R.E.D.

Lastentarvikkeiden tilaaminen ulkomailta

751 posts in this topic

^ No voihan rähmä, enkö saa millään hommaa toimimaan tämän kaupan kanssa... Eli kannattaako mun vaan odotella että ottavat yhteyttä? Vai mitenhän tässä kannattaa toimia, ehkä otan yhteyttä sinne online-tukeen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ottasin yhteyttä sinne online-tukeen ja kysyisin et mikä tuon tilauksen tilanne on ja että onko maksu mennyt ollenkaan perille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun tilauksessa muuttui status joko yhden tai kahden päivän kuluessa tilauksen tekemisestä. Tilauksen tein keskiviikkona ja perjantaina viimeistään oli status muuttunut. Eli ensin luki tuo nieuw ja sitten adresslabels maken. Siitä meni noin viikko ja sitten muuttui statukseksi verzonden ja paketti oli tuolloin siis lähetetty matkaan. Luottokorttiveloitus oli tehty mun mielestä heti tilauksen tekemisen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Babyhuysista tuli vastaus, ei ole mennyt tilaus läpi.... eli uutta tilausta ja parempaa onnea seuraavalla kerralla. Jos jostain muualta saisi yhtä halvalla saman paketin, en kyllä täältä enää tilaisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miun on heitettävä väliin positiivinen kommenttei Babyhuysista. Tilattiin sitteri sieltä ilman ongelmia ja se oli viikossa kotiovella. Lähetti suostui vielä jättämään sen meille kotiin ilman kuittausta kun asutaan sen verran syrjässä ettei sitä kukaan sieltä ovelta olisi tajunnut viedä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, mä en tiedä miten mulla on sattunut niin huono tuuri tuon Babyhuysin ja myös UPS:n kanssa. Meillähän ensimmäinen vaunutilaus tosiaan hävisi mystisesti (epäilen ettei ole koskaan lähtenytkään), ja babyhuysin päästä ruvettiin jo vihjailemaan että olisko ne vaunut mulla kuitenkin, kun kerran heillä näkyy että ovat lähteneet.. Ja UPS ei suostu edes myyjälle sanomaan paketista mitään, esim. että onko tullut heidän toimitettavakseen, ilman koodia (jota siis ei löytynyt). Sitten kun uusi paketti vihdoin lähti matkaan, se viivästyi, ja oltiin jo lomalla ulkomailla kun paketti olisi tullut. Kysyin tästä ennen lomaa, ja kuulema kerran pitää koittaa toimittaa, ennenkuin paketin toimitusosoite voidaan muuttaa. Tyttö  puhelimessa sanoi että onnistuu ihan laittamalla mailia heidän nettisivujensa kautta. No, eipä siellä nettisivuilla mitään osoitetta ollut, vaan yleinen palautteenanto yms. lomake, jonka kautta laitettiin. Tässä vaan oli se, että vaadittava koodi ei enää ollut se alkuperäinen tracking number, vaan uusi koodi, joka löytyi meidän lähetin jättämästä lapusta meidän kotipostilaatikosta.. Onneksi ystäväni pääsi hakemaan koodin meille, jonka avulla tehtiin netissä osoitteen muutos. Viesti ei vaan mennyt perille, vaan loppujen lopuksi jouduttiin omaan piikkiin soittelemaan Italiasta UPS:lle, että toimittivat vaunut appivanhemmille, kun me ei tosiaan oltu hetkeen kotona. Että kyllä oli säätöä :D. Ja nyt tämän turvaistuis-tilauksen kanssa ensimmäinen ei mennyt läpi, eikä mitään ilmoitusta edes tullut. Onneksi osasin jo vähän epäillä kun ensimmäisenkin tilauksen onnistuivat mogaamaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin matkarattaat Babyveilig.nl:sta. Kyseisiä rattaita en löytänyt suomalaisilta nettisivuilta kivoissa väreissä, mutta tuolta löytyi valikoimaa. Sattui vielä niin kivasti, että viime vuoden värit olivat isossa alessa. Kuljetusmaksu on tietty aika korkea, muistaakseni 40 euroa, mutta vaunujen hinta oli niin edullinen, että kannatti selvästi kuitenkin. Tilauksen jälkeen ottivat yhteyttä, että tilaamani väri olikin päässyt loppumaan ja kertoivat, minkäväriset rattaat saisin nopeimmin. Joka käänteessä ehdottivat myös, että voin halutessani saada rahat heti takaisin. Lopulta rattaat tulivat muutamassa päivässä kuriirilla ovelle. Eli kommunikaatio ja palvelu toimi tosi hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin jo tilaamassa Buffaloita, Maxi-Cosi kaukaloa ym. Babyhuysista mutta nyt vähän ihmetyttää. Buffaloille ei näy enää hintaa eikä niitä saa ostoskoriin. Olisin myös tilannut Tripp Trappiin Newborn setin mutta siinäkin on jotain ongelmia. Ajattelin kysyä näistä Chatin kautta, mutta sekin on ollut ainakin viimeiset pari päivää Offline-tilassa... Ei herätä kauheasti luottamusta. Onko muilla ollut samoja ongelmia?

