Mintel

PCOS hoitokertomuksia ja onnistumisia

314 posts in this topic

Kiitti! :)

Meillä sama hoitosuunnitelma. Toivotaan toki että kuutta kiertoa ei tarvita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan huikeeta Wii!! :) tosi hieno homma, nyt vaan peukut pystyyn!!!

 

Littis, sit ei muuta ku tallettelee uimareita, heti kun mies tulee reissusta;) eikös teillä ole häätkin tulossa <3 ? Toivotaan tosissaan että tämä oli viimeinen Letro-kierto <3

 

Lämmin kiitos Anjusha :) täällä yritetään selvitä ku tissit on iha mahrottoman kipeet :D

 

Ootte ajatuksissa :)

Edited by Haaveissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, häät ovat ensi toukokuussa. Onneksi on myös muita "projekteja" menossa niin pää ei täysin sekoa tähän hommaan.

 

Ja toivon tosiaan sydämeni pohjasta, että kuudennen Letro-kierron jälkeen olemme kaikki viimeistään odotus-puolella. Toivottavasti jo aiemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huomenta Littis ja Wii,

 

kuinka teidän viikko lähtenyt käyntiin?

 

Minä täällä peukkuja pidän pystyssä hullunlailla teille <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei Haaveissa! Mukana kun muistat meitäkin :)

 

Mulla on ovis ihan näillä näppäimillä, huomenna-perjantaina, jos edellisen Letro-kierron ultraan on ajoituksessa uskominen. Ajattelin etten tikuttaisi. Oli mulle sen verran piinaavaa puuhaa! Ja ainakin aiemmin ovulaatiot ovat olleet sen verran voimakkaita niin luulen, että huomaan sen. Voi kumpa se vain tulisi! :) Tallennellaan kuitenkin ahkerasti kaiken varalta. :D

Edited by Littis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä dpo8 menossa eikä mitään oireita jotka viittais raskauteen :(

Tai no, väsyttää, maha vähän sekaisin ja kaasua mahassa, mutta nuo kaikki selittyy sillä et mulla on flunssa ja antibioottikuuri. PMS-oireet vaan nostavat päätään, olin eilen tosi kärttyinen ja illalla rupesin itkemään yhtäkkiä ilman syytä.

 

Onhan nyt toki todella aikaista vielä, mutta nyt alkaa jotenkin epätoivo vallata mielen kun ei ole mitään rintojen arkuutta tms. Viimeksi oli oireita vaikka minkälaisia, en tosin muista tarkkaan että millä dpo:lla ne alkoivat. No, pitänee ajatella positiivisesti että ainakaan en nyt ole kuvitellut mitään oireita :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wii, toivoa on niin kauan kun menkat alkaa mutta joo, itse olen samanlainen kun alan jo hyvissä ajoin valmistautumaan pettymykseen niin ei sitten putoa korkealta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Niinpä! Vähän samoilla ajatuksilla nyt mennään! :) Ennenhän olen kehittänyt mielessäni vaikka jos mitä oiretta, joten täytyy kai olla tyytyväinen kun nyt ei ainakaan mitään kuviteltuja oireita ole ilmaantunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Littikselle peukut pystyyn <3 tallennelkaa sit kunnolla :D mekin laitettiin menee sekä päivänä kun ovu käynnistymässä, itse ovupäivänä ja vielä seuraavanakin (vaikka perättäisiä päiviä ei suositellakaan)... Kaikki laitettiin peliin.

 

Wii, maltti on valttia <3 kaikille ei tule oireita laisinkaan joten odottele vielä hetki äläkä luovu toivosta <3 ymmärrän kyllä että helpompi valmistautua pettymykseen kun uskoa onnistumiseen mutta silti, jaksa uskoa :)

 

Itsellämme on varhaisultra tosiaan viikon päästä ja nään jo hirveitä painajaisia siitä joten olo on kyllä täälläkin hetkittäin aika varautunut kun ei oikein jaksa uskoa tätä todeksi ennen kun näkee että jotakin tuolla on.

 

Toivon niin sydämestäni että pian pääsette jännäämään ar-ultraa tärpin sijaan:) ootte ajatuksissa <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mehän tallennettiin. :D mutta mutta... Mulla oli ovis eilen. Ehkä. Kaikki muut merkit olivat samat kuin viime kierrossa (vatsaa väänsi, vatsaa turvotti, maistoin outoja makuja yms.), mutta samaa tiukkaa vihlaisua en missään vaiheessa tuntenut mitä viime kierrossa, ja aiemmissa oviskierroissa. Mulla ei myöskään ollut niin selvät ovislimat kuin aiemmin. Nyt olo on jo normaali. Viime kierrossa en missään vaiheessa saanut tikutettua täysin kunnollista ovisplussaa, kuten en nytkään. Silti ovis oli, toivottavasti nytkin. Voi perse jos tämä on ollut ovuloimaton kierto. Noh, katsotaan.

