Charlize

Tyttöä, poikaa, ja kuinka monta?

77 posts in this topic

Aloitin aikanaan ketjun ' montako suunnittelette tai suunnittelette '? Nyt kirpoaa sellaista näkökulmaa että oletteko toivoneet tiettyä sukupuolijakaumaa? Kaksi tyttöä, yksi poika, yksi poika ja yksi tyttö jne? Vai ajatteleeko näitä kukaan? Ja miltä on tuntunut kun todellisuus olikin eri kuin toiveet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ollut toiveena yksi tyttö ja yksi poika. Esikoinen on tyttö ja nyt odotan kuopusta. Poika olo on ollut, mutta nyt olen ruvennut haaveilemaan toisesta tytöstä :D

Enempää lapsia tuskin tulee. Tällä hetkellä tuntuu, että kumpi vaan on kumminkin tervetullut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen jotenkin "aina" ajatellut, että saan kaksi tyttöä. Tämä ei kai ole ollut niinkään toive vaan varmaan tullut paljolti siitä, että olen itse kahden tytön perheestä.

 

Joskus esikoista toiveillessa/odottaessa haaveilin kahdesta lapsesta, joista ainakin toinen olisi tyttö. Tosin ajattelin myös, että jos saisin pojan, eiköhän se haave hälvenisi. Että nyt se ajatus tytöstä vaan tuntui tutummalta, mutta ehkä sitten poikakin.

 

No, ikiaikainen ajatus on käynyt toteen ja meillä on kaksi tyttöä. :) Mukana tosin pieni haave vielä yhdestä, vaikka samalla tuntuu, että tässä on se mitä pitääkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rehellisesti: toivottiin miehen kanssa molemmat vain tyttöjä, lukumäärästä ei ennakkoon osattu sanoa. Ensimmäinen lapsi olikin tyttö. Kun selvisi, että toiseksi on tulossa poika, oli se melkoinen shokki ensi alkuun. Mutta poika on aivan ihana tyyppi ja nyt olen todella iloinen että meillä on sekä tyttö että poika - vaikka se sukupuoli onkin vain pieni osa lasta ja ylipäänsä halutaan kasvattaa lapset sukupuolineutraalisti. Mutta silti jostain syystä tyttölapsia aluksi toivottiin ja silti on tosi kivaa kun onkin lapsissa molempia sukupuolia. Kolmas on vielä tulossa ja alussa, ja vahva fiilis tyttövauvasta tällä kertaa on, paljolti siksi että raskaus muistuttaa enemmän ensimmäistä raskautta. Olisi ihanaa saada vielä toinen tyttö mutta tällä kertaa poikauutinenkaan ei olisi mitenkään hätkähdyttävä. Enempää lapsia meille ei tämän jälkeen tule.

Edited by RGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kaksi siskoa ja jotenkin oon aatellut itseni "aina" tyttölasten äitinä. Kun ensimmäinen oli tyttö, toivoin toisesta kovastikin poikaa ja olin ihan varma että poika se on, vaikka yhdessä ultrassa saatiin aika vahva tyttöveikkaus. No pikkusisko sieltä tuli ja oikeastaan heti se tuntui ihan oikealta, enkä osaa enää ajatellakaan meille poikaa. Kolmatta ei ole tulossa, joten serkun poika saa toimia mun poikalapsena :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen on poika, heti raskauden alusta asti oli vahva poikaolo. Itselle ei juurikaan merkitystä ollut kuha kaikki vaan menisi hyvin ja lapsi oisi terve,mies toivoi hieman enemmän tyttöä kun lähipiiriin syntynyt vaan poikia mutta on nyt oikein tyytyväinen ja mielissään tästä suloisesta pikkuisesta. Toiveissa olisi vielä pari lasta, jos itse pystyisin vaikuttamaan haluaisin vielä tytön sekä toisen pojan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aina olen molempia sukupuolia lapsikseni halunnut, joskus lapsena muistan miettineeni et eka poika ja sit tyttö ja sit ei välii kumpia tulee :grin: Aikuisena elämän realiteetit ehkä vähän selvenneet.