 

Kyselin tuotteista myös Babycare.nl -verkkokaupasta ja vaikka hinnat ovat korkeammat sain todella pätevän vastauksen, jossa kerrottiin vaunujen takuusta ja miten toimia, jos ongelmia tulee. Ehkä tilaan tuotteet kuitenkin sieltä. Herätti jotenkin enemmän luottamusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän Babyhuys-tilaus kotiutui tänään ja kaikki meni hyvin! :) Pyysimme tarjousta sahköpostitse ja hieman jopa tinkasimme sekä sovimme toimituksen ajankohdan (noin kuukausi tilauksen tekemisestä). Heidän verkkokauppa ei jostain syystä huolinut Sampo pankin masteria (pankin puolesta kaikki oli ok). Tilaus maksettiin sitten lopulta paypalilla.
Vaunut (+aika kasa lisävarusteita), turvakaukalo ja telakka kotiutui kolmessa pahvilaatikossa jotka kuitenkin matkasivat yhtä matkaa.

Tuosta Live Supportista mulla on tosi hyvät kokemukset, mutta ikinä ei ole voinut tietää koska se on online ja koska offline. Välillä se on tosi myöhäänkin auki.

Suomessa kun Bugaboon Buffaloita käytiin liikkeessä katselemassa niin he kertoivat, että niitä myyvät liikkeet on joutuneet sitoutumaan siihen, että eivät laita Buffloita verkkokauppaan myyntiin. Hinta saa kuulemma näkyä, mutta ostoskoriin ei mikään Euroopan maa saisi Buffaloita päästää... Tuntuu, että Suomessa tätä on noudatettu, mutta muualla ei :D Olisko nyt niin, että Babyhuyskin on alkanut noudattamaan tätä ohjetta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kehuja Practical Pushchairs -liikkeelle!

 

Tilasin tuolta Phil & Tedsien Navigatorit. Pakettiin kuului itse ratas, sisaristuin, tuplasadesuoja ja adapterit Maxi Cosin kaukaloa varten. Maksoi postikuluineen n. 200 € vähemmän kuin mitä vastaava paketti olisi maksanut Suomessa. Asiakaspalvelu oli todella hyvää: vastasivat sähköpostiviesteihin päivän aikana, yleensä jo tunnin sisällä oman viestin lähettämisestä. Lähetti toi paketin kotivovelle vajaan viikon kuluttua tilauksen tekemisestä. Muut osat olivat kunnossa, mutta adapteri oli ilmeisesti vioittunut kuljetuksessa. Lähetin asiasta viestiä kuvien kera liikkeeseen, ja vastasivat, että voivat lähettää kuvat edelleen PT:lle takuuasioita varten, mutta ehdottivat myös, että voivat hyvittää adapterin hinnan minulle takaisin ja voisin sitten ostaa uuden Suomesta. Suostuin tähän ja juuri tarkistin, että rahat on hyvitetty luottokortille. Ja siis rikkinäisen adapterin saan pitää, ja nyt näyttäisi siltä, että mun mies on onnistunut korjaamaan sen (ehkä), joten se tuli sitten vähän niin kuin kaupan päälle.

 

Huono puoli ulkomailta tilattaessa on se, että mulla olisi pari kysymystä liittyen vaunuihin, ja olisi todella helppo vain mennä suomalaiseen liikkeeseen vaunujen kanssa, ja pyytää myyjiä neuvomaan, mutta siitä ilosta en halua maksaa 200 €.  :)  Taidan kysellä tuolla PT:n omassa ketjussa sen sijaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin nyt vaunut ja kaukalon tuolta babyhuys.nl -verkkokaupasta. Onko kukaan maksanut ostoksiaan sinne PayPalilla? Miten sujui?

 

Kun tilasin tuotteet muutama päivä sitten, valitsin maksutavaksi lasku/PayPal -kohdan. Sain tilausvahvistuksen, jossa oli vain tilitiedot. Kun kyselin asiasta Babyhuysista he ohjeistivat maksamaan suoraan PayPalin sivujen kautta. En siis saanut minkäänlaista laskua. Olen aika kokenut nettishoppilija ja PayPalin käyttäjä, mutta kaikista ostoksista olen aina saanut erillisen laskun, jonka kautta olen maksanut. Lähinnä mietin, että miten he esim. tunnistavat, että minun maksuni on saapunut, jos mitään muita tunnistustietoja kuin sähköposti ei ole. Kuulostaa vain tosi omituiselta etenkin, kun kyse on aika suurista summista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö se maksutilanne siirtänyt sua suoraan Paypalin sivustolle, jossa pitää kirjautua sisään, valita haluamansa maksukortti (jos on useampi) ja hyväksyä näytetty maksu? Ei mulle tule mitään erillistä laskua vaan tuolla tavalla olen aina maksanut.