 

Haaveissa, mones clomikierto sulla tuotti toivotun lopputuloksen? Mikä wiin tilanne on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos tsemppauksesta Haaveissa! :) Tottahan se on, vielä on aikaista heittää kirvestä kaivoon.

Littis: Toivottavasti ovis tapahtui ja hyödynnys tuottaa tulosta! :)

 

Täällä oireettomuus pysyy yllä edelleen. Dpo10 menossa ja testasin tänään varmaan selkeimmän negan ikinä... Huoh. No, viimeksi plussasin vasta dpo13 joten aikaistahan nyt vielä on, jotenkin sitä silti toivoo, että edes jotain näkyisi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Littis, nyt vain odotellaan sitten tuloksia, yrittämisestä ei ainakaan ole kiinni :) <3 Luulen, että jokainen ovulaatio voi olla erilainen ja ilmetä eri tavoin, joten missään nimessä en olisi huolissani sen tulemisesta.

 

Meillä tapahtui kaikki hämmästyttävän pian... Ehdin syödä yhden kuurin Clomifenia (1 tabu /päivä) jolla ei ollut mitään vaikutusta folleihin. Sen jälkeen söin kuurin jossa otin kaksi Clomia kerrallaan ja tuon kuurin jälkeen olikin kypsynyt kolme follia, joista nyt sitten joku/jotkut on hedelmöittyneet, eli toisella kierrolla tärppäsi... Olin ja olen vieläkin henkisesti valmistautunut  jatkamaan hoitoja, kun ei jotenkin tajua tätä asiaa....

 

Syötyjen kuurien määrähän on niin yksilöllinen, että kullakin varmasti tärppää kun on reipas uimari ja munasolu kyseessä :) <3 mulla on hyvä tunne tuolla sisällä teidän molempien suhteen <3

 

Wiille peukkuja vaan vielä täältä :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana kun jaksat Haaveissa käydä tsemppaamassa meitä täällä! :) Tuli oikein hymy kasvoille ja hyvä mieli sun viestistä :lipsrsealed::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla sama fiilis kuin wiilla, ihana Haaveissa kun muistat meitä. :) <3 Wii, mä todella pidän peukkuja, että sulla muutaman päivän päästä testi alkaisi näyttämään toista väriviivaa. <3 Kyllä meillekin saadaan ne raskaudet vielä alulle. :)

 

Ja on varmasti todella yksilöllistä tuo Letrojen/Clomien toimivuus. Saiskohan ottaa kolme Letroa? :D Nythän mulla on se kahden tabletin annostus kp3-7. Muistelin wii, että sulla oli samoin.

 

Wii, tämä menee ketjun aiheen ohi, mutta menköön. Sähän olet julkisella hoidossa, eikö? Oliko jono miten pitkä? Tai siis mietin vain, että olisiko hyvä että saataisiin julkisille lähete jo nyt, just in case. JOS oli kesällä tarve (mitä en tietenkään toivo) jatkaa siellä hoitoja, niin pääsisi vähän rivakammin. Kun olen ymmärtänyt, että jonotus on joka tapauksessa edessä mikäli sinne halutaan. Vai olenko ihan väärässä? Mutta siis, mulla on 5 täydellistä kiertoa aikaa raskautua ennen sitä joten kaikki peliin. ;) Toivottvasti tämä olisi the kierto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ku mulla on vaan 1tbl kp3-7.Sillä mä olinkin niin epäileväinen että kypsyykö tuolla annoksella ees mitään :D

 

Ja joo, julkisella ollaan. Mä en oikein osaa sanoa, että kauanko menee lähetteestä aikaa ensikäyntiin. Meillähän oli nimittäin se tilanne et menin venyneen kierron vuoksi toukokuussa työterveyslääkärille, joka teki lähetteen naistentautien polille, epäili et ottavatko vastaan ja sanoi, että jos eivät, niin lähete kääntyy kaupungin keskusneuvolaan. (Mulla oireili leikkausta vaatinut kysta nimittäin menkkojen poisjäämisenä ja halusin varmistua ettei se ole uusinut)

Ottivat mut sit naistentautien polille parin viikon sisään muistaakseni. Ultrattiin ja aamalla tsekattiin et mikä on pcos:n tilanne. Tuolloin pyysin myös lähetteen lapsettomuuspolille. Hoitaja siirsi tiedot samantien ja sanoi, että jos ei syksyllä ole tärpännyt, niin sit voi soittaa suoraan lapsettomuuspolille. No, syksy koitti, kerroin tilanteen, tiedot löytyi ja saatiin ensikäyntiaika muistaakseni 6 viikon päähän. Sitä ennen piti toimittaa siemennestenäyte.

 

Ja en tiedä onko sillä jotain vaikutusta jonoon, että jos on jotain hoitoja jo tehty yksityisellä puolelle. Kannattaa varmaan kysyä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tein toissapäivänä negatiivisen Sofi-raskaustestin ja heitin sen roskiin. Eilen oli tietenkin pakko vielä vilkaista sitä testiä, koska sain toissapäivänä positiivisen tuloksen ovulaatiotestistäkin, mikä jäi häiritsemään näin kp27. No rt näytti roskiksesta noukittuna heikkoa positiivista, siis ihan heikko punainen viiva.