Nyt meillä on kolme poikaa, jokasen kohdalla myönnän haaveilleeni, et josko nyt saisin tytön(kin). Ihan yhtä rakkaita nää on sukupuolesta riippumatta. Nyt on neljäs ja viimeinen tuloillaan, katsotaan miten elämän arpapeli heittelee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaisin 2 (tai 3) lasta. Ainut, mitä itse olen toivonut, on, etten saisi pelkkiä tyttöjä, vaan mieluummin yhden kumpaakin tai kaksi poikaa. Esikoinen on poika, joten "reitillä" ollaan ;)

Nyt tietty toivon tyttöä, mutta olen asennoitunut saamaan pojan, sillä oma isoäitini on sanonut mieheni saavan vain poikia. Ei meillä silleen uskota mummoni ennelahjoihin, mut ollaan siskon kanssa molemmat varmoja, et poika on seuraavakin, jos toisen lapsen joskus saamme :D

 

(Se nyt vielä lisäyksenä, että olen itse perheestä, jossa on pelkkiä tyttöjä, enkä ole kokenut sitä mitenkään kriisiksi. Jostain syystä vain miellän itseni enemmän poikien äidiksi kuin tyttöjen :) )

Edited by Onda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joskus ihan pienenä kun ideaaliperhettä on pohtinut olen varmaan miettinyt, että se perus tyttö+poika-kombo olisi paras. Esikoisen jälkeen oli tosi luontevan tuntuista olla pojan äiti, ja toisen raskauden aikana ehkä vähän salaa toivoikin toista poikaa. Ja poika kuopuksestakin tuli. Nyt kolmatta kertaa raskaana, ja ajatus tytöstä tuntuu tosi kaukaiselta ja epätodelliselta. Pyrin kuitenkin samaan kuin ennenkin, että rakenneultraan saakka en kovasti mieti sukupuolta, jotta on avoin molemmille vaihtoehdoille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haaveilin joskus vuosia sitten olevani poikalauman äiti. Mies sanoi suhteen alussa jo, että haluaisi neljä tyttöä. :D Nyt meillä on kaksi tyttöä, ja jatko on vielä aika avoin, halutaan siis vielä 0-2 lasta vähän päivästä riippuen. :grin: Mutta enemmän tuolla miehen viitoittamalla tiellähän tässä ollaan! Mulle on rehellisesti ihan sama tuleeko tyttöjä vai poikia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta työssä poikalasten kanssa on ollut aina helpompi tulla toimeen kuin tyttöjen, mutta omat olisivat tietysti eri asia kuin työn puolesta kasvatettavat. Toisaalta olisi jo valmiit nimet useammallekin tytölle, pojille taas ei.

 

Lapsuuden kuvitelmissa unelmaperheessä oli kaksi tyttöä ja kaksi poikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveilin teininä suurperheen äitinä olosta. Elämä ei kuitenkaa ole mennyt niinkuin toivoin. Esikoista yritetään edelleen... ihanaa olisi se ensimmäinenkin <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei sukupuolen suhteen ole toiveita, mies on tuumannut että tyttö olisi kiva. Tietenkin pääasia kummallekin on, että lapsi on terve ja että ylipäänsä sellainen saataisiin, oli mitä sukupuolta vaan niin rakastetaan just sellaisena :lipsrsealed: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun vanhimmalla siskolla on 4 poikaa ja 1 tyttö. Toiseksi vanhimmalla 2 poikaa.

En ite edes osannut ajatella, että saataisiin muuta, kuin poika/poikia, koska siskoillakin näky menevän niin.

