R.E.D.

Lastentarvikkeiden tilaaminen ulkomailta

751 posts in this topic

Hei!

 

Oisko jollain tämän hetkisiä kokemuksia Babyparadies shopista? Olisin itse kiinnostunut tilaamaan sieltä tavaraa, kun Ping Pongista ei juuri kellään tunnu enää olevan positiivisia kokemuksia. Surffailin yleisesti netissä, mutta kaikki kokemukset tuntuu olevaan vuodelta 2008 tai aikaisemmin ja silloihan Ping Pongkin vielä ainakin jokseenkin tyydytti asiakkaitaan...

 

 

Nostan tätä kysymystä, sillä itseänikin kiinnostaisi viimeaikaiset tilauskokemukset Babyparadies shopista.

Tarkoituksena olisi ostaa Gesslein Visionit sekä kantokoppa, adapteri, jalkapeite, hyttyssuoja, kaukalo ja sille telakka. Surffailujeni perusteella tuolta tilatsessa tulisi edullisimmaksi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon nyt selannut tätä ketjua niin moneen kertaan läpi kauppojen osoitteita etsien, että laitan tähän nyt ne, mitkä löysin viimeisen vuoden ajalta :grin: Ettei tartte aina plarata koko ketjua läpi, kun etsii tiettyä sivustoa.

 

http://www.pramworld.co.uk/

http://www.prams-pushchairs.co.uk/

http://www.mypram.de/

http://www.pingpong-online.com/

http://www.babyparadies-shop.de/

http://fi.babyshop.com/

http://www.babykarre-kinderwagen.de/

http://www.kidsroom.de/

 

lisään vielä nämä:

http://www.babycare.nl/

http://www.babyonlineshop.de/

http://www.babytrader.eu/

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäsin vielä listaan Babytrader.eu:n, joka oli jostain syystä jäänyt pois. Tilattiin sieltä eilen Bugaboon yhdistelmävaunut, joita pitäisi olla heti varastossa ja toimitusaika 2-5 arkipäivää. Nyt vaan jännityksellä odottelemaan, milloin tilaus postitetaan ja saapuu perille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos forgetmenotille tuosta listasta, ei tarvinnut kans plärätä koko ketjua läpi...tilasin eilen Phil&Teds rattaat peppermint.co.uk sivuilta...elikkäs mahtaako kenelläkään olla kokemuksia (kuultuja kokemuksia) kyseisestä nettikaupasta...?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

täytyy vielä kerran kehua tota nettikauppaa mistä tilasin meidän matkarattaat :)

 

jos gessleineistä tykkää, niin ehdottomasti suosittelen tätä kauppaa http://www.babykarre-kinderwagen.de/

 

erittäin hyvä palvelua ja myyjä jaksaa nähdä vaivaa kaikkien mun ongelmien kanssa ja aina on ystävällinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elelen edelleen toivossa PingPongin suhteen. Lähetin eilen sähköpostia, että milloinkas sopis odotella loppuja tuotteita tuleviksi, kun 26.5. minulle sanottiin että parin viikon sisällä tulevat. Nopeasti tuli vastaus, että näinä päivinä pitäisi Teutonian tuotteiden olla lähetyskunnossa... joten eikun koodeja ootellessa ja ainakin vastasivat heti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sulo, mulla ei ole omakohtaista kokemusta Peppermintiltä tilaamisesta, mutta olen lukenut siitä ainoastaan hyviä kokemuksia. Toivottavasti saat pian postia ja kaikki sujuu hyvin!

 

Olet ehkä jo saanutkin postia, kun mun vastaus tulee näin myöhään...

Edited by letima

Share this post


Link to post
Share on other sites

^kiitos, hyvä kuulla, ettei ole korviin kantautunut negatiivista palautetta...sillä hiljaiseloa on kyllä ollut nyt mun tilauksen suhteen, eli edelleen odotan, koska tulee ja mitäkin.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäsin vielä listaan Babytrader.eu:n, joka oli jostain syystä jäänyt pois. Tilattiin sieltä eilen Bugaboon yhdistelmävaunut, joita pitäisi olla heti varastossa ja toimitusaika 2-5 arkipäivää. Nyt vaan jännityksellä odottelemaan, milloin tilaus postitetaan ja saapuu perille!

Tilattiin tosiaan vaunut sieltä to 3.6. ja ne oli postitettu jo seuraavana päivänä! En tosin saanut tästä mitään vahvistusta mailitse, esim. seurantanumeroa vaan asia ilmeni vasta, kun kysäisin heidän asiakaspalvelustaan että kauanko tuossa toimituksessa mahdollisesti kestää. Sain tuolloin heiltä seurantanumeron ja paketin toimittaja olikin DPD eikä TNT niin kuin sivuilla mainostetaan. Seurannan mukaan paketti oli Suomessa jo 9.6., mutta sitten alkoivatkin ongelmat kun ihmettelin päivien kuluessa miksei soiteta kotiin tuonnista tai miksei seurannassa enää tapahdu mitään. Soitto DPD:lle selvitti, että pääkaupunkiseudulla paketit lopputoimitetaan Matkahuollon kautta lähimpään heidän noutopisteeseensä ja saan noutoilmoituksen tekstarina, mailina tai postitse. No, lisää odottelua ja pinnan kiristymistä, että miksi ei tule saapumisilmoitusta. Uusi yhteydenotto DPD:lle ja selvisi, että lähi-siwan täti ei ollut kuitannut pakettia saapuneeksi kauppaan, joten saapumisilmoitustakaan ei tullut! Paketti oli ollut siellä jo päivätolkulla! Grrr...