 

Mitä tästä opin? Ei kannata kaivaa testejä roskiksesta. Tein äsken tyylipuhtaan negatiivisen testin. Ehdin tietenkin jo innostua, koska olen harrastanut roskisten kaivamista ennenkin ja tulos ei ole koskaan  muuttunut negatiivisesta mihinkään. :dash2:

 

Joulukuun alussa alkaa julkisen puolen hoidot sitten, ei voi minkään.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Voi kökkö. Tunnustaudun itsekin roskisdyykkariksi. Mutta mitäpä jos testaat vielä huomenna? Kun kerta ovistestikin näytti positiivista.

 

Mulla taitaa olla nyt dpo6. Ei mitään oireita ainakaan vielä. Paitsi ilmavaivat, mutta ne nyt tuskin raskaudesta johtuvat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi sukkulamato :( Mutta joo, kyllä mäkin tunnustan niitä joskus roskiksesta kaivelevani eli hakataan yhdessä päitä seinään :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin jotta Littiskselle ja Wiille kerron missä mennään joten ettette menetä toivoanne ja jaksatte uskoa tulevaan, meillä näkyi tänään ar-ultrassa kaksi voimakkaasti sykkivää sydäntä<3<3 alussa ollaan mutta onnen itku pääsi.

 

Haluan seurata teidän taivalta ja kuulla kuinka teillekin joku muuttaa masuun asumaan<3

 

Olette ajatuksissa, tsemppiä varmoihin päiviin ja plussaa!!!!

 

P.s oon ihan varma et kaikki dyykkaa testejä, mutta vain harvat myöntävät ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi Haaveissa! Ihanaa, mulle tuli onnenkyyneleet. Tuplasti onnea siis. <3 Niin toivon, että kaikki menee teillä hyvin loppuun asti. Ja et tiedäkään miten hyvältä tuntuu, kun käyt tsemppaamassa meitä täällä. <3 Toivottavasti me muut seuraamme pian perästä.

 

Mä luulin jo eilen, että mulla oli tissit turvonneet. Menin suihkuun ja tuntui todella pinkeiltä. Hihkuin hetken ilosta, että tässäkö olisi mahdolliset raskausoireet. Mutta sitten tajusin, että tein eilen aiemmin salilla paljon penkkipunnerruksia ja veri oli näin noussut lihasten pintaan joka turvotti tissejä. :D :D Ei siinä voinut muuta kuin nauraa. :D Ja aamulla tissit olivat taas sitten normaalit.

 

Tänään dpo7 menossa. Ja ei niin mitään oireita, jos tuota tissien hetkellistä turpoamista ei lasketa. Tänään on valkkari ollut poikkeuksellisen runsasta, mutta tuskin se mitään tarkoittaa. Blaah. Noh, josko loppuviikosta kuitenkin testaisin ihan varmuudeksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hurjasti onnea Haaveissa! :) toivottavasti molemmista pienistä sydämistä kasvaisi kauniita ja komeita hurmaavia ja suurisydämisiä ihmisiä <3 onnea matkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea Haaveissa! :lipsrsealed: :lipsrsealed:

 

Littis: Mulla oli valkovuoto normaalia runsaampaa siinä kierrossa ku plussasin. Tai siis ei tullut semmoista oviksen jälkeistä kuivaa kautta, eli toivotaan että sullakin viittais raskauteen :)

 

ON: Ei tuottanut tulosta meidän eka OI....  :girl_cry:  Nyt kp2 ja fiilis tosi huono. :( En odota tässä vaiheessa tältä kierrolta mitään. Mietteet on pessimistiset... Miksi onnistuis seuraavakaan kerta kun ei kerran tämäkään onnistunut :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wii <3. Mulla oli ihan samat fiilikset ensimmäisen OI:n jälkeen. Mutta ei kai auta muu kuin suunnata katse eteenpäin. Nyt siis menossa toinen OI. Voimahalit täältä! <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea Haaveissa ja vielä tuplasti <3 Tsemppiä Wiille (ja muillekkin) ja kyllä se mieli sieltä taas nousee. Kp 1-2 ainakin itsellä aina pahimmat ja mieli väliin tosi maassa. Jostain se toivo kuitenkin nostaa päätänsä ja joku kaunis kerta testiin pamahtaakin kaksi viivaa. Siihen meidän kaikkien on pakko uskoa <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Littis ja Sametti :lipsrsealed:

 

Yritän pitää ajatukset nyt vaan lomassa ja joulussa. Tarkoitus onkin, että syön Letrot nyt kp3-7 ja sitten yritetään olla stressaamatta, mitään ovistestejä ei aio lomalle raahata mukaan. Ovis tulee ilman niitäkin jos on tullakseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now