jenni81

Sea-Band ranneke pahoinvointiin

60 posts in this topic

Täällä on kanssa ollut nuo rannekeet käytössä. Ihan ok on pelannut ja varsinkin iltaisin niistä on apua. Käytin myös koko viimeyön, kun oli niin huono olo. Ainut miinus niissä on se, että minulla puutuu koko ajan kädet ja lisäksi alkaa särkemään. En tiedä olisiko minulla jotenkin ahdas tuo luiden väli, johon se pallura tulee ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko sanoa, että hyöty rannekkeista oli varsin lyhytaikainen. Lääkärisukulainen naureskeli koko rannekkeille niin etten kehdannut edes kertoa kokeilleeni niitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lääkärisukulaiset tai mun tapauksessa -ystävät kyllä naureskelee yleensä kaikelle, mikä ei ole peräisin länsimaisesta koululääketieteestä... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja toisaalta, en näe kovin merkittävää eroa siinä, onko vaikutus oikea vai placebo. Jos joka tapauksessa pahoinvointi vähenee, niin miksi vaivautua miettimään minkä vuoksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla auttoi sekä ranteen pisteen painaminen sormilla että tuo Sea-Band. Pari viimeistä ja ehkä pahinta viikkoa alkuraskauden pahoinvoinnista lievittyi tuolla ihan mukavasti, sitten pahoinvointi menikin jo ohi. Mulla oli sellaista koko päivän jatkuvaa lievästi etovaa oloa, joka ei oksettanut mutta ei myöskään mennyt ohi kokonaan, ja siihen tuo oli hyvä apu, etominen lieveni siedettävälle tasolle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lääkärisukulaiset tai mun tapauksessa -ystävät kyllä naureskelee yleensä kaikelle, mikä ei ole peräisin länsimaisesta koululääketieteestä... ;)

 

Mulla taas yksi lääkärituttava käytti itse lähes koko raskauden ajan näitä rannekkeita ja sanoi, että ei olisi ilman pärjännyt, pahoinvointi kun jatku hänellä koko odotuksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärsin pahoinvoinnista ja oksentelusta ensimmäiset neljä kuukautta. Ostin itse kanssa apteekista rannekkeet. En kokenut niistä olevan ainakaan itselleni mitään apua. Rannekkeet ranteissa oksentelin sitten oikein kunnolla :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse vähän näille naureskelin, mutta pakko oli kokeilla. Niin vaan tämäkin lääkärin koulutuksen omaava joutui nöyrtymään akupisteiden alla sillä apua rannekkeista ainakin mulla oli. Samaten auttoivat kollegalla jolle rannekkeeni lainasin myöhemmin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla auttoi vähän etovaan oloon. Enempi bussissa iskevään pahoinvointiin, joka tuli riesaksi jälleen raskausaikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko se helppo asentaa oikein vai onko vaarana, että tulee ranteeseen jotenkin väärin? Olen ajatellut kokeilla tätä esikoiselle, joka kärsii matkapahoinvoinnista autossa ja bussissa (mutta ei esim. veneessä merellä). Kuulemma noin joka toisella auttaisi. Onko kokemusta lapsella ja onko helppo asentaa oikein? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko noita siis yksi molemmissa ranteissa, eli yhteensä kaksi, vai ainoastaan toisessa kädessä? Kiinnostaisi kokeilla autoillessa, kun itse olen sen verran herkästi pahoinvoiva, että huono olo tulee jo siitä jos NÄEN karusellin... :hysteric:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä ne mullakin auttoi siihen ällötykseen, mutta ei ne oksentelua lopettaneet kuitenkaan. Mulla auttoi myös esim automatkoilla ihan se, että itse painoin sitä ranteen akupistettä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eivät ole vieneet noi rannekkeet täysin pois esikoisen matkapahoinvointia (autossa, bussissa), mutta ovat ne jonkin verran auttaneet. Esim. Kreikassa bussimatka kesti 1h 10 min, niin siinä 1h kohdalla vasta tuli yrjö. Oli kyllä huima parannus siihen verrattuna, että aiemmalla Kreikan matkalla, jolla poika oli mukana, poika yrjösi 2x puolen tunnin automatkalla.

