riepukka

Työnimi odotusaikana

747 posts in this topic

Meillä esikoinen tais olla Pirpana ja tää toinen Epeli. Ja tosiaan esikoinen oli neiti ja tää on varmaankin poika :D. Ultrassa Epeli näytti ihan terminaattorilta, joten hetken aikaa kutsuttiin häntä terminaattoriksi :D

Hihii... tuosta masuasukista OT.

Oltiin menossa häihin ja vastasin kutsuun (sulhaselle eli meidän kaverille) spostilla (kuten pyydettiin) ja pyysin, että he kertoisivat menunsa, niin mä osaisin varautua, kun mulla on aika hirmuinen kiellettyjen ruoka-aineiden lista, kun on pieni masuasukki...

En saanut koskaan vastausta, ja ajattelin, etteivät halua kertoa menuaan. Häissä sulhanen sitten ihmetteli jossain vaiheessa, että missäs mun viinilasi on. Mä olin ihan että :o , siis mä olen raskaana. Tähän tämä mies sitten, että "aijaa. Mä ymmärsin sun viestistä, että sulla on matoja".

:huh:

:lol: Miehet!

Meillä tulokasta kutsutaan pikku-mikoksi, Mikosta kun on lähtöisin. Toivotaan vaan ettei pikku-mikko synny ilman munia.. :D

Meillä kulkee rinnakkain kaksi työnimeä: Möhkis ja Erkki.

Möhkistä käyttää vain minä ja lapsen isä.

Erkki on miehen isän keksimä ja sitä käyttää muutkin ja myös me mieheni kanssa.

Hihii... tuosta masuasukista OT.

Oltiin menossa häihin ja vastasin kutsuun (sulhaselle eli meidän kaverille) spostilla (kuten pyydettiin) ja pyysin, että he kertoisivat menunsa, niin mä osaisin varautua, kun mulla on aika hirmuinen kiellettyjen ruoka-aineiden lista, kun on pieni masuasukki...

En saanut koskaan vastausta, ja ajattelin, etteivät halua kertoa menuaan. Häissä sulhanen sitten ihmetteli jossain vaiheessa, että missäs mun viinilasi on. Mä olin ihan että :o , siis mä olen raskaana. Tähän tämä mies sitten, että "aijaa. Mä ymmärsin sun viestistä, että sulla on matoja".

:huh:

:lol: Miehet!

Kiitos sorellina, tää oli ihan paras :lol: ! Nauran täällä oikeasti vedet silmissä!

Meille ei ole kehkeytynyt mitään varsinaista nimeä, eikä sellaista koskaan alettu väkisin keksimällä keksimään, se olisi tuntunut jotenkin tyhmältä. Itse kutsun sitä joskus möllikäksi, kun mun maha näyttää sellaiselta möykyltä :D Yleensä se on vaan ihan vauva, pikkutyyppi tai pikkuinen. Eiköhän se väliaikainen nimi sieltä sitten tule, kun ei ennen ristiäisiä haluta paljastaa oikeaa nimeä.

Kutsuin poikaa ensin Tyypiksi, mutta sitten mies alkoi kutsumaan Jättikseksi (siitä syystä, että epäili mun kasvattavan semmoista kun herkut maistui... B) ). Ultrassakin veikkasivat Jättikseksi, onneksi ei ollut. :D

Meillä työnimenä vaatimattomasti kaksoset ;) Ei ole vielä kummempia nimiä keksitty. Helpompi puhua vain kaksosista :D

Tyonimeksi muotoutui Moykky varhaisultran jalkeen. Ma en tajunnut siita kuvasta mitaan (eipa siella viela hirveasti nakynyt) ja kotona yritettiin tihrusta kuvassa nakyvaa moykkya ja ymmartaa, etta meille tulee lapsi. Vaikka 4d:ssakin on nyt kayty ja lapsi nayttaa jo ihan lapselta, yha puhutaan Moykysta.

Alussa tuntui että pitäisi olla joku työnimi ja vähän yritettiinkin keksiä sellaista, mutta ei se tainnut olla meidän juttu. Meidän mielestä luontevimmalta tuntuu vain puhua vauvasta tai poikasesta (tod näk on poika, mutta poikanen viittaa mun mielessä enemmän eläimen poikaseen). Varhaisultran jälkeen vauva oli mun mielessä vähän aikaa Papunen, kun se näytti siinä ihan pieneltä pavulta, ja rakenneultran jälkeen taisin kutsua häntä vähän aikaa mielessäni Nupuksi. Nämä eivät kuitenkaan jääneet pidempiaikaiseen käyttöön. Kautta raskauden yleisin kutsumanimi hänelle on ollut ihan vaan vauva.

