lavella

Montako suunnittelette/suunnittelitte? vol. 2

107 posts in this topic

Mulla on esikoinen edellisestä suhteesta, nykyisen miehen kanssa olisi ihana saada 2 yhteistä. Tosin se ensimmäinenkin on vasta yrityksen asteella-_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuorena en halunnut lapsia, sitten n. 23v halusin yhden ja nyt on suunnitelmissa kaksi, yksi jo löytyy ja ikää on 28v

Edited by Katja89
Lisäsin iän

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin varsin tyytyväinen kolmeen, mutta silti meille on tulossa neljäs. Viisi olisi kivempi lukumäärä, mutta tämä raskaus on ollut liian hirveää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ajatellut haluavani lapsia olleenkaan ennen kuin rakastuin mieheeni 19v iässä. Minulla on kaksi siskoa itselläni ja miehelläni ei ole sisaruksia.

Nyt 30-vuotiaana meillä on 2 lasta. Ensimmäistä odottaessa ja hänen syntymän jälkeen ajattelimme, että 2 lasta on hyvä. Odottaessa toista lasta 4 vuotta sitten, tiesin haluavani kolmannen. Mies oli jyrkästi vastaan. Tämän 4 vuotta olen asiaa pehmitellyt. Toivon saavamme vielä kolmannen lapsen samoihin aikoihin, kun esikoinen aloittaisi koulun syksyllä 2020 :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on itsellä 8-vuotias tyttö. Yhteisiä lapsia ei meillä vielä ole. Esikoisen jälkeen ajattelin pitkään, että en halua lisää lapsia. Kunnes löysin sen oikean vierelleni. ^_^ Tälläkin hetkellä oon silti sitä mieltä, että yksi tai kaksi lasta tuon esikoisen jälkeen riittäisi. En jotenkin koe olevani ollenkaan suurperheen äiti. Mutta katsotaan nyt miten mieli muuttuu ja vauvakuume kasvaa. :grin: Mies ei haluaisi tyytyä yhteen vaan haluaisi useamman yhteisen. 

Mutta lisäksi tietysti ajattelen aina, että jokainen lapsi on lahja eikä itsestäänselvyys eli ei oo sanottua, että edes sitä yhtä yhteistä saataisiin. Eli toivottavasti nyt edes yksi saadaan. :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin pitkään sillä mielellä, ettei yhtään, mutta mieli on muuttunut. Joten nyt ajatuksissa on selkeästi yksi, mutta yllättäen mielen perukoilla on hiiviskellyt jo ajatus toisestakin, jos meille yhtään lasta saadaan tehdyksi :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei suunnitella määrää, halutaan aloittaa ensin sillä yhdelläkin. Viisi tai kuusi lasta tuntuisi meistä molemmista mukavalta määrältä, iso perhe kuitenkin halutaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suunnitelmat ovat muuttuneet miehen kanssa aika rajustikin yhteiselon aikana. Lähtötilanteessa minä en halunnut ikinä koskaan lapsia, sitten suunniteltiin kahta, esikoisen vauva-aika oli kuitenkin niin rankkaa että todettiin yhden riittävän kyllä eikä koskaan enää, ja nyt taas on aika kullannut muistot ja odotetaan toista. :P Saa nähdä jääkö lopullinen lapsiluku tähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/21/2017 at 10:43 PM, hoobi said:

Nuorempana en halunnut lapsia ollenkaan. Sen oikean tavattuani mieli muuttui nopeasti. Ensimmäisen jälkeen ajattelin, että yksi riittää. Sitten iski vauvakuume, minkä jälkeen ajattelin, että kaksi riittää. Nyt haaveilen kolmannesta. En ole ikinä haaveillut siis mistään tietystä lapsimäärästä. Haaveilen säännöllisen epäsäännöllisesti +1:stä :rolleyes: Nyt tuntuu, että kolme ois passeli mutta oon tainnu olla tässä tilanteessa ennenkin. :lol:

Näin ne suunnitelmat muuttuu kohtalon oikusta. Odotellaankin nyt kahden ihanan pojan jatkoksi kaksosia ja olen aika varma, että neljä on meille hyvä luku. Varsinkin jos historia toistaa itseään ja seuraavaksi tuplataan lapsiluku taas. :rolleyes::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suunniteltiin että kaksi, ja siihen se piti jäädäkkin, mutta ehkäsyä olis vissiin pitäny myös suunnitella ja nyt on kolmas lapsi tulossa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/17/2017 at 7:47 PM, Milaliina said:

