Charlize

Tyttöä, poikaa, ja kuinka monta?

77 posts in this topic

Kunpa saisi vielä toisen lapsen, rehellisesti aivan sama kumpaa sukupuolta :) Jotenkin ajattelee, että tytön kanssa osaisi toimia paremmin, mutta luonteestahan se on kiinni minkälainen lapsi on, ei sukupuolesta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tyttö ja poika ja toiveena ois,että saisimme vielä kaksi lisää. Hauskaa olisi jos tulisi taas tyttö ja poika. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on 2 tyttöä, mies haaveilee että joskus saataisiin viellä poika. Yritys ei ole ajankohtainen. Haaveissa 3 tai 4 lasta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on 2 tyttöä. Kolmas lapsi olisi tervetullut jossain vaiheessa. Itsestä ajatus kolmesta tytöstä olisi aika makea kun itselläni on vain veli. Mies toivoisi saavansa yhden pojan. Loppupeleissä ei ole merkitystä, mutta hauska näitä on miettiä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulen, että ihan alunperin kun lapsihaaveet ovat olleet sellainen kaukana siintävä juttu, on ajatellut että olisi kiva olla yksi tyttö ja yksi poika. Liittynee myös siihen, että sekä omassa että miehen lapsuuden perheessä on ollut juurikin se yksi tyttö ja yksi poika.

 

Kun sitten ekaa kertaa oli raskaana, ei todella kiinnostanut muu, kuin että lapsi on terve. Se, että tuleva lapsi oli poika tuntui hyvin luontevalta ja niin oli vauvan syntymän jälkeenkin :).

 

Toista kertaa raskaanaollessa jotenkin ehkä toivoikin poikaa, koska pojasta oli jo kokemusta ja ajattelin saman sukupuolen mahdollisesti lähentävän isolla ikäerolla syntyneitä lapsia. Oli jotenkin huojentunut olo, kun sai tietää tulokkaan todella olevan poika.

 

Nyt kolmannella kerralla vähän kutkutti ajatus, että mitäpä jos mahassa onkin tyttö. Sitä piti jo niin todennäköisenä kahden pojan jälkeen, että oli jo jossain määrin päässyt yli omista päänsisäisistä lukoistaan tytön saamisen suhteen. Vaikeaahan saman sukupuolen kasvattamisesta tekee se (itselleni ainakin kuvittelisin), että se nostattaa paljon tunteita omaan kasvuun ja naiseuteen liittyen. Mutta kas miten kävikään....Mies ei silmäänsäkään räpäyttänyt ultrassa, mutta itselle tuntui jo aika koomiselta ajatus kun kuultiin, että kolmaskin tulokas on poika :D. Eipä tarvikaan käydä läpi niitä omia lukkojaan ;). Ihanalta tuntuu ajatus kolmesta pojasta, mutta samalla juurikin jotenkin koomiselta. En olisi varmaan koskaan aiemmissa kuvitelmissani ajatellut, että olisin joskus kolmen pojan äiti :).

 

Muoks. Kas olinkin tänne vastaillut jo joskus alkuraskaudessa ;)...

Edited by bohemian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poikaa taitaa molemmat haaveilla enemmän, mutta tyttö ois yhtä rakas <3 poikia vaan ei lähisuvussa oo vielä tullut.. Pojalle nimikin on mietitty, tyttöjen ei vielä mutta eiköhän jotain sitten keksi kun sen aika on :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon haaveillut neljästä lapsesta niin kauan kuin muistan, ja että olis kumpaakin sukupuolta. Jos oikein menis mun haaveiden mukaan, niin kaks kumpaakin. Nyt meillä on kaksi lasta, yksi kumpaakin, enkä tiedä tuleeko enää lisää. Välillä on kovastikin kuume ja välillä tuntuu, että näin on oikein hyvä.

