R.E.D.

Lastentarvikkeiden tilaaminen ulkomailta

751 posts in this topic

Tilasin Bugaboon Buffalot Hollantilaisesta Babyhuys-nettikaupasta, ja täytyy sanoa että nyt rupeaa vähän pinna palamaan kaupan kanssa  :dash2:. Tein siis tilauksen tiistaina 2.4, ja minulle kerrottiin että toimitus kestää n. 4 päivää. No, otin yhteyttä tästä viikon päästä tiistaina 9.4 kyselläkseni tilaukseni perään. Keskiviikkona sain vastauksen, että varastolta oli kuomukankaat lopussa, eli tuote oli vasta keskiviikkona lähtenyt matkaan ja tällöin luvattiin että minulle lähetettäisiin seuraavana päivänä tracking number tilauksestani. Numeroa ei kuulunut torstaina, ja perjantaina laitoin viestiä että saisinkohan sen numeron, jotta tietäisin missä vaunut menevät. Sain tähän viestiin vielä vastauksen, että asiakaspalvelija selvittää mulle koodin, mutta tämän jälkeen (siis viime pe) en ole kuullut kaupasta mitään! Olen laittanut viestiä tässä alkuviikosta jo kaksi, ja ilmaissut tyytymättömyyteni kyseisen puljun toimintaan, eikä mitään vastausta saatika sitä pirun tracking numberia!  :girl_cry2:  Olen melko aktiivinen nettishoppailija, ja täytyy sanoa että olen todella pettynyt kyseisen puljun toimintaan. En ole aikaisemmin törmännyt näin huonoon asiakaspalveluun, ja tämä on kuitenkin yksi arvokkaimmista ostoksista joita netistä olen tehnyt. En epäile, ettenkö kärryjä saisi, mutta mielestäni kuuluu hyvään asiakaspalveluun vastata edes viesteihin tai toimittaa luvatut tiedot! Enpä taida enää täältä tilata, vaikka esim. turvakaukalot ja muut on edullisempia kuin muissa paikoissa. 

Edited by Moose

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sähköpostillako otit yhteyttä? Mä kyselin omasta tilauksestani live chat -palvelussa ja sieltä sai vastauksen heti (silloin kun siinä chat-palvelussa luki, että se on "online"). Kyselin, koska tilaukseni mahtaa lähteä, kun tilauksesta oli kulunut viikko eikä status ollut muuttunut mihinkään. Eilen ilmestyi tilauksen statukseen, että lähetetty ja siellä on tracking code myös annettu. Tosin kyseisellä koodilla ei vielä ainakaan ole dpd:n hakupalvelusta löytynyt pakettia, että liekö sitten kuitenkaan vielä lähtenyt liikkeelle. Toimitustiedoissa ainakin luki, että käyttävät dpd:tä pakettien toimitukseen, joten siksi sieltä etsin. Odottelen muutaman päivän ja täytyy sitten ottaa uudelleen yhteyttä, jos ei mitään löydy, ja kysellä, mitä kautta paketti on lähtenyt. Katsoitko Moose asiakastiedoistasi, ettei sieltä löydy tracking numberia? Ei minullekaan sähköpostiin sitä ole tullut.

Edited by Belgemine

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ otin yhteyttä chatin kautta tänään. Sieltä sanoivat että tracking number tulee s-postiin, ja käyttävät kuulema UPS:ia.. tai siis heidän saksalainen varastonsa, josta tuotteet lähtevät, käyttää. Asiakaspalvelija oli ihmeissään, etten ole saanut numeroa, ja lupasi selvittää asian, mutta tämä on jo toinen kerta kun mulle luvataan asia selvittää, joten enpä odota ihmeitä. Me ollaan vaan ensi viikko matkalla että toivottavasti ei mene toimitus niin pitkälle...

 

Edit. Mulla löytyy tilauksen yhteydestä vaan ordernumber, mutta se tuskin on sama kuin tracking number?

Edited by Moose

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näköjään löysin meidän paketin tuolta UPS:ltä ja näyttäisi olevan matkalla. On kyllä silti huonoa palvelua, ettei sitä numeroa saada sulle lähetettyä. Rekisteröidyitkö silloin kun teit tilauksen?

