R.E.D.

Lastentarvikkeiden tilaaminen ulkomailta

751 posts in this topic

^Me kyllä kysyimme sähköpostitse ja vielä soittamallakin toimitusaikaa plus muita yksityiskohtia ja silti ne eivät näytä pitävän paikkaansa. Onneksi meillä ei ole mikään kauhea kiire tavaroiden kanssa, kiva kuitenkin olisi saada esimerkiksi aurinkolippa käyttöön ennen kesän loppumista :P

 

Onneksi Visa kuitenkin korvaa Pingpongin ostokset, jos niitä ei lopultakaan saada eli ei rahallista riskiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyypä tulla tännekin kehumaan Bimbomarketia. Palvelu pelasi moitteetta ja tilaamani matkarattaat saapuivat viikon sisällä.

Edited by Ella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emy Toimituskuluja tuli 35€ ja toimitus siis suoraan kotiovelle. Jos saat jonkun muun tilaamaan sun kanssa, niin sitten selviää vieläkin pienemmillä toimituskuluilla :) Noi Bimbomarketin sivut on siitä kivat, että sen tilauksen voi tehdä helposti todella pitkälle valmiiksi, katsoa postikulujen määrän ja sit vaan tyhjentää ostoskorin jos ei tilaaminen innostakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin oli ongelmia Pingpongin kanssa... Tavarat kyllä saatiin, mutta useita viikkoja myöhemmin kuin mitä arvioitu toimitusaika oli. Ja olisi kestänyt vieläkin pidempään, ellei oltaisi toistuvasti lähetelty sähköpostia ja soiteltu ja kyselty, missä tilaus mahtaa viipyä... Kertaalleen väittivät, että paketti on jo matkalla, mutta kun reilun viikon päästä aletttiin ihmetellä ja kysellä, missä paketti viipyy, kävikin ilmi, ettei paketti ollut vielä mihinkään lähtenyt :o ! No, loppu hyvin kaikki hyvin, ja saatiin vähän hyvitystäkin (pari pientä lisävarustetta vaunuihin), kun ilmaistiin tyytymättömyytemme palveluun ja toimitusaikaan. Suosittelen kuitenkin käyttämään jotain muuta kauppaa, jos vaan mahdollista. Sen verran hermojarepivä oli ainakin tuo meidän tilausprosessimme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskalluin nyt tilaamaan Pingpongista matkarattaat. Toimitusajasta ei ole vielä tietoa (meillä kun ei ole niin kiire) mutta tulen informoimaan tähän ketjuun kuinka meidän käy..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usean negatiivisen Pingpong-kokemuksen pelästyttämänä me päädyimme hajauttamaan tilauksen. Eli tilasimme perjantaina Quinnyn Buzzit ja turvakaukalon Englannista Pramworldista ja ainoastaan Mutsyt eli meidän isommat vaunut pingpongista. Näin ollen jos pingpongin toimitus viivästyy, on meillä tärkeimmät eli kaukalo ja kaupunki/matkarattaat valmiina, vaikka vauva syntyisi etuajassa.

 

Lupaan myös tulla raportoimaan tilausten edistymisestä tänne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tilaus PP:ssa etenee: sain s-postia, jossa kerrottiin että (viikonloppuna tehty) tilaus lähtee matkaan ensi viikolla. Tähän mennessä kaikki siis hoitunut hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän Pingpong-tilaukselle ei kuulu mitään. Mies yritti soittaa sinne eilen, mutta puhelinvastaaja on vain päällä. Lähetetty nyt 5 s-postia, joihin ei vastausta...

 

  • Eli tilaus tehty viikolla 14, maksettu visalla heti

  • Luvattu tilaus valmiiksi viikko 18

  • Viikolla 20 me otimme yhteyttä s-postilla ja he lupasivat toimittaa valmiina olevat tavarat välittömästi ja puuttuvan Teutonian jalkapussin 1-2 viikon sisällä.

  • Tämän jälkeen eivät enää ole vastanneet s-posteihin
  • Ja nyt siis menossa viikko 23

Jos tavarat eivät ole perjantaihin mennessä meillä, laitetaan heti ensi viikolla kaupan purku alkamaan eli yhteyttä Luottokuntaan jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ping Pongin palvelu on todella vaihtelevaa. Kun mun ensimmäisestä tilauksesta puuttui rattaiden jälkapeitto, niin he eivät vastanneet lukuisiin sähköposteihin ollenkaan, enkä tänä päivänäkään ole jalkapeittoa saanut. Sitten tilasin vuotta myöhemmin seisomalaudan (juu samasta lafkasta, sillä se oli todella paljon kalliimpi muualla, mistä sitä ylipäätään sai) ja peruinkin tilaukseni, kun se ei tullut luvattuna ajankohtana (8 viikkoa tilauksesta, odottelin lähes 3kk) ja päätin myydä rattaat, joihon seisomalauta olisi käynyt. Mulle vastattiin heti ja hyvin ystävällisesti ja tilaus peruttiin. Rahat palautuivat luottokortille parissa päivässä. Puuttuvaan jalkapeittoon ei edelleenkään otettu kantaa, vaikka siitäkin mainitsin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mitenköhän toi kaupan purku onnistuu, jos ne ei lue niitä sähköpostejaan vai lukeeko, mutta ei viitsi vastata toimitusongelma-kyselyihin.

 

Mies sai eilen Pingpongin Ronaldin langan päähän ja tämä kertoi olevansa poissa tietokoneensa ääreltä ja soittavansa vartin päästä takaisin miehelleni. Arvatkaa vaan soittiko... :angry: , mä olen niin kypsä!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi kurjuus ton Ping-pongin kanssa!!! Mä oon vieläkin elätellyt ajatusta että tilaisin ne swiftit sieltä, mutta tiedä häntä uskallanko nyt.

 

Babyjunglesta ollaan saatu kyllä hyvää palvelua. Meillä kävi vähän huono tuuri noiden meidän tuplien kanssa. Niissä oli viallinen pyörän akseli, mutta lupasivat heti lähettää uuden ja ovat kaikkiin viesteihin vastanneet päivän sisällä. Nyt vaan toivotaan että se akseli tulee nopeesti perille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaihtelee kyllä tosi paljon nämä kokemukset. Mä olen jo kahteen otteeseen tilannut PingPongilta ja aina oikein hyvin tuloksin. Ekalla kerralla tilasin turvakaukalon, kantokopan, liinavaatteet ja hoitolaukun ja nämä tulivat silloin kun pitikin. Toimitus kesti useamman viikon, mutta siihen olin varautunut ja siksi tilasin tavarat hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää. Toisella kerralla tilasin aurinkovarjon ja jotain muuta pientä tavaraa ja tilaus tuli jälleen moitteettomasti. Jäälleen oli useamman viikon toimitus mutta tästä he ilmoittivat jo kun tein tilauksen eli olin tälläkin kertaa varautunut.

 

Myös Bimbomarketin tilaukset ovat onnistuneet. Tilattiin sitä kauttaa matkarattaat ja oikein hyvin onnistui.

 

Harmi kun on ikäviä kokemuksiakin monille sattunut :( Varsinkin se jos eivät vastaa yhteydenottoihin on aika kurja juttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Mitenköhän toi kaupan purku onnistuu, jos ne ei lue niitä sähköpostejaan vai lukeeko, mutta ei viitsi vastata toimitusongelma-kyselyihin.

 

Mies sai eilen Pingpongin Ronaldin langan päähän ja tämä kertoi olevansa poissa tietokoneensa ääreltä ja soittavansa vartin päästä takaisin miehelleni. Arvatkaa vaan soittiko... :angry: , mä olen niin kypsä!!!

 

Mä mietin kanssa, että jättääkö ne vastaamatta sellaisiin heille hankaliin asioihin, kuten toimitusongelmiin. Tuon Ronaldin kanssa yritin hoitaa asioita ensimmäisellä kerralla, eikä siitä tullut mitään. Toisella kerralla sujui Svenja Nolten kanssa [email protected].