Nuorena haaveilin, että tulis tyttö-poika-tyttö-poika tai tyttö-tyttö-poika-poika. Mut kun lapsi toivotettiin tervetulleeksi, toivoin ensimmäiseksi poikaa, koska mulla oli hänelle nimi valmiina. :D Toisen lapsen kohdalla toivoin ehkä hiukan enemmän tyttöä, jotta olisi tosiaan yksi kumpaakin, eikä tarvitsisi enää jatkossa jännätä, saisiko koskaan tyttöä. Toisaalta toinen poika olisi ollut kiva, erityisesti isoveljen kannalta. Vaikka taitaa luonne sisarusten läheisyydessäkin vaikuttaa enemmän kuin sukupuoli ja ikäero. Ja meillä nuo ovat kyllä viihtyneet aina tosi hyvin yhdessä, vaikka ovatkin eri sukupuolta.
Jos vielä päädyttäisiin lisää lapsia toivomaan, toivoisin kolmanneksi tyttöä ja sitten vielä neljänneksi loppuvuoden poikaa (tähänkin liittyy nimijuttuja). Tosin mies on sitä mieltä, että kolme on ehdoton maksimi, joten ehkä mun täytyy sittenkin toivoa sitä poikaa kolmanneksi, kun haluaisin kuopuksen olevan poika. Mutta nää on vaan tällaisia hömppätoiveita. Kyllä mäkin olen aina ensisijaisesti toivonut lasta ylipäätään. Rakkaita ja toivottuja olisivat millaisina vain. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen esikoisen odotusta toivoin ehkä enemmän poikaa, koska mulla oli mielikuva että pojat on helpompia. Sitten odotusaikana (kun oli niin vahva tyttöolo) aloin toivoa tyttöä. Tyttö tuli, ja nyt toista odottaessa ehkä hiukan enemmän tytön toivomiseen kallistun. Toisaalta nyt on ihan poikaolo  :rolleyes: Jotenkin näen itseni ja mieheni luontevammin tyttöjen vanhempina, en oikein tiedä miksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon toivonut aina poikaa. Yksikin riittäisi, mutta saa nähdä muuttuuko mieli ja toiveisiin tulee tyttö toiseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta mä en oo toivonut kuin yleisesti lapsen. Raskaana ollessa anoppi manasi joka kerta kun nähtiin, että poika se on kuin eivät he (4 poikaa) eivätkä heidän poikansa saa kuin poikia. No ensimmäinen oli poika, eikä se mikään pettymys sinänsä ollut, vaikka tyttöä olin enemmän toivonut. Sekin ehkä eniten siksi, että saataisiin murrettua tämä "ennustus" ja toisaalta itse naispuolisena haluaisin kyllä halusin kasvattaa myös tytön. Lapsiluku oli ajatuksissa aina 2-3. Toista lasta odottaessa melkein epätoivoisesti toivoin tyttöä, koska pojalla haastava temperamentti sekä vaikea puheentuoton erityisvaikeus joka periytyy ja on yleisempää juuri pojilla. En vaan halunnut kokea uudestaan sitä samaa mitä oli pojan kanssa koettu ja ajattelin, että tytön kanssa olisi todennäköisempää välttää se.

Toinen onkin onnekseni tyttö, eikä hänellä ole samoja vaikeuksia kuin esikoisella.

Kolmas oli kierukka-alkuinen raskaus ja jälleen toivoin tyttöä lähinnä siksi, etten jaksaisi toista samanlaista poikaa (ihana poika hän siis on tottakai, mutta noiden vaikeuksiensa takia elämä hänen kanssaan ollut välillä mielettömän raskasta ja vaatinut vanhemmilta paljon). Toive kävi toteen ja tyttö on kolmaskin. Vielä ei tiedä, onko kielellisiä ongelmia ja millainen temperamentti. Vähän mulla on fiilis voisiko kolmosella olla jonkinlaista aistiyliherkkyyttä, kun huutaa herkästi ja paljon "syyttä" edelleen 8kuisena..

 

Poika-tyttö-tyttö olisi ollut varmasti toiveeni, jos olisin niin tarkkaan koskaan mitään toivonut. Ensimmäisen kohdalla kun tyttötoive perustui lähinnä anopin manausten rikkomiseen ja siihen "pelkoon" että saadaanko me tosiaan vain poikia. Mutta tällä lasten määrällä ja näillä sukupuolilla tämä järjestys on mun mielestä ihan paras, että ensimmäinen on poika ja sitten kaksi pikkusiskoa :)

Edited by duudeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö olis mun toive. Mies tosin toivoo poikaa. Yksi molempia niin olis kummatkin tyytyväisiä. :) Esikoinen siis toiveissa. Kunhan nyt tärppäis ensin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä 3 tyttöä ja 3 poikaa, nyt tyttöä lupailleet tulevaksi. Itellä ei oo ollut ajatuksia, että haluisin jompaa kumpaa.. Molemmat yhtä tervetulleita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen ensimmäistäkään raskautta mä kuvittelin itseni aina vain tyttöjen äidiksi. Johtuen ehkä siitä, että mun lähisuvussa kaikki lapset on olleet tyttöjä ja "eihän meillä kukaan niitä poikia tee". :rolleyes:

 

Kuitenkin esikoista odottaessa mulle tuli tosi vahva poikaolo ja rakenneultrassa saatiinkin sitten poikaveikkaus ja ihana poikahan sieltä syntyi. Toista odottaessa mä toivon esikoiselle pikkuveljeä ja saatiin kuin saatiinkin toinen ihana poika. Meidän perheen piti jäädä vain kaksilapsiseksi mutta joku toive sieltä nosti päätään ja oltiin niin onnekkaita, että kr:n ja km:n jälkeen saatiin onnistunut raskaus. Mulla oli vahva tyttötoive ja -olo päällä ja tälläkin kertaa tuntemukset oli oikeassa ja toiveet toteutui, meillä asustelee nyt poikien lisäksi reilu pariviikkoinen pikkusisko. :wub: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen lapsi on tyttö ja jotenkin toinen tyttö tuntuis luontevalta <3 Kuitenkaan sillä sukupuolella ei tietenkään loppujenlopuksi ole väliä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdestä yhteisestä haaveilemme. Omasta puolestani molemmat ovat yhtä toivottuja. Kolmen esiteinin tyttölapsen isänä mieheni toivoisi seuraavan olevan poika :grin: , mutta totta kai tyttö olisi ihan yhtä rakas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joskus menneinä päivinä haaveilin hirveästi ainakin yhdestä tytöstä. Loppujen lopuksi siunaantui kaksi poikaa ja myöhemmin uuden parisuhteen myötä kaksi lainatytärtä. Tämä viides tulokas on vielä arvoitus, mutta olo on kovasti poikaan päin kallellaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kuvittelin aina, että saisin vaan poikia. Mulla on kaksi veljeä, samoin miehellä. Kummallakaan ei ole siis siskoja. Niin vaan kävi, että kolme tytärtä löytyy nyt.

 

Ensimmäisessä sukupuolella ei ollut väliä, toisesta toivoin hieman enemmän poikaa (että saisi kokea molempien sukupuolten äitinä olemisen !) ja kolmannesta toivoin jo tosi kovasti poikaa ja kieltämättä hetkeksi petyin tyttölupauksesta.

 

Neljännestä elää edelleen se vahva poikahaave, kunhan joskus yritykseen asti päästään... Mutta toisaalta olen jo erittäin asennoitunut siihen, ettei me osata "tehdä" kuin tyttöjä ja ensisijaisesti vauvaa tässä kuitenkin kuumeillaan, eikä jompaa kumpaa sukupuolta olevaa tyyppiä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon aina halunnut olla tyttölapsen äiti, joten sellainen miulle esikoiseksi suotiin. Sitten toista kun aloin odottaa, toive pojasta oli olemassa ja poikahan sieltä tuli. Nyt kolmatta odottelen yli puolen välin ja rakenneultraa odotin aika jännittyinein mielin, sillä kun oli kokemusta kahdesta raskaudesta ja tämä raskaus ollut lähempänä tytön odotusta eli oli mihin verrata, jännitti, mitä mahtaa näkyä ja tyttöhän siellä masussa köllöttelee. <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on edellisestä liitosta poika ja tyttö. Miehelle poika edellisestä liitosta. Ekaa yhteistä yritetään eikä ole väliä kumpi tulisi kunhan vaan tulisi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi poika löytyy, toiveissa pikkusisarus. Enemmän ehkä toivon tyttöä mutta poika on aivan yhtä haluttu ja oikeastaan ihan sama kumpi tulee, kunhan tulee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies toivoisi kahta tyttöä, mulle taas on aikalailla ihan sama kumpaa meille suotaisiin. Miehen suku on tyttövoittoinen ja oma suku taas reilusti poikavoittoinen, joten periaatteessa molempia yks ois aika tasapainonen yhistelmä :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen raskausaikana, itseasiassa jo ennen sitä raskauttakin puhuttiin miehen kanssa aina poika triosta. Miehellä on vain veljiä ja heidän suku muutenkin poikavoittoinen niin jotenkin ei edes kuviteltu tyttöä saavamme. Muutenkin mielsin itseni poikien äidiksi enemmän. 

Esikoisesta tiesin alusta saakka, että on poika ja poika olikin. Toinen raskaus oli erilainen ja mielessäni mietin onko sittenkin tyttö ja tyttöhän se oli. Alkuun oli hassu ajatus, että meille on tyttö tulossa, mutta loppupeleissä niin sen pitikin mennä.

Nyt meillä on siis yksi kumpaakin ja kolmas yrityksessä. Sukupuolella ei ole väliä, mutta olisi hassua jos tulisi toinen tyttö kun alkuun on ajatellut mielikuvissaan sen poika trion. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now