riepukka

Työnimi odotusaikana

747 posts in this topic

Meillä ei ole ollenkaan työnimeä, ei ole tuntunut siltä että tarvitsisi kutsua tulokasta millään erityisellä nimellä.

Loppuaikana pienestä on tullut pöm :) Juttu lähti siitä, ettei mulle tullut pitkään pitkään aikaan oikein minkäänlaista näkyvää raskausvatsaa, ja kun on omaakin vararavintoa jo valmiiksi, piti vatsaakin alkuun vain pömppövatsana....Nimi on tulokkaalle ollut jo lähes alusta saakka tiedossa, mutta kun ei haluta sitä käyttää ennen syntymää, on loogista puhua samalla alkukirjaimella alkavalla nimellä pikkuisesta :)

Edited by Grenada

Np-ultran jälkeen mies nimesi tulokkaan Toukaksi, josta se rakenneultran aikoihin muuttui sitten Kirpuksi. Ja Kirppu on ollut käytössä edelleen syntymän jälkeen oikean nimen rinnallakin.. Toivottavasti osaan luopua siitä ennen yläasteikää :girl_haha:

Esikoinen oli työnimeltään Möhkö.

Mikähän tämä kakkonen olisi? Hmm. :)

Tästä kakkosesta on muodostunut Katkis :D

Meillä on menty ihan Pikkuisella, vaikka vähän tylsä nimi onkin.

Katsotaan nyt, jos seuraavassa ultrassa sais tietää sukupuolen, niin vaikuttaako asiaan. Tytön nimi mulla on niin vahvana mielessä, että vaikea ois olla kutsumatta sillä.:girl_wink:

Mun mielessä vauva on pienen ja miehen kanssa käytetyn Körülin lisäksi Hipsu tai hipsulainen tai hipsiäinen.

Meidän kuopus oli Juniori ja on vieläkin välillä veljien puheissa jotka siis ensimmäisenä alkoivat tulokasta Junioriksi kutsua sitä ennen kutsuttiin vain pikkuiseksi tai vauvaksi. Nyt masuasukkina on Kirppunen, joka tuli kuvioihin jo ar-uä:ssä. Miehen ja kuopuksen kanssa puhumme aina Kirppusesta, esikoiset käyttää nimiä Junnu, Pikku Juniori tai Pikku Junnu.

Edited by ipo

Meillä nimitetään pikkuista Toukaksi :) Minä toivon poikaa ja isäntä tyttöä.. monesti myös nimillä puhutaan.. Ollut jo kauan tiedossa nimet :)

On tässä kokeiltu muutamaakin, lähinnä käytetään toukkaa, otusta tai pentua, mutta ei niistä mikään vielä ansaitse tulla kirjoitetuksi isolla kirjaimella. Mikään ei vaan vielä ole osunut sillä lailla kunnolla.

Möykystä tuli tuossa joku aika sitten Nuuttiina. Mies on jo varma pojasta ja päätti myös, että hänen nimekseen tulee sitten Nuutti. Mietittiin kaverin kanssa, että mitäpä sitten jos tulokas onkin tyttö niin kaveri tokaisi, että no sittenhän se on Nuuttiina! :grin:

ekasta ei ollu mitään työnimeä, toisesta oli heppuli... jos oikein muistan niin tais olla siinä napero lasten ohjelmassa tuo heppuli nimi, oli minun mielestä niin mainio nimi että se päätyi sitten työnimeksi... Kolmas tuleva on varmaanki sitten napero tms. :grin:

Mä puhuin eilen soluklöntti-vauvasta ja mies kysyi, että sekö se työnimi nyt sitten on. girl_haha.gif Herjattiin soluklönttiä myös nimillä parasiitti ja alien, mutta vakavasti ottaen taidetaan puhua ihan vaan vauvasta vastedeskin.

Ei ole ollut mitään työnimeä, vaan puhutaan vaan vauvasta tai sitten ihan sillä nimellä, joka tulee ihan oikeastikin nimeksi (olettaen että sukupuoliennuste on pitänyt paikkansa).

Pohdin tuossa joku päivä ääneen että miksiköhän tätä matkustajaa kutsuisi, miehen mielestä se on pikkuinen örkki. Must örkki ei ollut kiva, joten aloin etsimällä etsimään "työnimeä". Laskettuna päivänä nimipäivää viettää Aarre, ja ehdotinkin miehelle että mites ois Aarre? Vastaus kuului, entäs jos se on tyttö? Totesin että se on sitten Aarre-Irmeli. Kaveria kutsutaan nyt nimellä örkki-Aarre-Irmeli :P

Esikoisen työnimi oli tiitiäinen tai tiitis ja tämä kakkonen on pipana. lipsrsealed.gif

Esikoinen oli Toukka tai Papu, seuraava (keskenmennyt) oli Tuhnu, kuopus oli Lölli ja tämä nykynen kyytiläinen on pikku-UGH!