Catherine

Takit

15 posts in this topic

Noni, korkkaanpa tämänkin foorumin! Uusi jäsen tässä siis hei. Juuri tullut ensimmäistä kertaa raskaaksi ja vaatteista kiinnostuneena ihmisenä aloin saman tien katsella äitiysvaatemerkkien nettisivuja. Minua ihmetyttää kun raskaana oleville näyttää olevan tarjolla hyvin paljon mekkoja, mutta en löydä juuri mitään pitkiä takkeja. Tarkoitan siis polvipituisia, lähinnä siistejä villakangastakkeja mutta miksei trenssejäkin. Useimmat äitiystakit tuntuvat olevan korkeintaan lantiopituisia. Itse pukeudun kylmällä säällä normaalisti aina polvipituiseen siistiin takkiin, joka peittää hameiden helmat, enkä haluaisi muuttaa tyyliäni raskauden myötä. Meillä on laskettu aika talvella, ja maha tulee siis olemaan suurimmillaan juuri syksyllä ja talvella. Miten te muut olette ratkaisseet takkiasian?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ellokselta löytyy aika laaja valikoima äitiysvaatteita ja takkejakin olen siellä nähnyt monenmoisia. Samoin Zalandolla on aika laaja valikoima. Nyt katsoessani siellä ei ollut kuin muutama takki, mutta ollaankin menossa kohti kesää. 

 

Mulla näiden ostoon vaikutti vaan hinta :( En halunnut ostaa muutaman kuukauden takia satasen takkia ja näin ollen tyydyin hieman edullisempaan H&M-vaihtoehtoon, jonka ostinkin vielä sitten käytettynä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun takkiongelmani on se, että kaikki äitiystakit ovat niin turkasen isoja! En ymmärrä, miksi (äitiys-)takit tehdään vastaamaan kokomerkintäänsä isompaa. Nyt minun pitäisi löytää takki, jolla pärjään kevään, kesän (jos takin tarvetta on) ja sitten vielä syksynkin. Kaikki omat välikauteen sopivat takit alkaa olla jo vyötäröltä liian tiukkoja. Aiemmissa raskauksissa en ole vielä tähän vuodenaikaan tarvinnut isompaa takkia ja loppuraskaudessa olen jonkun vanhan talvitakin saanut mahtumaan päälle. Nyt ei oikein omassa takkivalikoimassa ole mitään, mikä näyttäisi fiksulta ja menisi edestä kiinni. Takki auki en tarkene tai halua kulkea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hillalle kiitos Ellos-vinkistä! En ole yleensä tilaillut sieltä, mutta täytyypä tutustua. Zalandosta tuli mieleen, onko siellä mitenkään mahdollista saada koko äitiysvaatevalikoimaa esille kerralla, vai täytyykö vaan tietää, mitkä merkit ovat äitiysvaatemerkkejä ja sitten katsoa kunkin merkin vaatteet erikseen? minusta on hassua kun siellä on äitiysvaatteet muiden seassa, luulisi että kohderyhmä on aika selvästi erillinen muista... Jos joku on keksinyt jonkin niksin, kertokaa ihmeessä!

 

Nadda, mitä vaatekokoa olet? Eikö valikoimissa siis ole pieniä kokoja, esim. 36?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen kokoa 34/XS ja oikeasti tuon kokoisia takkeja on vaikea löytää ainakaan äitiysmallistoista. Yleensä ne alkaa just koosta S tai 36 ja käytännössä ne on jo lähempänä M-kokoa... Ja jos onkin merkintänä XS, niin se vastaa S-kokoa. Todella turhauttavaa. Pelkkä iso maha kun ei riitä kompensoimaan, jos takki ei istu hartioista ja hihat on pitkät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rupesi minuakin kiinnostamaan tama aihe, vaikka raskaus vasta ihan alussa - edellisten raskauksien loput osuneet kesäaikaan, mutta tämän juuri alkaneen kanssa takkiasiakin nousee esiin syksyn tullen. Oletko tututustunut Bebesin valikoimiin http://www.bebes.fi/aitiysvaatteet/aitiystakit/

En ole heiltä takkia aiemmin hankkinut, mutta muita äityisvaatteita kyllä ja olen ollut tosi tyytyväinen laatuun. Sitten on sellainen ihana putiikki Helsingin krunikassa kuin Lapsen päästäjän puoti http://www.midwifesboutique.com/itiystakit-c-17_82.html?osCsid=f897eeec12260aadff394d482d6cf171 . Nettiostoksillekin pääsee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos taas vinkeistä!

Bebesillä on kauniita vaatteita, mutta juuri takeissa ei mitään niin klassista kuin haluaisin... tilaan varmaan syksyllä Seraphinelta, heillä näyttäisi olevan sellaisia pidempiä villakangastakkeja.

 

Lapsenpäästäjän puodissa on muuten loppuunmyynti ja kaikessa tuntuvat alennukset. Kannattaa käydä ostoksilla! Itse en ihan kehtaa vielä kun ei mitään mahaa näy mutta käykää te pidemmällä olevat ja shoppailkaa munkin puolestani :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut jo vuosia käytössä Filippa K:n villakangastakki, joka on sellaista väljempää mallia ja kurotaan nauhalla vyötäröltä. Menee varmasti loppuvuodestakin päälle Eli jos ei halua pelkästään odotusajan lopulle takkia, niin kannattaa katsastaa myös väljemmät ns. normaalit mallit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

KittyK jo vähän vastasikin mun kysymykseen, mutta kuulen mielellään aiemmin raskaana olleilta kommentteja: oletteko pärjänneet ilman äitiysmalliston takkia, kun la ollut talvella? Toki nyt saattaisi vielä löytyä tämän talven malleja alennusmyynneistä, mutta ei vaan tee mieli ostaa takkia, jota käyttää ehkä sen pari kuukautta, ja eihän sitä edes tiedä miten tuo oma maha kasvaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Minä pärjäsin kolme raskautta ilman äitiystakkia, kun LA:t olivat joulu-helmikuussa. Aika pinkeäksi sen talvitakin joutui kiinni kuromaan, mutta silloin oli sen mallisia takkeja mulla käytössä, että maha mahtui niihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A-linjaiset takit saattaa mahtua kyllä ihan loppuraskauteen asti, mutta toisaalta jos ei sellaisia muuten käytä, niin sama vaikka ostaa äippätakin. Brittiläisillä ketjuliikkeiden sivustoilla on paljon äippävaatteita, sieltä olen itse tilaillut, koska ovat aika edullisia.  esim. Asos, Next, New look...  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perun vähän aiempia puheitani, kun löysinkin (käytettynä) kivan takin. :) Takki on Mamaliciouksen mallistoa ja kokoa S. Koko XS olisi varmaan ollut vielä sopivampi, mutta kyllä tuokin nyt menee. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse venytin talvitakkia melko pitkälle kevääseen ja sitten siirryin isoon huppariin (joka ei mene enää kiinni). Nyt onneksi pärjää useimmiten neuletakilla. Kävelyllä/pihalla käytän miehen vanhaa takkia, joka tosin ei ole enää viikkoihin mennyt kiinni... Tuntui jotenkin rahan tuhlaamiselta, jos olisin erikseen äitiystakin ostanut. Toki asia on eri, jos loppuraskaus ajoittuu talvikuukausille ja silloin hankkisinkin äitiystalvitakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites