Sign in to follow this  
Followers 0
Catherine

Kaupan pakatut lounassalaatit

7 posts in this topic

Mitä sanotte ruokakaupoissa myytävistä lounassalaateista? Nehän on pakattu kai johonkin suojakaasuun. Syöttekö raskausaikana? Jos niissä on esim. tonnikalaa, niin voiko sille tapahtua jotain siinä pakkauksessa ollessaan, jos säilytetään asianmukaisesti jääkaapissa? Entä pitäisikö niihin salaatinkastikkeisiin suhtautua epäilevästi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen syönyt ainakin sellasta tacosalaattia. Ehkäs esim. katkaravun jättäisin väliin, kun ei siitä kylmäketjusta aina tiedä ja se on äyriäinen ja sinänsä isompi listeriariskikin sitten.

 

Kastikkeissa lukee ainesosat yleensä selkeästi. Vissiinkin kerran koko aikana oon törmännyt kastikkeeseen, jossa oli pastöroimatonta keltuaista ja sitä en syönyt, vaikka toki kotimaista raakaa munaa voisikin syödä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole syönyt raskausaikana kaupan lounassalaatteja. Tosin olen lähes hysteerinen tuon syömisen suhteen muutenkin näin raskausaikana ja toisinaan lähes jokainen suupala arveluttaa :girl_to_take_umbrage2: En varsinaisesti osaa sanoa, saako niitä kaupan lounassalaatteja syödä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan hyvin voisin syödä, ja oonkin syönyt vastaavia. Äyriäiset jättäisin väliin, mutta muuten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broileri-salaattia/kanasalaattia olen syönyt, mutta kaikki missä on ollut kalaa tai äyriäisiä tms olen jättänyt väliin. Kieltämättä joku lämminsavulohisalaatti olisi joskus ollut aivan ihanaa, mutta ku ei tiiä onko ollu vakuumissa vai ei niin en ole uskaltautunut syömään. Samoin näistä kaupan tee-se-itse salaattipöydistä olen jättänyt kalatuotteet ottamatta. Mä en oikein osaa noissa niitä kastikkeita varoa, mutta kala mua aina arveluttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, kuulostaa järkevältä. Kiitos kommenteista. Taidan noudattaa ohjeitanne ja jatkossa jättää ne kala- ja äyriäissalaatit kauppaan, mutta kanasalaatteja voin syödä jos näyttää raikkaalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samaa olen myös miettinyt kun nuo valmissalaatit on tällä hetkellä suurinta herkkua :) Kiitos teille vinkeistä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0