Sign in to follow this  
Followers 0
Cameron

Petivaatteet pinnasänkyyn

23 posts in this topic

Meillä on vanhankokoinen IKEAn Hemsvik pinnasänky johon löysin sopivan kokoisen patjan AT-lastenturvasta. Koko on siis 112 x 55 cm. Vielä jos sijauspatjan löytäisin, olisin kiitollinen (laittakaa vinkkiä jos tiedätte).

 

Mietin ovatko pinnasänkyihin tarkoitetut vauvojen petivaatteet jotenkin standardoituja kooltaan? Pinnasängyt kun tahtovat olla tuon 120 x 60 cm. En haluaisi iänikuista päänvaivaa vääränkokoisista petivaatteista.

 

Minkä kokoiset peitto ja tyyny kannattaisi ostaa että niihin olisi mahdollisimman helppo löytää sopivia pussilakanoita ym? Onko esim. JYSKin ja IKEAn petivaatteissa joku normikoko?

 

Suositelkaa, arvostetut äidit ja auttakaa untuvikkoa petivaatteiden valinnassa. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on 120x60 pinniksessä Finlayson HipHop -petari, joka on ihan himpun verran liian pieni. Finlaysonin sivujen mukaan on 58x110. Voisiko se kuitenkin sopia teille? Kodin1 Anttilasta ainakin saa..

 

Finlaysonin peitto on kokoa 80x120 ja mä olen kyllä itse ommellut siihen lakanoita, kun on vähän hassun kokoinen. Finlaysonin vauvalakanat siihen luonnollisesti käy, mutta kuosit ei ole miellyttäneet ja ilmeisesti Stockallakin on jotain sopivia. Ikean vauvalakanat on ihan erikokoisia, mutta käyvät varmasti heidän peittoihinsa.

 

P.s. Jos otat äitiyspakkauksen, on siinä Finlaysonin 80x120 peitto, itse en tätä tajunnut ja ostin HipHopin, se on kyllä paljon kivempaa materiaalia, mutta peiton päällehän tulee kuitenkin lakana..

Edited by anina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaako minun siis alkaa ostaa noita Finlaysonin lakanoita? Kuulostaa just kalliimmalta vaihtoehdolta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huomasin tossa Finlaysonin sivuja selaillessani että pussilakanat ovat kokoa 85 x 125 cm.

 

Todennäköisemmin ovat vaihtaneet kokoa jotta ihmiset joutuisivat ostamaan mahdollisimman paljon vuodetekstiilejä uusina. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä äp-pakkauksessa tullut pussilakana on liian pieni sille peitolle, joka siellä pakkauksessa oli (on siis liian lyhyt). En tiedä, onko muilla ollu samaa ongelmaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ompelin lakanat itse äp:n peitolle sopiviksi. Niin pääsin kaikista edullisimmin ja sain haluamani värin ja kuosin (mä en lämpene nalle tms. kuvioille). Poika tosin nukkuu unipussissa, joten peittoa on käytetty vain nuhien aikaan pääpuolen korottajana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä äp-peitto oli pitkään käytössä, samoin lakana. Itse ompelin vielä pari settiä lisää niillä äp-lakanan mitoilla. Kahdella setillä pärjää mainiosti, ts jos toinen on pesussa niin toinen on sängyssä.

 

Ja hyvin mahtui peitto lakanaan. Niiden lakanoiden kuuluukin tietty oli muutaman sentin peittoa isompia. Jos nyt oikein ymmärsin, kun jotkut ihmettelivät lakanoiden kokoa. Finlaysonilla kalliita ovat muumilakanat, mutta on niillä edullisempiakin kuoseja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja hyvin mahtui peitto lakanaan. Niiden lakanoiden kuuluukin tietty oli muutaman sentin peittoa isompia. Jos nyt oikein ymmärsin, kun jotkut ihmettelivät lakanoiden kokoa. Finlaysonilla kalliita ovat muumilakanat, mutta on niillä edullisempiakin kuoseja.

Meillä oli siis just toisin päin, eli peitto oli lakanaa pidempi eikä siis mahtunut kokonaan pussilakanan sisälle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ÄP 2008 sisältöä:

 

Vaahtomuovipatja, 43x70x4 cm, freonivapaa.

Suoja-alusta, 45x73 cm, puuvillafrotee, taustalla polyuretaani pinnoite.

Aluslakana, 90x150 cm, 100% puuvilla.