 

Onkohan siellä Paypalin sivulla joku laskupohja, jonne nuo tilitiedot voisi syöttää? Aika erikoista kyllä, en ole ikinä tuolla tavalla maksanut...

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ei siirtänyt, mitä itsekin odotin. Toimiko sulla juuri noin myös babyhuysilla?

 

Katsoin PayPalista, miten homma toimii näin ja ihan suht' luotettavalta vaikuttaa ja myyjälle lähtee maksusta viesti, jota voi itse muokata ja laittaa esim. tilausnumeron. Silti tuntuu hieman oudolta. Babyhuysin sivut on muutenkin kyllä aika antiikkiset ja siksi halusin maksaa PayPalin kautta, koska en ollut ihan varma sivujen turvallisuudesta luottokortilla maksettaessa.

Edited by MrsJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ En ole tilannut Babyhuysista (suunnitelmissa on kyllä ollut), mutta kun olen paljon maksellut Paypalillä ostoksia niin pisti silmään tuo omituinen maksutapa :o  Kiva kuulla, että sieltä Paypalistä löytyi kuitenkin maksuohjeet tuohonkin tapaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jaksa koko ketjua kahlata nyt läpi. Niinpä kysynkin, että oliko kenelläkään viime aikaisia kokemuksia myPramista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin babyhuys:sta istuimen Mutsyyn. Sivujen mukaan toimitusaika oli noin viikko ja vaikutti siltä, että tilaamaani väriä olisi ollut ihan varastossakin (joidenkin värien kohdalla oli ilmoitettu, että tulossa lisää myöhemmin tms.). Tilausseuranta näytti muutama päivä tilauksen jälkeen, että niitä ei kuitenkaan olisi varastossa. Kahden viikon jälkeen laitoin sähköpostia ja lopulta kävi ilmi, että valmistajalla on jotain toimitusvaikeuksia eivätkä pysty nyt istuinta toimittamaan (vaan vasta heinäkuussa). Tiedustelivat, haluanko perua tilauksen vai jäädä odottelemaan. Peruin ja nyt odotellaan, palautuvatko rahat visalle kuten lupasivat.

 

All in all - asiallista toimintaa (ainakin tähän saakka), mutta eivät hirveän oma-aloitteisesti ole asiakkaaseen yhteydessä. Ärsyttävää itse ruveta kräväämään, että missä se tavara viipyy ja koska se tulee. Kun vastauksen kuitenkin sai, niin se oli ystävällinen ja kattava. Miinusta myös siitä, ettei suoraan voi näemmä tietää onko heillä tavaraa varastossa vai ei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan samat kokemukset Babyhuysista kuin Siennalla. Osaa olenkin jo yllä valottanut, mutta kun tilattiin tuotteet, meni varmaankin viikko, että sieltä ei kuulunut mitään ja tilauksen status näytti "Nieuw". Kun laitoin heille sähköpostia he vastasivat, että yhtä tuotetta ei ollut varastossa, joten tilaus lähetetään vasta, kun se on tullut touko-kesäkuun taitteessa.

 

Oma tulkintani on, että kyseessä on ihan luotettava firma, joka on kasvanut vähän liian kovaa tahtia eikä esim. verkkokauppa ole teknisesti pysynyt kasvun vauhdissa. Babyhuysissa monia asioita, jotka muualla toimivat automaattisesti sa kysellä henkilökohtaisesti sähköpostilla. Onneksi meillä ei ole mikään kiire avaroiden kanssa, joten toivotaan, että ne lopulta tulevat perille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on samanlaisia kokemuksia kiddies24.de -kaupasta. Tilasin sieltä Concord Wanderer -rattaat. Niitä ei alunalkaenkaan pitänyt olla varastossa, mutta tilasin kuitenkin kun toimitusajaksi oli ilmoitettu 2-3 viikkoa. Kolme viikkoa tilauksesta kyselin onko jotain arviota kauanko tilauksessa menee. Minulle vastattiin, että rattaat toimitetaan heillä toukokuun puoliväliin mennessä. Toukokuun puolivälissä ei kuulunut mitään ja niinpä viime viikolla kyselin taas tilauksen perään. Vastattiin että rattaat toimitetaankin heille vasta 2-3 viikon päästä. Minulle kerrottiin että halutessani voin perua kaupat, tai vaihtaa tilaukseen eri rattaat. Päätin tilata Concord Avenue -rattaat ja koska hintaeroa jäi, otin tilaukseen vielä mukaan istuinsuojan sekä auton selkänojaan peilin. Hintaa tuli enemmän kuin alkuperäinen tilaus oli, mutta kauppa ei pyydellyt lisämaksua. Paketti toimitettiin samana päivänä kuljetettavaksi ja saapui perille tänään.