Edited by AnneJ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olipa mulla tässä ensin tyhmä kysymys :girl_sigh:

Tuoste lumevaikutuksesta vielä. Ymmärtääkseni rannekkeessa käytetään akupisteita hyödyksi. Moni lääkäri hyväksyy nykyään akupunktion. Käytetäänhän akupunktiota sitä paitsi sairaaloissa synnytyksessä avuksi :)

Edited by pikkaraiset

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tykkään, sillä 24h etoilu loppui kuin seinään! :girl_dance: En tiedä kuinka paljon johtuu varsinaisesti rannekkeiden akupainannasta ja paljonko placebo-efektistä, mutta ihan sama, mulla on taas nälkä! :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi pahoinvointi vähenemään samoihin aikoihin kun otin rannekkeet rv 13 käyttöön, mutta noita aikoja se nyt saattoi muutenkin alkaa helpottamaan.. Tosin edelleen välillä (rv 17) on saattanut pahoinvointi yllättää ja olen huomannut että olen unohtanut laittaa rannekkeet suihkun jälkeen paikoilleen. Mukana kulkevat varmaan laitokselle asti, just in case.

 

Akupunktiota antava fyssari kertoi tänään että siinä akupisteen vieressä on sellainenkin piste jota painamalla voi helpottaa esiintymisjännitystä eli ei haittaa jos rannekkeet välillä luiskahtaa paikoiltaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toisessa raskaudessa kokeilin ja minulla ei valitettavasti toiminut, etominen ja oksentelu jatkui vaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö tämä verisuonten puristuksissa oleminen ole vaarallista? Omaan melkoisen kapeat ranteet, mutta ei hitsi tätä puristusta! Ja tuohon suonten kohdallehan jää mukava kuoppa pitkäksi aikaa. Sormetkin ovat tavallista sinisemmät ja kylmemmät. Plussaa sentään se, että pahoinvointi ainakin hetkeksi helpotti ja ruoka maittoi! :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin vinkkaamaan, että jos joku haluaa testata rannekkeita erityisen edullisesti, käykää tuolla odotustarvikepuolella kirppisosastolla. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin eilen rannekkeet, oksentelu oli tosi rajua eikä puhettakaan että sängystä ois muualle päässy ku vessaan okselle. Tänään laatta lentäny kerran, oon pystyny syömään paremmin ja pystyssäkin jaksaa jo vähän olla. Vielä silti aika skeptinen oon, katotaan nyt mite tästä jatkuu. En silti uskalla ottaa rannekkeita pois, kokeilen iha mitä vaan joka mahollisesti auttaa tähän karseeseen ällötykseen ja oksenteluun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Sama. Mä tosin en oksenna, mutta olo on ihan hirveä. Nyt vähän helpompi, ja voin jopa katsoa konetta. Sain eilen lääkäristä Primperaniakin, mutta ajattelin nyt vielä kokeilla ihan kaikki muut mahdolliset keinot ensin. Viikkoja on nyt kuitenkin vasta 6-7, joten ehkä parempi säästää sitä viimeistä keinoa, kun todennäköisesti pahoinvointi ei vielä edes huipussaan ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskauden aikana laattasin kerran ja saman tien lähti tilaus pahoinvointi.fihin, rannekkeet saapuivat seuraavana päivänä, enkä sen jälkeen enää oksentanut. Joitakin päiviä kokeilin olla ilman, mutta huono olo yltyi niin ikäväksi, että sujautin rannekkeet paikoilleen ja olo helpottui. Aivan täysin huonoa oloa, ei rannekkeet poistaneet, mutta laatata ei tarvinnut.

Tilattiin rannekkeet mun kokeilun jälkeen myös mummulleni, hän käyttää niitä sytostaattihoitojen jälkeen ja on sanonut, että tehoavat, sisko on kokeillut rannekkeita ja sanoo niiden auttavan matkapahoinvointiin.

Eli meidän kohdalla on kyllä toimineet ja suositellaan lämpimästi, jos tarvetta on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now