Ei meilläkään tyttöä kutsuttu Mölliksi enää syntymän jälkeen. Ei kovin kaunis nimi. :rolleyes:

Silloin hänestä tuli pariksi kuukaudeksi ihan vaan Vauva kunnes sai nykyisen nimensä.

Hauskoja ja niin erimoisia asukkinimiä kaikilla :)

Meillä masussa asustelee Eskimo. Tän mies keksi vaan kun siltä kesällä kysäsin et mikäs meijän vauvan odotusnimi on. Mies tokas että Eskimo ku se on muuttanut sun napa-alueelle. Myöhemmin on keksitty, että Eskimohan asustelee iglussaan (kohtu). Helmikuussa on laskettu aika joten on mahdollista että ois pikkusen pakkastakin silloin, joten sinänsä ajiottuu hvyin.

Alusta asti ollaan sit annettu Eskimolle tai siis mies on antanut Eskimolle pusun, eskimopusun, neniä yhteen hieromalla. Meijän 3,5-vuotias kummityttökin antaa Eskimolle nenäpusuja, jouluna sille kerroin et Eskimoa voi sillai pussata :)

Lähipiiri työkaverit mukaan lukien puhuvat Eskimosta.

Esikoisesta taidettiin puhua mm. Mönkiäisestä tai tyypistä tai kaverista.

Tästä toisesta tuli Viuhti. Rakenneultrassa niin kovasti viuhtoi, niin siitä tuli nimi :)

Meillä ollaan alusta asti puhuttu Katkaravusta :D koska siltä se ultrassa näytti. Ja myös kun sukulaisille kerroin tulevasta perheenlisäyksestä niin sanoin ; "olen vissiin syönyt eläviä katkarapuja jouluna, kun lääkärillä käynnin yhteydessä yksi näytti jääneen massuun oleskeleen ja sen sydän löi hirmuista tahtia!" :) Voi olla että muuttuupi vielä

Meillä on Mutteri. :D Mies kun on konealan miehiä, niin alkoi nimittää pientä ensin Siipimutteriksi ja siitä se lyheni Mutteriksi. :) Älkää vaan kysykö että missä tuollainen siipimutteri koneissa oikein sijaitsee, minä en tiedä. :D

Edited by Lehmus28

Mun mahassa kasvaa Voitto-Kunnari! Alkuun työnimenä oli M-A, mutta Husband ei oikein siitä tykännyt.. Nimikirjaa selatessani bongasin sieltä Voiton ja Kunnarin ja niiden yhdistelmästä sitten tuli meille sopiva työnimi. Viralliset nimivaihtoehdot on jotain ihan muuta..

Mulle on iskostunut tällä hetkellä päähän vain Plussa, mutta eiköhän se sopiva nimi vielä löydy ajan kuluessa!:):rolleyes:

Harmi, kun aikaisemmin mielessäni oli yksi ihana "odotusnimi", mutta enhän mä sitä tietenkään enää muista! :huh:

Meidän työnimi on Mauno. :D Alunperin työnimenä oli Mauno-Antero (jolloin nimikirjaimista tulisi MAN...), mutta se on nyt lyhentynyt tuohon Maunoon... :rolleyes:

Me yritettiin keksiä nimeä, mutta mikään ei jäänyt käyttöön, joten ei vaan taida olla sitten meidän juttu. Esikoista kutsuttiin vauvaksi tai satunnaisesti poikaseksi. Tässä raskaudessa koitettiin hetki kutsua vauvaa Pentiksi lasketun ajan mukaan, mutta ei sekään jäänyt käyttöön. Eli "työnimi" on meillä vauva. ^_^

Me kutsutaan masuasukasta miehen kanssa pääsääntöisesti Itiöksi. Mies kyllä heittää kaikenlaisia muitakin lempinimiä puhellessaan. Ja mä joskus lauleskelen "masu vauvanen - vauva masunen" :lol:

Meillä ei alkuun ollut mitään nimeä, puhuttiin vain masuasukista, mutta tuossa kerran mies sitten kysyi, että mites Hogan? Olin siinä sitten hetken suu auki, että mikä? :huh: ...mutta niin se vain jäi tuonne takaraivoon, että nyt meidän masuasukkia kutsutaan Hoganiksi :lol: