+4. Alkio vastasi hyvin viikkoja kooltaan ja sykekin näkyi hyvin. Ultraus tehtiin sisäkautta. Kävin yksityisellä gynekäynnillä, maksoi kelakorvauksen jälkeen 103e. Perusgynekäynnit verikokeineen on mulla olleet yleensä n. 150e joten positiivinen yllätys tuo hinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tampereella TUG:issa (Tampereen uusi gynekologikeskus) ar-ultran hinta on 86 euroa+lääkäripalkkio alkaen 65 euroa... Aika suolainen on tuokin hinta, taitaa jäädä väliin, vaikka muuten olen ko. paikkaa suosinut. Oman paikkakunnan Pihlajalinna taitaa siis olla osoite, jos saan sinne ajan kohtuu pian - oon niin pitkään tätä miettinyt, että kohtaa pitää varata jo nt-ultra :D .

 

Outoa. Itse kävin tuolla juuri viime viikolla, ja veloitus oli noin 95 euroa (en muista ihan tarkkaa summaa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Saitko Kela-hyvityksen suoraan? Nuo ovat tosiaan ne hinnat, jotka kertoivat mulle puhelimessa. Normaalisti gyne on tuolla maksanut muistaakseni jonkun 85 e ( miinus Kela-korvaus), ja joka kerta on tehnyt myös pikaisen ultrauksen, josta ei ole tosin veloittanutkaan sitten erikseen.. Aika outoa kyllä, miten vaihtelee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En saanut, kun menee työpaikkakassan kautta. Lähetin siis paperit itse jälkikäteen kassaan ja taatusti oli alle satasen lasku. Jännä kyllä miten hinta voi olla noin eri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin tänään, neuvolan mukaan 9+1 mutta tänään tuli tarkennusta et onkin 9+4 (lääkäri siis teki ultran). Medisonarissa Turussa varhaisraskauden ultran hinta 120 e.

Edited by Grenada

Share this post


Link to post
Share on other sites

me käytiin eilen turun väestöliitolla ultrassa (viikkoja 6+6). näkyi hyvin ruskuaispussi ja sikiö + sydämen syke. hinta oli kelakorvauksen jälkeen alle 120€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollappa vielä opiskelija :D Itse olen tässä vielä pohtimiskannalla, josko sitä menisi varhaisraskauden ultraan vai kärvistelisi pienessä epätietoisuudessa vielä... Voipi olla, että tässä pohdiskelussa menee niin kauan, että vastaan tulee jo eka varsinainen ultra :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voiko YTHSille mennä ultraan? Pitääkö sinne varata ihan normi gyneaika vai jotain? Mä en ole edes tajunnut, että YTHSille vois mennä gynelle... :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turussa YTHS tekee (tai ainakin teki ultria), Tampereella ei raskaana olevia oteta ultraan ja muista en tiedä. Riippuu siis kaupungista, mikä mun mielestä ei tavallaan ole tasa-arvoista.

Edited by Clara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin omassa äitysneuvolassa, Kun ei raskauden kestosta llut mitään tietoa....

Siis Hormonikierukka poistettiin 2kk sitten, ja nyt testissä plussaa, eikä yksiäkään kuukautisia siinä välillä...

Änlan hoitsu pillastui et parhaassa/pahimmassa tapauksessa viikkoja olis 10, ja nt ultraan jo kiire. Siispä passitti mut nla-lääkärille.

Tuloksena ruskuaispussi+ kaveri + pikkuinen vilkkuva piste, sykkivään sydämeen sopien. Arvio 6-7 vkoa... Tosin kohtu oli viikkoihin nähden hiukan suuri, et voihan olla et limakalvo oli turhan ohut ja pikkuisella hiukan kovat oltavat alussa ja kasvanut vähän hitaasti???

 

Hintaa lystillä 0e :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaan itselleni: ei tehdä! :( Varasin Ite:lle ajan, ja rapiat sata euroa kuulemma maksaa siellä... nooh, on kai sitä mennyt sen verran turhempaankin... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletteko kertoneet neuvolassa jos olette käyneet yksityisellä ar-ultrassa? Mietin vain, että vähentääkö se sitten kunnallisia ultria? Minä kun sain yksityiseltä äitiyskortin joka neuvottiin ottamaan neuvolaan mukaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ei vähennä, kaikille kuuluu joka tapauksessa kaksi ultraa julkisella puolella eli useimmiten np-ultra ja rakenneultra (tai -seulat, mikä se virallinen termi nyt onkaan).

 

Itse oon molemmissa raskauksissa käynyt ar-ultrassa ennen ensimmäistä neuvolaa ja sen maininnut jo neuvolaa varatessakin, kortti on tosiaan tullut mukaan ar-ultrasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jotain eroa hinnassa käykö ultrassa raskauden takia vai esim ovulaatiota tarkistamassa? Itse kun kävin kahdesti kiertoa kartoittamassa Tampereen Koskiklinikalla keskustassa ja molemmat kerrat olivat 95e johon kuului siis itse ultraus + kaikki muutkin kulut. Tuosta vielä sitten saa sairauskassasta jotakin takaisin tietysti sakasta riippuen.

 

Eli voiko alkuraskauden ultra todella maksaa melkein kaksinkertaisesti tuohon kierronkastoitusultraan nähden??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anteeksi, tätä on varmaan kysytty mutta missä vaiheessa olette tilanneet tuon ajan varhaisraskauden ultraan? Miulla on viikkoja vasta 4+4, joten en sinne tietenkään ole vielä änkeämässä.. :D Kannattaisko jo varata vai kannattaako ootella vähän pidemmälle? Oon vaan niin malttamaton että haluisin täyttää kalenterini kaikilla vauvajutuilla. lipsrsealed.gif

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^raskausviikolle 7 on ollut ohje minkä olen itse saanut. Esikoisesta olin 6+5, nyt oon menossa samoihin aikoihin. Meillä on muuten sun kanssa päivän heitto LA:ssa. ;)

edit. Varauksen ultraan voit jo tehdä, sitähän sä kysyit. :)

Edited by Ninja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now