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tilasimme vaunut PP:stä ja kaikki sujui tosi hyvin. Sähköposteihin vastasivat suht huonosti, mutta vaunut tulivat sitten viikon tms myöhässä.

 

^ Mitenköhän toi kaupan purku onnistuu, jos ne ei lue niitä sähköpostejaan vai lukeeko, mutta ei viitsi vastata toimitusongelma-kyselyihin.

 

Myöhemmin olin tilannut uuden Teutonia jalkapeiton em. vaunuihin ja tilauksen piti lähteä viivyttelemättä matkaan. Kun peittoa ei alkanut luvatussa ajassa kuulua ja tarvitsin sen peitteen niin laitoin vain meilin otsikolla ORDER CANCELLATION. Selitin, että peruutan tilaukseni viivytyksestä johtuen. Mitään ei veloitettu kortilta ja sain meilin, että asia sillä selvä. Jos tulee ongelmaa niin sitten kannattaa varmaan ottaa Luottokuntaan yhteyttä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää nyt ei koske varsinaista tilaamista ulkomailta, mutta en kehdannut uutta otsakettakaan aloittaa. Olen menossa Tukholmaan tässä jokusen viikon päästä ja huvittas käydä katsastamassa vauvantarvike liikkeitä siellä. Sieltä voisi jotain halvemmalla saada.

 

Onko kellään Ruotsin hintatasosta tietoa? Ja vastaavasti mistä päin Tukholmaa niitä lähtisi metsästämään?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tää nyt ei koske varsinaista tilaamista ulkomailta, mutta en kehdannut uutta otsakettakaan aloittaa. Olen menossa Tukholmaan tässä jokusen viikon päästä ja huvittas käydä katsastamassa vauvantarvike liikkeitä siellä. Sieltä voisi jotain halvemmalla saada.

 

Onko kellään Ruotsin hintatasosta tietoa? Ja vastaavasti mistä päin Tukholmaa niitä lähtisi metsästämään?

 

Tuolta matkailuosiosta löytyi Tukholman shoppailuvinkit ja tällä hetkellähän kruunu on halpa!

http://www.vauva.info/foorumi/index.php?showtopic=1028

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pramworldia ei voi muuta kuin kehua! Tilasin sieltä viime viikon torstaina vaunupaketin (ratasosa, koppa, jalkapeite) sekä turvakaukalon telakoineen ja ne saapuivat kotiovelle kuljetettuna nyt tiistaina. Eli toimitus kesti 5 päivää mukaanlukien viikonlopun! Tuotteet olivat ehjiä eikä mitään puuttunut :)

 

(No itse asiassa laitoin tilauksen jo edellisenä perjantaina, siihen tuli automaattinen vastausviesti tilauksen vastaanottamisesta, jossa luvattiin ottaa vuorokauden sisällä yhteyttä postikulujen vahvistamiseksi. Yhteydenottoa ei kuulunut, joten laitoin viestiä seuraavana torstaina. Vastaus tuli tunnin sisällä: tilaus ei ollutkaan tullut perille. Tein tialuksen uudestaan, ja vielä samana iltapäivänä sain viestin, että tavarat ovat lähteneet matkaan. Eli oma moka, kun en ottanut sinne yhteyttä aiemmin heidän vastausviestin viipyessä.)

 

Ainoa haittapuoli Pramworldissä on suht korkeat toimituskulut. Tosin meidän tapauksessamme paketti tuli silti noin 30 euroa Pingpongia halvemmaksi! Ja he lähettävät tuotteet nopean ja luotettavan DHL:n kautta, jonka seurantakoodilla voi kätevästi seurata paketin etenemistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Mä olen kerran tilannut. Kaikki meni tosi sujuvasti, suosittelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitti! Laitoin tilauksen menemään. Toivottavasti laukut kotiutuvat pian ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now