Guest matkailijatar

Vauvan kanssa Egyptiin?

42 posts in this topic

Joo, miehen synttärit on matkan aikana; lähdetään maanantaina reissuun ja keskiviikkona on virallinen synttäripäivä. Pitääpi muistaa hotellilla vinkata asiasta :)

Poikaa jaksaa nytkin automatkoilla kiinnostaa kaiken maailman puut sun muut, joten varmasti kiinnostaa Egyptissäkin auton ikkunasta nähtävyyksiä katsella :) Ja kun se lähtö tosiaan on noinkin aikaisin, niin eiköhän tuo vielä simahda syliin jossain välissä automatkaa. Samoin sitten illalla kotiinpäin kun ollaan matkalla, nukkumaanmenoaika kun ollaan siinä vaiheessa jo ylitetty. Onneksi tuo nukkuu niin hyvin muuallakin kuin omassa sängyssä, niin ei mitään suurempaa vahinkoa pääse tulemaan.

 

Joo, mä laitan sulle yv:tä, olis kiva nähdä hotellista kuvia, siis muitakin kuin vaan "promokuvia" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietinnässä on talvilomakohde n. 5kk vanhan vauvan kanssa alkuvuodesta (esim. maaliskuu). Egyptissä olen pariin otteeseen käynyt, toisella kerralla El Gounassa (sekä itse että matkakumppani oltiin peräkkäin mahataudissa) ja toisella kerralla Sharm el Sheikhissä, taas sama juttu (eri matkakaveri). Kummallakin kerralla syötiin lähinnä vain kypsiä ja desinfioitiin käsiä joka välissä, vatsatautihan tulee yleensä seteleistä jne. ennemmin kuin ruoasta. Katselin että Tjäreborgin valikoimiin tulee ihana uutukainen vesipuistohotelli Makadi Beachillä, sinne voisi vaikka uskaltaa baby suiteen all inclusivena mennäkin. Luxorin ja Kairon retket on tullut jo tehtyä, itse en olisi ainakaan jaksanut niitä pienen lapsen kanssa koska bussissa istumista oli paljon ja Luxorissa esim. +43 astetta huhtikuun alussa kun siellä kävimme, itsekin olin aivan puhki eikä siellä olisi oikein matkarattaiden kanssa päässyt edes kulkemaan hiekalla ja temppelin muhkuraisilla kivillä.

 

Lähinnä mietityttää se että jos itse sairastuu vatsatautiin niin miten sitä riittää enää energiaa ja nesteitä imettämiseen. Reissauskokemusta löytyy rutkasti niin Euroopassa kuin eksoottisemmissakin kohteissa, mutta vauvan kanssa homman luonne muuttuu niin että joutuu miettimään ihan erilaisia asioita kuin esim. rinkan kanssa reissatessa.

Edited by Hermione

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en ole Egyptissä käynyt, mutta kaksi tuttua on, ja molemmat sai siellä mahataudin vaikka eivät sitä muualla ole saaneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buttercat, miten reissu meni?

 

Me nyt ehkä otetaan ensikuussa äkkilähtö.Riippuu nyt ihan tuleeko hyviä tarjouksia ja miten oma olo on. Vähän mietityttää raskaana lähteminen mutta kuten ennenkin on todettu niin sen vatsataudin voi saada missä vaan. Pitää vaan syynätä vakuutus paremmin läpi jos jotain sattuu tulemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin rv 7 Egyptissä. Ihan ok meni. Tietysti vähän varovaisemmin söin mitään erikoista tai raakaa. En saanut vatsatautia, mies sai mutta se söikin kaikkea mitä eteen sattui tulemaan. Vakuutuksista kyselin parista eri yhtiöstä ja samaa laulua jollotettiin että raskaus ei ole sairaus blaa blaa blaa. Kai ne kuitenkin tämmöset äkilliset jutut korvaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva kuulla Catap että sujui hyvin :)

Sillä pääsee pitkälle kun katsoo vähän mitä suuhunsa laittaa.Ja eihän sitä täälläkään tule raakaa lihaa tms syötyä.

Mekin viimeksi syötiin kaikkea eikä mitään tullut joten ehkä siinä yksi syy miksi halutaan palata tuohon ihanaan maahan :)

Edited by jenni81

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ On kyllä ihana! Mä oon ollu kolmesti :girl_in_love: Ja kyllä täytyy lastenkin kanssa päästä vielä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kysymästä jenni, matka meni tosi hyvin!