Nyt meillä on siis 3 poikaa, ja "shokkina" odotellaan kesäksi tyttöä. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molempia toivoisin. Nyt esikoisesta on tyttöveikkaus. Hieman olin rakenneultrassa pettynyt, koska olen jotenkin aina ajatellut, että esikoinen olisi poika (en tiedä miksi) Enemmän se ehkä oli järkytystä, että olisikin tyttö tulossa. Olen äärimmäisen onnellinen, että ylipäätään ollaan lapsi saamassa. Toiveissa olisi kolme lasta ja molempia sukupuolia haluaisin, sillä ei ole väliä kumpia olisi kaksi  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisi ihana saada kumpaakin sukupuolta, mutta saas nähdä. Mies väittää, ettei heidän sukunsa geeneistä synny tyttöjä sillä hänellä itsellään on kolme veljeä :-D meillä on ennestään kaksi poikaa eli taitaa pitää paikkansa! Kuumeilen kohtalaisen hallitusti sitä kolmatta, josko kävisi ihme ja pojat saisivat siskon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaveena ennen lapsia oli että saataisiin ainakin yksi kumpaakin sukupuolta. Haave on siis toteutunut koska meillä on kaksi poikaa ja kolme tyttöä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jostain syystä en ole ollenkaan ajatellut, että meille tulisi tyttö. Tottakai tyttö olisi yhtä tervetullut, mutta jotenkin aina kuvittelen, että meillä olisi pari poikaa. Mies myös aina puhuu pojista ja varmaan sille olisi aikamoinen shokki jos tulisikin tyttö/tyttöjä.  :girl_haha:  Mutta niinkun kaikki muutkin on sanoneet, niin pääasia että jotain tulisi.  :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yrityksen pitkittyessä ajatus oli, että ihan sama mitä sukupuolta, jos saan vauvan. Rakenneultrassa kuitenkin poikauutinen oli jonkinlainen shokki ja pieni pettymys. Asiaa piti sulatella jonkun verran, mutta asian sanominen ääneen tuntui kauhealta. Nyt en voisi kuvitellakaan, että tuo esikoinen olisi tyttö. Elo pojan kanssa on ollut ihanaa, mutta joku kumma tyttöhaave minussa kuitenkin kytee. Se konkretisoituu varsinkin silloin, kun mietin mitä vaatteita säilytän; selkeästi poikavaatteet laitan menemään, mutta tytöille sopivat ja sukupuolineutraalit jätän kaappiin. Olen muutaman kerran vitsaillut, että minulle on kertynyt niin paljon kummityttöjä, että omaa tyttöä en varmaan tule saamaan.  :girl_sigh:

 

Olen aina haaveillut kahdesta lapsesta, mutta jos saamme seuraavaksikin pojan, voi olla, että tyttöhaave ajaa vielä kuumeilemaan kolmatta lasta. Tämä kaikki haaveilu tietysti sillä varauksella, että saamme joskus vielä lapsia.

Edited by rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon aina ajatellut että olisi tietysti ihanaa saada kumpaakin sorttia, mutta jos saankin vaan toista, niin haluaisin ainakin tytön/tyttöjä  :girl_pinkglassesf: . Nyt meillä on esikoispoika (joka on kyllä maailman mahtavin viikari :wub: ) ja toista odotamme ihan alkuvaiheessa, ei tietoa kumpaa on tulossa (tyttöä salaisesti tietysti haaveilen). Lapsiluvuksi ollaan suunniteltu 2-3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 tyttöä löytyy jo, haavena poika( yritystä ei viel oo, toivottavasti tässä kevään aikana päästäs yrittää). Mutta epäilen et meille tulee vain tyttöjä, mut kyllä ilolla otetaan vastaan olipahan kumpi vaan. Ja eipähän pety kun ei oleta et tulis poika :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mies toivoisi kuulemma enemmän tyttöä, ja ehkä itsekin vähäsen sille suunnalle enemmän kallistuisin. Aikeissa ei olisi siis kuin yksi lapsi yrittää saada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now