Edited by Belgemine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tosiaan tilauksen yhteydessä on nyt viikon lukenut verzonden, eli käsittääkseni lähetetty. Mun henkilökohtaisella sivulla näkyy tämän lisäksi vain order number tosiaan, joka ei ole sama kuin UPS:n seurantakoodi. Mua vielä harmittaa, kun muistelin aluksi että kuriiri olisi ollut DPD, ja soittelin sinne, ja he suostuivat henkilötiedoilla etsimään pakettia. UPS:lla ei kuitenkaan ole muuta vaihtoehtoa kuin tracking number, jota nyt jostain syystä on mun mahdoton saada. Mua harmittaa ja huolestuttaa kyllä jo aika paljon, kyllä kuriiripalvelulla pitäisi viikossa tulla saksasta tuotteen :(. Ja tosiaan kaksi kertaa mulle on nyt luvattu selvittää asia, ja mitään selvyyttä ei ole siihen tullut, ei minkäänlaista vastausta. Juttelen nyt taas chatissa, ja kuulema siellä päässäkin on ihmetystä aiheuttanut se, että tilauksessa on kestänyt näin kauan. Normaalisti UPS toimittaa kuulema kuitenkin muutamassa päivässä.

 

Edit. Chatin asiakaspalvelija laittoi nyt viestiä, että Saksan varastolta sanoivat tuotteen lähteneen, ja kyselee nyt minulta että enkö muka ole saanut tuotetta vielä! Tämä tästä nyt vielä puuttuu, jos ne rupeavat sieltä väittämään että olen tuotteen muka saanut! Luulisi että UPS voisi selvittää missä kärryt menevät  :dash2: . En kyllä enää ikinä ikinä tilaa tuolta mitään! Edes pahoitteluja ei ole kuulunut.. 

Edited by Moose

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ No voi hemmetti mitä toimintaa! :girl_mad:  Ruvetaan nyt vielä kyselemään, että etkö ole muka saanut pakettia... Eikö ne nyt sieltä muka löydä sitä koodia tiedoistaan? Enpä kyllä tiedä, uskaltaako tuolta enää tilata mitään, jos se tuommoista on. Toivottavasti vaunut nyt lopulta tulisi kuitenkin perille, vaikka varmaan alkaa usko hiipua...

 

Mulla lukee siellä omissa tiedoissa sen verzonden-tekstin alapuolella track & trace ja siinä koodi, jolla löysin ups:n seurannasta oman pakettini. Order number on erikseen.

Edited by Belgemine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole omissa tiedoissa lainkaan tuollaista kohtaa.

Oon kyllä koko hommaan vaan niin pettynyt, ja koko illan murehtinut että menetänkö ne vaunurahatkin tässä vielä kaiken päälle. Tuntuu niin hankalalta tuo yhteyden/vastausten saaminen että pelottaa oikeasti että jääkö rahat niille teilleen jos ne eivät usko etten ole saanut vaunuja :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maksoitko luottokortilla? Jos maksoit niin pitäisi onnistua luottokorttiyhtiön kautta reklamointi ja rahojen takaisin saaminen, jos vaunut eivät koskaan saavu perille. Sähköpostiviestit kaupan kanssa on hyvä tallettaa ja liittää mukaan reklamaatioon, jos siihen joudut. Tietysti silti on paljon ylimääräistä murhetta tuommoisesta eikä sitä kyllä tähän odotusaikaan kaipaisi. :(

Edited by Belgemine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille tuli babyhuys.nl-liikkeestä turvakaukalo ja telakka tammikuussa. Toimitus tuli DPD:n kautta ja jouduin myös pyytämään seurantakoodin erikseen. Kun luvatussa toimitusajassa ei toimitusta alkanut kuulua, soitin itse vielä Suomen DPD:lle, jossa meidän paketti jostain syystä oli seissyt pari päivää varastossa. En tiedä, olivatko yrittäneet sitä toimittaa meille, koska taloyhtiön ulko-ovet ovat lukossa 24/7, mutta mitään ilmoitusta tästä ei ollut minulle tullut. Sovin sitten toimituksen itselleni sopivaan ajankohtaan ja siltikin piti päivystää kotona klo 14-20, ja 20.55 lähetti lopulta toimitti paketin. Ei jäänyt mitenkään mairittelevaa kuvaa DPD:stä tuon perusteella. 

