Sign in to follow this  
Followers 0
Käpyemo

Alkuraskaus ja alakulo

4 posts in this topic

Onko muilla vastaavaa? Olo on vetämätön. Toisaalta on kummallisen "tunteeton" fiilis, toisaalta pessimistinen ja itkuinen. Raskaus oli valtavan iloinen asia, mutta pikkuhiljaa viikolta 5 eteenpäin mieliala on laskenut pikkuhiljaa.

 

Toki pahoinvointikin syö pirteyttä, mutta tämä aloitekyvyttömyys, sisäänpäin käpertyminen ja paha mieli ovat olemassa ilman sitäkin.

 

Mikä neuvoksi?

 

edit: ja siis viikot 6+5 nyt.

Edited by Käpyemo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä ittekkin muista alkuraskaudesta tietynlaisen alakulon ja vietinkin päiviä itkien sohvalla. Mulla vahvin oli se pahaolo, joka veti koko kropan jumiin sohvalle, mitään et saanu syötyä ilman että tuli heti ulos. Tuntui pahalta valittaa ja ulista, vaikka itsehän sitä oli halunnut. :/ Siinä on muutenkin ihan kamala hormoni- ja tunnemyrsky sisällä että ei ihme mitkään tuollaiset olot!

 

Kyllä se aurinko vielä paistaa ja niistä oloista pääsee eroon <3 tsemppiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen ainakin ollut kaikissa kolmessa raskaudessa alussa aivan ns masentunut. Mieli on laskenut hurjaa vauhtia. Mulla oli myös sitä, että olisin vaan halunnut oikeesti olla yksin ja hiljaa. En halunnut ketään mun lähelle. Ja tuo happpyn mainitsema pahoinvointi ja sitä kautta syömättömyys vain pahensi mulla sitä. Oksuajat olin oikeesti tosi surkea ja itkuinen. Mulla loppui oksentelu 19+ kokonaan, ja sitä kautta mieliala ja energisyys tuli. Toki pahin pahoinvointi helpotti jo 16+.

 

Tsemppiä!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0