Rhia

Sikiön koko varhaisultrassa?

281 posts in this topic

Varhaisultrassa viikkoja 9+3 ja alkion koko oli 2,55cm.

Meillä oli hyvin lähelle näin, muistelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli alkion koko varhaisultrassa 8,7mm, mikä vastasi viikkoja 7+0 (+/- 4 päivää). Kuukautisista laskettuna oli täsmälleen sen kokoinen kuin olisi odottanut, joskin itse olin olettamani ovulaation perusteella kuvitellut olevani kolmisen päivää pidemmällä (no, sekin tietty olisi mennyt tuon ilmoitetun vaihteluvälin sisään). Nt-ultrassa sikiö vastasi myös täysin kuukautisista laskettuja viikkoja, eli ar-ultran mittaustulos oli varmaankin ihan oikea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään varhaisultrassa laskennallisesti 9+4, alkioiden koot 25mm ja 23mm, vastaten 9+3 ja 9+1. Eli aika lähelle laskennallista mentiin. Yllätyksenä toki tuo että tyyppejä oli vastassa kaksi, mutta alkujärkytyksen jälkeen ihan onnellisia ollaan  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään alkuraskauden ultrassa varmistui että kyllä siellä pikkuinen sydän sykkii! CRL oli 4,25 mm eli kuulemma vastaa tosi hyvin lh-huipun perusteella laskettua aikaa 6+1. Olin tosi iloinen että syke näkyi jo nyt, taas vähän luottavaisempi olo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin ultrassa viikolla 7+1 ja alkio oli silloin 10,9 mm viikkoja vastaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin ultrassa viikolla 7+0 ja alkion koko oli 10.1mm ja vastasi viikkoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omien laskujen mukaan ovisplussasta laskettuna 7+1, mittaa oli 8,5mm vastaten 6+5. Eli näillä tiedoilla ovis on ollut pari päivää ovisplussaa myöhemmin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli ovulaatiosta laskettuna viikkoja 6+6, ultrassa alkio oli 7,4mm pitkä, joka vastasi viikkoja 6+4 :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa ar-ultrassa menkoista laskettuna viikkoja 6+4, mutta koko vastasi 7+1 tai jopa 7+2, ei lähdetty vielä muuttamaan laskettua. Milleinä mittaa siis oli 9,8mm. Tänään vielä toinen ar-ultra ekan neuvolan yhteydessä, palaan asiaan myöhemmin mitä kokoa nyt eletään ja muutetaanko LA. Nyt siis viikkoja 8+2.

 

Ultrassa vastasi hyvin viikkojaan, ei lähdetty muuttamaan laskettua. Nyt taisi mittaa olla 1,4cm jos en väärin muista. :)

Edited by riikkajohanna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin varhaisultrassa 6+6 ja alkion koko vastasi viikkoja 6+5, eli aika täsmällisesti menitiin ainakin vielä siinä vaiheessa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta kunnan varhaisultra neuvolalääkärillä rv9+5, kokoa 26mm ja vastasi viikkoja 9+2.

 

Muoks. Hups, en huomannut että aloittaja kysyi tiettyjä viikkoja!

Edited by Leno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen käytiin varhaisultrassa Väestöliitossa tutulla lääkärillä. Tämä on yllätys-luomuraskaus, jota luultiin mahdottomaksi. Mun kolmas raskaus, meillä on kaks tyttö, jotka aikoinaan varhaisultrattu 7+1 ja vastanneet täsmälleen viikkoja koon puolesta.

 

Ovulaation aika ei ole mulla selvillä mutta ilmeisesti se on ollut myöhemmin kuin luulin. Alkio vastasi viikkoja 6+1 (noin 4mm) ja syke oli vahva. Ruskuaispussi näkyi renkulana siinä vieressä.

 

Jäin kuitenkin myös miettimään plussatestejä. Alussa ihmettelin niiden hidasta vahvistumista, mikä toisaalta täsmää siihen, että ovulaatio on ollut kenties 4 päivää myöhemmin kuin ajattelin. Mutta jos alkio olisi oikeasti kooltaan 6+1 ollut eilen, niin olisin kyllä ihmeen aikaisin saanut haalean plussan. Olen melko hartaasti testaillut, ja myös digien 2-3 ja 3+ viittaavat siihen, että hieman myöhemmin olisi ollut ovulaatio.

 

Epäilenkin, että tuo mitta heittäisi ainakin päivän tai kaksi. Kamalan huolissani en ole, mutta en täysin huoletonkaan (mikä pännii kun samalla oksentaa). Meillä on uusintaultra puolentoista viikon päästä, ei siksi että lääkäri olisi ollut huolissaan vaan eniten mua motivoimaan tähän oksenteluun ja toki sen näkemiseksi, kasvaako alkio nyt niin kuin kuuluu.

 

Tuollainen parin päivän mittavirhe varmaan on ok? Toivotaan parasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän alkio oli 8 päivässä kirinyt koossa nuo mua mietityttäneet pari päivää, ja vastasi tänään aamulla kooltaan 7+4-5. Se täsmää mun kuumeisiin ovulaatio- ja raskaustestinvahvistumispohdintoihin. Eli mitta heitti viime viikolla sen pari milliä, tai sitten alkio on kasvanut nopeammin, kummin lie, mutta hyvä näin!

 

Ja Murkelolle täälläkin ultraonnet! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pienellä oli muutama päivä sitten mittaa 11 mm ja vastasi kuulemma viikkoja 7+1. Hyvin sopii 7+0 laskelmiini, helpotuksen huokaus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

7+1 ja 10.05 mm vastasi täsmälleen ikäänsä hedelmöityspäivästä laskettuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin ultrassa omien hedelmöittymislaskujen mukaan joko 7+1 tai 7+2. Vauva oli mitaltaan 11,8 mm ja vastasi viikkoja 7+3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisin vielä täydentää omaa tapausta, että nt-ultran ja rakenneultran mukaan sikiö ois kuitenkin vielä pari päivää vanhempi. Eli on varmaan mahdollista, että tuo ar-ultra heitti ekalla kerralla jopa 4päivää. Tavallaan ymmärrän kuvakulmajutut ja muut, mutta toisaalta sanotaan, että se ois kaikkein tarkin ultra hedelmöittymisajankohdan arvioimiseen... Mene ja tiedä. Nyt on menossa 25+5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now