 

Babyhuys.nl vastasi suht nopeasti ja ystävälllisesti kaikkiin tiedusteluihini, koska halusin tilauksen jälkeen siirtää toimitusajankohtaa ulkomaanmatkamme vuoksi. Se onnistui joustavasti, mutta sen jälkeen toimitus viivästyi, koska heillä ei ollut oikeanväristä kaukaloa varastossa, joten odotimme sitten sitä. Hyvin he pitivät muuten ajan tasalla toimituksen etenemisestä, mutta tuo koodi oli jostain syystä jäänyt toimittamatta. 

 

Toivottavasti Moose tuo koodi löytyy ja saatte vaunut kotiinne. Jos näin ei käy, niin toivottavasti saatte rahat takaisin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ kiitos, hyvä pointti, ei tullut mieleenkään kun aiemmin ei ole tällaisia kommelluksia sattunutkaan, vaikka olen tehnyt varmaan lähemmäs satoja tilauksia netistä. Maksoin siis onneksi kortilla! Toivotaan nyt vielä että ne vaunut jostain tupsahtaisivat kuitenkin.. todella kummallista toimintaa kaiken kaikkiaan.

Edited by Moose

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Olen aikeissa tilata vaunut ulkomailta, ja saisin vaunut halvemmalla saksalaisesta liikkeestä, mutta koska maksua ei voi suorittaa luottokortilla, tilaan ne jostain toisesta (luultavasti uk) liikkeestä. Juurikin siis sen takia, että saisin rahat takaisin luottokorttiyhtiöltä, jos en niitä saisi suoraan vaunuliikkeestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin Bugaboon Buffalot Hollantilaisesta Babyhuys-nettikaupasta, ja täytyy sanoa että nyt rupeaa vähän pinna palamaan kaupan kanssa  :dash2:.

 

Me tilasimme samaisesta kaupasta viikko sitten keskiviikkona (10.4.) Bugaboo Bee+ -matkarattaat lisukkeineen. Eilen tiistaina (16.4.) UPSin kuriiri toi paketin kotiovellemme. Toimitetut tuotteet vastasivat täysin tilaamiamme. Me emme siis voi kuin kehua ko. kaupan palvelua. Maksoimme tilauksen PayPalin kautta, joka on käsittääkseni mahdollisissa ongelmatilanteissa vieläkin parempi vaihtoehto kuin suora luottokorttimaksu.

 

Toivottavasti Moose sotku selviää pikimiten ja saisitte tilaamanne Buffalot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Tilasin Bugaboon Buffalot Hollantilaisesta Babyhuys-nettikaupasta, ja täytyy sanoa että nyt rupeaa vähän pinna palamaan kaupan kanssa  :dash2:.

 

Me tilasimme samaisesta kaupasta viikko sitten keskiviikkona (10.4.) Bugaboo Bee+ -matkarattaat lisukkeineen. Eilen tiistaina (16.4.) UPSin kuriiri toi paketin kotiovellemme. Toimitetut tuotteet vastasivat täysin tilaamiamme. Me emme siis voi kuin kehua ko. kaupan palvelua. Maksoimme tilauksen PayPalin kautta, joka on käsittääkseni mahdollisissa ongelmatilanteissa vieläkin parempi vaihtoehto kuin suora luottokorttimaksu.

 

Toivottavasti Moose sotku selviää pikimiten ja saisitte tilaamanne Buffalot.

 

Mehän tosiaan tehtiin tilaus jo 2.4... Rupeaa kyllä tosissaan usko loppumaan että vaunut saisimme :(. Kaikista eniten tietysti harmittaa, kun emme saa kunnollista vastausta kaupasta, joudumme itse koko ajan olemaan yhteydessä heihin ja kaivamaan tietoja, ja silti vastaukset on tasoa: "kyllä teillä se koodi pitäisi olla, emme saa oikein yhteyttä varastoon, oletteko varmoja etteivät vaunut ole tulleet (!), selvitämme asiaa ja palaamme asiaan (tästä viestistä on siis 5 päivää). Ilmeisesti kauppa on juurikin sellainen, että jos kaikki menee hyvin, osaavat homman, mutta jos menee vikaan, niin asiakas jää häviäväksi osapuoleksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mehän tosiaan tehtiin tilaus jo 2.4... Rupeaa kyllä tosissaan usko loppumaan että vaunut saisimme :(. Kaikista eniten tietysti harmittaa, kun emme saa kunnollista vastausta kaupasta, joudumme itse koko ajan olemaan yhteydessä heihin ja kaivamaan tietoja, ja silti vastaukset on tasoa: "kyllä teillä se koodi pitäisi olla, emme saa oikein yhteyttä varastoon, oletteko varmoja etteivät vaunut ole tulleet (!), selvitämme asiaa ja palaamme asiaan (tästä viestistä on siis 5 päivää). Ilmeisesti kauppa on juurikin sellainen, että jos kaikki menee hyvin, osaavat homman, mutta jos menee vikaan, niin asiakas jää häviäväksi osapuoleksi.