Oltiin kahta ajateltu, mutta nyt raskaana ollessa on vahvistunut ajatus yhdestä lapsesta :) 

Ja samaa mieltä ollaan myös nyt vauvan synnyttyä :) Hän riittää meille :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Sanghi said:

Suunniteltiin että kaksi, ja siihen se piti jäädäkkin, mutta ehkäsyä olis vissiin pitäny myös suunnitella ja nyt on kolmas lapsi tulossa. :D

Heh, saatoin hymyillä tälle ääneen. Onneksi ei vauvat heränny! Kaikkea sitä pitäiskin osata suunnitella etukäteen. :D

Mä oon täällä niin vauvakuplassa vajaa kolmeviikkoisten kaksosten kanssa, että voisin ottaa näitä vielä lisää vaikka kuinka monta. Täytyy toivoa miehen (ja taloudellisen tilanteen :rolleyes:) vuoksi, että herään kohta järkiini täällä. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, hoobi said:

Heh, saatoin hymyillä tälle ääneen. Onneksi ei vauvat heränny! Kaikkea sitä pitäiskin osata suunnitella etukäteen. :D

Mä oon täällä niin vauvakuplassa vajaa kolmeviikkoisten kaksosten kanssa, että voisin ottaa näitä vielä lisää vaikka kuinka monta. Täytyy toivoa miehen (ja taloudellisen tilanteen :rolleyes:) vuoksi, että herään kohta järkiini täällä. :P

Haha :D

Lämpimät onnittelut teille sinne. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joskus nuorempana mietin, että kolme lasta olis kiva, mutta kun elämä ei aina mene ihan suunnitelmien mukaan, niin olisin tosi kiitollinen, jos edes sen yhden saisin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin nuorena, että ainakin 3, mieluummin 4 lasta haluaisin. Pidin sitä jotenkin itsestäänselvänä. Tapasin nykyisen puolisoni, jolla oli jo yksi lapsi, lapsi asuu meillä. Saimme yhteisen lapsen vuonna 2011. Nyt haaveissa olisi toinen yhteinen, joka varmasti jää viimeiseksi, koska iän ja elämäntilanteen puolesta aikaikkuna vauvalle alkaa meiltä kummaltakin umpeutua. Vanhin on jo pian täysi-ikäinen. Meillä on vähän tällaset väljemmät ikäerot :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä vaihteli jossain vaiheessa lapsihaave 0-3 välillä. Nyt ollaan miehen kanssa päätetty, että 2 on meille hyvä (odotan toista lastamme). Jotenkin ihanaa, kun on (toistaiseksi ainakin) varma olo siitä, mikä on meille hyvä! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alunperin en halunnut lapsia, kunnes hyvä ystäväni tuli raskaaksi ja tartutti vauvakuumeen minuunkin. Mies olikin tässä heti mukana. Sitten meni pari vuotta ja aloimme aivan puun takaa miettiä toista, jonka saimmekin alulle heti, kun päätimme yrittää. Tuolloin toisen raskaus- ja vauva-aikana ajattelin, että ehkä joskus kolmaskin, mutta mies oli ehdottomasti vastaan, joten hautasin ajatukset. Ei kuitenkaan myyty mitään tavaroita pois, eikä mies hankkinut vasektomiaakaan, vaikka sitäkin välillä mietti. Jossain vaiheessa, kun toinen lapsemme oli kolmen, mies väläytteli ajatusta, että ehkei se kolmaskaan lapsi olisi kamala ajatus. Minulla ei kuitenkaan ollut minkäänlaista vauvakuumetta, kun päinvastoin koin arkemme aika rankaksi tuollakin kokoonpanolla. Parin kuukauden päästä kuopus täyttää 5 ja vasta nyt on alkanut herätä uudelleen ajatus kolmannesta. En ole vielä uskaltanut miehelle ehdottaa, koska pelkään hänen suostuvan... Ja toisaalta pelkään, että ei suostu. On tää vaikeaa! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen aina haaveillut suuresta perheestä. Jossain vaiheessa oli selvää, että haluan ehdottomasti kuusi lasta niin kuin äitinikin. Esikoisen yritys kesti kuitenkin reilut viisi vuotta ja siinä ajassa ehdin toivomaan, että kumpa saisin edes tämän yhden. Nyt esikoinen on yksivuotias ja yritämme toista. Miehen kanssa olemme puhuneet, että neljä olisi ihanne. Vähenpäänkin tyydytään ja enemmänkin saisi tulla jos on tullakseen. Jokainen lapsi otetaan rakkaudella vastaan. <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now