 

Mutta siis yhteenvetona: Babytraderistä jäi erittäin hyvä kuva (nopea toimitus ja nopea vastaus asiakaspalvelusta) ja toimituskin oli nopea (todellisuudessa tasan viikko). Kuljetuslaatikko oli tukeva ja toimituksessa oli täsmälleen oikeat tuotteet. Ainoastaan Suomen päässä homman mokasi tuo Siwan työntekijä (jonka takia paketin saamisessa meni melkein 2vkoa), mutta se ei ole myyjäliikkeen vika. Kannattaa siis jokaisen heti valittaa paketin kuljettajalle, jos pariin arkipäivään ei paketti liiku seurannassa Suomen päässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen käyttänyt www.viaddress.com:ia muutaman kuukauden Jenkkilästä ostettujen tavaroiden toimitukseen, ja olen aika tyytyväinen. Ostelen yleensä Amazonista tai eBaysta.

 

www.viadress.com rekisteröinti on ilmaista. Sieltä saa oman USA-osoitteen, jota voi sitten käyttää jenkkiläisissä kaupoissa shoppailuun, ja sitten Viaddress postittaa paketin Suomeen.

 

Mikäli myyjä ei kelpuuta kansainvälisiä luottokortteja, Viadress voi maksaa tuotteen ja postittaa sen sitten. Tästä ei kerry mitään mitään lisäkuluja, pelkät postimaksut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nefertiti: meitä kiinnostaisi tilata Gessun matkikset tuolta, joten osaatko sanoa mitä postikulut maksoivat Suomeen?

 

www.yatego.com:ista tilasimme Gessleinin yhdistelmävaunut ja sitä voin omalta osaltani suositella lämpimästi! :)

Edited by ElMiracle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pramworldia ei voi muuta kuin kehua! Tilasin sieltä viime viikon torstaina vaunupaketin (ratasosa, koppa, jalkapeite) sekä turvakaukalon telakoineen ja ne saapuivat kotiovelle kuljetettuna nyt tiistaina. Eli toimitus kesti 5 päivää mukaanlukien viikonlopun! Tuotteet olivat ehjiä eikä mitään puuttunut :)

 

Mun pitää tähän kommentoida, vaikka onkin jo aika vanha viesti.

Me tilattiin baby joggerin city minit tästä kaupasta. Tilaus, maksaminen, toimitus ja yhteydenpito olivat varsin sujuvia.

Mutta sitten kun rattaissa havaittiin vikaa, ei suurta auttamishalua enää löytynyt. Monen monituisen sähköpostin jälkeen saatiin välitettynä viestinä valmistajan kommentit, jotka olivat luokkaa "ette osaa huolehtia rattaistanne, kun niissä näyttää olevan likaa". Vika tosin todettiin suht saman tien, kun rattaat otettiin paketista.

Jos heti olisi kerrottu, että maksaa näin ja näin paljon lähettää ne takaisin tarkastettavaksi, homma olisi ollut paljon helpompi. Nyt lopputulos oli se, että myyvä liike tarjosi varaosaa postikulujen hinnalla, mutta ilmaan jäi myös mahdollisuus, että vika ei ola siinä vaan rungossa :skilletgirl: jolloin ne pitäisi kuitenkin lähettää takaisin.

Mulla meni hermot ja me työnnellään nyt rattaita sellaisina kuin ovat, koska en ole saanut aikaiseksi mennä Lastentarvikkeeseen niitä näyttämään. He eivät sitä takuuna korjaa/korvaa, mutta uskoisin heidän näkevän mikä on vikana. Vaikka mielestäni olen myöskin ole nähnyt jossain, että eu:n sisällä kaikilla maahantuojilla olisi joku tehdastakuukorvausvelvollisuus (sanahirviö!).

Mutta mä olen niin kyllästynyt tähän asiaan. Oli eka ja vika kerta kun tilasin ulkomailta :girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoh, laitoin kolmannen viestin eilen ja ei tullut vastausta. Tänään soi ovikello ja postinainen tuo mulle normi päivän postit ja sanoo, että mulle on joku paketti. Ihmettelin ääneen, että kukahan mua muistaa. Totesi, että joku iso paketti. Vaunuthan ne siellä! Ihanaa!

 

Mutta täytyy sanoa, että hyvin omituista, kun ei vastaa toimituskyselyihin. Sen takia kauhee huoli iski, että tuleeko niitä.