 

Kommunikaation oma-alotteisuudessa voisi olla parantamisen varaa, mutta viesteihin vastaavat nopeasti ja saamani palvelu oli hyvin ystävällistä. Tosin jatkossa jos tilaan saman liikkeen kautta, valitsen luultavasti vain tuotteita joita on jo varastossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin 2.6. Babyhuys.nl:stä vaunut + oheistuotteita. Samana päivänä kysyin online-chatistä, milloin tilaukseni mahdollisesti toimitetaan. Asiakaspalvelijan vastaus oli, että kaikki tuotteet (yht. 6 kpl) lähetetään viimeistään perjantaina (7.6.). Keskiviikkona 5.6. tilauksen status muuttui Adreslabels Maken-tilaan. Kysyin tuolloin mitä tila tarkoittaa, ja as.palvelusta vastattiin että tuotetilaus on mennyt nyt heidän varastonsa käsiteltäväksi ja että he ilmoittavat mikäli joku tuota on tilauksestani varastolta loppunut.

Tilaukseni status ei ollut tänään muuttunut viime viikkoisesta, joten kysyin (taas  :rolleyes: ) as.palvelusta missä mennään. Minulle vastattiin että yksi tuote tilauksestani on loppunut varastolta ja tilaus on katkolla, kunnes tuotetta saapuu. Kysyin tilauksen muuttamista sellaisiin tuotteisiin, joita nettisivun mukaan on saatavilla (Mutsy 4Rider), mutta myyjän mukaan tuotetta saapuu vasta heinäkuun lopulla (vaikka nettikaupassa lukee toimitus 3-5 päivä kuluessa!). Sovittiin loppujen lopuksi niin että puuttuva tuote poistetaan tilauksestani ja loput tavarat laitetaan tänään tulemaan.

Olen kyllä tyytyväinen liikeen online-palveluun, josta saa heti vastauksen kysymykselleen. Puuttuvista tuotteista ja lähetyksen viivästymisestä kuitenkin toivoisen yhteydenottoa yrityksen puolelta. Aika aktiivinen saa siis itse olla tilauksen suhteen (varsinkin kun myin jo vanhat vaunut ja nyt ollaan ilman siihen asti, kunnes tilaus saapuu). Lupasivat nyt tilauksen viimeistään perjantaiksi kotiovelle, joten saa nähdä kuinka käy  <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain vihdoin tracking numberin Babyhuysilta ja tavarat ovat tulossa UPS:n mukaan nyt Tanskassa. Eilen kuitenkin liikkeestä laitettiin viestiä, että ovat pakanneet vahingossa mukaan ylimääräisen vaunukopan, jonka paketista minun pitäisi kieltäytyä kun lähetti sen tuo. Vähän kuitenkin epäilyttää, että ovatko loput tilaamani tavarat (vaunujen runko, ratasosa, vaunukoppa, kaukalo ja adapterit) mahtuneet kahteen laatikkoon? Lisäksi seurannan mukaan kaikkien pakettien paino on yli 10kg ja vaunukoppa painaa alle viisi kiloa. Uskallankohan jättää yhden paketin ottamatta? Eivät ole vielä vastanneet Babyhuysilta kyselyyn ja en kyllä tiedä kuinka paljon enää luotan siihen, että muut tavarat ovat oikein  :rolleyes:

 

Minä en käyttänyt erillistä alennuskoodia, mutta kun laitoin tavaraa ostoskoriin, niin alennuksia näytti tulevan itsestään. Kuten esim. ylimääräinen joulualennus 15% vaikka tein tilauksen kesäkuussa  :lol: Rattaat kaikkine lisätarvikkeineen maksoi vähemmän kuin pelkät rattaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla olisi aika pieni tilaus, se buggisten aurinkokuomu. muttakun sitä saisi värillisenä tuolta ja esim punavuoren peikossa ei enää ole.. kelpaisi hyvin jokin  ei postareita-koodi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

NeferNefer no jopa sun tilaukselle sattuu kaikenlaista. Meille tuolta tilatut vaunut ja koppa tulivat kahdessa paketissa, ja kaikki lisätarvikeet mitä tilasimme oli laitettu noihin paketteihin mukaan. Mä en ilman tarkistamista kyllä laittais suoraan toista pakettia takaisin, koska sinnehän on voitu pakata tilattuja tuotteita mukaan. Toivottavasti saat Babyhuysilta vastauksen ennenkuin paketit on ovella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now