Rhia

Sikiön koko varhaisultrassa?

281 posts in this topic

Me käytiin ultrassa 6+3, mutta alkio vastasi koolta viikkoa 5+5. Huolestuin koska tiedettiin hedelmöittymispäivä. Eilen nt-ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin ja koko vastasi tarkalleen viikkoja. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin ar-ultrassa viikolla 7+2. Alkio oli kooltaan 13 mm, eli muutaman päivän edellä viikkoja. Sydän se siellä pomppi hurjasti! :lipsrsealed: Nyt on meneillään 10+2, ja ensimmäinen kunnan sponsoroima ultra on vajaan parin viikon kuluttua. Käytin Lugesteronia 10+0 asti, ja vähän jänskättää että pysyykö pikkukaveri nyt matkassa mukana... mutta eiköhän tuo oma hormonitoiminta jo pidä siitä huolta, toivottavasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin varhaisultrassa viikolla 10+1. Olin jo ajatellut, etten mene omakustanteiseen ultraan, kun NT-ultra on niin lähellä, mutta en malttanut enää odottaa. Sydän sykki, ja kova vipellys siellä mahassa kävi. :D Sikiö mitattiin pariin kertaan, pieniä heittoja tuli mittauksiin, viikot mittausten mukaan 9+2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen koittanut selata tätä ketjua, et kuinka tavallista on, et sikiö on muutamaa päivää pienempi kuin oikeat viikot... Meinaan meillä oli maanantaina (jolloin oli rv 6+6) ultra, jossa löytyi yksi sikiö oikeasta paikasta ja sydän sykki vinhaa vauhtia. :lipsrsealed: Mutta pienokainen vastasi kooltaan rv 6+3 (olikohan se nyt 6,5mm) ja nyt olen tässä pari päivää miettinyt, että onko toi ihan ok...? Meillä aikaisemmat lapset on ollut alku-ultrassakin päivälleen oikean kokoisia. Lääkäri kyllä vakuutteli, että heitot on ihan normaaleja, eikä ole mitään syytä huoleen, mut jotenkin huolestuttaa silti...? :girl_sigh:

 

Lisäys tähän; tänään käyty np-ultrassa ja vauva oli kuin olikin kirinyt kasvun hienosti kiinni vastaten nyt jopa päivää isompaa, kuin rv:t on! :girl_in_love: Eli turhaa huolehdin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä löytyi masusta peräti kaksi kappaletta ihmisen alkuja viime keskiviikkona. Ultraaja sanoi heti perään, että uutiset ovat kuitenkin huonoja girl_to_take_umbrage2.gif Minun laskujeni mukaan heidän piti olla 7+4 (ovistesti tehty sekä aikainen raskaustesti), mutta pikkuisilla oli kokoa vain 2,6 ja 2,8 milliä. Ne kuulemma vastasivat viikkoja 5+. Lisäksi sydämen syke oli "liian hidas". Sydämen syke kuitenkin vastasi heidän näkemiään viikkoja.

 

Paljon ei annettu toivoa, mutta uusi ultra on ensi torstaina eli 8 päivää ekasta ultrasta. Tänään on lauantai. Vielä eivät ole uloskaan tulleet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meidän alkio oli ar-ultrassa 2,7mm pitkä, ja lääkäri sanoi sen vastaavan viikkoja 6+0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos aamuaurinko lipsrsealed.gif Sittenhän parhaassa tapauksessa olisivat "vain" viikon jäljessä kehityksessä. Ainakin mun vatsa alkaa olla megalomaaninen. Pitää poseerata peilin edessä monta kertaa päivässä ja kummastella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pikku oli 2,2 mm ja vastasi 5+5 viikkoina :girl_in_love: Eli ihan se mikä pitikin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa,

meillä oli varhaisultra viime tiistaina väestöliitossa, jossa ollaan oltu vuoden yrityksen jälkeen lapsettomuustutkimuksissa ja sitten nyt toukokussa 2011 alotettu koeputkihoidot.

 

Siispä taustaa sen verran, että viime kierrossa koimme elämämme ensimmäiset lapsettomuushoidot ja meille tehtiin koeputkihoitona icsi (saimme onnekkaasti hyviä alkioita paljon, yhteensä 11 kpl) ja YHDEN alkion asetus. Alkio asetettiin kohtuun 19.5.

