riepukka

Työnimi odotusaikana

747 posts in this topic

Aluksi ei oikein ollut minkäälaista työnimeä, kaikki tuntuivat ns. väkisin väännetyiltä. Tyypistä me vaan puhuttiin. Nyt kun saatiin tietää sukupuoli, niin nimenä on tällä hetkellä Aatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen oli Torsti, kun positiivinen raskaustesti tehtiin just Torstin päivänä. Synnyttyään Torsti osottautuikin Doorikseksi, jota käytettiin Mimmin ohella ristiäisiin asti.

 

Uuden tulokkaan tän hetken kutsumanimi on Annikki tai oikeastaan pikku-Annikki. Nimelle ei ole oikein mitään järkevää selitystä, mistä se tuli. Mies tuon nimen jostain repäsi, mutta pidän siitä oikein paljon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania nimiä täällä! Kiva lueskella tällaisia ketjuja, kun välillä saa ihan naureskellakin. :)

 

Meillä on Vavva. Tai uudempi nimitulokas; Bullen. :D (Tämä viimeksi mainittu tosin ainoastaan mieheni kayttämänä)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Aimo Alkio, joka muuttuu Simo Sikiöksi, kunhan tarpeeksi pitkälle päästään. Jostain on myös putkahtanut el bébé, vaikka mä inhosin just tuommoisia! :grin: Ja selkeesti oon jo tässä vaiheessa varma sukupuolesta näköjään, kun siinä on tuo maskuliiniartikkeli :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla/meillä kans toukka tai toukkis... :girl_in_love: varmaa muuttuu ajan myötä...:girl_smile:

Edited by maari

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä pikku peikko :lipsrsealed: Tulee ihan miehen lempinimestä :) tai sitten pikku jasu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

esikoinen oli Papu, pottu, olio, ötökkä

kakkonen oli Öhkönen ja Lölli ( Nemoa etsimässä- leffassa oli vauva-meduusa)

Ei meinattu päästä tosta työnimestä eroon ku syntymän jälkeenkin kututtiin ekat 5kk

poikaa Lölliksi...

masussa oleva kolmas on nimeltään Jytky

 

Esikoisen ja kakkosen välissä oli myös vauva joka meni kesken rv 8+, häntä kutsuttiin Tuhnuksi kun

ei minkäänlaisia oireita ollut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei oikeastaan työnimeä ole. Joskus vitsailtiin että siellä asuu Armas-Kyllikki (eri nimet, mut ton tyyliset, eli meidän omat toiset nimet :grin: ), välillä puhuttiin pari kertaa Peukaloisesta, mut nykyään mä ajattelen vauvaa joko meidän suosikkipojan- tai tytön nimellä. Joka siis ihan hyvin voi päätyä vauvan viralliseksi nimeksi :)

 

Tuo työnimeys ei vaan siis ollut oikein meidän juttu, kait.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän vauva on joko pikkupapu tai minipapu (papu siksi, että se on pieni, ja siksi, että baby=papu jos sen lausuu ronskisti vaan). Tai sitten käytämme niitä nimivaihtoehtoja. Minä yleensä käytän sitä pojan nimeä jostain syystä, mies aina lisää siihen että "tai piip".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Sheikki. Lapsen isä päätti jo pienenä että jos tulee poika, niin sen nimeks tulee Sheikki. No saa nyt ainakin työnimenä olla. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä se on nimeltään junnu joka tulee juniorista mut junnu on kivemman pehmeä.. Toisaalta taas joinain päivinä itse puhun nupusta koska olen varma et se on tyttö. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mun vanhemmat alkoi kutsumaan vauvaa "Ilpoksi" :grin: Johtuen siitä, että meillä on miehen kanssa poikaolo, ja mun isä keksi että vauva on Ilpo-ilppimyyjä (mies myy ammatikseen ilmalämpöpumppuja eli "ilppejä"), ja jos vauva on poika niin jatkaa sitten isänsä tassunjäljissä Ilpo-ilppimyyjänä.

Tulipa selitys :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on vakiintunut miehen kanssa juniori puheeseen.

Äitini on ristinyt tulokkaan Siiriksi ja tietysti se pitää ääntää Siilinä. Ja siihen hän usein lisää perään vielä meidän sukunimen, joka alkaa r-kirjaimella, ääntäen senkin ällällä. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoista odottaessa työnimenä oli Tiitiäinen joka lyheni raskauden loppua kohden Tiitiksi. Työnimi oli just passeli meidän tytölle koska on ihan pikku-Tiitiäisen näköinen biggrin.gif

 

Nyt tämä toinen raskaus on niin alussa ettei olla vielä työnimeä ehditty ajatellakaan. Mä olen vielä ihan puulla päähän lyöty koko tiedosta <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me puhuttiin Pikku E:stä jo ennen yrityksen alkua. Meillä on molemilla jo yksi E:llä alkava lapsi ex-puolison kanssa, joten tätä yhteistä ollaan kutsuttu sitten Pikku E:ksi :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei vielä mitään kummempaa nimeä masu-asukille olla keksitty, mutta toukka vilahtelee välillä puheissa.

Ja tuo nimi on tullut siitä, kun joskus olen vauvan vaatteita neulonut, ja ne on säilötty pahvilaatikkoon, johon mies kirjoitti "toukan kuoret" :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En oo varma oonko tännenäitä kirjottanut, mutta laitetaan nyt uudestaan jos on jo kerran kerrottu. :)

 

Esikoinen oli "Artturi", kakkonen oli "Paavo-Annikki" ja kolmonen "Irma-Antero". Kaikki nimet vaan tulla tupsahti jostain. Tosin kolmoselle vakiintui loppuvaiheessa pelkkä "Antero" vaikka tiedettiin, että tyttö on tulossa. Tämä nelonen on ollut tähän asti "Hupsistupsis", mutta nyt olen alakanut sanomaan "Pullaksi" tai "Bulleniksi".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälä on käytös ihan masukki ja napero. Mutta veikkaampa että masukki jää lopulliseks työnimeks :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now