 

Tämä on nyt ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta onko mahdollista, että UPS olisi yrittänyt jo toimittaa vaunuja teille, mutta ette ole olleet kotona? Meillä nimittäin UPS vain tulla tupsahti ovelle ilman minkäänlaista ennakkosoittoa. Olimme kyllä laittaneet tilaukseen puhelinnumeron, mutta jostain syystä kuriirilla ei sitä ollut. Viittaan tällä kysymyksellä siis tuohon, kun kyselevät, että "oletteko varmoja etteivät vaunut ole tulleet (!)". Jos vaunut olisivatkin jääneet johonkin UPSin varastoon odottamaan seuraavaa toimitusyritystä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Yleensä kuriirit soittavat, tai jättävät postilaatikkoon ilmoituksen että ovat käyneet. Mä luulen, että tässä on jotain muuta, kun sitä tracking numberia ei tunnu löytyvän mistään. Tämän vuoksi sitten kukaan ei saa edes UPS:lta tietoa ulos..

 

Mä alan olemaan vähän epätoivoinen. Miten tässä kannattaa lähteä edes etenemään? Babyhuysin kanssa tämä asia ei tunnu selviävän. Ja ilman sitä koodia kukaan ei saa tietää onko vaunuja toimitettu tai edes vastaanotettu UPS:lle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Soittaisin UPSin asiakaspalveluun, selittäisin tilanteen ja pyytäisin heitä selvittämään vaunujen sijainnin (kun kerran Babyhuys väittää, että vaunut ovat lähteneet heiltä). Luulisi heillä nyt jonkinlainen varajärjestelmä olevan tällaisia tilanteita varten, ettei seurantanumeroa yksinkertaisesti ole (saatavilla). Jos UPS kieltäytyy tekemästä mitään ilman seurantanumeroa, jatkaisin Babyhuysin pommittamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Soittaisin UPSin asiakaspalveluun, selittäisin tilanteen ja pyytäisin heitä selvittämään vaunujen sijainnin (kun kerran Babyhuys väittää, että vaunut ovat lähteneet heiltä). Luulisi heillä nyt jonkinlainen varajärjestelmä olevan tällaisia tilanteita varten, ettei seurantanumeroa yksinkertaisesti ole (saatavilla). Jos UPS kieltäytyy tekemästä mitään ilman seurantanumeroa, jatkaisin Babyhuysin pommittamista.

 

Mähän itseasiassa soitin UPS:lle jo eilen, ja he vain sanoivat ettei mitään voi tehdä ilman numeroa. 

 

Mutta, laitoin tänä aamuna tosi tiukkasanaisen viestin Babyhuysiin, jossa mm. pyysin ohjeita reklamaation tekemiseen, jotta saan rahani takaisin. No, nyt sitten onneksi tuli tällainen viesti heiltä, ja tosi nopeasti vastasivat viimeiseen viestiini: 

 

Hi X,

 

First off all, let me apologies for the delay of everything and the insecurity. I have talked with the warehouse yesterday because you still hadn’t received it. The stroller seems to have gone missing indeed, as the warehouse couldn’t find out what happened to the tracking number. They have switched programs and things have not correctly transferred. SO I have asked them to send the stroller again yesterday, which they have and I have the tracking number for UPS, it is (x)

The delivery should at your house on Friday the latest.

 

Again, I’m very sorry for the troubles this has caused you.

 

Eli loppu hyvin, kaikki hyvin? Mä vaan todella toivon ettei mitään takuuhuolto-juttuja tai muita tulee, koska mulla meni todella vähän luotto kyseiseen firmaan näiden negatiivisempien tilanteiden hoitamisen suhteen.. 