 

Meidän hotelli, AM:n Steigenberger Al Dau Beach ja siellä AI-vaihtoheto olin ihan huippu valinta! Hotelli ja sen alue sopi todella hyvin lapsiperheelle ja rattaaiden kanssa liikkuville. Lasten allasalue oli hieno ja todella toimiva, lapsille olisi ollut vaikka mitä järjestettyä toimintaakin.

 

Hotellin henkilökunta otti meidät tosi hyvin huomioon ja poika sai aina paljon huiomiota osakseen, kuten muutkin lapset.

 

Me tehtiin Luxorin retki. Todella rankka päivä juu, mutta meni todella hyvin. Saatiin olla ylpeitä meidän pikkuisesta. Että jos joku miettii sitä retkeä pienen lapsen kanssa, niin uskaltautukaa ihmeessä, jos teidän lapsi vaan on tottunut reissaaja. Retkeen liittyy paljon bussissa istumista ja pienellä paljon rattaissa oloa. Meillä kumpikaan noista ei ole ollut ongelma, joten reissu oli onnistunut. On myös plussaa, jos lapsi osaa nukkua bussissa/rattaissa/melussa niin päikkäritkin onnistuu. Mukaan vaan paljon juomista, pientä naposteltavaa ja jotain viihdykettä bussimatkoille. Ja rattaiden on melkeinpä pakko sitten olla tuolla retkellä ilmakumipyöräiset, kovilla renkailla ei olisi tuolla juuri mitään tehnyt.

 

Meillä oli kolmipyöräiset kunnon rattaat mukana reissussa, ei mitään rimpuloita sateenvarjorattaita. Ja oli todella hyvä valinta.

 

Kotiin päin kun oltiin lähdössä, kone teki juuri nousua, niin pika oksensi. Ja vielä toisenkin kerran. Mutta siihen se sitten jäikin. En tiedä oliko joku pöpö vai johtuiko Nasolin nenätipoista joita oltiin hetki aiemmin laitettu. Kaiken kaikkiaan oli kuitenkin tosi onnistunut reissu.

 

Nyt yövuorossa ei pää oikein toimi, joten kyselkää ihmeessä lisää, jos jokin mietityttää, vastailen kyllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä kuulisin erittäin mielelläni lisää, tuli juuri ostettua äkkilähtö samaan hotelliin missä tekin olette olleet! Aurinkomatkojen sivuilla oli todella niukasti kuvia ja aika paljon jäi avoimeksi..

 

Mielelläni kuulisin huoneista (meillä on jonkin sortin perhehuone), ravintolasta (meilläkin tuo AI, oliko ruoka monipuolista, mites aamiainen) sekä lasten tiloista, rannasta ja vähän kaikesta... ;)

 

Mites hotellia ympäröivät alueet, miten ostostelu jnejne..

 

Kiitos tuhannesti jos jaksat vastailla! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemuksia Marsa Alamin rannikosta Coraya Baysta? Siellä ois Finnmatkoilla sellanen Blue Village, joka kiinnostais...Ja tietty all inclusiven kanssa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ollut kaksi kertaa Egyptissä, v 2004 odottaessani meidän toista lasta rv 15 ja toisen kerran ilman lapsia v 2009 miehen kanssa (mies valmistui ammattiin) kahdestaan. Ekalla reissullakaan ei ollut esikoinen mukana.

Eli siinä mielessä en osaa sanoa lasten kanssa egyptin matkailusta... mutta muuten erittäin positiivisia kokemuksia Egyptistä, kannattaa ottaa hyvä hotelli ja All Inclusive ehdottomasti. Sharm El Sheik oli mielestäni ihanampi kohde kuin Hurghada. Olemme myös olleet Luxorissa ja Kairossa reitkillä, aika rankkoja retkiä pitkiä ajomatkoja, useamman lapsen kanssa en lähtisi mutta yhden hyvähermoisen kanssa kyllä :girl_smile:

 

ja mahatautia ei ollut minulla kummassakaan reissussa. Miehellä oli pari päivää maha sekaisin nieltyään merivettä. Punainen meri aivan ihana! Ja kaunis luonto kokemus! Ehdottomasti lähdemme koko perheellä kunhan ensin saa nuo isot oppimaan uimaan, 4 uimataidottoman kanssa liian uhkarohkeaa lähteä.

