kipuna

Eteisistukka

4 posts in this topic

Heimoi, eli yllä kuvaavimmat sanat.

 

Aiheesta löytyy faktatietoa mm. Terveyskirjasto ym., mutta entäs käytäntö mm. seurannan, sairauslomien, elämän rajoitusten/kieltojen suhteen, ja ennen kaikkea, miten tarina on päättynyt?

 

Itsellä rv 18+ alkoivat kivuliaat supistukset. Rv 19+5 muuttuivai säännöllisiksi, silloin todettiin vain kohonnut keskenmenon riski ja kotiin lepäämään. Rv 20+5 alkoi yöllä menkkamainen enemmän tumma vuoto ja syyksi todettiin etinen takaseinä istukka, joka ylittää kohdunsuun reippaasti. Vuoto on tullut ja mennyt toistuvasti, kirkkaaksi tai runsaaksi ei ole yltynyt, olen ottanut kirjaimellisesti leväten, jo siksikin, että pelkkä wc-reissu provosoi supistuksia.

Olen ollut sairauslomalla nyt 3vko, teen istumatyötä. Jatkosta en vielä tiedä, kontrolli tulossa vasta tämän viikon lopussa.

 

Löytyiskö kohtalotovereita jakamaan tarinoita? Miten raskaus on edennyt vuotavan eteisistukan kanssa, mikä oli synnytystapa, olitko pitkään sairauslomalla?

 

Tsemppiä kaikille samasta ahdistuksen aiheesta kärsiville ❤️.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältä: http://www.vauva.info/foorumi/topic/1407-etinen-istukka/#entry72901

 

löytyy vanha ketju aiheesta. Olen oman kokemukseni kirjoittanut sinne. Mulla todettiin etinen istukka rakenneultrassa, verenvuodot alkoi rv23 ja olin yhteensä seitsemän kertaa osastolla verenvuotojen takia. Vauva syntyi sektiolla rv34+5, istukka oli tosin silloin jo noussut pois kohdunsuulta, sektio tehtiin muista syistä.

 

Muoks. Niin ja sairaslomalla olin istumatyöstäni tuosta ekasta vuodosta rv23 raskauden loppuun asti. Supistuksia mulla ei ollut, vuodot alkoi levossa.

 

Kovasti tsemppiä sulle, tuskin enää päästävät sua töihin, supistukset ja etinen istukka on riskialtis yhdistelmä.

Edited by Scarlet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Scarlet :)! Yritin kaivella ja hakutoiminnollakin, mutta jotenkin oon missannu ketjun, kiitos vielä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now