 

Kiitos kaikille neuvoista, vastauksista ja tuesta täällä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Hyvä, että asia selvisi (tai ainakin eteni). Jonkinlainen hyvitys myyjän puolelta olisi kyllä paikallaan kaiken tuon sotkun jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Toivottavasti vaunut nyt tulisivat oikeasti perille (ja olisivat kunnossa, ettei tarvisi enää mitään selvitellä)! Minäkin tein oman tilaukseni 3.4., joten kaksi viikkoa on mennyt. Viivästys johtui ilmeisesti siitä, että tilaamani turvakaukalon telakka oli hetkellisesti varastolta loppu. Tästä ei minulle mitenkään oma-aloitteisesti ilmoitettu vaan asia kerrottiin, kun kyselin viime viikon lopulla tilauksen tilanteesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaahas, omia ongelmia odotellessa... Tilasin kaukalon ja telakan ja vähän muuta sälää. Siitä on vasta nelisen päivää, eli eiköhän saa odotella...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä babyhuysin tilausta odoteltiin kokonaisuudessaan kuukausi. Tilaamamme vaunut olivat tilaushetkellä varastosta loppuneet, ja piti saapua varastoon reilun viikon päästä. Kun muutosta tilauksen tilaan ei tullut tuon päivämäärän jälkeen kyseltiin onlinechatin välityksellä asiasta. Vaunuja ei kuulemma ollut tullut varastoon, ja seuraava erää sai taas odotella kaksi viikkoa. Taas yhteyttä onlinechatillä kun kaksi viikkoa oli kulunut ja saimme kuulla että erä oli saapunut varastoon ja  vaunut pakattaisiin seuraavana päivänä lähtemään, muutaman päivän päästä olivat sitten kotiovella.

 

Me saatin ihan asiallisia vastauksia tuon chatin välityksellä, ja pahoittelivat että vaunuja ei tullut. Olisimme toki saaneet vaihtaa vaunujen väriä jos olisimme halunneet ne aiemmin, varastossa olevat värit eivät vaan houkuttaneet.

 

Toivottavasti Moose saat vaunusi pikaisesti ja ehjänä perille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän Babyhuysin tilaus saapui tänään. Tilattiin siis Pebble-turvakaukalo ja Familyfix-telakka. Ups yritti toimittaa jo torstaina ja perjantaina (vaikka soitin torstaina, että perjantaina ei tarvi tulla, kun ei olla kotona koko päivänä...), mutta tänään onneksi tulivat iltapäivällä niin, että olin kotona. Tavarat oli ne, mitä pitikin ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin enkkulasta Pramworldista Maxi Cosin turvakaukalon + telakan ja Chicco sitterin. Tilaus lähti 15.4. ja tuotteet tuotiin kotiovelle 22.4. Sästöä tuli noille ostoksille (samat ostettuna suomesta) 209e tilattuna postikulut mukaan laskien.

http://www.pramworld.co.uk/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Babyhuysista tilanneet, mitä teillä on tilaus näyttänyt aluksi, ja kuinka pian se on vaihtunut seuraavaan vaiheeseen? Mä tilasin kaukalon, telakan ja adapterit vaunuihin 29.4 (joo, en ilmeisesti opi kerrasta :D ) ja tilaus on siitä asti ollut tilassa "Nieuw", eikä luottokorttiakaan ole veloitettu.. Onkohan tässä nyt taas mennyt joku vikaan... :girl_mad:

Edited by Moose

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moose, me kun tehtiin tuonne tilausta ja oli ongelmaa sen luottokortin kanssa niin muistaakseni sen tilauksen tilaksi tuli juurikin tuo "nieuw" eli uusi (mä päättelin tästä että tilaus on mennyt jollain tapaa läpi vaikka nettikauppa sanoikin että kortti ei kelpaa). Muutama päivä meni ja sieltä olivat meihin yhteydessä, että maksu ei ole onnitsunut ja tarjosivat vaihtoehtoisia keinoja maksun suorittamiseen. Oltiin jo keritty online asiakaspalvelun kanssa selvittään tilanne. Tehtiin ja maksettiin uusi tilaus joten ne vain perui tuon epäonnistuneen, jota ei siis ollut onnistuttu mun luottokortilta edes veloittamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now