Sign in to follow this  
Followers 0
Tiukukoo

Ovis minipillereiden jälkeen?

4 posts in this topic

Heippa! Eli nyt on semmonen tilanne, että raskaus olis miehen kanssa toiveissa, ja minipillerit (Cerazette) lopetettiin viime lauantaina. E-pillereitten syöntiä takana 3 vuotta, jonka jälkeen minipillereitä muutama kuukausi.


 


Ennen e-pillereitä kierto oli säännöllinen ja kuukautiset lyhyet ja niukahkot, samaten e-pillereiden kanssa. Kun vaihdoin minipillereihin, tulivat kuukautiset epämääräisesti ~1-2 viikon välein. Nyt lopetettuani minipillerit viikko sitten, ei ole kuulunut pisaraakaan verta.


Milloin kannattaisi odottaa ekaa ovulaatiota tapahtuvaksi, ja pitääkö ekat kuukautiset tulla ennen ekaa ovista? Vai voiko ovis tulla jo ennen?


Share this post


Link to post
Share on other sites

Taitaa olla aika yksilöllisiä nuo, että miten kenelläkin menee. Mutta käsittääkseni ovis voi tulla ennen ekoja kuukautisia. Mulla vähän samanlainen tausta pillereissä. Tosin minejä ehdin syödä n. puoli vuotta yhdistelmien jälkeen. Mulla meni n. puoli vuotta, että kierto rupesi säännöllistymään ja ovikset rupesi tulemaan odotettuna aikana. Tosin kierto muuttui vielä tuossa 9 kk kohilla. Alkuun reagoin tosi voimakkaasti oviksen oireisiin, mut sekin on tasoittunut tässä ajan kuluessa. Toisilla kierto hyppää suoraan raiteilleen ja oviksetkin tulee heti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin minipillerit puolen vuoden syönnin jälkeen ja ensimmäinen kierto oli todella kivulias. Ovulaatio voi käsittääkseni tulla ennen kuukautisia, koska niitäkin tariniita on, jossa kuukautisia ei ehdi tulla vaan plussa tulee heti. Joidenkin teorioiden mukaanhan osa on hedelmällisimmillään heti pillereiden jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HaBa millälailla koit kivun? Itse lopetin pillerit syyskuun lopussa, menkkoja ei näy, oireita vaikka muille jakaa. Mietin myös voisiko kaikki nippailut vaan johtua pillereiden lopetuksesta ja hormoneista..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0