 

Ensimmäinen raskaustesti 2.6. näytti negatiivista, mutta kuukautisia ei kuulunut teimme uuden testin 11.6, joka näytti vahvaa plussaa. Oi sitä onnea!

 

Nyt tiistaina 21.6 varhaisultrassa (viikot 7+0, kun tarkka hedelmöittymisajankohta on selvillä hoitojen takia) tulos oli surullinen mutta myös todella hämmentävä: Kohdussani oli KAKSI alkanutta raskautta! MYös lääkäri oli ihmeissään. Ja tarkasti vielä, että minulle todella tehtiin vain YHDEN alkion asetus. Toinen alkaneista raskauksista oli helppo todeta "tuulimunaksi". Toinen, selkeästi irrallaan tuulimunasta oleva pieni alku oli 3,1 mm, lääkärin sanoin vastasi suurinpiirtein viikkoa n.5. Sydänääntä ei ollut. Sikiökaiusta lääkäri sanoi jotain, olikohan ehkä heikon löytänyt.

 

Mitä kohdussani on tapahtunut! Lääkäri sanoi, että muita mahdollisuuksia ei ole, kuin että toinen alkanut raskaus olisi luomuraskaus, mikä ei meille ole mahdotonta, mutta tutkimuksissa todettu kuitenkin selkeästi vaikeaksi. Yritimme kovasti miettiä, miten olimme harrastaneet seksiä kuluneen kuukauden aikana, jolloin siis kävimme myös läpi rankat hoidot, eikä seksielämä ollut kovinkaan aktiivista, muutamia yksittäisiä kertoja, joista toinen saattaisi osua siihen, että pienen alun koko olisi ymmärrettävä.

 

Itse tapaamisella romahdin, kun kovasti odotetu sydänäänet eivät kuuluneet. Myöskään lääkäri ei ollut toiveikas, uusintaultran määräsi kuitnekin tulevalle maanantaille ja se, että tämä pieni 3,1mm alku jatkaisi kasvuaan ei ilmeisesti ole mahdotonta.

 

Nyt olen aivan sekaisin! Asetettu alkio ei ainakaan ole tuottanut tulosta, koska senm tulisi jo vastata viikkoja 7+. Mutta tämä toinen, "yllätys", josta ei lääkärin mukaan tiedä, onko se luomuversio vai asetettu.. lääkäri ei ilmeisesti ollut kovin toiveikas, mutta itse mietin, että ei hitto, sehän saattaa olla juuri oikean kokoinen, mikäli on saanut alkunsa n. 1,5 viikkoa asetuksen jälkeen..

 

Ootteko ikinä kuulleet vastaavasta?? Olisi kiva kuulla ajatuksia asiasta, mitä tahansa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä L vielä lisään tuohon ylläolevaan, että minkäänlaista vuotoa ei ole kuulunut (lukuunottamatta valkovuotoa). Oireista en ole varma, olivat voimakkaat ja rinnat ovat turvonneet ja jonkin verran arat yhä,mutta oireitahan saatan luoda ihan vaan sen tuulimunankin takia.

t. L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy sanoa, etten ole koskaan kuullut vastaavasta itse.

 

Toivon sydämeni pohjasta, että seuraavassa ultrassa sykkii sydän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi!

Ensimmäisessä ultrassa käytiin perjantaina 1.7, arviolta olin 7+2, mutta lääkäri meinas että ennemminkin 6+2 tai 6+4, alkio oli kooltaan noin 5mm, perinteisellä ultralla katsottiin mahan päältä. Oon lueskellut että aika monella on tämä varhaisraskauden ultra tehty alakautta, onko koon arvio silloin tarkempi? jokatapauskessa torstaina käydään uudelleen kurkkimassa, josko syke näkyisi jo meidän silmilläkin. Lääkäri löysi sykkeen perjantaina, muttei saanut niin selvää kuvaa että me oltaisiin pieni ihme nähty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kävin 6+6 alkuraskauden ultrassa ja silloin oli kooltaan 9mm. Vastasi kuulemma täysin oletettuja viikkoja :)