 

Sitävastoin suunnittelimme miehen kanssa viikon reissua keväälle johonkin lämpimään pelkän vauvan kanssa. Eli isommat jätettäisiin mummolaan. Mutta katsotaan tuleeko siitä mitään.

 

p.s. raskaana olevien kannattaa huomioida että Egyptissä suositellaan hepatiitti A rokotetta jos sitä ei ole aiemmin ottanut, niin voi ottaa sen pelkän immunoglobuliinin raskaus aikana, minä otin sen silloin eka reissulla kun rokotetta ei voinu alkuraskaudessa pistää. Tokalla reissulla olin ottanut jo rokotteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä kuulisin erittäin mielelläni lisää, tuli juuri ostettua äkkilähtö samaan hotelliin missä tekin olette olleet! Aurinkomatkojen sivuilla oli todella niukasti kuvia ja aika paljon jäi avoimeksi..

 

Mielelläni kuulisin huoneista (meillä on jonkin sortin perhehuone), ravintolasta (meilläkin tuo AI, oliko ruoka monipuolista, mites aamiainen) sekä lasten tiloista, rannasta ja vähän kaikesta... ;)

 

Mites hotellia ympäröivät alueet, miten ostostelu jnejne..

 

Kiitos tuhannesti jos jaksat vastailla! :)

 

 

Ohhoh, enpäs olekana huomannut sun kysymystä aiemmin :)

 

Tuosta perhehuoneesta en osaa sanoa tarkemmin, kun en tiedä oliko meillä sellaista? Mun käsityksen mukaan oli ihan normi huone. Huone oli tosi kiva kokoinen ja sängyt hyvät. Pojalle saatiin sellainen lastensängyn kokoinen sänky, jossa oli hieman laitaa ja yhden niistä laidoitysa sai laskettua kokonaan alas, jos halusi. Huoneessa oli vedenkeitin ja teetä/kahvia (Nescafe), jotak oli siis ilmaiseksi käytössä. Joka päivä tuotiin vesipulloja huoneeseen, jotta oli juotavaa. Minibaari löytyy, mutta se on maksullinen. Huonepalvelu on myös maksullinen, se ei kuulu AI:hin. Vessassa oli suihkukoppi, jossa oli sadesuihku ja sitten oli kylpyallas, jossa oli normisuihku. Vedenpainehan nyt on aika surkee, mutta minkäs teet.

 

Hotellissa on monta eri ravintolaa/baaria. Aulassa on kaksi, toinen akhvial, toinen enemmän baari/ruoka paikka. Siellä mm. saa myöhäisen aamiaisen/päivällisen jne. Alakerran ravintola on Buffet ravintola, siellä me pääsääntöisesti syötiin. Mun mielestä tosi kattava valikoima, me ei ainakaan viikoss akyllästytty. Varsinkaan kun päivällisellä vaihteli eri teemat, mm. Italialaisena iltana oli tosi hyvää ruokaa. Palvelu on tosi hyvää. Altaalla on allasbaari, josta saa juomaa ja poikku syömisiä. Rannassa on oma rantaravintola, jossa on ala'carte lista ja pieni buffet ruoka-aikoina. Me syötiin yleensä lounasta tuolla rannan ravintolassa. Tosiaan, kun AI-asiakkaat saa syödä missä tahansa näistä paikoista, niin valinnan varaa riitti. Ja homma pelaa käytännössä niin, että sen kun vaan menette syömään ja ruokailun päätteeksi teille tuodaan lasku, jonka kuittaatte omalla nimellänne ja huoneen numerolla. Tuolla ei siis ole rannekkeita. Aamupallal tosin ei tartte kuitata, se kun kuuluu joka tapauksessa kaikille hotellin asiakkaille.