Pussilakana, 85x124 cm, 100% puuvilla.

Pyyheliina hupulla, 87X87 cm, 93% puuvilla, 7% polyesteri

Peite, 80x120 cm, 50% puuvilla / 50% polyesteri, vanu 100% polyesteri.

 

Eli tuon kokoisia lähden metsästämään. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Mulla on sama kokemus, peitto pursuaa lakanasta ulos. Eli Cameron älä vaan yhtään lyhyempiä ainakaan osta.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälaisen pehmusteen olette laittaneet pinnasänkyyn, jossa on laskettava reuna? Meidän sängyssä on lisäksi umpipäädyt. Ajattelin vaan, että laskettavaan reunaan pehmustetta ei varmaankaan kannata kiinnittää..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin Ikean pussilakanoita ja pienensin ne ompelukoneen avulla sopivan levyiseksi tuohon äp:n peittoon.

 

Meilläkin se äp:n pussilakana on vähän turhan lyhyt, mutta kyllä mä olen sitä silti käyttänyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päiväpeittokin laskettanee petivaatteeksi? ;)

 

Eli minkälainen päiväpeitto teillä on pinnasängyssä, vai onko ollenkaan? Ja mistä ootte sen ostaneet? Kuviakin saa laittaa! ;)

Itse ostin ko. tarkoitukseen aikoinaan semmosen fleece-huovan, mutta se jää jalkopäästä n.10cm liian lyhyeksi, ja tahtoisin nyt oikean kokoisen päiväpeiton.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nämä vauvan petivaatteet on kyllä tosi hankala aihepiiri.

Mulla on äitiyspakkauksen 2009 peitto ja lakanat ja lisäksi olen ostanut kirpparilta muutamia pussilakanoita. Kaikki tuntuvat kuitenkin olevan vähän erikokoisia. Lisäongelmana on, että meidän pikkuinen nukkuu ensimmäiset kuukaudet kehdossa, jonka mitat on 36x75 cm. Äitiyspakkauksen peitto on tuohon siis aivan liian suuri eikä muualtakaan tunnu löytyvän sopivaa. Pitää ilmeisesti itse ommella peitto ja lakanat tai sitten käyttää esim pientä pyyheliinaa peittona ja ommella siihen muutama pussilakana. Tai sitten ostan unipussin ja jätän peiton kokonaan hankkimatta. Hankalaa... Miksei noihin peittoihin ja pussilakanoihin voi olla standardikokoa kuten aikuisten petivaatteisiin?!?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eli minkälainen päiväpeitto teillä on pinnasängyssä, vai onko ollenkaan? Ja mistä ootte sen ostaneet? Kuviakin saa laittaa! ;)

 

Meillä on pinnasängyssä Greengaten päiväpeitto kokoa 100x140cm. Hieman tuota joutuu reunoista kääntämään, mutta

mielestäni silti ihan passelin kokoinen. Olen ostanut sen Livinki nimisestä verkkokaupasta, mutta näkyy olevan

myynnissä myös Enfantti nimisessä verkkokaupassa.

Tässä vielä kuva kyseisestä peitosta:

green_0020_gate_0020_beige_0020_alexander.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
ÄP 2008 sisältöä:

 

Vaahtomuovipatja, 43x70x4 cm, freonivapaa.

Suoja-alusta, 45x73 cm, puuvillafrotee, taustalla polyuretaani pinnoite.

Aluslakana, 90x150 cm, 100% puuvilla.

Pussilakana, 85x124 cm, 100% puuvilla.

Pyyheliina hupulla, 87X87 cm, 93% puuvilla, 7% polyesteri

Peite, 80x120 cm, 50% puuvilla / 50% polyesteri, vanu 100% polyesteri.

 

Eli tuon kokoisia lähden metsästämään. :)

 

 

Meillä tuo äp:n mukana tullut aluslakana oli turhan pieni pinnikseen... Mun mielestä sopi lähinnä äitiyspakkaus-pedissä käytettäväksi. Mulla osiis 2008 äp eikä mun mielestä se lakana ole kyllä 90 x 150 cm :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon luullut, että pinnikseen tarkoitetut peitot ja petivaatteet olisi standardimitoitettuja, enkä siis ole vilkaissutkaan jo ostettujen mittoja verrattuna esim. äitiyspakkauksessa tuleviin. Jee, tosi kiva. Eikä mulla ole edes ompelukonetta, saumurista puhumattakaan, että voisi noita tuunailla sopiviksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0