lavella

Montako suunnittelette/suunnittelitte? vol. 2

87 posts in this topic

Mulla on esikoinen edellisestä suhteesta, nykyisen miehen kanssa olisi ihana saada 2 yhteistä. Tosin se ensimmäinenkin on vasta yrityksen asteella-_-

Nuorena en halunnut lapsia, sitten n. 23v halusin yhden ja nyt on suunnitelmissa kaksi, yksi jo löytyy ja ikää on 28v

Edited by Katja89
Lisäsin iän

Olin varsin tyytyväinen kolmeen, mutta silti meille on tulossa neljäs. Viisi olisi kivempi lukumäärä, mutta tämä raskaus on ollut liian hirveää.

En ajatellut haluavani lapsia olleenkaan ennen kuin rakastuin mieheeni 19v iässä. Minulla on kaksi siskoa itselläni ja miehelläni ei ole sisaruksia.

Nyt 30-vuotiaana meillä on 2 lasta. Ensimmäistä odottaessa ja hänen syntymän jälkeen ajattelimme, että 2 lasta on hyvä. Odottaessa toista lasta 4 vuotta sitten, tiesin haluavani kolmannen. Mies oli jyrkästi vastaan. Tämän 4 vuotta olen asiaa pehmitellyt. Toivon saavamme vielä kolmannen lapsen samoihin aikoihin, kun esikoinen aloittaisi koulun syksyllä 2020 :wub:

Mulla on itsellä 8-vuotias tyttö. Yhteisiä lapsia ei meillä vielä ole. Esikoisen jälkeen ajattelin pitkään, että en halua lisää lapsia. Kunnes löysin sen oikean vierelleni. ^_^ Tälläkin hetkellä oon silti sitä mieltä, että yksi tai kaksi lasta tuon esikoisen jälkeen riittäisi. En jotenkin koe olevani ollenkaan suurperheen äiti. Mutta katsotaan nyt miten mieli muuttuu ja vauvakuume kasvaa. :grin: Mies ei haluaisi tyytyä yhteen vaan haluaisi useamman yhteisen. 

Mutta lisäksi tietysti ajattelen aina, että jokainen lapsi on lahja eikä itsestäänselvyys eli ei oo sanottua, että edes sitä yhtä yhteistä saataisiin. Eli toivottavasti nyt edes yksi saadaan. :lipsrsealed:

Olin pitkään sillä mielellä, ettei yhtään, mutta mieli on muuttunut. Joten nyt ajatuksissa on selkeästi yksi, mutta yllättäen mielen perukoilla on hiiviskellyt jo ajatus toisestakin, jos meille yhtään lasta saadaan tehdyksi :D 

Me ei suunnitella määrää, halutaan aloittaa ensin sillä yhdelläkin. Viisi tai kuusi lasta tuntuisi meistä molemmista mukavalta määrältä, iso perhe kuitenkin halutaan.