 

Hotellilla on tosi upea allasalue, mutta se vesi on kylmää, oikeesti! Siinä ihan Span kupeessa on pienehkö lämmin suolavesiallas, sitä me jonkin verran käytettiin. Mutta suosittelen lastenallasta. Se on lämmin ja matala, kuitenkin iso. Ja kun siinä on sitten kaikkea muutakin kivaa. Hieno ja iso kiipeilyteline rakennelma, on keinuja, liukumäkeä jne. Siellä lastenallasalueella on muutamia aurinkotuoleja, ne loppuu aika nopsaan. Me tosin oltiin aina jo ennen/jälkeen kasin siellä ja saatiin paikat. Siinä on myös koko päivän (oisko ollut 9-17) pari ohjaajaa, jotka järkkää lapsille toimintaa. Joka päivälle on oma teema, mm. inkkari/merisorvo/askartelu/vesileikit jne.

 

Hotellin ranta on hyväsäs kunnossa ja aurinkotuoleja on tosi paljon. Ranta on tosi loiva ja vain rajatulla alueella saa uida. Se alue on kyllä suht iso, mutta vaikka kävelin sinne ihna loppuuna sti, niin vettä oli n. vyötäisille asti.

 

Niin joo ja allaslaueilta ja rannasta saa rantapyyhkeet sellaisia kortteja vastaan, jotka saatte saapuessanne hotellille.

 

Hotellin alue muuten on tosi kiva! Kuanis ja vehreä, tosi "tasainen" eli rattaiden kanssa oli helppo liikkua. Hotellin piha-alueella kulkee mm. merkitty melkin 3km hölkkäreitti. Siellä on 9 reikäinen golfkenttä jne. Hotelli itsessään on ISO, siis valtava! Ja hienokin se on, teille tulee luxus loma :)

 

Hotelli sijaitsee ns. Hotellibulevardin varrella, joka on kyllä täynnä ravintoloita ja kauppoja. Me ei juuri jaksettu shoppailla, mutta ei siitä tartte kauakis lähteä, kun kaupoille pääsee. Taksilla ajo on halpaa, joten sillä voi hurauttaa vähän kauemmaksikin. Mä en olsii kyllä edes lähtenyt Sakkalan keskustaan lapsen kanssa, kun siinä hotellibulevardillakin on kauppoja ja kunnon jalkakäytävät. Sakkalassa on likaista ja tosi huono kulkea vaunuilla. Toki siellä on eniten palveluja tarjolla.

 

Aha, nyt en ehdi muuta, poika vaatii huopmiota :) Mutta kysy jos vielä jotain tietoa haluat...jos ette siis jo ole reissussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos vastauksesta! Ehdittiin kyllä lähteä ennen kuin luin sun viestin. :)

 

Mutta juu kaikki oli kuten yllä mainittu, meillä oli perhehuone joka käytännössä tarkoitti normaalia huonetta jossa oli korvattu sohvaryhmä parilla normaalilla lisävuoteella. Itse olisin toivonut että olisi ollut esim. joku kaappi tms näköesteenä muksujen sängyn välissä että olisi voinut rauhassa katsella telkkaria tms. mutta hyvin pärjättiin näinkin. Me ei poistuttu hotellin alueelta kuin kerran, käytiin lasipohjaveneellä ajelulla ja mies kävi yhtenä päivänä sukeltamassa hotellin sukellusfirman kautta. Tosiaan tuo hotellialue oli niin valtava että riitti oikein mainiosti, kahdessa viikossa olisi ehkä tullut aika pitkäksi, mutta viikoksi ohjelmaa riitti mainiosti! Ruoka oli ihan ok, joka päivälle jotain uutta, lapsille löytyi Spagetti Bologneset ja ranskalaiset joita joka päivä menikin runsaasti... Ja aamiainen oli ihan loistava!

 

Mulle jäi sellainen fiilis ettei Hurghadalla sinänsä ole juurikaan tarjota jollei panosta hotelliin tai sitten käy sukeltamassa, mutta voi olla että meidän bussireitillä ei ollut juuri mitään näkemistä.. :)

 

Voin suositella kyllä lämmöllä tuota hotellia, sopuhintaan erittäin hyvät paikat ja hyvä palvelu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosto!

 

Lisää kokemuksia Egyptistä?

Matkakuume vaivaa ja siellä ois lämmin sekä lento kohtalaisen lyhyt verrattuna moniin muihin kohteisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietityttää, että uskaltaako lähteä poliittisen tilanteen ja vatsatautien takia pienten kanssa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä kannatti. Aivan upea loma meillä oli Marsa Alamin alueella ja kahden lapsen kanssa reissatessa saatiin lomasta kaikki irti. :) Oltiin marraskuussa 2011.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now