htbm

Eläimet ja odotus

47 posts in this topic

Miten teidän eläimet on reagoinu raskautumiseen?

Onko muuttanu käytöstä/tapoja? Esim. Ei hypi enää vasten tai nukkuu mahan päällä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei toivoakaan, meidän kohta 3vee uroskoiramme mielestä mä välillä lihon ja laihdun ja tuon omituisia kitiseviä tapauksia mukanani kotiin. No ehkäpä se, että ulkona lenkeillä saattaa olla epäluuloisempi vieraita kohtaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha :D joillakii on sitä et on just tosi suojeleva eikä mielellää päästäis lähelle muita. Saa nähä mitä meijän sakemanni joskus (toivottavasti kohta) tekee. Ei se kyl varmaa ees huomaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole omia koiria, mutta anopin superarka chihu tuli viimekyläilyllä ihan viereen kyhnäämään ja masuakin piti rapsuttaa. Samoin siskon noutaja kihnuaa mun vieressä ja pyrkii syliin kovasta. Ei siis ole normaalia käytöstä kummallakaan koiralla. Omituisesti kyllä siskon koira ei välitä kummoisia toisesta raskaana olevasta siskosta juuri mitään. Mutta meillä onkin ehkä läheisempi suhde ko. koiran kanssa kuin K:lla. L:n koira siis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä asustaa kuusi raskaana olevaa lammasta ja musta tuntuu että ne varmaan vaistoaa että mäkin olen raskaana!  :D Ne on jotenkin tosi hellyydenkipeitä ja tulee paijattavaksi koko ajan, ehkä ne ajattelee et oon nyt yksi niistä  :P  Koirassa ja kissoissa en kummempaa ole huomannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä sakemanni alko tosi suojelevaks mua kohtaan :) ja selvästi alko suodattamaan äijän käskyjä. Musta tuli se johtaja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kissa nukkunut plussasta asti minun sylissä päivittäin. On normaalistikin sylikissa, muttei sentään ihan näin kova sylikissa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanhin uroskoira pitää mua koko ajan silmällä. Kun istun sohvalle tms, se tulee viereen. Yöt se nukkuu sentään rauhassa. Kolmas kerta kun olen sen elinaikana raskaana, joten oletan sen tietävän mistä kyse. 
Kun vaunut tuotiin kotiin, sen ilmeestä saattoi lukea ''voi vee, joko taas'' :D :D 

Lasten kanssa tulee toimee, osannut aina varoa vauvaa, ja kulkee nätisti lenkeillä vaikka vaunut/rattaatkin olleet mukana. 

 

Muissa koirissa tai kissassa en ole huomannut eroa. Katti vaan menee vauvan sänkyyn/vaunuihin nukkumaan. Tästä käymme nyt keskustelua kissan kanssa, että ymmärtäisi paikkansa olevan jossain muualla. Turvaverkot hommattu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun on pakko merkata tämä, toivon että saan pian itsekin tänne kirjoittaa :)

Edited by tinka28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä sama. Sitä odotellessa et saa ite seurata mite meijä elukat suhtautuu, tai tajuuko ylipäätää mitään :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en osaa sanoa onko koira reagoinut mitenkään. Se oli vasta 3,5kk kun raskaaksi tulin, että perjaatteessa miltein sen koko elämän olen paksuna sen seurassa ollut. Se on muutenkin niin mun hauvavauva, että edes sitä ei voi sanoa että olisi enempi mun perään.  :girl_sigh: Sille on siis ihan normitila, että mun maha paisuu ja tuoksun joltain hormonisörsseliltä.  :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on sellainen fiilis, että aihetta käsittelevä ketju ois jo olemassa....? Mutta anyway.

 

Mun vanhempi koira raaaakastaa vauvoja ja lapsia. Olin edellisenä päivänä plussannut (ensimmäinen tulossa) ja kun seuraavana päivänä istuin bikineissä takapihalla niin tämä koira tuli mun viereen, katsoi mua jotenkin tosi merkittävästi silmiin ja alkoi nuolla mun mahaa :)

 

Nuoremmalla koiralla meni paljon pidempään, että huomioi asiaa mitenkään. Noin puolesta välistä raskautta alkaen se on nukkunut usein pää mun mahaa vasten. Vauva sitä välillä potkii mahan läpi mutta ei tunnu koiraa häiritsevän :D Nuorempi koira on myös tosi innoissaan vauvan vaatteista :D

 