 

Jos ei tätä sähköposteihin vastaamattomuutta lasketa niin sanoisin, että ihan hyvä nettikauppa. Nopeastihan ne (kolmessa viikossa) sitten tuli kuitenkin.

 

 

Tuolta saisi Mutsyn Urban Riderit hintaan 560 euroa. Postikuluja ei ollut lainkaan?

Sivuilta löytyi myös Mutsyn uusi malli Transporter. Hinta oli varsin edullinen, alle 450 euroa istuin ja ratasosa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ 25 euroa oli postikulut vaikka siellä luki niissä tuotetiedoissa ettei olisi, mutta 25 e ei ole kyllä paljoa.

 

Tosi avulias ja mukava mies sieltä vastaili nopeasti viesteihin, kun kauppoja tehtiin.

Mutta olen miettinyt sitä, että miksi se kaveri ei sitten enää voinut vastata toimituskyselyihin, että vaunut on matkalla, don't worry.. Kummallista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko kukaan suositella lastentarvikkeiden nettikauppaa Italiasta (muu kuin bimbomarket.it)? Hakusessa Peg Peregon matkikset.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaipaan vielä kommentteja ja mielipidettä kiddixx.de ja babyonlineshop.de kaupoista. Uskaltaako turvallisin mielin tilata? Hinnat on melko samat, Kiddixx on ehkä hitusen halvempi.

 

Olemme siis etsimässä Teutonia Mistral 2010 vaunuja pehmeällä kantokopalla, hyttysverkolla ja sadesuojalla. Tuleeko mieleen mistä muualta kannattaisi katsoa vielä?

 

Miten muuten nuo takuu-asiat? Ymmärsin että käyttötakuuta noille ulkomailta tilatuille ei ole, mutta valmistusvirheiden ja kuljetuksessa tapahtuvien kolhujen varalle kyllä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Babyparadies shopista kyseltiin kokemuksia:

 

Tilasin Teutonian yhdistelmävaunut Babyparadies shopista toukokuussa, toimitusajaksi ilmoittivat 8 viikkoa. Tuo 8 viikkoa on täynnä huomenna, tänään sain sähköpostiin viestin että paketti on laitettu tänään lähtemään DHL:n kuljetuksissa, eli toimitetaan kotiovelle vissiin parin päivän sisällä. Eli homma tuntuu toimivan just niinkuin pitääkin! Ja säästöä Suomen hintoihin verrattuna tuli n. 300e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pramworldista tilattiin Gracon sweetpeace, eikä se toimi :girl_cry2: Mä en ala. Toivottavasti meillä tää palautus/huoltopolitiikka toimisi paremmin kuin pari viestiä yläpuolella ^^

Tietty luulisi, että kuluttaja- asiamiehellä uhkailu toisi toivotun tuloksen, jos siihen saakka pitää mennä.

Toimitus oli nopea, joten sitä ei voi kuin kehua (pari päivää maksun jälkeen oli lähetti ovella).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ääää.... Juuri kun sain tehtyä tilaukseni tuolta kiddixx.de-verkkokaupasta huomasin että ei niille saakaan maksaa luottokortilla... tai ainakaan eivät mainitse sitä yhdeksi maksutavaksi...

 

Onko kenelläkään kokemusta moisesta? Eli oletteko siis tehneet pankissa ulkomaanmaksun? veloittaako pankki siitä jotain extraa? Voinko vielä perua tilauksen jos en suostu noin maksamaan?

 

Laitoin toimittajalle kyllä kiireellistä sähköpostia aiheesta mutta saapa nähdä miten nopeasti sieltä vastaavat... ja nyt alkuviikosta olisi kyllä saatava vaunut oikeasti tilaukseen kun toimitusajat on niin pitkät ja la jo 9 viikon päästä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulkomaanmaksa Saksaan ei maksa mitään extraa, tarvitset vain heiltä IBAN-tilinumeron ja SWIFT/BIC-koodin. Maksu välittyy jopa parissa päivässä, mutta ainakin viikossa yleensä.

 

Meillä on tilattu kahteen kertaan babyonlineshop.de:sta ja kaikki on menny hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos :)

 

Nyt vihdoin sain vastaukset lähettämiini meileihin ja että ärsyttää kun vaunujen toimitussisällössä luki "regenabdeckung" joka siis tarkoittaa sadesuojaa ja automaattisesti ajattelin sen tarkoittavan että sitä ei tarvitse tilata erikseen. No näin ei sitten ollutkaan. Nyt laitoin vielä pyynnön että peruisivat tilaukseni sillä hieman meni maku tuohon firmaan.

 

Haluaisin tilata vaunut ja lisävarusteet nyt sitten tuolta babyonlineshopista kun sitä on suositeltu ja maksunkin saa tehdä luottokortilla, mutta en uskalla ennen kuin vahvistavat että tilauksen peruutus on selvä.

 

Onko kenelläkään kokemusta jo tehdyn tilauksen peruuttamisesta kun rahaa ei ole vielä siirretty? Hoituuko ilman ongelmia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now