riepukka

Työnimi odotusaikana

747 posts in this topic

Millä nimellä olette kutsuneet masuasukkia? Mistä nimi tulee ja missä vaiheessa se tuli käyttöön? Onko se muuttunut raskauden aikana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä esikoinen oli Junior :) Tuli siitä kun mies sanoi että annetaan hänen etunimi jos tulee poika :D Vaikka mies oli kyllä koko mun raskausaikana 100% varma että tyttö syntyy :)

Niinhän sieltä tyttö sitten tuli :D Tämä toinen on sitten nimeltään Veikka :) Enkä oikein

osaa sanoa mistä nimi tulee? Mä vaan kerran aloin puhumaan pikku Veikasta :D Tosin

mies on TAAS 100% varma etä tyttö sieltä tulee *heh* Saas nyt katsoa kun ultrassa

veikattiin poikaa :) Vaikka ultraaja sanoi ettei ole 100% varma asiasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meijän masuasukki on Kaveri.

En oikein muista mistä se tuli. Meidän molempien etunimet alkaa K:lla, niin siitä on väännetty yhtä sun toista.

Hän on meidän kaveri :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän masuasukin nimi on Heinämies. Se tuli siitä, kun käytiin eka ultrassa ja vauveli heilu niin kauheasti, heilu niinku heinämies!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa Onni :) Mies tunnusteli/kuunteli mahaa joskus puolivälin jälkeen ja sai potkun poskeen, jolloin tokas että "onni potkii"... Siitä lähtien Onni potkinu meitä paljon. Alussa taidettiin kutsua tyypiksi ja kaveriksi... Ei tiedetä kumpaa sukupuolta Onni on, mutta nyt tuntuu että jos poika tulee, niin yksi nimistä voisi ollakin vaikka Onni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.oli eino

2.elmo

 

tiesin että pojat tulee..

 

nyt tyttö toiveissa tekonimi on ilona,jos paljastuu pojaks pitää vaihtaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Pepe. Se tulee siitä, että espanjaksi vauva on bebé mut Pepe on helpompi lausua näin suomalaisittain. Tuli käyttöön joskus niihin aikoihin kun kuultiin ekat sydänäänet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Nyyti. Se vaan tuli kerran, kun oltiin koiran kanssa lenkillä ja mä jotain selitin miehelle, että "...pitää sitten nyytikin huomioda...." tai jotain muuta vastaavaa. Joten siitä tuli Nyyti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perhoseksi tai Butterflyksi on kutsuttu meidän pienokaista.

(kaikki masuasukit yms saa minun ihoni kananlihalle. :unsure: Näitähän tuntuu kaikki muut sitten käyttävän kun tämä perhonen on meidän "oma juttumme", josta ei ole kerrottu muille.)

Tarinakin nimelle löytyy, mutta ei mikään ihmeellinen. Pakonsanelemana kuuntelimme yhtä perhoskappaletta viikonverran lomallamme, jonka tuliainen Perhonen sitten on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me puhutaan miehen kanssa yleensä tylsästi vaan vauvasta tai pikkuisesta tms.

 

Pitkään on myös ollut jo käytössä lapsen oikea tuleva nimi, tai oikeammin pari eri vaihtoehtoa joita ollaan harkittu lapselle nimeksi. Kun ollaan puhuttu vauvasta nyt jo esim. Mikkona tai Annana, on oikeastaan samalla testailtu miltä ko. nimi tuntuu. Pari vaihtoehtoa sitten on pudonnut käytöstä pois ja nyt on pitkään ollut käytössä yksi tietty nimi, joksi vauva sitten tod. näk. tullaaan nimeämään (jos ei ehdi mieli vielä muuttua!). Ja tällä nimellä on jo muutama tuttukin meidän vauvasta puhunut, kun ollaan kyllä kerrottu nimiehdotelma, jos joku siitä on kysynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ vähän samaan tapaan meilläkin on heitelty oikeita nimiä, kokeiltu että sopisiko. Alusta asti oli poikaolo (tämä perustui lähinnä suvun tilastoihin: niin monta tyttöä peräkkäin että pakko tulla poikakin jossain vaiheessa...), ja pojalta meidän vauva on näyttänyt sekä 2d- että 4d-ultrissa eli lähinnä pojan nimillä on vauvaa kutsuttu (ei varmaan ikinä yhdelläkään tytön nimellä, nyt kun tarkemmin mietin!). Viimeisimmästä vähän vitsillä heitetystä pojan nimestä saattaa jopa tulla vauvalle oikea nimi, sen verran paljon on siihen nyt ihastuttu. Noista oikeista nimistä on myös väännelty lempinimiä.