Nyt yksipäivä tv:stä kuului vauvan itkua ja molemmat koirat valpastui välittömästi ja kuuntelivat tosi tarkkaan päitä käännellen. Ovat selvästi herkistyneet tälle vauvateemalle :D jännä kyllä nähdä, miten reagoivat, kun vauva tulee kotiin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille tulee koiranpentu ensi kuussa. En usko että olen ihan heti raskaaksi tulossa kun pillerit jäi vasta eilen, mutta en usko että ihan pikkupennussa huomaa käytöksessä jotain... Mutta katsotaan sitten kun on teinikoira ja itse raskaana, että kuka tekee ja mitä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Voin sanoa että varsinkin itsepäisen rodun kanssa paras yhdistelmä ei ole koiran teini-ikä ja naisen loppuraskauden hormonicoctail :D täällä kolistellaan päitä yhteen ihan urakalla. Koira testaa ja testaa ja omat hermot on sen millin mittaset! :lol: noh, onneks jälkikäteen osaan nauraa asioille mutta sillon kun menee hermo ni ei naurata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^heh :D No, olen jo alkuun muistutellut itseäni siitä että olen sitä omaa koiraa odottanut jo niin monta vuotta... (on siis lapsuudessa ollut koiria kotona) Joku varoitteli että voivoi sitten kun ei jaksa enää niitä pissoja siivota, mutta perhana. Kyllä se on kaikki sen arvoista <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

^voi kyllä se aika kultaa muistot ;) raskaana olin kun otin sakemannin pennun ja kaikki ne hermojen menetykset on jo unohdettu. Nyt jo uusintakierroksella raskaana ja hoidin tuossa syksyllä 10 pennun lauman kasvatuksen. Ah sitä kusipaskaa mut oli sen arvoinen kokemus :) nyt on ihana seurata miten pennut kasvaa ja kehittyy omissa kodeissaa. Raskaus ja pennun teini-ikä on vain väliaikaista. Voimia se kyllä vaatii :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mastiffi oli ihan höpelö kun raskaana ollut kaveri tuli kylään, yleensä se melkein töni kumoon kaikki vieraat kun niin intopiukassa niitä tervehti mut kun E tuli kylään niin heti muuttu käytös ja sohvalle jos E meni niin päätä syliin ja korva kiinni sen mahassa _koko_ajan_ :D

Edited by Cherryrock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania! Meillä kävi yks raskaana oleva kaveri kylässä ni kissa kiehnäs ja nuoli mahaa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä oon tosi pitkään ajatellut kissan hankkimista. Mitenhän mahtaa onnistua sekä pikkukisun, että vauvan hoito yhtäaikaa? Nyt olis kiikarissa kissa, jonka luovutus uuteen kotiin olisi kesäkuun alussa. Siitä olis n. pari kuukautta laskettuun aikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biibi kissat on oikeestaan niin helppoja eläimiä et en nää siinä mitää ongelmaa. Ei tarvii kuitenkaa totuttaa sisäsiistiks uloskäynneillä ku ne kuitenki oppii siel paikassa hiekkalaatikolle :) ja kerkee myös tottumaan teihin ennen pienokaisen tuloa ni kerkeette sit vahvistaa sitä sidettä valmiiks ja sit hää saa sinne myös ns uuen laumanjäsenen :) oha se tietysti sit iltahepuleiden yms aikaa rasittavaa mut suosittelen ottamaan 2 pentua samaan aikaan ni leikkivät keskenää eikä vaadi ihmiseltä nii paljon aikaa. Meil on 2 samast pentueesta ja onneks otettiiki 2 koska muute nuo raastais leikkitarpeillaa hermoja :D nyt purkavat toisiinsa sen ja temuu keskenää ni niiiiiin paljon helpompi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paimenkoiralla on vahvistunut "me naiset" -ajattelu raskauteni myötä. Uroskoiralla ja miehelläni ei tätikoiran mielestä olisi mitään asiaa esim. makuuhuoneeseen, kun olemme naisten kesken kanssa päivälevolla. Tähän toki puututaan, ettei hällä aivan keuli mopo.

 

Toinen uusi piirre on se, ettei seksi olisi ollenkaan koiran mielestä hyväksyttävää. Aikaisemmin on diskreetisti vain poistunut paikalta, kun "ennusmerkkejä" on ollut luettavissa toiminnastamme, nyt haluaisi päivystää vieressä vahtimassa ja vikisemässä. 

 

Hyvin huolissaan kuulemma on silloin, kun en ole paikalla. Minulla ei ilmeisesti koiran mielestä olisi mitään asiaa ulkopuoliseen maailmaan ilman koira-avusteista varjelua.

 

Tiedossa on jo, että tämä eläin suhtautuu myös vauvoihin hyvin huolekkaasti. Koiralle esim. oli järkytys, kun sukulaiseni jätti vauvansa toisen sukulaisen syliin, ja lähti käymään eteisessä. Koira juoksi heti perään hätääntyneenä: emo hylkäsi pikkuisen! Heti takaisin paikalle! Et mene!

 

Saas nähdä, kuinka meidän tämän suojelevan ja herkkävaistoisen otuksen kanssa käy, kun lapsi syntyy. Varmaan alussa ainakin joudutaan tekemään ylihuolehtivalle häntäkaverille tiukkoja rajanvetoja, ettei stressaa itseään ja meitä ihan henkihieveriin.

Edited by Käpyemo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei vitsi miten söpöjä tarinoita, oli pakko miehellekin näyttää :) Meillä on eläimiä jos jonkilaista, koiraa, kissaa, kaneja, jyrsijöitä jne ja saa nähdä, miten suhtautuvat sitten jos (kun) vihdoin on saatu lapsi alulle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now