Kiusattu

Kiusataanko mua?? O-o

3 posts in this topic

Oon 13v tyttö. Oon aika herkkä ja saatan ottaa asiat vähän liian vakavasti. No, olen siis koulussa sellaisella luokalla missä on tyttöjä entisestä kaveriporukasta. Joskus vuoden alkupuolella joku oli laittanut juttuja liikkeelle että minä olisin laittanut juttuja liikkeelle yhdestä entisestä kaverista, jonka kanssa olen ollut tekemisissä hyvin vähän. Ihmettelin viikon ajan että miksi kaikki lähtevät pois kun tulen esim odottamaan tunnin alkua luokan eteen. Sitten eräs tuli kertomaan minulle asiasta kun en voinut enää olla itkemättä. Sain kauan ihmetellä että oliko mussa jtn vikana. En ollut siis laittanut juttua liikkeelle ja minut oli lavastettu syylliseksi vaikka en ollut edes kuullut aikaisemmin koko jutusta. En koskaan saanut tietää henkilöä joka teki niin ilkeesti mulle. Ja huom. Tuo oli vaan yks niistä monista jutuista joita minusta on levitelty! Kertokaa joku kiltti että onko tuo kiusaamista ja tarvitseeko kertoa kenellekään :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiusaaminen kokemuksena on subjektiivinen asia. Eli jos susta tuntuu, että sua kiusataan, niin silloin se on niin ja kukaan ei saa sitä vähätellä.

 

Oot vissiin just aloittanut seiskaluokan? Pystyisitkö kertomaan kokemuksista ja omista fiiliksistä vaikka luokanvalvojalle tai terkkarille? Kannustan sua siihen ihan tosi paljon. Se vaatii rohkeutta, mutta yleensä sen jälkeen lähtee isot pyörät pyörimään. Itsellä kiusaaminen loppui yläasteella lähes kokonaan sen jälkeen kun tieto välittyi terkkarilta luokanvalvojalle ja sitä kautta rehtorille. Vaikket ehkä nyt haluaisikaan siitä kellekään kertoa, niin kannustan siihen todella. Muuten tilanne saa jatkua ihan rauhassa ja voi pahentua.. Tsemppiä tilanteeseen ja tulehan kertomaan, miten kävi. :)

 

Ja muista, että vaikka tapahtuisi mitä, niin sä olet aina kaunis ja arvokas, ihana yksilö. Se vika ei ole sinussa vaan kiusaajissa!

Edited by Nukkelapsi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now