Edited by Joju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäpäs tulen kertomaan rohkaisevan kokemuksen, jos joku muukin on yhtä pöljä ja stressaa vaan pari päivää liian pientä sikiötä. Mä menin siis ar-ultraan, kun ovulaation perusteella viikkoja oli 6+2. Tiesin ton ovisajankohdan lämpöjen mittailun ja sylkiovistestin takia tarkasti, mutta kuitenkin alkio oli 2,7mm pitkä, vastaten viikkoja 6+0 lääkärin mukaan. Google tietysti vielä kertoi, että viikolla 6+ sikiön pitäisi olla jo vähintään 4mm ja siitäkös tietysti myöskin säikähdin. Päätin, että en stressaa, mutta stressasin sitten kuitenkin. Ainakin siihen asti, kunnes sain dopplerilla sydänäänet kuuluviin rv 9+2 (tai ton ultran mukaan 9+0). Viime maanantaina oli nt-ultra, jolloin mulla oviksen perusteella oli viikkoja 12+2 ja sen ultran perusteella 12+0, mutta sikiö vastasikin viikkoja 12+5, kun se oli ottanut kasvuspurtin :). Ja ihan oli kaikki kunnossa ja paikallaan. Hyvä vauva siitä pitäisi tulla.

 

Tulin kertomaan tän siksi, että mua ainakin rohkaisi tässä ketjussa olleet tarinat silloin, kun tuota parin päivän heittoa hermoilin, vaikka järki sanoikin, että pöljäähän se on parin päivän takia stressata, kun helpostihan siinä voi vaikka käydä joku mittausvirhe, kun alkio on niin pikkuruinen vielä silloin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse tapaamisella romahdin, kun kovasti odotetu sydänäänet eivät kuuluneet. Myöskään lääkäri ei ollut toiveikas, uusintaultran määräsi kuitnekin tulevalle maanantaille ja se, että tämä pieni 3,1mm alku jatkaisi kasvuaan ei ilmeisesti ole mahdotonta.

Olisi kiva kuulla, miten kävi kontrolliultrassa. Jännittävä ja ihmeellinen tilanne teillä on ollut, joka toivon mukaan on saanut iloista jatkoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin ihan paniikissa, kun 7+2 alkion koko oli vain 3,6mm. Lääkäri sanoi, ettei raskaudesta ehkä tule mitään. Sanoi vaan, että jos vuoto alkaa alkio tulee todennäköisesti itsestään ulos. Koon perusteella hedelmöittymisen olis pitänyt tapahtua silloin kun olin jo tehnyt positiivisen raskaustestin. Pääsin parin päivän päästä toiseen ultraan ja silloin koko oli ihan normaali ja vastasi 7+4 niin kuin pitikin. Tuo eka ultra tehtiin Femedassa kokeneella lääkärillä. Kyllä niitä virheitäkin näköjään siis sattuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olin ar-ultrassa 7+4, mutta mittaustuloksen perusteella saatiin 6+6. En tajunnut edes huolestua, kun lääkärikin sanoi, että ihan varmasti heittoa on, kun sikiö on niin kamalan pieni. Vahva syke oli se tärkein. Nt-ultrassa tyyppi olikin sitten kirinyt melkein viikolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin varhaisultrassa, kun kuukautisten mukaan oli 8+6. Sikiö oli 19mm, joka lääkärin mukaan vastais päiviä 8+3. Ei alettu kuitenkaan tuota neuvolassa laskettua muuttamaan kun oli niin pieni heitto, kuulemma jos olis heti perään mitannut uudelleen niin olis voinut jo tulla taas päivän muutos. Sikiö kun tuon kokoisena itseään jo hieman oikaisee ja kyyristää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla ultrassa rv 6+6 alkio 3,2mm, joka vastaa viikkoja 5+. Ultraaja antoi 50/50 mahdollisuudet ja valitettavasti meillä ei ollut onni myötä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin ultrassa 6+5, vauvan alku kooltaan 5,8mm ja vastasi viikkoja 6+3. Sydänkin siellä pompahteli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskauden ultrassa käytiin rv 7+5, jolloin mittaustulos 13,0-14,6 mm ja vastasi rv 7+5 - 8,0. Sydän pompotti jo kovasti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskauden ultrassa käytiin eilen, vastasi rv 8+0, kun menkoista ois 8+3, kokoa papusella oli 15mm :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now