riepukka

Työnimi odotusaikana

747 posts in this topic

Luffehan tuo... Tulee pidemmistä nimistä (Luciferiina/Luciferus) ja kertoo meidän hyvinkin omituisesti huumorintajusta miehen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ensimmäinen työnimi oli Anders, koska jotenkin luultiin masuasukin olevan poika. Sitten kun kuultiin saavamme tyttövauvan, muuttui nimi tätini keksimänä Amandaksi. Loppujen lopuksi tytöstä tuli Sanni :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin ehkä hieman tylsiä kun kutsuttiin vaan vauvaksi. Ei vaan edes ajateltu mitään nimeä. Toimi meillä näin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heti kun plussattiin piti tietysti keksiä mahan asukille nimi.. Ja ainut mikä tuntui sopivalta oli Nuppu. Nyt kaikki jo puhuu Nupusta ja sai Nuppu jo yhden joulukortinkin tädiltään ihan omalla nimellään :lol:

Noh, tuo nimi ei kylläkään tule jäädäkseen meidän pojalle vaan Nuppu saa kasteessa sitten jonkin hieman miehekkäämmän nimen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen oli Nökö ja siitä sitten muokkautui Nökkeli, Nöksy jne.

 

Masukki on Kai-Veli. Koska se on esikoisen veli, kai. Mun sisko on kyllä varma, että tyttö tulee, joten se puhuu masukkia Kertuks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulkopuolisille puhutaan Tyypistä, mutta miehen kanssa se on Pikkumuru :wub: Keskenään kyllä puhutaan myös oikeilla nimivaihtoehdoilla. Niitä on hyvä jo vähän etukäteen maistella suussa, niin tietää sitten mikä alkaa tuntua hyvälle..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen päättänyt lanseerata oman nimisuosikkini käyttöön odotusvaiheessa. Toistaiseksi nyt ei ole mitään tietoa, onko tulokas poika vai tyttö, mutta mä kutsun sitä silti Voitto Olaviksi. :rolleyes: The logic being, että kun kutsun vauvaa sinnikkäästi Voitto Olaviksi koko raskauden ajan, sille ei vaan enää voi antaa mitään muuta nimeä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei taas oikein olla osattu omaksua tota työnimi-ajatusta ja puhutaan ihan vain vauvasta. Mutta oikeata nimeä ollaan kyllä jo alettu miettimään :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
The logic being, että kun kutsun vauvaa sinnikkäästi Voitto Olaviksi koko raskauden ajan, sille ei vaan enää voi antaa mitään muuta nimeä. :D

 

Vähän samantyyppistä psykologista sodankäyntiä ja taktikointia harrastetaan myös täällä.. :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ensimmäinen oli Tossavainen Peppi Pitkätossun lemmikkimarakatin mukaan. Eipä sitten toisen työnimeksi voinut muu tullakaan kuin Pepin hevosen nimi Pikku-Ukko, vaikka ei kyllä edes tiedetty poikaa odottavamme :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pippuri :wub:

 

(on obviously pieni, ja myöskin pippurinen aiheuttaessaan äidilleen hurjan pahoinvoinnin :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontiainen on meillä massussa. Ei hajuakaan miksi alettiin kutsua vauvaa moisella nimellä, jotenkin se vain tarttui kielelle kun tuolloin oli juttua noista suomennetuista eläinten nimistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytössä ihan vaan vauva ja pikkuinen, ei oo sen kummempaa työnimeä käyttöön asti löytyny :)

Edited by iines26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun masussa asustelee taapero :) Tulee siitä kun viime kesänä keskusteltiin lasten hankinnasta ja mies totesi et pikkuinen taapero olis kiva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen oli masussa Kernel (isänsä oli koodarina tuohon aikaan..) ja tämän toisen nimesi esikoinen Liitiksi. Liiti ja Kernel siis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö oli Gekko ja poika Eetu sukupuolen selviämisen jälkeen ja syntyi vielä Eetun päivänä ja kastettiin lopulta Eetuksi ;)

 

Tätä ollaan kutsuttu papuksi, mies välillä kutsuu katkaksi ja Sagaksi, on ihan varma että on tyttö

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on masussa Herne... ollut ihan alusta saakka,..joo ei varmaan enää kovin kauan ;) myöskin piiperoksi häntä on kutsuttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soma, jota käytän ulkopuolisille ja itselleni. Johtuu siitä, että ystäväni näki unta, että annoimme lapselle nimeksi Soma. Mies puhuu (ja minä puhun miehelle) Jannesta. Se oli kuulemma ensimmäinen nimi mikä tuli mieleen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä puhutaan asiallisesti vauvasta ja alkuaikoina peräti sikiöstä... :rolleyes: Puhumme siis ruotsia keskenämme ja ruotsiksi tuo sikiö, "foster", ei kuulosta niin kliiniseltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now