 

Muuten vauvaa kutsutaan vauvaksi tai poikaseksi. Aika monella nimellä sitä on jo ehditty kutsua, eikä mitään varsinaista yhtä työnimeä ole eikä varmaan enää tulekaan...

Edited by Kerttu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tulokas on Alfa :)

Mies tämän keksi ja kun kyseessä on meidän esikoinen niin miehen mielestä se on silloin Alfa :D Voihan se olla, että saattaa tässä matkan varrella tuo "työnimi" muuttua.

Edited by Vellamo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me puhutaan vaihtelevasti paaosin bebesta tai babasta. Joskus kokeillaan mille valittu nimi tuntuu suussa myos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Lanka)kerä

 

Nimi tuli ekasta ultrakuvasta, jossa pieni näytti ihan lankakerältä, joka oli alkanu purkautuun (napanuora).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli Pena. :D

 

Syystä että, meillä oli mukava lääkärisetä jonka luona käytiin seurantaultrassa hoitojen aikana. Lääkärin nimi oli yllättäen Pentti. ;) Viimeisessä kierrossa sitten setä totesi ultratessaan, että hyvännäköiset munasolut kypsymässä, ja oviksen aikaanhan on sitten Pentin päiväkin ja kevätpäiväntasaus samana päivänä, että on taivaankappaleet kohdillaan, eiköhän tästä teille tärppi saada. :P Mä autossa totesin tuskastuneena miehelle, että jos tästä raskaaksi tultaisiin, niin antaisin vauvalle nimeksi vaikka sen hiton Pentin, jos se siitä on kiinni.

 

Ja loppu onkin sitten arvattavissa. :rolleyes: Onneksi hää päätti olla tyttö, niin sai pitää Penan vain tekonimenään. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä yritin koko alkuraskauden löytää jotain kivaa työnimeä ("omppu" ja "sipi" tuli kokeiltua), mutta mikään ei oikein tarttunut. Kreikan matkalla keksittiin "oliivi", koska nekin kypsyy marras-joulukuussa (laskettu aika oli 30.11.). Oliivia ehdittiin käyttää kokonaista viikko, kunnes rakenneultrassa näkyi että tulokas on luultavasti poika, jolloin otettiin hänen tuleva nimensä heti käyttöön, ja sillä on kulkenut tähän asti :). Ristiäiset siis tiedossa muutaman viikon päästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos meillä ois ultrssa veikattu tyttöä niin en siltikään ois vaihtnut työnimeä :) Kun sitä on kummiskin jo niin kauaa käytetty :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä eka oli söpösti helmi. helmikuussa sai alkunsa ja se oli meidän pieni helmi.

 

nyt tää toinen alkaa olee malakias :o jostain helkkarin vanhasta kotimaisesta elokuvasta mies sen pongasi. no, aikamme makusteltua se taitaa nyt jäädä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen oli Lumo. Näytti ultrakuvassa niin lumoavalta.

 

Nyt työnimenä on Silmu. La on huhtikuun lopussa, ja keväällähän ne silmut puhkeaa. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon koittanu pohtia tälle jotain työnimeä, kun vauvaksi kutsuminen on jotenkin... persoonatonta.

Tytsy oli aikoinaan Taimi mutta tälle en keksi mitään. Ainakaan mitään sellaista joka ei kuvottaisi mua.

Jostain syystä kaikki lässynlässyn-jutut ei nyt toimi yhtään, tulee melkein paha olo pelkästä "masuasukista".

Ja tyttöä nimittelin masuasukiksi tämäntästä... Et kyl huomaa et poikaa varrotaan.

 

Olkoot sitten vaikka villevalo. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ollu työnimeä esikoisestakaan, eikä me sitä tarvita tästä toisestakaan. Minä puhuttelen kaveria vasta sitten tolkummin kun on vatsanahkojen päällä.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now